Detall de Procediment

Adscripció de directius gestors del transport.

Codi SIA: 1324917
Codi GUC: 19640
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte del tràmit és comunicar l'adscripció a l'empresa dels gestors de transport. El transport públic per carretera i les seues activitats auxiliars i complementàries només podran ser duts a terme pels que obtinguen el títol administratiu de competència professional corresponent: -Transport de mercaderies per carretera. -Transport de viatgers per carretera.

Requisits

Requisits

Per a complir el requisit de vinculació amb l'empresa titular de l'autorització de transport per qui aporte la competència professional per a l'exercici de l'activitat de transport de mercaderies o viatgers, s'ha de complir: a) Quan el titular de l'autorització siga una persona física, aquesta pot ser la gestora de transport si està d'alta en el règim corresponent de la Seguretat Social. En cas contrari, una altra persona física pot ser la gestora del transport sempre que estiga d'alta pel titular de l'autorització en el règim general de la Seguretat Social a temps complet i en un grup de cotització no inferior al que corresponga als caps administratius o de taller. En cas de parentiu, s'admet que el gestor puga estar d'alta en el règim de treballadors autònoms. b) Quan el titular de l'autorització siga una persona jurídica, el gestor de transport ha de tindre una participació en el capital social igual o superior al 15 % i estar d'alta en el règim de la Seguretat Social que corresponga. En qualsevol altre cas, el gestor del transport ha d'estar donat d'alta pel titular de l'autorització a temps complet, en un grup de cotització no inferior al que corresponga a cap administratiu o de taller. c) Una mateixa persona pot ser la gestora de transport de diverses persones jurídiques quan el capital d'aquestes pertanga en més d'un 50 % a un mateix titular. En aquest cas, només cal que el gestor estiga d'alta en seguretat social en una de les persones jurídiques, però les funcions del gestor les ha de fer en totes aquestes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1- Les empreses individuals que no complisquen el requisit de competència professional a través del seu titular. 2- Les empreses o cooperatives de treball associat, titulars d'autoritzacions de transport públic de mercaderies MMA>35000 kg, o de viatgers públic discrecional amb autobús.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 16/1987, de 30 de juliol, del cap de l'Estat, sobre ordenació del transport terrestre (BOE núm. 182, de 31/07/87).
  • Reial decret 1211/1990, de 28 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'ordenació dels transports terrestres (BOE núm. 241, de 8/10/90).
  • Reglament (CE) núm. 1071/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, pel qual s'estableixen les normes comunes relatives a les condicions que han de complir-se per a l'exercici de la professió de transportista per carretera i pel qual es deroga la Directiva 96/26/CE, del Consell (DOUE núm. 300, de 14/11/2009).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

1- Impost de Societats o escriptura pública acreditativa de la participació social del gestor del transport en l'empresa. 2- Quan una mateixa persona capacite al mateix temps diverses persones jurídiques, ha d'aportar còpia de l'Impost de Societats d'aquestes, per a justificar que el capital social pertany en més d'un 50 % a un mateix titular.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Fent clic en la icona superior "Tramitar amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina accedireu a la seu electrònica del Ministeri de Foment. Per a això, cal disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic i configurar el vostre navegador d'acord amb l'enllaç: https://sede.fomento.gob.es/SEDE_ELECTRONICA/LANG_CASTELLANO/DOCS_AYUDA/AYUDAT/NAVEGADORES/ (Vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) Si teniu algun dubte o voleu comunicar alguna incidència, podeu enviar un correu al suport tècnic: viajeros_stv@gva.es si és de València autorizaciones_sta@gva.es si és d'Alacant autorizaciones_stc@gva.es si és de Castelló

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida escanejada, en la seu electrònica del Ministeri de Foment. - Una vegada presentada la sol·licitud per l'empresa, l'òrgan competent, després d'haver comprovat la documentació aportada per a l'obtenció del certificat, inscriurà les dades en el Registre General de Transportistes i d'Empreses d'Activitats Auxiliars i Complementàries del Transport.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa