Detall de Procediment

Xarxa COMDES - Sol·licitud d'autorització per a l'ús de la Xarxa de Comunicacions Mòbils Digitals d'Emergències i Seguretat de la Comunitat Valenciana (COMDES).

Codi SIA: 225100
Codi GUC: 18815
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procediment de sol·licitud d'autorització temporal per a l'ús de la Xarxa COMDES. L'autorització que s'emeta en resposta a aquesta sol·licitud habilitarà per a l'ús de la xarxa COMDES amb caràcter temporal fins que s'aprove la nova regulació de l'ús de la xarxa COMDES, moment en què es procedirà a l'autorització definitiva segons aquesta regulació establisca.

Observacions

Observacions

La xarxa COMDES és una infraestructura tecnològica de titularitat de la Generalitat que ofereix un servei de comunicacions mòbils digitals amb cobertura a tot el territori de la Comunitat. La Generalitat posa aquesta infraestructura comuna a disposició de totes les administracions públiques i consorcis públics titulars de serveis d'intervenció davant d'emergències a la Comunitat, que poden utilitzar-la com una xarxa privada virtual amb grups propis i amb total independència de la resta d'entitats. La xarxa COMDES constitueix, així mateix, el sistema de comunicacions normalitzat per als serveis essencials que intervenen en una emergència o catàstrofe en l'àmbit de la Comunitat Valenciana tal com preveu la Llei 13/2010 (art. 54.2), i és per tant l'eina de comunicacions que utilitza el Centre de Coordinació d'Emergències 112CV de la Generalitat. Quant al seu model de gestió, la xarxa COMDES és una xarxa que opera i manté la Generalitat per mitjà de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions. Aquest departament du a terme la gestió tècnica de la xarxa, és a dir, la planificació i la supervisió d'aquesta, així com les tasques de normalització i validació tècnica de solucions i proveïdors. La Generalitat s'encarrega així mateix de l'atenció als usuaris de la Xarxa mitjançant l'Oficina COMDES. La formalització de l'ús de la xarxa COMDES per part d'entitats públiques de la Comunitat Valenciana, majoritàriament ajuntaments, s'ha dut a terme mitjançant la subscripció de convenis de col·laboració entre cada entitat i la Generalitat, la vigència de la qual finalitza el 30 de juny de 2017. A fi de simplificar la tramitació i regular de manera més clara les condicions de l'ús de la xarxa, s'ha elaborat una nova regulació de l'ús de la xarxa COMDES que està en fase de tramitació i que es preveu que s'aprove pròximament. Fins que es produïsca l'aprovació definitiva d'aquesta nova regulació i a fi de garantir la continuïtat del servei que s'està prestant, la Generalitat emetrà autoritzacions de caràcter temporal a les entitats usuàries amb anterioritat al 30 de juny de 2017 que les habilitarà per a continuar utilitzant aquesta xarxa en les mateixes condicions, i a les entitats de nova incorporació que ho sol·liciten de conformitat amb aquest procediment. Aquesta autorització quedarà sense efecte una vegada s'aprove la nova regulació, moment en què es procedirà a l'autorització definitiva segons aquesta regulació establisca.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats públiques que es vulguen incorporar com a usuàries de la Xarxa COMDES, que pertanguen a un dels col·lectius següents: a) Administracions de la Comunitat Valenciana titulars de serveis d'intervenció davant d'emergències. b) Consorcis establits per a la prestació de serveis d'intervenció. S'entén com a serveis d'intervenció, els col·lectius, serveis i organitzacions que tenen com a objecte la protecció de les persones, els béns i el medi ambient tant davant de situacions de risc greu, catàstrofe i calamitat pública, com en accidents greus i d'altres d'anàlogues, segons estableix la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències (articles 30, 31, 32 y 41). Podran ser usuaris de la xarxa COMDES, tant els servicis essencials com els complementaris d'intervenció tal com es defineixen en la Llei 13/2010: a) Servicis essencials: «1·1·2 Comunitat Valenciana», tècnics d'emergències de la conselleria competent en matèria de protecció civil i gestió d'emergències, serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament dependents de les administracions públiques, bombers voluntaris, Unitat de Brigades d'Emergència, els tècnics forestals i els agents mediambientals de la conselleria competent en prevenció d'incendis forestals, serveis d'atenció sanitària d'emergències i cossos i forces de seguretat. b) Serveis complementaris: bombers d'empresa, voluntariat de Protecció Civil, unitats de prevenció d'incendis forestals, les Forces Armades, voluntaris i els altres serveis dependents de les distintes administracions presents a la Comunitat Valenciana no classificats com a essencials.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En qualsevol moment. Vigent fins a l'aprovació de la nova regulació d'ús de la Xarxa COMDES.

Formularis documentació

Sol·licitud d'autorització de l'entitat sol·licitant conforme a l'imprés normalitzat degudament emplenat. - S'ha d'adjuntar a la sol·licitud un dels dos documents següents en funció del tipus d'entitat sol·licitant: a) Per a administracions titulars de serveis d'intervenció davant d'emergències: acte administratiu que acredite que l'administració aprova sol·licitar l'autorització per a l'ús de la xarxa COMDES de la Generalitat, i persona a qui es faculta per a això. b) Per a consorcis: còpia de l'acord dels seus òrgans de govern que acredite que aproven sol·licitar l'autorització per a l'ús de la xarxa COMDES de la Generalitat i persona a qui es faculta per a això. L'Administració o el consorci accepta amb la seua sol·licitud que les prestacions i funcionalitats dels serveis de comunicacions que ofereix la Xarxa COMDES, en particular la cobertura i la capacitat, són adequades per a l'operativa dels serveis d'intervenció que en depenen. Per a això podrà requerir a l'operador de Xarxa informació sobre els serveis mencionats, i dur a terme proves de funcionament amb caràcter previ a la sol·licitud d'autorització per a l'ús de la Xarxa.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Per a la tramitació telemàtica cal un certificat electrònic emés per l'ACCV o DNIe. - Hi ha més informació sobre els certificats digitals que emet l'ACCV en: .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- L'entitat sol·licitant emplenarà l'imprés normalitzat de sol·licitud d'autorització per a l'ús de la Xarxa COMDES i la remetrà, juntament amb l'annex d'aprovació de la sol·licitud per part de l'entitat, a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, signat per la persona representant de l'entitat facultada per l'Administració Pública/Consorci per a sol·licitar aquesta autorització. - Una vegada comprovats que es compleixen els requisits per a l'ús de la xarxa, es procedirà a autoritzar l'administració o consorci sol·licitant si és el cas. Aquesta autorització permetrà l'ús de la xarxa als efectius dels serveis d'intervenció dependents d'aquesta entitat per als quals l'entitat ho haja sol·licitat. Aquesta autorització serà de caràcter temporal fins que s'aprove la regulació definitiva de l'ús de la xarxa COMDES, moment en què es procedirà a l'autorització definitiva d'acord amb el que aquesta regulació establisca. En aquest sentit, cal assenyalar que només es concediran autoritzacions a serveis d'intervenció per mitjà de l'administració o consorci de què siguen dependents. En particular, en el cas de serveis complementaris com els bombers d'empresa o el voluntariat de Protecció Civil, correspondrà a l'administració o el consorci de què depenguen, sol·licitar l'autorització perquè puguen utilitzar la xarxa COMDES. IMPORTANT: Perquè els serveis d'intervenció de l'entitat autoritzada puguen començar a utilitzar la xarxa, cal que la Generalitat, per mitjà de l'òrgan competent en la gestió operativa de la xarxa COMDES, realitze la configuració dels seus recursos en la xarxa, entre d'altres, l'alta i la baixa de terminals en la xarxa, la creació o modificació de grups, o l'assignació de permisos o prioritats. Per a això, aquest tràmit s'ha de complementar obligatòriament amb la presentació d'una autorització per a la gestió tècnica i operativa dels recursos i comunicació d'interlocutors per a cada un dels servicis d'informació declarats -signada per la persona responsable corresponent- la informació del qual pot trobar-se en l'apartat informació complementària.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa