Detall de Procediment

Declaració d'activitats laborals en les quals hi haja fonts naturals de radiació: inicial, periòdica, modificació de les dades o cessament de l'activitat. Energia

Codi SIA: 2214922
Codi GUC: 19070
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Realitzar la declaració d'Activitats Laborals, regulades en l'article 2.1 del Reial decret 1029/2022, de 20 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la salut contra els riscos derivats de l'exposició a les radiacions ionitzants, en les quals existisquen Fonts Naturals de Radiació, necessària per a la seua inscripció en el "Registre d'activitats laborals amb exposició a la radiació natural" , presentació de la reavaluació periòdica de l'exposició, modificació d'una inscripció existent o cessament d'activitat. Definir els casos en els quals és necessari presentar l'estudi a realitzar a fi de determinar si existeix un increment significatiu de l'exposició dels treballadors o dels membres del públic que no puga considerar-se menyspreable des del punt de vista de la protecció radiològica.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones titulars de les activitats laborals, regulades en l'article 2.1 del Reial decret 1029/2022, de 20 de desembre, en les quals existisquen fonts naturals de radiació, conforme a la IS-33, de 21 de desembre de 2011, del CSN: 1. Llocs de treball subterranis com: - Cuevas i galeries. - Mines diferents de les de l'urani. 2. Establiments termals. 3. Instal·lacions on s'emmagatzemen i tracten aigües d'origen subterrani. 4. Llocs de treball, subterranis o no subterranis, en àrees identificades pels seus valors elevats de radó. 5. Extracció de terres rares. 6. Producció i utilització del tori i els seus compostos. 7. Producció de niobi i ferro-niobi. 8. Producció de gas i petroli. 9. Producció de ciment, manteniment de forns de «clínquer». 10. Fabricació de pigments de diòxid de titani. 11. Indústria del fosfat (producció d'àcid fosfòric i de fertilitzants fosfatats). 12. Indústria del zirconio. 13. Producció d'estany, coure, alumini, ferro, acer, zinc i plom. 14. Centrals tèrmiques de carbó.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

- DECLARACIÓ D'ACTIVITATS: Tres mesos des de l'inici de l'activitat - REMISSIÓ DELS ESTUDIS REQUERITS: Un any des de la presentació de la declaració - La persona titular de l'activitat ha de realitzar una REAVALUACIÓ de l'exposició CADA CINC ANYS

Formularis i documentació

1. Formulari "Declaració d'activitat laboral en la qual existeixen fonts naturals de radiació" (DERADNAT, existent en el tràmit). 2. Estudis necessaris a fi de determinar si existeix un increment significatiu de l'exposició radiològica dels/les treballadors/ores o dels membres del públic. Si bé totes les empreses que s'han indicat abans han de realitzar aquests estudis, no en tots els casos és necessari presentar-los a l'Administració. Si els resultats de l'estudi determinen que l'exposició supera algun dels següents valors, s'ha d'acompanyar aquest amb la declaració d'activitats: - Activitats amb exposició dels treballadors al radó: concentracions de 600 Bq/m3 de concentració mitjana anual de Rn-222. - Resta d'activitats: 1 mSv/any sobre el nivell del fons per als treballadors o 0,3 mSv/any sobre el nivell del fons per als membres del públic. En cas contrari, els resultats estaran a la disposició de la Inspecció del Consell de Seguretat Nuclear. Aquest estudi ha de contindre, com a mínim: En el cas d'activitats laborals amb exposició a la inhalació de descendents del radó, la descripció de la instal·lació, les mesures de concentració de radó realitzades i els resultats que s'han obtingut, la descripció dels llocs de treball amb els temps de permanència en aquests i les accions correctores previstes o adoptades. En la resta de les activitats laborals, el que siga aplicable del següent: a) Descripció de l'emplaçament, els productes i els processos. b) Caracterització radiològica. c) Identificació de zones d'exposició i llocs de treball amb risc radiològic. d) Avaluació de dosi. e) Valoració de resultats i mesures que cal adoptar.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Expedició de certificats i documents: - Inscripció registres especials: 38,31 euros

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';hi han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ";Quina documentació s';ha de presentar?"; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. - Si n';hi ha un model normalitzat, el document s';ha de presentar en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.- Presentació de la sol·licitud i de la documentació requeridad, de manera telemàtica. 2.- La Direcció General , competent en matèria d'energia, procedirà a tramitar la inscripció de les declaracions en el Registre d'activitats laborals amb exposició a la radiació natural (RADON). En els casos en què calga presentar els estudis, els remetrà al Consell de Seguretat Nuclear qui, a la vista d'aquests, identificarà aquelles activitats laborals que hagen de ser objecte d'especial atenció i estar subjectes a control.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa