Acreditació d'entitats i de personal voluntari col·laborador en l'extinció d'incendis forestals en la Comunitat Valenciana. - GVA.ES
Acreditació d'entitats i de personal voluntari col·laborador en l'extinció d'incendis forestals en la Comunitat Valenciana.
Organisme: AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT I RESPOSTA A LES EMERGÈNCIES AVSRE
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Esmena
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
- Per a acreditar a les associacions i agrupacions locals col·laboradores en matèria d'extinció d'incendis forestals (d'ara en avant, associació V EIF) amb la finalitat que puguen ser mobilitzades i actuar com a 'Servei complementari d'intervenció en emergències'
- Per a acreditar a cadascun dels voluntaris i voluntàries d'una associació V EIF col·laboradora en l'extinció d'incendis forestals (d'ara en avant, V EIF) assegurant que tenen la formació i equipament de protecció individual que es requereix.
- Per a optar a les ajudes que convoque l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (d'ara en avant, AVSRE) per a fomentar el voluntariat en matèria de protecció civil.
Observacions
Observacions
- L'acreditació de l'associació V EIF i del personal voluntari serà mitjançant resolució del director de la AVSRE.
- Una vegada acreditada l'Associació, s'assenten les dades en el Registre dels Serveis de Voluntariat de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana. D'igual manera es registra la informació de cadascun dels V EIF de l'associació acreditats.
- El Registre reflectirà la modificació o cancel·lació de dades que s'informen mitjançant aquest mateix procediment.
- Les acreditacions de les associacions i les persones V EIF hauran de ser renovades cada 5 anys.
Requisits
Requisits
DE LES ASSOCIACIONS V EIF
1. Disposar d'un equip mínim de 5 components acreditats V EIF, un d'ells serà coordinador de grup.
2. Disposar d'un mínim d'equipament i material per al grup i els seus components:
- Vehicles per al transport del personal i eina al lloc de l'incendi.
- Equips de protecció individual (EPIs) de protecció corporal completa de peces ignífugues i casc.
- Eines manuals per a tasques de repàs o tasques d'extinció directa.
3. Facilitar el protocol i contactes actualitzats per a poder ser mobilitzats per part de la AVSRE.
4. Presentar la documentació requerida.
5. Tindre un informe d'avaluació positiu sobre la capacitat operativa i recursos de l'associació V EIF (la sol·licita la AVSRE a un servei de bombers).
6. Tindre subscrit amb la AVSRE un 'conveni de col·laboració' (nota: part dels tràmits per al conveni, l'acreditació i el registre de l'associació V EIF poden ser concurrents).
DE CADA VOLUNTARI I VOLUNTÀRIA EIF
1. Ser membre d'una associació V EIF acreditada per la AVSRE.
2. Tindre una edat entre els 18 i i els 65 anys.
3. En matèria de formació individual:
- Disposar de formació teoricopràctica en seguretat en extinció d'incendis forestals impartida per un centre
oficial de formació.
- Complir alguna de les dues condicions següents:
a) En els 5 anys previs a efectuar la sol·licitud, tindre acreditada una experiència laboral o pràctica en l'acompliment com a personal V EIF d'almenys 2 anys.
o
b) Haver rebut almenys 30 hores de formació teoricopràctica impartida per un centre oficial de formació, en els últims 5 anys, en les següents matèries:
1) Comportament del foc.
2) Tècniques d'extinció.
3) Pla especial enfront del risc d'incendis forestals.
4) Comunicacions.
5) Autobombes.
6) Eines d'extinció.
Exempcions a la formació: aquells V EIF que acrediten, a través de la presentació del corresponent certificat de professionalitat o títol de formació professional, almenys una de les qualificacions professionals del Catàleg de l'Institut Nacional de Qualificacions on es recullen competències de nivell 2 relacionades amb els incendis forestals.
4. Presentar la documentació requerida en efectuar la sol·licitud.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis i documentació
Termini
Termini
Termini obert durant tot l'any.
Formularis i documentació
- Els formularis s'emplenaran des de la plataforma de l'administració electrònica de Gva.es.
- la plataforma permet aportar la resta de la documentació requerida.
- Al final, el procés valguda els tràmits, mitjançant la signatura electrònica del sol·licitant
- La sol·licitud i la documentació aportada, entra directament en el Servei de Planificació de la AVSRE que tramitarà la petició.
- En cas de faltar documentació en la sol·licitud inicial, o que l'òrgan tramitador el requerisca, es realitzarà des de la pestanya d'esmena / aportació documental
Normativa
Normativa
- DECRET 10/2018, de 9 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de voluntariat de protecció civil de la Comunitat Valenciana, i es crea i regula el Registre dels Serveis de Voluntariat de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8248 de 06/03/2018)
- DECRET 8/2017, de 26 de maig, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les condicions i els requisits per a l'acreditació de les associacions, agrupacions de voluntariat i del personal voluntari col·laborador en l'extinció d'incendis forestals en la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 8067, de 21/06/2017)
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. La sol·licitud es presentarà a través dels formularis que figuren en aquest tràmit i hauran d'anar signats per la persona interessada. En el cas d'una Associació / ALVPC V EIF pel president de l'associació / l'alcalde, regidor delegat o un representant autoritzat per aquests.
2. Juntament amb la sol·licitud, s'haurà d'aportar la documentació prevista en l'article 5 per al personal voluntari col·laborador o en l'article 8 per a l'associació/ entitat, utilitzant qualsevol procediment de còpia digitalitzada del document original que garantisca la fidelitat amb l'original.
3. La persona sol·licitant o el seu representant es responsabilitzen de la veracitat dels documents que presenten.
4. Quan la rellevància del document l'exigisca o existisquen dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració podrà requerir de manera motivada l'exhibició del document original per a l'acarament de la còpia electrònica presentada.
5. Els models de declaració responsable previstes poden ser els ací facilitats o altres similars.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- SERVEI DE PLANIFICACIÓ AVSRE
Av. CAMP DE TÚRIA, 66
46183 - València/Valencia
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a resoldre i notificar serà de tres mesos, des de la data d'entrada de la sol·licitud, llevat que fora necessària la preceptiva esmena de deficiències i l'aportació de documents i altres elements de judici, la qual cosa podrà suspendre el còmput en els termes i pel temps previst en l'article 22.1 a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Es realitzarà una resolució expressa tant de l'acreditació de l'associació com de la voluntària o voluntari que s'acredite.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
- Es pot aportar documentació no presentada amb la primera sol·licitud.
- El formulari serveix per a modificar les dades bàsiques de contacte, responsables, seient d'altes i baixes en el registre.
- S'aportarà documentació si hi ha canvis en els estatuts, recursos operatius, etc.
- Es poden afegir escrits, indicant aquelles qüestions addicionals que el sol·licitant considere.
Aquesta aportació addicional serà tant a iniciativa pròpia, com a requeriment de la AVSRE.
En aquests casos s'assenyalarà en els formularis la casella [ ] Modificació de dades.
Termini
Termini
- Per requeriment en la tramitació: 10 dies
- A iniciativa del sol·licitant: tot l'any