Detall de Procediment

TECG - Sol·licitud d'autorització d'establiment i d'inici de l'avaluació d'impacte ambiental d'aeròdrom o heliport.

Codi SIA: 1225523
Codi GUC: 19424
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar el peticionari per a l'establiment d'un aeròdrom o heliport.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica amb capacitat per a obrar, per si mateixa o per mitjà de representant.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Annex I del Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'impacte ambiental (DOGV núm. 1412, de 30.10.90).
  • Reial decret 862/2009, de 14 de maig, pel qual s'aproven les normes tècniques de disseny i operació d'aeròdroms d'ús públic i es regula la certificació dels aeroports de competència de l'Estat (BOE núm. 132, de 01/06/90).
  • Reial decret 1189/2011, de 19 d'agost, pel qual es regula el procediment d'emissió dels informes previs al planejament d'infraestructures aeronàutiques, l'establiment, la modificació i l'obertura al trànsit d'aeròdroms autonòmics, i es modifica el Reial decret 862/2009, de 14 de maig, pel qual s'aproven les normes tècniques de disseny i operació d'aeròdroms d'ús públic i es regula la certificació dels aeroports de competència de l'Estat, el Decret 584/1972, de 24 de febrer, de servituds aeronàutiques i el Reial decret 2591/1998, de 4 de desembre, sobre l'ordenació dels aeroports d'interés general i la seua zona de servei, en execució del que disposa l'article 166 de la Llei 13/1996, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'Ordre Social (BOE núm. 204, de 25/08/2011).
  • Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental (DOGV núm. 296, de 11/12/13).
  • Reial decret 217/2014, de 28 de març, pel qual es modifiquen el Reial decret 862/2009, de 14 de maig, pel qual s'aproven les normes tècniques de disseny i operació d'aeròdroms d'ús públic i el Reglament de certificació i verificació d'aeroports i altres aeròdroms d'ús públic, i el Reial decret 1133/2010, de 10 de setembre, pel qual es regula la provisió del servei d'informació de vol d'aeròdroms (AFIS) (BOE núm. 89, de 12/04/2014).
  • Reial decret 1070/2015, de 27 de novembre, pel qual s'aproven les normes tècniques de seguretat operacional d'aeròdroms d'ús restringit i es modifiquen el Reial decret 1189/2011, de 19 d'agost, pel qual es regula el procediment d'emissió dels informes previs al planejament d'infraestructures aeronàutiques, l'establiment, la modificació i l'obertura al trànsit d'aeròdroms autonòmics, i l'Ordre de 24 d'abril de 1986, per la qual es regula el vol en ultralleuger (BOE núm. 285, de 28/11/2015).
  • Correcció d'errors del Reial decret 1070/2015, de 27 de novembre, pel qual s'aproven les normes tècniques de seguretat operacional d'aeròdroms d'ús restringit i es modifiquen el Reial decret 1189/2011, de 19 d'agost, pel qual es regula el procediment d'emissió dels informes previs al planejament d'infraestructures aeronàutiques, l'establiment, la modificació i l'obertura al trànsit d'aeròdroms autonòmics, i l'Ordre de 24 d'abril de 1986, per la qual es regula el vol en ultralleuger (BOE núm. 287, de 01/12/15).
  • Ordre 1957/1966, de 26 d'octubre, sobre condicions i normes d'aeròdroms privats. (Boletín Oficial del Aire, núm.130, de 29 d'octubre de 1966).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any i amb posterioritat a l'obtenció del certificat o informe previ de compatibilitat de l'espai aeri.

Formularis documentació

1. Model de sol·licitud normalitzat. 2.Documentació administrativa: a) Acreditació del peticionari: - No resulta necessari, ja que s'ha acreditat en la fase A. b) Acreditació del representant: - En cas que s'actue per mitjà d'un representant, i aquest siga diferent al de la fase A, si la persona que signa la sol·licitud no autoritza la consulta de comprovació de dades d'identitat, és necessària la còpia del seu document d'identificació (DNI o NIE en el cas d'estrangers) i, en qualsevol cas, l'acreditació de la capacitat per a obrar en nom de la persona física o jurídica (en què s'indique si aquesta capacitat la té en virtut del càrrec que ocupa o és per apoderament). c) Acreditació de la lliure disponibilitat per a l'ús dels terrenys: - En el cas que el terreny on se situa la instal·lació siga propietat del peticionari, s'ha de presentar una còpia simple del corresponent registre de la propietat. - Si el terreny on es pretén establir la infraestructura és arrendat, cedit en ús, o bé es disposa d'aquest per qualsevol altre títol vàlid en dret, s'ha de presentar el document original contractual pel qual es disposa del terreny, o una còpia compulsada d'aquest, juntament amb una còpia simple del corresponent registre de la propietat, en la qual conste, com en l'apartat anterior, la propietat del terreny. d) Compatibilitat urbanística de la instal·lació. (Declaració d'interés comunitari, certificat de l'ajuntament, o instrument equivalent en funció de la qualificació del sòl) 3. Documentació tècnica: a) Estudi d'impacte ambiental (EIA) subscrit per un tècnic competent. (El contingut del qual prendrà com a referència el document d'abast de l'estudi d'impacte ambiental emés per l'òrgan competent i/o l'article 35 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental). b) Estudi tècnic aeronàutic i documentació tècnica justificativa signat per un tècnic competent. c) Dictamen del compliment de les normes tècniques signat per tècnic competent. d) Sol·licitud, si escau, de nous mitjans i de mitjans alternatius de compliment per a la instal·lació, acompanyada dels corresponents estudis de seguretat aeronàutics signats per un facultatiu competent. e) Manual de la instal·lació, en el cas d'instal·lacions d'ús públic. _______________________________________________________________________________________ NOTA: - La grandària màxima permesa per a cada fitxer individual que s'adjunte és de 20 Mb, i s'hi poden adjuntar un màxim de 25 fitxers sempre que el volum total no supere els 100 Mb. - En cas que se supere qualsevol d'aquests límits, s'ha d'omplir i presentar només la sol·licitud telemàticament i entregar presencialment en un suport físic (CD, DVD...) els fitxers que acompanyen la sol·licitud, per a la qual cosa s'ha d'adjuntar una còpia del justificant del registre telemàtic d'entrada de la sol·licitud. - Es poden adjuntar fitxers amb extensió .pdf, .xls, .rar, .zip, .doc, etc.

Presentació

Presentació

Presencial
Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'administració a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. No obstant això, els interessats que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de la documentació ha de realitzar-se electrònicament. I, preferentment, en:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. - Presentació de la sol·licitud d'autorització, acompanyada de la documentació necessària. 2. - S'analitzarà la documentació remesa. 3. - Si és suficient, se sotmetran a informació pública l'EIA i l'estudi tècnic aeronàutic. Al mateix temps, se sotmetrà a consulta a les administracions que en puguen resultar afectades. 4. - El resultat de la informació pública, les consultes a l'administració i l'anàlisi de l'estudi tècnic aeronàutic es remetran al sol·licitant. Respecte de l'estudi tècnic aeronàutic, en cas de trobar incompliments pel que fa a la normativa aplicable, es remetrà al peticionari una diligència d'actuacions inspectores documentals amb les deficiències que s'han trobat i li requeriran l'esmena, per a la qual disposarà d'un termini de tres mesos. En cas que transcórrega el termini indicat sense rebre les esmenes necessàries, es resoldrà el sobreseïment de l'expedient. 5.- Esmenades les deficiències i tenint en compte el resultat de la informació pública i les consultes, el promotor haurà de sol·licitar a la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat l'inici de l'avaluació d'impacte ambiental ordinària del projecte. 6.- Amb la declaració d'impacte ambiental favorable i l'informe tècnic de la versió final del projecte favorable, es resoldrà amb l'autorització de l'establiment de la instal·lació, i ho comunicarà al peticionari.

Observacions

Observacions

Contra la resolució d'autorització d'establiment de la instal·lació, que no esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada d'acord amb que disposa l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime oportú.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa