Detall de Procediment

Subvencions per a promoure i facilitar la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social dins de les empreses d'inserció l'activitat de les quals es desenvolupe a la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 1986468
Codi GUC: 19652
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(02-11-2020
15-11-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Establir un programa de subvencions destinades a promoure i facilitar la reintegració en el mercat laboral i la protecció i inclusió social de grups vulnerables (la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social) dins de les empreses d'inserció, com a pas previ a la seua inserció definitiva en l'empresa ordinària, així com subvencions a les promotores de les empreses d'inserció per a la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral que faça done suport al personal en situació o risc d'exclusió social contractat per les seues empreses d'inserció, i subvencions a les empreses ordinàries que contracten personal procedent d'empreses d'inserció. En concret, aquest programa es refereix a: a) Subvenció destinada a la creació o el manteniment de llocs de treball ocupats per persones en situació o risc d'exclusió social. Aquestes subvencions tenen com a objecte promoure en les empreses d'inserció la creació o el manteniment de llocs de treball d'inserció per a persones en situació o risc d'exclusió social com a pas previ a la inserció d'aquestes persones en empreses ordinàries després del desenvolupament d'un itinerari d'inserció sociolaboral. La contractació de persones en situació o risc d'exclusió social objecte de la present ordre s'ha de mantindre amb el límit mínim de sis mesos i màxim de tres anys que estableix l'apartat anterior, fins a la consecució de l'objectiu principal, que consisteix en la seua inserció sociolaboral, per a la qual cosa resulta imprescindible per a l'extinció dels contractes l'informe previ dels serveis socials competents, tant en cas d'extinció per expiració del temps màxim com per qualsevol altra causa. b) Subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació del personal tècnic de suport sociolaboral. La subvenció té com a objecte finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació del personal tècnic de suport sociolaboral al personal en situació o risc d'exclusió social mitjançant el desenvolupament d'itineraris individualitzats d'inserció per un període màxim de tres anys, així com el posterior seguiment del personal inserit en l'empresa ordinària, per un període màxim de sis mesos. c) Subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació del personal de suport a l'activitat productiva. La subvenció té com a objecte donar suport a la contractació o el manteniment de personal de suport a l'activitat productiva en empreses d'inserció la missió de les quals és tutelar l'activitat productiva, proporcionar l'ensinistrament laboral en l'ocupació en la qual exerceix la seua activitat el personal en situació o risc d'exclusió social. d) Subvenció per a despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció. La subvenció té com a objectiu finançar les despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció, corresponents a despeses realitzades i pagades durant el corresponent exercici, que podran gaudir-se des de la data de qualificació definitiva, durant els tres primers anys de funcionament. e) Subvenció a la gerència d'empreses d'inserció. La subvenció a la gerència d'empreses d'inserció té com a objectiu facilitar la contractació de gerents que puguen garantir la viabilitat tècnica, econòmica o financera de les empreses d'inserció que tinguen cinc o més llocs de treball de persones en procés d'inserció.

Requisits

Requisits

Requisits generals de les entitats beneficiàries: a) Estar qualificades i inscrites, amb caràcter definitiu, en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Comunitat Valenciana, i desenvolupar la seua activitat a la Comunitat Valenciana. b) Haver complit amb totes i cada una de les obligacions derivades de la qualificació com a empresa d'inserció. c) Disposar en plantilla de personal tècnic de suport sociolaboral i de suport a l'activitat productiva per a atendre la plantilla en situació o risc d'exclusió social. Requisits específics: PERSONES EN SITUACIÓ O RISC D'EXCLUSIÓ SOCIAL: a) Els treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social incloses en algun dels col·lectius que s'indiquen en l'article 4 de la Llei 1/2007, de 5 de febrer, en relació amb el que es disposa en l'article 2 de la Llei 44/2007, de 13 de desembre. b) Contractes o relació laboral equivalent en el cas de cooperatives, vinculats a un lloc de treball d'inserció, amb un itinerari d'inserció d'acord amb el que estableix la Llei 1/2007, de 5 de febrer, en relació amb el que disposa la Llei 44/2007, de 13 de desembre. c) Subscripció d'un acord d'incorporació sociolaboral i un itinerari d'inserció, per a la qual cosa resulta obligatòria la realització d'un itinerari d'inserció durant tot el període de contractació del personal en situació o risc d'exclusió social. d) El treballador o treballadora ha de desenvolupar un itinerari inicial mínim de sis mesos amb una duració màxima de tres anys, amb caràcter general. PERSONAL TÈCNIC DE SUPORT SOCIOLABORAL: El personal tècnic de suport sociolaboral ha de tindre una titulació de grau mitjà o superior, en l'àmbit universitari o de la Formació Professional, preferentment en Treball Social, Psicologia, Educació Social o Integració Social, i, a més, una experiència prèvia, d'almenys sis mesos, en activitats d'integració laboral de persones en situació o risc d'exclusió social, que el capacite per a la realització de les funcions pròpies del lloc. PERSONAL DE SUPORT A L'ACTIVITAT PRODUCTIVA: Perquè els llocs de treball resulten subvencionables, el personal de suport a l'activitat productiva ha de tindre experiència o formació en el camp professional en què es desenvolupe l'activitat productiva de l'empresa d'inserció.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Empreses d'inserció que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana, que hagen sigut qualificades amb caràcter definitiu per LABORA i contracten personal en situació o risc d'exclusió social.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 1/2007, de 5 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regulen les empreses d'inserció per a fomentar la inclusió social a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5447, de 09/02/07).
  • Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció (BOE núm. 299, de 14/12/07).
  • Decret 81/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual es dicten normes de desplegament per a la qualificació, el registre i el foment de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6036, de 16/06/09).
  • ORDRE 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball.
  • RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2019, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen subvencions destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o en risc d'exclusió social en empreses d'inserció, per a 2020.
  • Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
  • Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds d'ajudes s'han de presentar en el termini de l'1 al 15 d'abril de 2020. En el cas d'ajudes als costos salarials, els contractes, les pròrrogues o les ampliacions de jornada s'han de correspondre als subscrits amb anterioritat al termini de presentació de sol·licituds. A causa de l'entrada en vigor REIAL DECRET 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 15 de juny de 2020. Les sol·licituds d'ajudes als costos salarials per al manteniment de llocs per noves contractacions, pròrrogues o ampliacions de jornada del personal en situació o risc d'exclusió social, del personal tècnic de suport sociolaboral, del personal de suport a l'activitat productiva i de gerents, produïdes des del dia 1 d'abril de 2020 a 31 d'octubre de 2020, s'han de presentar del 2 al 15 de novembre de 2020. Les sol·licituds d'ajudes per previsió de noves contractacions o pròrrogues del personal en situació o risc d'exclusió social, del personal tècnic de suport sociolaboral, del personal de suport a l'activitat productiva i de gerents, dels mesos de novembre i desembre de 2020, s'han de presentar del 2 al 15 d'octubre de 2020, per a la qual cosa cal presentar la documentació relativa a la contractació i a l'exclusió social, si escau, en el segon termini de justificació de l'ajuda, de l'1 al 15 de febrer de 2021.

Formularis i documentació

DOCUMENTACIÓ GENERAL a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment. b) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i no ha experimentat cap variació; en aquest cas, s'ha d'indicar el compte en què s'ha de fer l'ingrés i s'ha d'especificar, en tot cas, a quina ajuda correspon. c) Declaració responsable subscrita per la persona representant legal del fet que l'entitat beneficiària no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, que no es troba en el supòsit de l'article 13.2, apartat g, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació. e) Declaració responsable acreditativa que l'empresa beneficiària no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. f) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes o sol·licitades per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable. g) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere o l'òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest, i en vigor, o, en defecte d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació que per a això estableix l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA 1. Subvenció destinada a la creació o el manteniment de llocs de treball ocupats per persones en situació o risc d'exclusió social: a) En el cas de personal que haja iniciat l'activitat en l'empresa d'inserció en l'exercici, o l'haja iniciada en l'exercici anterior, però no haja resultat subvencionat en aquest exercici, s'ha d'aportar: Primer. Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb persones en situació o risc d'exclusió social, i de les pròrrogues, si escau. Segon. Acord d'incorporació sociolaboral presentat i inscrit com a annex al contracte inicial i a cada una de les seues pròrrogues, subscrit per la persona representant legal de l'empresa d'inserció i el treballador o la treballadora, en què consten les obligacions que les parts assumeixen en el desenvolupament de l'itinerari personal d'inserció. Tercer. Itinerari d'inserció inicialment subscrit, juntament amb el contracte, signat pels serveis socials, generals o especialitzats. Quart. Part d'alta del personal contractat en la Seguretat Social i/o informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu. Cinqué. Acreditació de la situació de risc o exclusió social, mitjançant la presentació del corresponent informe dels serveis socials, generals o especialitzats, de les administracions públiques, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 1/2007, de 5 de febrer. Aquesta acreditació ha de tindre una antiguitat màxima de sis mesos en relació amb la data de la contractació inicial. b) El personal que haja iniciat la relació laboral amb l'empresa en exercicis anteriors i haja resultat subvencionat, si escau, comunicats de variació de dades en Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada, subscrites per l'entitat i per la persona treballadora. 6. Subvenció a la gerència d'empreses d'inserció. a) Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb la persona que exercisca la gerència, i de les pròrrogues, si escau. b) Comunicats d'alta en Seguretat Social de la persona que exercisca la gerència de l'empresa d'inserció. c) Informe, en model de normalitzat, del cost salarial de la persona que exercisca la gerència. c) Per a tots els casos, llista en model normalitzat del personal en situació o risc d'exclusió social per al qual se sol·licita subvenció. d) Les sol·licituds de subvencions per a les previsions de noves contractacions, pròrrogues o ampliació de jornada dels mesos de novembre i desembre s'han d'acompanyar de la corresponent memòria econòmica justificativa dels costos subvencionables: nombre de llocs, data d'alta o modificació dels contractes, durada i jornades. 2. Subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses d'inserció. a) En el cas de personal que haja iniciat l'activitat en l'empresa d'inserció en l'exercici, o l'haja iniciada en l'exercici anterior, però no haja resultat subvencionat en aquest exercici, s'ha d'aportar: Primer. Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb el personal tècnic de suport sociolaboral, i de les pròrrogues, si és el cas. Segon. Comunicats d'alta en la Seguretat Social del personal de suport sociolaboral. Tercer. Documentació acreditativa de la titulació exigida per l'article 23 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores del personal de suport i currículum acreditatiu de l'experiència. b) El personal que haja iniciat la relació laboral amb l'empresa en exercicis anteriors, si escau, comunicats de variació de dades en Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada, subscrites per l'entitat i pel treballador o treballadora. c) En tot cas, relació del personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del cost salarial de cada una de les persones, en model normalitzat. d) En tot cas, relació nominal de personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del personal en situació o risc d'exclusió social que atenen durant el període objecte de justificació, en model normalitzat. 3. Subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació de personal de suport a l'activitat productiva en empreses d'inserció. a) Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb el personal de suport a l'activitat productiva, i de les pròrrogues, si escau. b) Comunicats d'alta en Seguretat Social del personal de suport a l'activitat productiva. c) Documentació acreditativa de la formació exigida per l'article 27 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores del personal de suport a l'activitat productiva i currículum acreditatiu de l'experiència. d) Llista del personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del cost salarial de cada una de les persones, en model normalitzat. e) Llista nominal de personal tècnic de suport a l'activitat productiva amb la indicació del personal en situació o risc d'exclusió social que atenen durant el període objecte de justificació, en model normalitzat. 4. Subvenció per a finançar despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció. a) Model normalitzat de la relació de despeses per les quals se sol·licita l'ajuda. b) Pressupostos o factures proforma de les despeses per les quals se sol·licita l'ajuda.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació https://labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/empreses-d-insercio, en l'enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat del sol·licitant, en cas de persona física, i del representant legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, amb la qual cosa no serà necessari aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa. No obstant això, el sol·licitant o representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest cas, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que indiquen que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació telemàtica de la sol·licitud acompanyada de la documentació general i la documentació específica. 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini de 5 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució expressa i la notificació d'aquesta. 3. Si l'òrgan administratiu instructor del procediment ho estima necessari per a resoldre, l'empresa haurà d'aportar la documentació addicional que li siga requerida. 4. La concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en la corresponent convocatòria (expedient complet), per a cada un dels terminis. 5. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 6. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. 7. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. 8. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. 9. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte, com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en aquesta convocatòria.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

Obligacions

Obligacions

1. La realització d'un itinerari d'inserció durant tot el període de contractació del personal en situació o risc d'exclusió social. 2. Desenvolupament d'un itinerari mínim en els sis mesos inicials respecte del màxim de tres anys durant els quals, amb caràcter general, puga estendre's l'itinerari d'inserció, per a cada treballador i treballadora en situació o risc d'exclusió social. No es considerarà incomplida l'obligació de manteniment de l'itinerari mínim de sis mesos a què fa referència el paràgraf anterior quan la baixa en l'empresa d'inserció es produïsca per la contractació del treballador o la treballadora en empresa ordinària, mitjançant la subscripció d'un contracte de durada mínima de 3 mesos, formalitzat abans que transcórreguen 15 dies del cessament en l'empresa d'inserció, i sempre que s'aporte un document subscrit per la persona legal representant de l'empresa contractant, per la persona legal representant de l'empresa d'inserció i pel treballador o la treballadora contractada, en el qual conste que la contractació s'ha produït com a conseqüència de la tasca d'inserció realitzada per l'empresa d'inserció, i que el personal tècnic d'inserció continue realitzant tasques per a la consolidació d'aquesta en els termes establits en l'apartat 2 de la base setzena d'aquesta ordre i, en tot cas, fins a completar l'itinerari mínim de 6 mesos. Aquestes contractacions, a l'efecte del compliment de l'obligació de realitzar l'itinerari mínim de sis mesos, no podran realitzar-les empreses vinculades tal com queden definides en l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sense que això afecte la validesa legal de la relació laboral. En el cas de falta de compliment dels sis mesos inicials d'itinerari, per qualsevol altra causa diferent de l'establida en els apartats anteriors, s'entén incomplida l'obligació i és procedent la denegació o revocació de l'ajuda concedida per la contractació del treballador o la treballadora esmentats. 3. Una vegada complit l'itinerari inicial de sis mesos, el cessament d'un treballador o treballadora produït amb anterioritat al compliment dels períodes subvencionats, donarà lloc a la denegació o revocació de l'ajuda, segons el cas, total o parcial. La revocació es farà de manera proporcional, en el supòsit de cessament per causa no imputable a l'empresa, o de forma total, en qualsevol altre cas.

Observacions

Observacions

La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes sol·licitades posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Per a l'exercici 2020, les quanties d'ajudes corresponents a les accions subvencionables són: 1. Subvencions destinades a la creació o el manteniment de llocs de treball de persones en situació o risc d'exclusió social: ajuda consistent en una quantia equivalent al 75 % del salari mínim interprofessional vigent en l'exercici 2020, inclosa la part proporcional de dues pagues extraordinàries, per la creació o el manteniment del lloc d'una persona treballadora a jornada completa pel període màxim de gener a desembre de 2020, i sempre que aquesta contractació estiga vinculada al desenvolupament d'un itinerari personalitzat d'inserció. L'ajuda serà proporcional per a contractes inferiors a un any o a una jornada parcial, segons la jornada mínima que estableix l'article 20 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. 2. Subvenció per a finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses d'inserció: fins a 3.500 € euros anuals per cada treballador o treballadora en situació o risc d'exclusió social, contractada durant el període entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020, sempre que es complisca amb els requisits de l'article 23 i amb les ràtios mínimes que estableix l'apartat 3 de l'article 24 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. En cap cas l'ajuda podrà superar el 100 % del cost salarial real del personal tècnic de suport sociolaboral en l'empresa d'inserció. 3. Subvenció per a finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació de personal de suport a l'activitat productiva: fins a 2.500 euros per cada persona treballadora en situació o risc d'exclusió social contractada a jornada completa durant el període entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020, sempre que es complisca amb els requisits de l'article 27 i amb les ràtios mínimes que estableix l'apartat 3 de l'article 28 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. En el cas de jornades a temps parcial o de durada inferior a dotze mesos, la subvenció es reduirà de manera proporcional. En cap cas, l'ajuda podrà superar el 100 % del cost salarial real del personal de suport a l'activitat productiva en l'empresa d'inserció. 4. Subvenció per a finançar despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció, corresponents a despeses realitzades i pagades durant l'exercici 2020, que es podran gaudir des de la data de qualificació definitiva, durant els tres primers anys de funcionament: fins al 50 % del cost del servei prestat, sense que el total de l'ajuda supere la quantitat de 500 euros anuals per cada persona en situació o risc d'exclusió, contractada en l'empresa d'inserció en la data de sol·licitud de l'ajuda. 5. Subvenció a la gerència d'empreses d'inserció: el 50 % de l'SMI corresponent a l'exercici 2020, inclosa la part proporcional de dues pagues extraordinàries, per la contractació a jornada completa durant tot el període subvencionable de la persona que exercisca la gerència. Quan es tracte de contractacions a temps parcial, la quantia màxima que es percebrà serà proporcional a la de la jornada.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari d'aquesta, amb la notificació a les persones interessades en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú. La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes sol·licitades posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú; o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant de l'òrgan jurisdiccional competent de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb la normativa reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El que disposen els apartats anteriors serà aplicable, sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, en relació amb el que estableix l'article 19 bis del text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost (BOE núm. 189, de 8 d'agost). De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, l'incompliment del que disposa l'apartat 8 de l'article 6 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015, de 2 d'abril.