Detall de Procediment

Subvencions directes a famílies monoparentals per a compensar despeses de protecció de la salut (Ajudes al COPAGAMENT)

Codi SIA: 1399646
Codi GUC: 19650
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
(01-01-2024
31-12-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Desestiment

  • Recurs Alçada

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió de subvencions directes a famílies monoparentals per a compensar despeses de protecció de la salut.

Observacions

Observacions

-REINTEGRAMENT DE DESPESES: Si en el moment de realitzar la sol·licitud ha assumit despeses relatives al copagament farmacèutic susceptibles de ser subvencionats i desitjara que la Generalitat li retorne estes quanties, haurà d'emplenar els següents formularis: - SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ - FORMULARI DE REINTEGRAMENT DE DESPESES - MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA (este últim model no serà necessari si el seu compte bancari ja estiguera d'alta en la Generalitat o que s'haja realitzat el tràmit automatitzat de domiciliació bancària). - COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES: En este procediment podrà comunicar discrepància de dades per a expressar disconformitat o informar d'errors en l'aplicació del copagament farmacèutic. Per a això és necessari que emplene i present el formulari COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES. Ha de tindre en compte que la discrepància de dades ha de basar-se en algun dels següents suposats: 1. PER MOTIUS DE RENDA: Si està pagant farmàcia i la seua base liquidable (o la del titular de la/ del qual és beneficiària/o) és inferior a 18.000€ i està acreditat en l'INSS com: - Pensionista - Perceptor prestació per desocupació - Esgotada prestació per desocupació - Perceptora de subsidi per desocupació - Menor beneficiari - En qualsevol acreditació però amb títol de monoparental NOTA: cal tindre en compte la base liquidable (que és la quantia resultant de sumar casella 500 + 510) de l'última declaració de renda o última que va fer. 2. PER TINDRE UNA DISCAPACITAT: Si està pagant farmàcia, haja realitzat en el Centre de Salut una sol·licitud de subvenció copagament per diversitat funcional i tinga un grau de discapacitat reconegut de: - Superior al 33% i tinc menys de 18 anys - Superior al 65% i tinc mes de 18 anys 3. ALTRES MOTIUS: Si no estant en els supòsits anteriors i pagant farmàcia, considera que hauria de correspondre-li un percentatge farmacèutic inferior al que li apliquen.

Requisits

Requisits

1. Seran beneficiàries d'estes subvencions les persones que complisquen els requisits expressats a continuació: a) Ostentar la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) i disposar targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat. b) Ostentar el títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en diversitat familiar segons el que s'estableix en la normativa vigent en matèria de reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana. c) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals. d) Ser resident en la Comunitat Valenciana. 2. No podran ser beneficiàries d'estes subvencions, les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a excepció del requisit previst en la lletra e, donada la naturalesa d'estes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones en situació de família monoparental.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2024. (DOGV núm. 9754, de 28/12/2023).

Formularis i documentació

1. Sol·licitud Haurà d'emplenar el model de sol·licitud normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia *PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, per si mateixes o a través de qui els represente legalment, acompanyat de la següent documentació: a) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat emancipades, la certificació de la inscripció en el registre civil. b) La Targeta Sanitària Individual expedida per la Conselleria de Sanitat. c) El Títol col·lectiu de reconeixement de família monoparental de conformitat amb la normativa vigent en matèria de reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana. d) Acreditació de nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals, acreditat per la base imposable general de la declaració de la Renda de l'exercici 2022 o bé la quantitat d'ingressos que indique el certificat emés per l'Agència Estatal d'Administració Tributària que reconeix la no obligació de presentar la declaració referit a l'exercici 2022. e) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en este tràmit apartat impresos associats, també pot realitzar el tràmit automatitzat de domiciliació bancària indicat en l'apartat informació complementària, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat. 2. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada en el corresponent model normalitzat de sol·licitud, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents anteriorment indicats. En cas de no autoritzar-ho, haurà d'aportar-los en els termes exigits per les normes reguladores del procediment (article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.). 3. La sol·licitud contindrà declaració responsable de qui ho sol·licita que no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària, assenyalades en l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds es presentaran en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas de no existir aquesta adscripció, es presentarà en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El Catòlic, 74. 46008), sense perjudici de qualsevol altra de les formes previstes en la legislació bàsica de procediment administratiu comú. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Tramitació 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual acaba d';indicar-se. Per a això hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat únicament per a les persones fisicas (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3.- Clickando en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ";Quina documentació s';ha de presentar?"; apareix el llistat de documents a presentar. * I en l';apartat ";IMPRESOS ASSOCIATS";(a més d';en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d';aqueixos documents, segons el cas. Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic s';indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove';ls abans d';annexar els documents.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

En el cas de sol·licitud per a la inclusió com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions, la instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'esta condició, s'atribuïx segons el que es preveu en l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat al qual està adscrita la persona beneficiària, prèvia la tramitació procedent per la respectiva direcció territorial.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

El Centre de Salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas de no existir esta adscripció, els servicis territorials de la Conselleria de *Sanitat, situats en: Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort *Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El Catòlic, 74. 46008).
Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici.

Termini

Termini

En qualsevol moment

Documentació

Documentació

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Es consideren despeses subvencionables les quantitats abonades per tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024. S'establixen dos procediments de pagament de les subvencions: l'abonament directe a l'entitat col·laboradora titular de l'establiment autoritzat o el reembossament a la persona beneficiària. La Conselleria de Sanitat acordarà amb les entitats col·laboradores el procediment per a efectuar l'abonament directe, que s'instrumentarà a través d'un conveni de col·laboració. El pagament de la subvenció a la persona beneficiària en els procediments de reembossament s'efectuarà mitjançant justificació de l'import satisfet en concepte de tractaments farmacològics, tot això de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat. Respecte a la justificació de la despesa, de conformitat amb el que es preveu en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, s'efectuarà mitjançant l'aportació per la mateixa de les corresponents fulles de tractament i de les factures de la despesa efectuada.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar tals expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut el termini sense que haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

En el cas de sol·licitud per a la inclusió com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions, la instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'aquesta condició s'atribueixen segons el que preveu l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat a què està adscrita la persona beneficiària, amb la prèvia tramitació que siga procedent de la respectiva direcció territorial.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Contra la resolució que es dicte, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Secretària Autonòmica de Sanidad, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Contra les bases regulades pel present decret, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de *Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini

Termini

El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el competent per a resoldre'l.