Detall de Procediment

Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, ROESB). Inscripció inicial i modificació de la inscripció, per a establiments i serveis biocides situats a la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 1017627
Codi GUC: 19220
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- INSCRIPCIÓ: Se sol·licitarà la inscripció en el ROESB dels establiments existents en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana en els quals es fabriquen, formulen, emmagatzemen o comercialitzen biocides, així com els serveis d'aplicació professional d'aquests productes. - MODIFICACIÓ: Se sol·licitarà qualsevol modificació de les condicions inicials d'inscripció en el ROESB dels establiments i/o serveis biocides. EXCEPCIONS S'exceptua l'obligatorietat d'inscripció en el ROESB en els casos següents: a) Establiments en els quals es fabriquen, formulen, manipulen, emmagatzemen o comercialitzen desinfectants de material clínic, farmacèutic o d'ambient quirúrgic. b) Establiments en els quals es fabriquen, formulen, manipulen, emmagatzemen o comercialitzen productes sotmesos al control dels medicaments veterinaris. c) Establiments en els quals es comercialitzen exclusivament biocides autoritzats per a ús domèstic o ús en higiene personal. d) Aquells altres establiments i serveis que reglamentàriament es determinen en aplicació de la normativa estatal.

Observacions

Observacions

* ESTRUCTURA DEL REGISTRE El registre s'estructura en dues seccions: 1. Secció d'establiments biocides. S'hi inscriuran: 1.1 Plantes de producció, que inclouen les instal·lacions industrials de síntesis i obtenció d'ingredients actius biocides, així com els locals, magatzems i instal·lacions annexes i les plantes envasadores. 1.2. Plantes formuladores, que inclouen les instal·lacions dedicades a l'obtenció de biocides mitjançant l'elaboració o l'envasament de preparats, sempre que estiguen situades fora de l'àrea d'ubicació d'una planta de producció. 1.3. Magatzems, que són els locals destinats al depòsit i emmagatzematge de biocides, quan requerisquen autorització municipal per a aquesta activitat. Inclouen els magatzems d'importació, distribució, de venda o els dels serveis d'aplicació de biocides. 1.4. Establiments de venda, que són els locals en els quals es comercialitzen biocides d'ús per personal especialitzat. 2. Secció de serveis biocides. En la qual s'inscriuran les empreses o entitats que efectuen tractaments amb biocides reservats per al seu ús per personal especialitzat. En aquesta secció s'inclouen els serveis biocides amb instal·lacions fixes, com les cambres de fumigació, les basses d'immersió o altres similars. * VALIDESA DE LA RESOLUCIÓ D'INSCRIPCIÓ La inscripció en el ROESB tindrà una validesa indefinida, llevat que, per motius de salut pública o a petició de la persona titular, siga procedent la seua modificació o cancel·lació, o bé s'incórrega en algun dels motius de cancel·lació de la inscripció que preveu la normativa. La persona o entitat titular de la inscripció serà responsable del manteniment de les condicions que van donar lloc a la resolució d'inscripció. Qualsevol modificació o canvi en aquestes condicions s'ha de comunicar a l'autoritat competent, segons corresponga, de la forma establida en la normativa. * CANCEL·LACIÓ DE LA INSCRIPCIÓ L'autoritat competent podrà procedir a la cancel·lació de la inscripció en els casos següents: 1. A sol·licitud de la persona o entitat titular per cessament d'activitat, fet que haurà de posar en coneixement de l'autoritat competent en el termini màxim d'un mes des que es produïsca mitjançant el model de sol·licitud normalitzat, per si mateixes o a través de qui les represente legalment. 2. D'ofici, previ tràmit d'audiència, previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que s'haurà de notificar a la persona o entitat titular en els casos següents: a) Quan l'administració competent comprove que s'ha produït un cessament d'activitat, almenys durant dotze mesos. b) Quan es modifiquen les condicions que van fonamentar l'autorització de la inscripció, sense haver sigut comunicades. c) Quan les condicions en les quals es realitza l'activitat suposen un risc per a la salut pública o per al personal que realitza l'activitat. d) Quan s'observe falsedat, inexactitud o omissió de les dades, manifestacions o documents proporcionats a l'autoritat competent. e) Quan, en virtut de revisions d'ofici o per qualsevol altre mitjà, l'autoritat competent comprove que s'ha produït un incompliment de la normativa aplicable, sense perjudici de la sanció i de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen, d'acord amb el que preveu l'article 69, apartat 4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Requisits

Requisits

Les sol·licituds d'inscripció i modificació en el ROESB dels establiments i serveis situats a la Comunitat Valenciana s'han d'ajustar als models normalitzats, han d'anar acompanyades de la documentació que corresponga i les han de tramitar les persones interessades o les que les representen legalment.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular de l'empresa o el seu representant legal.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1054/2002, d'11 d'octubre, pel qual es regula el procés d'avaluació per al registre, l'autorització i la comercialització de biocides (BOE núm. 247, de 15/10/02).
  • Decret 96/2004, d'11 de juny de 2004, del Consell de la Generalitat, pel qual es crea el Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4782, de 24/06/04).
  • Ordre SCO/3269/2006, de 13 d'octubre, per la qual s'estableixen les bases per a la inscripció i el funcionament del Registre oficial d'establiments i serveis biocides (BOE núm. 255, de 26/10/06).
  • Reial decret 830/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableix la normativa reguladora de la capacitació per a realitzar tractaments amb biocides (BOE núm. 170, de 14/4/10).
  • Decret 32/2012, de 17 de febrer, del Consell, pel qual modifica l'article 4.2 del Decret 96/2004, d'11 de juny, del Consell, pel qual es va crear el Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6717, de 20/2/12).
  • Reglament (UE) núm. 528/2012, del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de maig de 2012, relatiu a la comercialització i l'ús dels biocides.
  • ORDRE 1/2018, de 4 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula el procediment d'inscripció, modificació, cancel·lació, comunicació i funcionament del Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8276, de 18/04/2018).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En cas d'INICI D'ACTIVITAT o MODIFICACIÓ La sol·licitud d'inscripció o de modificació que afecte l'activitat, tipus de biocides o classe de perill d'aquests i la seua documentació corresponent s'ha de presentar prèviament a l'inici de l'activitat de qualsevol establiment o servei biocida, o abans de fer les modificacions sol·licitades, tenint en compte que el termini per a resoldre l'expedient és de tres mesos i que no es podrà iniciar l'activitat esmentada sense que s'haja emés la corresponent resolució administrativa que autoritza la inscripció o modificació en el ROESB. La sol·licitud de modificació que no afecte l'activitat, tipus de biocides o classe de perill d'aquests haurà de presentar-se a l'autoritat competent, abans que transcórrega un mes des que aquestes modificacions es produïsquen.

Formularis i documentació

Les sol·licituds d'inscripció i modificació han d'anar acompanyades de la documentació següent: 1. Per a la secció d'establiments biocides: a) Acreditació de la representació legal, en cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representante. b) Autorització municipal de l'activitat, mitjançant un document expedit per l'ajuntament en el qual l'òrgan corresponent informe del compliment de la normativa vigent aplicable a aquestes activitats, còpia de la llicència ambiental atorgada o declaració responsable ambiental acceptada, per a la qual sol·licita la inscripció o modificació de la inscripció, quan aquesta afecte les condicions de l'autorització municipal amb la qual va ser inscrit l'establiment, expedida com a màxim en els últims 12 mesos, o, en defecte d'això, certificat de la vigència d'aquesta, especificant, si així resulta, que s'inclouen productes biocides classificats, segons el Reglament CLP, en alguna de les classes de perill següents: - Toxicitat aguda, categoria 1, 2 i 3, amb el pictograma: Calaveres i tíbies encreuades (GHS06) i la paraula d'advertiment "Perill". - Perill per aspiració, categoria 1, amb el pictograma: Perill per a la salut (GHS08) i la paraula d'advertiment "Perill". - Toxicitat específica en determinats òrgans (STOT), amb el pictograma: Perill per a la salut (GHS08). Exposició única, categoria 1 i la paraula d'advertiment "Perill". - Toxicitat específica en determinats òrgans (STOT), amb el pictograma: Perill per a la salut (GHS08). Exposicions repetides, categoria 1 i la paraula d'advertiment "Perill". - Carcinogèniques, mutagèniques o tòxiques per a la reproducció (CMR), categoria 1A o 1B, amb el pictograma: Perill per a la salut (GHS08) i la paraula d'advertiment: "Perill". - Sensibilització respiratòria, categoria 1 i subcategories 1A i 1B, amb el pictograma: Perill per a la salut (GHS08) i la paraula d'advertiment: "Perill". c) Llibre oficial de moviments de biocides, adaptat a la classificació de les classes de perill del Reglament CLP, quan es comercialitzen productes biocides classificats en alguna de les classes de perill especificades en el punt 1- b d'aquest apartat. 2. Per a la secció de serveis biocides: a) Acreditació de la representació legal, en cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (*ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representante. b) Autorització municipal de l'activitat, mitjançant un document expedit per l'ajuntament en el qual l'òrgan corresponent informe del compliment de la normativa vigent aplicable a aquestes activitats, còpia de la llicència ambiental atorgada o declaració responsable ambiental acceptada, per a la qual sol·licita la inscripció o modificació de la inscripció, quan els canvis afecten les condicions de l'autorització municipal amb la qual va ser inscrit el servei, expedida com a màxim en els últims 12 mesos, o, en defecte d'això, certificat de la vigència d'aquesta, i especificació, si és el cas, que s'inclouen productes biocides classificats, segons el Reglament CLP, en alguna de les classes de perill especificades en el punt 1- b d'aquest apartat. c) Memòria tècnica descriptiva de l'activitat, que ha de contindre almenys els epígrafs especificats en l'apartat corresponent del model normalitzat. d) Model de certificat del servei de control de plagues, que ha de contindre almenys els epígrafs especificats en l'apartat corresponent del model normalitzat. e) Relació del personal que fa tractaments amb biocides i acreditació que tenen la capacitació necessària i relació laboral amb l'entitat sol·licitant. f) Escrit d'acceptació de la persona que exercisca la funció de responsable tècnica signat, acreditació de la capacitació necessària i relació laboral amb l'entitat sol·licitant. g) Llibre oficial de moviments de biocides, adaptat a la classificació de les classes de perill del Reglament CLP, quan s'utilitzen productes biocides classificats en alguna de les classes de perill especificades en el punt 1- b d'aquest apartat.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9789 - Taxa per altres actuacions administratives en matèria de Sanitat. Biocides. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.4.5, punt 7.1 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de: - 7.1.1. Sol·licitud d'inscripció: 125 euros. - 7.1.2. Sol·licitud de modificacions per canvi de titularitat i/o canvi de la denominació de l'entitat (nom comercial) i/o canvi de direcció social i/o canvi de la descripció de l'activitat i/o canvi en el tipus de biocides i/o canvi en la classificació dels biocides i/o canvi del responsable tècnic. Modificació estructural i/o trasllat: 30 euros. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9789 amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària Enllaç relacionat amb el pagament de taxes https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.servletrecogidadatossimulador?id_simul=simu046-9789

Presentació

Presentació

Presencial
Només en el cas de no estar obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració (art. 14.2 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), podran presentar-se de manera presencial en el registre electrònic de l'administració o l'organisme al qual es dirigisquen, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local o al sector públic institucional. També podran presentar-se: - En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. - En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - En les oficines d'assistència en matèria de registres. - En qualsevol altre que establisca les disposicions vigents. Les sol·licituds s'han de dirigir als centres de salut pública corresponents, per raó del domicili social de l'entitat, sense perjudici que es puguen presentar d'acord amb el que disposa l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Es pot consultar el centre de salut pública assignat a cada municipi en l'apartat d'enllaços d'aquest document * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - TORRENT-València C/ XIRIVELLA, S/N 46900-Torrent Tel.: 961974875 Fax: 961974891 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALZIRA-València C/ LA PAU, S/N 12312-Alzira Tel.: 962469615 Fax: 962469616 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - MANISES-València C/ CERAMISTA ALFONS BLAT, S/N 46940-Manises Tel.: 963425954 Fax: 963425955 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - GANDIA-València C/ DUC CARLES DE BORJA, 19 46700-Gandia Tel.: 962829450 Fax: 962829451 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - UTIEL-València Plaça ESCOLA PIA, 1 46300-Utiel Tel.: 962169282 Fax: 962169283 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - XÀTIVA-València PL. DE LA SEU, 11 (ANTIC HOSPITAL) 46800-Xàtiva Tel.: 962249270 Fax: 962249271 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - DÉNIA-Alacant PL. JAUME I, 5 03700-Dénia Tel.: 966429600 Fax: 966429601 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ELX-Alacant C/ ANTONI MORA FERRÁNDEZ, 51 03202-Elx Tel.: 966913241 Fax: 966913165 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ELDA-Alacant C/ MAGALLANES, 16 03600-Elda Tel.: 966957640 Fax: 965699093 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ORIHUELA-Alacant C/ CARDENAL DESPRADES, 7 03300-Orihuela Tel.: 966904770 Fax: 966904771 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - BENIDORM-Alacant C/ TOMÁS ORTUÑO, 69 03501-Benidorm Tel.: 966816565 Fax: 966816566 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALACANT-Alacant PL. D'ESPANYA, 6 03010-Alacant Tel.: 965169090 Fax: 965169091 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALCOI-Alacant C/ DE L'ALBEREDA, 41 03803-Alcoi Tel.: 966528000 Fax: 966528033 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - BENICARLÓ-Castelló C/ PENÍSCOLA, 21 12580-Benicarló Tel.: 964468530 Fax: 964468531 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - CASTELLÓ DE LA PLANA-Castelló AV. DE LA MAR, 8 12003-Castelló de la Plana Tel.: 964399600 Fax: 964399645 * REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA-València C/ MISSER MASCÓ, 31-33 46010-València Tel.: 012
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, han de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Si escau, procediu al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5. Respecte als DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. Per a això, l'Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a obtindre més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar. - En aquest tràmit de la Guia Prop: En l'apartat denominat "IMPRESOS ASSOCIATS" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats i omplibles de tots o alguns d'aquests documents, segons el cas. Si n'hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els ha de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació que l'acompanya: S'ha de presentar-se prèviament a l'inici de l'activitat de qualsevol establiment o servei, tenint en compte que no es podrà iniciar aquesta activitat sense que s'haja emés la corresponent resolució administrativa autoritzant la inscripció dirigida al centre de salut pública que es corresponga amb el seu domicili social (podeu consultar el vostre centre a través de l'enllaç al final d'aquest document). - L'òrgan encarregat de la gestió dels expedients és la direcció general competent en matèria de salut pública. - La direcció general competent en matèria de salut pública, a través dels seus centres de salut pública, quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la normativa legal, requerirà la persona o entitat sol·licitant mitjançant un escrit perquè, en el termini de 10 dies, esmene les deficiències o presente la documentació preceptiva. Si així no ho fera, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 d'aquesta llei. - Així mateix, la direcció general competent en matèria de salut pública, a través dels seus centres de salut pública, podrà demanar informes aclaridors a l'administració competent en cada cas, relatius a la documentació presentada, particularment de l'autorització municipal corresponent, si d'aquesta es desprenen dubtes sobre el compliment dels requisits exigits en la normativa vigent sobre biocides. - Els interessats són responsables de la veracitat dels documents que presenten i poden sol·licitar els òrgans gestors de manera motivada l'acarament de les còpies que aporten, per a la qual cosa podran requerir l'exhibició del document o de la informació original, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que tenen atribuïdes les administracions públiques. - D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, ho ha d'indicar expressament en el formulari, de manera que quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents. - Autoritat competent per a resoldre: Correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de salut pública dictar les resolucions relatives al ROESB i resoldre els altres procediments relacionats. - Termini per a resoldre: termini màxim de tres mesos des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre. - La persona titular de l'establiment o servei serà responsable de mantindre la resolució d'inscripció en el ROESB a la disposició dels serveis d'inspecció, així com de mantindre les condicions en les quals es dicta la resolució d'inscripció. Per a l'Aportació de documentació i al·legacions a un expedient obert es troba l'enllaç directe per a la seua tramitació telemàtica mes a baix.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les persones titulars dels establiments o serveis registrats queden obligats a comunicar qualsevol canvi de les dades que sobre la seua entitat figuren en el registre o les modificacions substancials que s'hi produïsquen, en el termini d'1 mes des que es produïsca la modificació i mitjançant la presentació de la corresponent sol·licitud i documentació acompanyant.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE, núm. 236, de 02/10/15).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim de resolució serà de tres mesos des de la recepció de la sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa