Detall de Procediment

Declaració responsable referent a la baixa d'habitatges d'ús turístic ja inscrits.

Codi SIA: 750619
Codi GUC: 18974
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT des de 08-05-2021
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El procediment té per objecte posar en coneixement de l'Administració turística el cessament d'activitat de la dedicació d'un habitatge a l'ús turístic.

Observacions

Observacions

* PUBLICITAT Una vegada sol·licitada la baixa d'un habitatge d'ús turístic, ja no es podrà utilitzar ni publicitar el número de registre de l'habitatge d'ús turístic del qual s'ha sol·licitat la baixa.

Requisits

Requisits

Les persones físiques que tinguen inscrites fins a quatre habitatges en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana. Llevat que aquests habitatges d'ús turístic disposen d'una capacitat superior a 16 places o es troben en sòl no urbanitzable, en aquest cas la tramitació es realitzarà pel següent procediment: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=14752

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques que tinguen inscrits habitatges en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana podran tramitar la baixa a través d'aquest tràmit.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any. S'ha de fer en el moment en què es produïsca el cessament de l'activitat.

Formularis i documentació

IMPORTANT: recordeu signar electrònicament la vostra declaració. Declaració en formulari normalitzat, degudament omplida i signada digitalment pel titular o, en el cas de les persones jurídiques, el representant legal.

Presentació

Presentació

Telemàtica
INFORMACIÓ GENERAL DE TRAMITACIÓ TELEMÀTICA Per a accedir-hi telemàticament, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa es pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es/va/sede_certificados IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls. 3- Aquest tràmit és sense cost, no cal fer cap pagament telemàtic. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Cal omplir el/els formulari/s del tràmit. Si no ompliu tots els camps d'un formulari, és possible que no us deixe passar al formulari següent. b) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament heu descarregat i omplit. c) Feu clic en el botó "Registrar" (se us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). d) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- S'ha d'omplir el formulari normalitzat dirigit al servei territorial de turisme de la província on se situe l'habitatge d'ús turístic i s'ha d'aportar la documentació requerida en aquest. A partir d'aquest moment, es deixarà de poder exercir l'activitat com a habitatge d'ús turístic. - En cas que aquest imprés i la documentació siguen conformes, el Servei Territorial de Turisme inscriurà d'ofici la baixa de l'habitatge turístic en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana i, a aquest efecte, s'entregarà a la persona interessada un document que n'acredite la baixa.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre del 2015).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció del Servei Territorial

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa