Detall de Procediment

Acreditació d'entitats i de personal voluntari col·laborador en l'extinció d'incendis forestals en la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 223847
Codi GUC: 18774
Organisme: AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT I RESPOSTA A LES EMERGÈNCIES AVSRE
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Per a acreditar a les associacions i agrupacions locals col·laboradores en matèria d'extinció d'incendis forestals (d'ara en avant, associació V EIF) amb la finalitat que puguen ser mobilitzades i actuar com a 'Servei complementari d'intervenció en emergències' - Per a acreditar a cadascun dels voluntaris i voluntàries d'una associació V EIF col·laboradora en l'extinció d'incendis forestals (d'ara en avant, V EIF) assegurant que tenen la formació i equipament de protecció individual que es requereix. - Per a optar a les ajudes que convoque l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (d'ara en avant, AVSRE) per a fomentar el voluntariat en matèria de protecció civil.

Observacions

Observacions

- L'acreditació de l'associació V EIF i del personal voluntari serà mitjançant resolució del director de la AVSRE. - Una vegada acreditada l'Associació, s'assenten les dades en el Registre dels Serveis de Voluntariat de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana. D'igual manera es registra la informació de cadascun dels V EIF de l'associació acreditats. - El Registre reflectirà la modificació o cancel·lació de dades que s'informen mitjançant aquest mateix procediment. - Les acreditacions de les associacions i les persones V EIF hauran de ser renovades cada 5 anys.

Requisits

Requisits

DE LES ASSOCIACIONS V EIF 1. Disposar d'un equip mínim de 5 components acreditats V EIF, un d'ells serà coordinador de grup. 2. Disposar d'un mínim d'equipament i material per al grup i els seus components: - Vehicles per al transport del personal i eina al lloc de l'incendi. - Equips de protecció individual (EPIs) de protecció corporal completa de peces ignífugues i casc. - Eines manuals per a tasques de repàs o tasques d'extinció directa. 3. Facilitar el protocol i contactes actualitzats per a poder ser mobilitzats per part de la AVSRE. 4. Presentar la documentació requerida. 5. Tindre un informe d'avaluació positiu sobre la capacitat operativa i recursos de l'associació V EIF (la sol·licita la AVSRE a un servei de bombers). 6. Tindre subscrit amb la AVSRE un 'conveni de col·laboració' (nota: part dels tràmits per al conveni, l'acreditació i el registre de l'associació V EIF poden ser concurrents). DE CADA VOLUNTARI I VOLUNTÀRIA EIF 1. Ser membre d'una associació V EIF acreditada per la AVSRE. 2. Tindre una edat entre els 18 i i els 65 anys. 3. En matèria de formació individual: - Disposar de formació teoricopràctica en seguretat en extinció d'incendis forestals impartida per un centre oficial de formació. - Complir alguna de les dues condicions següents: a) En els 5 anys previs a efectuar la sol·licitud, tindre acreditada una experiència laboral o pràctica en l'acompliment com a personal V EIF d'almenys 2 anys. o b) Haver rebut almenys 30 hores de formació teoricopràctica impartida per un centre oficial de formació, en els últims 5 anys, en les següents matèries: 1) Comportament del foc. 2) Tècniques d'extinció. 3) Pla especial enfront del risc d'incendis forestals. 4) Comunicacions. 5) Autobombes. 6) Eines d'extinció. Exempcions a la formació: aquells V EIF que acrediten, a través de la presentació del corresponent certificat de professionalitat o títol de formació professional, almenys una de les qualificacions professionals del Catàleg de l'Institut Nacional de Qualificacions on es recullen competències de nivell 2 relacionades amb els incendis forestals. 4. Presentar la documentació requerida en efectuar la sol·licitud.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Termini obert durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Els formularis s'emplenaran des de la plataforma de l'administració electrònica de Gva.es. - la plataforma permet aportar la resta de la documentació requerida. - Al final, el procés valguda els tràmits, mitjançant la signatura electrònica del sol·licitant - La sol·licitud i la documentació aportada, entra directament en el Servei de Planificació de la AVSRE que tramitarà la petició. - En cas de faltar documentació en la sol·licitud inicial, o que l'òrgan tramitador el requerisca, es realitzarà des de la pestanya d'esmena / aportació documental

Presentació

Presentació

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La sol·licitud es presentarà a través dels formularis que figuren en aquest tràmit i hauran d'anar signats per la persona interessada. En el cas d'una Associació / ALVPC V EIF pel president de l'associació / l'alcalde, regidor delegat o un representant autoritzat per aquests. 2. Juntament amb la sol·licitud, s'haurà d'aportar la documentació prevista en l'article 5 per al personal voluntari col·laborador o en l'article 8 per a l'associació/ entitat, utilitzant qualsevol procediment de còpia digitalitzada del document original que garantisca la fidelitat amb l'original. 3. La persona sol·licitant o el seu representant es responsabilitzen de la veracitat dels documents que presenten. 4. Quan la rellevància del document l'exigisca o existisquen dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració podrà requerir de manera motivada l'exhibició del document original per a l'acarament de la còpia electrònica presentada. 5. Els models de declaració responsable previstes poden ser els ací facilitats o altres similars.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar serà de tres mesos, des de la data d'entrada de la sol·licitud, llevat que fora necessària la preceptiva esmena de deficiències i l'aportació de documents i altres elements de judici, la qual cosa podrà suspendre el còmput en els termes i pel temps previst en l'article 22.1 a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es realitzarà una resolució expressa tant de l'acreditació de l'associació com de la voluntària o voluntari que s'acredite.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Es pot aportar documentació no presentada amb la primera sol·licitud. - El formulari serveix per a modificar les dades bàsiques de contacte, responsables, seient d'altes i baixes en el registre. - S'aportarà documentació si hi ha canvis en els estatuts, recursos operatius, etc. - Es poden afegir escrits, indicant aquelles qüestions addicionals que el sol·licitant considere. Aquesta aportació addicional serà tant a iniciativa pròpia, com a requeriment de la AVSRE. En aquests casos s'assenyalarà en els formularis la casella [ ] Modificació de dades.

Termini

Termini

- Per requeriment en la tramitació: 10 dies - A iniciativa del sol·licitant: tot l'any

Presentació

Presentació