Detall de Procediment

Declaració responsable obligats a establir garantia financera segons anàlisi de riscos mediambientals

Codi SIA: 1848290
Codi GUC: 19802
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT des de 01-10-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

De conformitat amb el que disposa l'article 24.1 de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, els operadors de les activitats incloses en l'annex III de la llei, sense perjudici de les exempcions previstes en l'article 28, han de disposar d'una garantia financera que els permeta fer front a la responsabilitat mediambiental inherent a la seua activitat. Una vegada constituïda la garantia financera per part de l'operador, aquest presentarà, davant de l'autoritat competent, una declaració responsable d'haver constituït aquesta garantia financera, i d'haver realitzat les operacions previstes en l'article 33 del Reial decret 2090/2008, de 22 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament parcial de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Operadors de les activitats incloses en l'ANNEX III de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, que, una vegada realitzat l'anàlisi de riscos de la seua activitat, queden OBLIGATS a constituir una garantia financera.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental.
  • Reial decret 2090/2008, de 22 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament parcial de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental.
  • Ordre ARM/1783/2011, de 22 de juny, per la qual s'estableix l'ordre de prioritat i el calendari per a l'aprovació de les ordres ministerials a partir de les quals serà exigible la constitució de la garantia financera obligatòria, previstes en la disposició final quarta de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental.
  • Ordre APM/1040/2017, de 23 d'octubre, per la qual s'estableix la data a partir de la qual serà exigible la constitució de la garantia financera obligatòria per a les activitats de l'annex III de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, classificades com a nivell de prioritat 1 i 2, mitjançant l'Ordre ARM/1783/2011, de 22 de juny, i per la qual es modifica el seu annex.
  • Ordre TEC/1023/2019, de 10 d'octubre, per la qual s'estableix la data a partir de la qual serà exigible la constitució de la garantia financera obligatòria per a les activitats de l'annex III de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, classificades com a nivell de prioritat 3, mitjançant l'Ordre ARM/1783/2011, de 22 de juny.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

ACTIVITATS JA EXISTENTS: - Prioritat 1 abans del 31/10/18 - Prioritat 2 abans del 31/10/19 - Prioritat 3 abans del 16/10/21, excepte les activitats de cria intensiva d'aus de corral o de porcs que hauran de disposar de la garantia financera abans del 16/10/22. Una vegada s'arribe al termini esmentat anteriorment, les ACTIVITATS NOVES tindran l'obligació de presentar la declaració responsable que s'indica en el procediment a l'inici d'aquesta.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. No obstant això, les persones sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa, la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament. En cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació en forma electrònica. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i que no estan obligades a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc19802 Quan les persones sol·licitants estiguen obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però facen la sol·licitud de manera presencial, es requeriran les persones interessades perquè la presenten electrònicament. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja fet la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clave signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Presentació per part de l'operari o representant de la declaració responsable per mitjà d'un imprés normalitzat dirigit a la Direcció General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, amb l'aportació de la documentació requerida.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre del 2015).

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment de l'obligació de concertar en els termes previstos en la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, les garanties financeres a què estiga obligat l'operador, així com el fet que no es mantinguen en vigor el temps que subsistisca aquesta obligació, suposa una infracció MOLT GREU segons el que disposa l'article 37.2 f de la llei esmentada. Les sancions que s'estableixen per a aquest tipus d'infraccions segons l'article 38 de la llei són: 1. Multa de 50.001 fins a 2.000.000 d'euros. 2. Extinció de l'autorització o suspensió d'aquesta per un període mínim d'un any i màxim de dos anys. En la forma que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Així mateix, d'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una comunicació, o la no-presentació davant de l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga requerida en cada cas per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, determinaran la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o l'activitat afectada des del moment en què es tinga constància d'aquests fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que se'n pogueren derivar.