Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions per a la realització de festivals, cineclubs, concursos, jornades, esdeveniments i projectes singulars i ajudes a la promoció de produccions audiovisuals valencianes per a competir en els premis Goya i Óscar i ajudes a les associacions de caràcter audiovisual de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 223827
Codi GUC: 18680
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE CULTURA IVC
Termini de sol·licitud: TANCAT
(27-06-2023
17-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar subvencions per a la realització de festivals, cineclubs, concursos, jornades, esdeveniments i projectes singulars i ajudes a la promoció de produccions audiovisuals valencianes per a competir en els premis Goya i Óscar i ajudes a les associacions de caràcter audiovisual de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

Amb caràcter general i sense perjudici del que es disposa per a cada modalitat d'ajudes, podran ser beneficiàries les persones físiques i les empreses, els ajuntaments i altres entitats locals, així com els ens del seu sector públic instrumental, associacions i entitats sense ànim de lucre que desenvolupen la seua activitat en territori de la Comunitat Valenciana. Les persones beneficiàries han de complir els requisits que estableix l'article 5 de les bases. Les obligacions de les persones beneficiàries són les que estableix l'article 11 de les bases

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

a) Trobar-se en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció en què concórreguen les circumstàncies previstes en aquestes bases reguladores. b) Estar legalment constituïdes i gaudir de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana. c) No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones físiques o jurídiques en els qui concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS. La justificació per part de les persones o entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre aquesta condició es realitzarà mitjançant la presentació d'una declaració responsable davant el *IVC, havent de romandre en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes, fins al pagament d'aquestes. Qualsevol circumstància que puga afectar aquesta declaració responsable al llarg de la duració del procediment de les ajudes, haurà de ser comunicada necessàriament al IVC tan prompte com es produïsca. d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, de conformitat amb el que recullen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, *RLGS. Aquest punt haurà d'acreditar-se amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida, en cas de no haver atorgat el sol·licitant l'autorització expressa a l'Administració valenciana perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat. e) Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. f) No estar en crisi, segons el que es disposa per les Directrius Comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i d'estructuració d'empreses en crisis (Comunicació de la Comissió, 2014/C 249/1, de 31.07.2014). g) No estar subjecta a una ordre de recuperació per declaració de la Comissió d'ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior europeu. h) En el cas d'entitats locals, certificació acreditativa d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de *Comptes, segons el que es disposa en l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de *Comptes, relatiu a l'aprovació d'uns criteris interpretatius de l'article 199.4 i 5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, tal com ha sigut redactat per la Llei 7/2014, de 22 de desembre (DOGV 7548, 15.06.2015). i) En el cas de les petites i mitjanes empreses (pimes) hauran d'ajustar-se a les definicions establides en el reglament (UE) n.o 651/2014 pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (d'ara en avant *RGEC) o per la norma reguladora de la matèria que estiga vigent a cada moment. Les ajudes previstes en aquesta ordre no es poden aplicar a les empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior. Tampoc a les empreses en crisis, tenint en compte la definició de l'article 2.18 del *RGEC.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds és de quinze dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determina automàticament l'exclusió. DOGV número 9625 de 26/06/23)

Formularis i documentació

1. La documentació administrativa a aportar juntament amb la sol·licitud serà la següent: Si qui sol·licita és persona jurídica, ha d'aportar l'escriptura o el document públic de constitució i els estatuts de l'entitat inscrits en el registre oficial corresponent, la còpia del NIF, així com la documentació que acredite la representació que té qui signa la sol·licitud (document públic o certificat de l'acord que ha adoptat l'òrgan de govern que corresponga que aprova sol·licitar aquesta ajuda i faculta al representant per a subscriure la petició). Les empreses, siguen autònoms o persones jurídiques, podran acreditar tal condició mitjançant una declaració responsable o bé aportar el número d'inscripció en el Registre administratiu d'empreses audiovisuals de la Comunitat Valenciana, o alta en l'Impost d'activitats Econòmiques o en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors. A més, en cas de persona jurídica també es podrà aportar l'escriptura pública de constitució o modificació en què sí que figure i en el cas de persones físiques el certificat d'empadronament. Per al supòsit que l'empresa sol·licitant siga persona jurídica i no estiga inscrita en el Registre administratiu d'empreses audiovisuals de la Comunitat Valenciana, haurà d'aportar: targeta d'identificació fiscal; escriptura de constitució amb el caixetí d'inscripció en el registre públic corresponent o, si escau, certificació expedida pel titular del registre públic en què la mateixa es trobe inscrita; documentació acreditativa de la representació i capacitat amb la qual actua el seu representant legal. Per al supòsit que la sol·licitant siga una associació, haurà de presentar a més: – Acta fundacional o escriptura de constitució o documente equivalent i modificacions posteriors si n'hi haguera. En el cas d'haver presentat aquesta documentació en la sol·licitud d'ajudes a aquesta modalitat en un exercici anterior bastarà amb una declaració on s'informe que la documentació ja obra en poder del *IVC i que no ha patit modificacions. – Estatuts de l'associació vigents inscrits en el registre corresponent. En el cas d'haver presentat aquesta documentació en la sol·licitud d'ajudes a aquesta modalitat en un exercici anterior bastarà amb una declaració on s'informe que la documentació ja obra en poder del *IVC i que no ha patit modificacions. – Acreditació d'haver depositat els seus estatuts en el depòsit dels Estatuts de les Organitzacions Sindicals i Empresarials de la Comunitat Valenciana o la inscripció en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana. En el cas d'haver presentat aquesta documentació en la sol·licitud d'ajudes a aquesta modalitat en un exercici anterior bastarà amb una declaració on s'informe que la documentació ja obra en poder del *IVC i que no ha patit modificacions. – Relació de membres de la junta directiva de l'entitat que figuren inscrits en el registre corresponent. – Certificat de la persona titular de la secretaria de l'associació, de data posterior a la publicació en el DOGV d'aquesta convocatòria d'ajudes, amb indicació del nombre de socis de l'entitat, indicant s'opte per la seua valoració en l'autobaremació s'aportarà a més el percentatge de representativitat estimat de l'associació en la Comunitat Valenciana respecte al sector o sectors que agrupa l'entitat i dades dels quals dispose l'associació en els quals es basa aquest percentatge, o declaració que és l'única associació en el seu àmbit professional en tota la Comunitat Valenciana. – Aportacions econòmiques periòdiques dels socis (quotes) de l'any en curs. 2. El formulari de sol·licitud inclourà les declaracions responsables següents: a) Declaració d'ajudes d'Estat: relació i import de quantes subvencions, ajudes, ingressos o recursos s'hagen sol·licitat o concedit o estiguen pendents de percepció per altres administracions o institucions públiques per a la mateixa finalitat, a l'efecte del que es preveu en l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions (LGS). b) Declaració d'ajudes minimis, de l'exercici fiscal present i dels dos anteriors. c) Declaració d'estar lliure de prohibicions a fi de no concórrer en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, especificades en el punt 2 de l'article 13 de la LGS, havent de romandre en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes, fins al pagament d'aquestes. Qualsevol circumstància que puga afectar aquesta declaració responsable al llarg de la duració del procediment de les ajudes, haurà de ser comunicada necessàriament al *IVC, tan prompte com es produïsca. d) Declaració de foment d'ocupació de persones amb discapacitat o, en el seu cas, declaració de l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que es disposa en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11.04.2003) i en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004). e) Declaració responsable en la qual es declare que l'entitat no està en crisi, segons el que es disposa per les Directrius Comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisis (comunicació de la comissió, 2014/C 249/1, de 31.07.2014) i que no està subjecta a una ordre de recuperació per declaració de la comissió d'ajuda il·legal i incompatible. El *IVC podrà requerir, en qualsevol moment del procediment, l'acreditació fefaent d'aquells extrems que consten en les declaracions responsables presentades. 3. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part del sol·licitant, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració i que per a aquest procediment són els següents: – Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. – Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. – Certificació de l'Agència Tributària Valenciana que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat. – Alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors o alternativament l'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE). En el cas que l'interessat no consentira les consultes previstes en l'apartat anterior, haurà d'indicar-lo expressament en el model de sol·licitud i aportar els documents que acrediten trobar-se al corrent d'aquestes obligacions.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de dirigir a l'Institut Valencià de Cultura i s'han de presentar, juntament amb la documentació vinculada a aquestes, per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de l'URL següent: http://ivc.gva.es/, per a la qual cosa l'entitat o el seu representant haurà de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electròniques que admet aquesta aplicació. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant la presentació telemàtica del model que s'adjunta com a annex I a aquesta resolució degudament omplit, acompanyat de la documentació corresponent.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La instrucció del procediment correspondrà al Servei d'Ajudes del *Institut *Valencià de cultura. L'òrgan instructor podrà sol·licitar als interessats quants aclariments i ampliacions d'informació i documents siguen precisos per a l'adequada tramitació del procediment. 2. L'aportació de documents i realització d'al·legacions durant la tramitació del procediment, una vegada iniciat est, es realitzarà de manera telemàtica a través de la seu electrònica del *IVC, accedint al servei digital d'aportació de document a procediments en tràmit. S'haurà de concretar la convocatòria i modalitat a la qual es presenta i en la descripció fer-se referència a l'expedient corresponent. 3. Completada la documentació, les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits, s'ordenaran de major a menor puntuació, atesos els criteris de baremació inclosos les bases que regulen la present convocatòria, i s'elaborarà el llistat de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes indicant l'import de la subvenció. 4. L'avaluació de les sol·licituds serà duta a terme per una comissió tècnica de valoració. El funcionament de la mateixa es regirà d'acord amb el que es preveu en l'article 8 de l'ordre de bases. 5. L'òrgan instructor, a la vista del contingut de l'expedient i de l'informe en el qual es continguen les actes de la comissió de valoració, formularà la proposta de resolució provisional. 6. La proposta de resolució haurà d'expressar la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seua quantia, especificant la puntuació obtinguda i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la, així com la proposta de desestimació fonamentada de la resta de sol·licituds. 7. La proposta de resolució provisional es publicarà en la web del *IVC https://ivc.gva.es/. 8. Emesa la proposta de resolució provisional l'interessat podrà presentar les al·legacions que considere oportunes en el termini de cinc dies hàbils. 9. Les al·legacions es contestaran en un escrit que contindrà el llistat de les al·legacions presentades, així com la seua estimació o desestimació i els motius pels quals s'estima o desestima la mateixa, que serà publicat en la pàgina web del *IVC, tenint aquesta publicació el caràcter de notificació a l'efecte d'elevar a definitiva la resolució provisional.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Veure article dècim de la resolució

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Seran obligacions comunes de les persones beneficiàries de les ajudes contemplades en la present convocatòria les recollides en l'article 11 de l'ordre de bases.

Observacions

Observacions

Podrà interposar-se recurs contenciós administratiu de conformitat amb els articles 8, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciós-administratiu. El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant els Jutjats contenciosos administratius del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. La quantia total de les ajudes incloses en aquesta convocatòria ascendeix a 654.000 euros procedents de la secció 09, entitat 00025, capítol IV, línia de subvenció S4006000 «Foment d'activitats audiovisuals», del pressupost de despeses del *Institut *Valencià de Cultura per a l'exercici 2023. En els termes previstos en l'article 58 del Reial decret 887/2006 es preveu la possibilitat de fixar una quantia addicional, per un import màxim de 200.000 euros, l'aplicació dels quals a la concessió d'aquesta línia de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria. L'efectivitat de la quantia addicional quedarà condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit en el mateix concepte pressupostari i, en el seu cas, a l'aprovació prèvia de la modificació pressupostària que procedisca, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció. L'import referit podrà ser minorat quan en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de les línies de subvenció que els financen. 2. L'import previst per a aquesta convocatòria es distribuirà entre les diferents modalitats amb el següent desglossament: a) Ajudes a festivals, fins a un import màxim de 334.000 euros. Un màxim de 25 ajudes. b) Ajudes a cineclubs, fins a un import màxim de 45.000 €. Un màxim de sis ajudes. c) Ajudes a la a la realització de concursos, jornades, esdeveniments i projectes singulars de caràcter audiovisual, fins a un import màxim de 124.000 €. Sense perjudici de l'anterior, d'aquesta quantia es destinaran 25.000 € a les accions per a la promoció de produccions per als Goya i Óscar. Un màxim de huit ajudes per a jornades, esdeveniments i projectes singulars de caràcter audiovisual. Sense límit d'ajudes per a concursos i accions per a la promoció de produccions per als Goya i Óscar. d) Ajudes a associacions professionals i empresarials del sector audiovisual, fins a un import màxim de 150.000 €. Un màxim de huit ajudes.

Termini màxim

Termini màxim

La resolució del procediment es dictarà i notificarà en el termini màxim de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria. En tot cas, la citada resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en la pàgina web del *IVC (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de dades nacional de subvencions. En el cas que les sol·licituds presentades no siguen resoltes en el citat termini, els interessats estaran legitimats per a entendre-les desestimades per silenci administratiu negatiu, sense perjudici de l'obligació del *IVC de resoldre expressament sobre el procediment continguda en la *LPAC

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. L'Institut Valencià de Cultura es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris, en els terminis i condicions assenyalades, observant sempre el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n) de la LGS. 2. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb el que es disposa en les bases reguladores i en la normativa vigent sobre subvencions. 3. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en els casos establits en aquestes bases.