Detall de Procediment

Subvenció per a intervenció arquitectònica en locals destinats a prestació d'assistència sanitària en municipis de la Comunitat Valenciana. PIAC - VI.

Codi SIA: 1814201
Codi GUC: 19784
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-03-2022
28-04-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte de les subvencions que es convoquen seran les actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per la Conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2022 i 2023.

Observacions

Observacions

La subvenció que es concedisca només es destinarà a finançar el cost d'execució de l'obra i les instal·lacions, amb IVA. Consegüentment, no se sufragaran les despeses generades en ocasió de la redacció del projecte tècnic, estudis de seguretat i salut, les que es deriven de la direcció d'obra o qualsevol altres que no estiguen directament relacionades amb l'execució de l'obra com, per exemple, els estudis sobre l'estat estructural, estudis geotècnics, etc. Les subvencions que s'atorguen tindran la consideració de subvenció a fons perdut, i el percentatge de subvenció aplicable serà de fins al 100% de l'import sol·licitat, amb un límit de 100.000,00 € per projecte, sense que aquest puga superar al cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament serà de dos. Els increments pressupostaris de les obres derivats de les modificacions dels contractes, així com de la liquidació de les que resultaren, si escau, del procediment de contractació de les obres no seran objecte de subvenció. Els increments als quals tinguera dret l'empresa contractista de les obres seran per compte i a càrrec exclusiu de l'òrgan de contractació. D'acord amb el que disposa l'article 31.1 de l'LGS, es consideren despeses subvencionables, en totes i cada una de les anualitats que es preveuen en l'acte de concessió de la subvenció, les que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria. Si la subvenció superara el cost real de l'obra o si, com a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'haguera abonat un import superior al percentatge de participació de l'Administració, serà procedent el reintegrament de l'excés obtingut.

Requisits

Requisits

A més de complir els requisits generals establits en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, tal com estableix l'article 7 de l'Ordre 9/2017 esmentada. Per a obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions, han de reunir els requisits de l'article 5 de l'Ordre 9/2017, al final de presentació de les sol·licituds d'aquesta convocatòria.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Segons en l'article 5 de l'Ordre 9/2017, podran obtindre la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els següents requisits: a) Que ostente la titularitat patrimonial del local en el qual es proposa la intervenció arquitectònica. b) Que disposen del corresponent projecte d'obra, amb el contingut establit en l'article 123 de la LCSP, que complisca amb el preceptuat en la Secció 2a del Capítol II del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat pel Reial decret 1098/2001, de 12 d'agost, i que aquell haja sigut informat de conformitat per la Subdirecció General amb funcions en matèria d'Infraestructures (d'ara en avant, la Subdirecció) de la Conselleria, amb data posterior a la publicació de les presents bases i anterior a la data de finalització de presentació de sol·licituds de la corresponent convocatòria. c) Compliment de la normativa comunitària que regula les obligacions d'aquestes respecte a les normes d'informació i publicitat, en concret quant al Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell i al Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
  • Ordre 9/2017, de 19 de setembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana.
  • Ordre 3/2021, de 29 setembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 9/2017, de 19 de setembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la consesión de subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana.
  • Correcció d'errors de l'Ordre 3/2021, de 29 de setembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
  • Extracte de la Resolució de 17 de març de 2022, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana.
  • Resolució de 17 de març de 2022, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana.
  • Resolució de data 8 de juliol de 2022 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es concedeixen subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta Conselleria, en municipis de la Comunitat ValencianaResolución de data 8 de juliol de 2022 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es concedeixen subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 9307, 28.03.2022.

Formularis i documentació

1. La forma de presentació de les sol·licituds i la documentació que s'ha d'acompanyar s'ha de dur a terme i s'ha d'ajustar al que determina el títol III del capítol I de l'Ordre 9/2017. 2. Els models normalitzats tant de la sol·licitud com del model de domiciliació bancària, es troben en la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es).

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s'admet clau-permanent de l'Estat com a mètode d'autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s'ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l'aplicació autosigna en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l'apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals -Direcció General) - En l'apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit. - En l'apartat Exposició s'ha d'indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general d'Alta Tecnologia, Inversions i Infraestructura que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució. - Una comissió de valoració realitzarà l'examen i valoració de les sol·licituds presentades. - Rebudes les sol·licituds, la comissió de valoració procedirà a l'estudi de les mateixes i de la documentació que haja d'acompanyar-les, publicant-se en la pàgina web de la Conselleria (http://www.san.gva.es) la relació provisional de sol·licituds admeses i excloses amb indicació de les causes de l'exclusió. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, l'interessat, disposarà d'un termini de 5 dies a partir de l'endemà a la publicació, per a esmenar la falta o acompanyar els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició. - Correspon a la persona titular de la direcció general d'Alta Tecnologia, Inversions i Infraestructura dictar la resolució de concessió de les ajudes. -La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. - Tant la resolució provisional com la definitiva seran publicades en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública http://www.san.gva.es/inicio. - El termini de justificació de les subvencions finalitza el 15 de novembre de 2022, per a la part de l'obra realitzada amb càrrec al pressupost de 2022, i el 15 de novembre de 2023 per a l'obra executada en 2023. L'incompliment d'aquest requisit podrà donar lloc al desistiment sense efectes de la subvenció corresponent a l'exercici en què aquest es produïsca. -Per a l'Aportació de documentació i al·legacions per via telemàtica es troba l'enllaç directe mes a baix en l'apartat Llesta de seguiment.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds presentades es valoraran conforme als criteris establits en l'annex: Criteris de valoració de l'Ordre 9/2017, segons els valors vigents a la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds previst en la present convocatòria.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Direcció General d'Alta Tecnologia, Inversions i Infraestructura de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Obligacions

Obligacions

1. Les entitats beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma, les condicions i el termini establits. 2. Les entitats beneficiàries de la subvenció han de complir amb les obligacions que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions; les establides en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas que els siguen aplicables, i les obligacions que es puguen fixar o determinar en la convocatòria. 3. L'incompliment d'aquest requisit podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de la subvenció corresponent a l'exercici en què aquest es produïsca. 4. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud dels interessats o d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies previstes en la legislació de procediment administratiu comú. 5. S'haurà de complir amb les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i Bon Govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep). 6. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web, sense perjudici que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport. En el cas que no disposen de pàgina web on fer aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

Observacions

Observacions

S'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, de conformitat amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes, computat en els termes esmentats, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les subvencions que s'atorguen tindran la consideració de subvenció a fons perdut, sent el percentatge de subvenció a aplicar fins al 100% de l'import sol·licitat, amb un límit de 400.000,00 € per projecte, sense que aquest puga superar al cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament serà de dos. El pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per l'ajuntament de la realització de les obres d'intervenció arquitectònica en els locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per la Conselleria. No s'admetran abonaments a compte. Els pagaments s'efectuaran contra certificacions d'obres expedides per la direcció facultativa de les obres, d'acord amb les condicions de finançament establides i de conformitat amb el projecte presentat. Aquestes certificacions es presentaran davant la subdirecció, conforme al model oficial que figura en l'Annex XI del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (BOE núm. 257, de 26 d'octubre de 2001), acompanyades dels originals de les corresponents factures, que hauran d'estar aprovades per la Junta de Govern Local, per la comissió de govern o òrgan municipal competent. En el cas que es produïra alguna baixa per diferència entre el pressupost de licitació i el d'adjudicació de l'obra, s'entendrà que la quantia de la subvenció queda fixada en l'import d'adjudicació, sempre que el finançament de la Conselleria es referisca a la totalitat del pressupost de l'obra. Constituirà, en tot cas, requisit previ per al pagament, l'expedició per la Subdirecció, del corresponent certificat de comprovació i aprovació de justificants.

Termini màxim

Termini màxim

La comissió, atesos els criteris i requisits establits i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, estendrà acta i formularà la proposta de resolució a l'òrgan concedent. La resolució tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i es publicaran en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com un extracte de la mateixa en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45.1 b) de la LPAC. El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de sis mesos a comptar des de la data de la publicació de cada convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció en els termes de l'article 25 de la LPAC.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Alta Tecnologia, Inversions i Infraestructura de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa