Detall de Procediment

Sol·licitud de reconeixement de títols de formació o certificats de competència obtinguts a la Unió Europea per a l'exercici de les professions regulades de la branca sanitària.

Codi SIA: 1523262
Codi GUC: 19702
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT des de 11-06-2014
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud de reconeixement de títols de formació o certificats de competència obtinguts a la Unió Europea per a l'exercici de les professions regulades de la branca sanitària.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones interessades en el reconeixement de títols de formació o certificats de competència obtinguts a la Unió Europea de la branca sanitària.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

Les persones interessades han de presentar davant de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut: - Model de sol·licitud. - Document acreditatiu de la nacionalitat. - Còpia autenticada del títol o certificat de competència, amb la traducció oficial (si escau). - Còpia autenticada de la certificació acadèmica dels estudis realitzats per a l'obtenció del títol o el certificat, en què consten, entre altres aspectes, la durada d'aquests i les assignatures o els mòduls cursats. - Quan l'estat membre on s'haja obtingut no regule aquesta professió, és necessari el document acreditatiu expedit per l'autoritat competent d'haver exercit a temps complet la professió durant un any o a temps parcial durant un període equivalent, en el transcurs dels deu anys anteriors. -En cas d'actuar representat, acreditació de la representació, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderaments de la A.G.E.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- L'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut té assignada la competència per al reconeixement de les qualificacions professionals de la branca sanitària, obtingudes en altres estats membres de la Unió Europea, per a l'exercici de les professions regulades sanitàries. - L'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut tramitarà el procediment de reconeixement de títols de formació o qualificacions professionals de conformitat amb l'establit en l'article 70 del Reial decret 581/2017, de 9 de juny, pel qual s'incorpora a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva 2013/55/UE, del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de novembre de 2013, per la qual es modifica la Directiva 2005/36/CE, relativa al reconeixement de qualificacions professionals i el Reglament (UE) núm. 1024/2012 relatiu a la cooperació administrativa a través del Sistema d'Informació del Mercat Interior (Reglament IMI).

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució del procediment, que no posa fi a la via administrativa, o contra la falta de resolució expressa en el termini establit, podran interposar-se els recursos que siguen procedents, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

A la vista de la documentació presentada, l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut procedirà a dictar i notificar la resolució expressa que estime o desestime el reconeixement del títol de formació o la qualificació professional sol·licitats, en el termini màxim de quatre mesos des de l'entrada de la sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No