Detall de Procediment

Presentació de sol·licituds al servei d'assessorament i suport a les persones LGTBI, els seus familiars i persones properes

Codi SIA: 1994403
Codi GUC: 19858
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(09-02-2022
08-03-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar la presentació de sol·licituds per a optar a l'oferta d'acció concertada en matèria de serveis socials especialitzats en el sector d'igualtat en la diversitat i en concret al SERVEI D'ASSESSORAMENTS I SUPORT A les PERSONES LGTBI, ELS SEUS FAMILIARS I PERSONES REUNIDES: Orienta, de la província d'Alacant.

Observacions

Observacions

PUBLICACIÓ I EFECTES DEL CONCERT La resolució que es dicte de concessió i denegació de concerts posa fi al procediment de selecció, serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i aquesta tindrà els efectes de la notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 2. Sense perjudici d'això, es comunicarà a les entitats sol·licitants, de manera telemàtica, en l'adreça electrònica que assenyalen en la sol·licitud corresponent. Els efectes econòmics del concert seran a partir de la data de posada a la disposició de la conselleria concertant del servei concertat. FORMALITZACIÓ DEL CONCERT SOCIAL Els concerts socials es formalitzaran en un document administratiu dins del termini de 30 dies, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió. En el document esmentat de concert s'ha de fer constar de manera expressa, els drets i obligacions de les parts, nombre de places i tipologia dels serveis concertats, en el seu cas, règim econòmic, forma de pagament, duració, possibilitat de pròrrogues i causes d'extinció d'aquest. DURACIÓ I PRORROGA El termini de vigència del concert s'iniciarà i finalitzarà en la data que es determine en la resolució de concessió, sense perjudici de la seua possible pròrroga. El concert es podrà prorrogar per un període màxim de dos anys, mitjançant una pròrroga o successives.

Requisits

Requisits

D'acord amb el que disposa l'article 7 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, podran sol·licitar i accedir al règim d'acció concertada les entitats d'iniciativa social prestadores de serveis socials que complisquen els requisits: a) Estar degudament inscrites en el Registre d'Entitats, Centres i Serveis de la conselleria competent en matèria de serveis socials. b) Segons la disposició transitòria tercera del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana: b.1) Tindre una experiència mínima d'un any en l'atenció a persones i la gestió de serveis, dins del sector d'atenció social que es concerta. b.2) Que la totalitat del personal que presta els seus serveis dispose de la titulació, l'habilitació, l'homologació o la certificació de les capacitats professionals i formació adequada per a l'acompliment de les tasques que cal realitzar. b.3) Tindre almenys una tercera part del personal de la plantilla del servei un grau d'experiència acreditada de, com a mínim, dos anys en aquest sector. b.4) Tindre almenys la meitat del personal de la plantilla del servei una relació contractual de caràcter indefinit. Aquest requisit s'exigirà, com a màxim, amb anterioritat a la formalització del concert. b.5) Tindre l'establiment i les seues instal·lacions l'autorització municipal d'obertura d'activitat. Aquest requisit no serà necessari en cas que l'espai o immoble estiga cedit per una administració pública, cas en què només hauran d'acreditar la cessió d'ús del bé immoble. Per a entitats que sol·liciten per primera vegada la concertació del servei, aquest requisit s'exigirà amb anterioritat a la formalització del concert. c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. d) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat del servei. Les entitats que no puguen acreditar aquest requisit, hauran de complir el que s'estableix en la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017. e) Acreditar la titularitat de l'espai físic en el qual es presta el servei o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o persona titular del local per a la prestació del servei. En cas que la titularitat o la disponibilitat siga per un període inferior a la vigència del concert, aquest requisit es tornarà a exigir en el moment de la finalització d'aquesta disponibilitat. En tot cas, l'entitat haurà de disposar d'un local propi per al servei. Per a entitats que sol·liciten per primera vegada la concertació del servei, aquest requisit s'exigirà amb anterioritat a la formalització del concert. f) No estar incursa en les prohibicions que estableix l'article 8 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Conformement al marc normatiu vigent en la Comunitat Valenciana, podran sol·licitar i participar en el règim d'acció concertada de serveis socials les entitats d'iniciativa social, que complisquen els requisits legals i reglamentaris establits. 2. Es consideren entitats d'iniciativa social les fundacions, associacions, organitzacions de voluntariat i altres entitats sense ànim de lucre que realitzen activitats de serveis socials. Així mateix, es consideren incloses les societats cooperatives qualificades com a entitats sense ànim de lucre conforme a la seua normativa específica.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social. (DOGV num. 8197 de 23.12.2017), modificat pel Decret 188/2021, de 26 de novembre, del Consell (DOGV num. 9238 de 20.12.2021)
  • La Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana. (DOGV num 8491 de 21.02.2019)
  • Resolució de 4 de febrer de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca l'acord d'acció concertada en el sector de la igualtat en la diversitat per als anys 2022-2025 per al Servei d'assessorament i suport a les persones LGTBI, els seus familiars i persones reunides: Orienta, de la província d'Alacant. (DOGV núm. 9273 de 08.02.2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a partir de l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9273 de 08.02.2022). Termini del 9 de febrer al 8 de març de 2022.

Formularis i documentació

1. La documentació que han de presentar les entitats per a cada servei en el qual sol·liciten participar en el procediment de concertació és la següent: a) Escriptura o document de constitució (o, si és el cas, de modificació) d'estatuts o acte fundacional en què es faça constar la finalitat de l'entitat. b) Certificat acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat en el qual es decideix la participació en el procediment de selecció i, si és el cas, autorització a la persona representant legal per a la presentació de la sol·licitud. c) Targeta d'identificació fiscal. d) Document d'alta de domiciliació bancària, signat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat, amb el compte designat per a la percepció de concerts socials, omplint el formulari que s'adjunta al tràmit, llevat que el compte designat ja estiga donat d'alta en la Generalitat. e) Memòria explicativa de l'activitat que es desenvoluparà, amb referència expressa, entre altres aspectes, als objectius generals i específics, els programes d'intervenció, el perfil de les persones usuàries, els recursos materials i humans de què es dota el servei i la capacitat prevista (apartat L del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit). f) Plantilla prevista amb què comptaria el servei, organigrama i horaris. Llista de professionals i personal, indicació del nom i els cognoms dels seus components, el lloc de treball, la titulació o les qualificacions professionals, la descripció de funcions, el tipus de relació laboral que tenen amb l'entitat titular, el nombre d'hores diàries o setmanals de dedicació de cada una, els horaris i les funcions que realitzen (apartats M, N i O del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit, segons corresponga). g) Certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual de les persones treballadores de la plantilla, d'acord amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, i l'article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat. h) Resolucions o certificacions d'administracions públiques que acrediten l'experiència en el sector de l'entitat sol·licitant. i) Títols o certificats que acrediten la titulació, les capacitats professionals o la formació del personal del servei. j) Certificats que acrediten l'experiència del personal del servei en el sector que es concerta. k) Contractes que acrediten que la meitat del personal d'atenció directa del programa té una relació contractual de caràcter indefinit, d'acord amb l'apartat d) establit en la disposició transitòria tercera del Decret 181/2017. Els contractes han de presentar-se, com a màxim, abans de la data de formalització del concert si l'entitat resultara adjudicatària. En aquest cas, cal omplir la declaració responsable a partir de la plantilla del servei que consta en l'apartat J del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit. l) Documentació acreditativa de la titularitat de l'espai físic en el qual es presta el servei o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o la persona titular del local per a la prestació del servei (apartat G del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit). Per a entitats que sol·liciten per primera vegada la concertació del servei, aquest requisit s'exigirà amb anterioritat a la formalització del concert; en el moment de la sol·licitud, l'entitat ha de presentar la declaració responsable en aquest sentit que consta en l'apartat H del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit. En cas que la titularitat o la disponibilitat siga per un període inferior a la vigència del concert, s'ha de presentar una declaració responsable que establisca el compromís que, en tot moment, hi haurà un espai físic adequat, segons el que estableix l'annex corresponent, on prestar el servei durant la vigència del concert. Per a això, cal omplir l'apartat corresponent del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit. m) Acreditació que el local o locals on es prestarà el servei i les seues instal·lacions disposen d'autorització municipal d'obertura d'activitat. Per a entitats que sol·liciten per primera vegada la concertació del servei, aquest requisit s'exigirà amb anterioritat a la formalització del concert; en el moment de la sol·licitud, l'entitat ha de presentar la declaració responsable en aquest sentit que consta en l'apartat K del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit. n) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i de les obligacions amb la Seguretat Social, en el cas que no haja autoritzat la consulta interactiva d'aquesta documentació. o) Certificat de qualitat del servei, expedit en data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les entitats que no puguen acreditar aquest requisit hauran de presentar una declaració responsable en la qual es comprometen a complir el que s'estableix en la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017 (apartat I del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit). p) Declaració responsable de l'entitat de no trobar-se incursa en cap causa de prohibició per a concertar (apartat F del formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit). q) Els documents acreditatius dels mèrits que s'invoquen i que s'indiquen en la convocatòria i llista d'aquests documents en el formulari de sol·licitud associat a aquest tràmit. 2. En la fase d'instrucció, l'Administració incorporarà d'ofici el certificat o document acreditatiu de la inscripció de l'entitat titular en el Registre d'entitats, centres i serveis de la conselleria competent en matèria de serveis socials, amb data d'inscripció en aquest, per a acreditar l'antiguitat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació de sol·licituds i documentació annexa es realitzarà exclusivament de forma telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es apartat "Serveis" amb la signatura electrònica de l'entitat. La sol·licitud de participació en el procediment de concertació s'efectuarà en el formulari específic que s'ofereix en el present tràmit. El formulari específic del concert, en pdf, haurà de descarregar-se, emplenar-se i signar-se electrònicament per la persona representant legal de l'entitat abans del seu enviament telemàtic amb la signatura electrònica de l'entitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. El procediment de sol·licitud s'inicia d'ofici amb la publicació de la corresponent resolució, i s'impulsarà d'ofici en tots els tràmits, per a la qual cosa es respectaran els principis de transparència, publicitat i no-discriminació. 2. La instrucció dels procediments de concertació correspon a la direcció general amb competències en la igualtat en la diversitat, que s'encarregarà de verificar la documentació presentada en el procediment i la seua baremació, així com l'avaluació tècnica. 3. Una vegada revisada la documentació, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye de la documentació preceptiva, l'òrgan d'instrucció el requerirà perquè esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa en el termini de deu dies hàbils, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú. 4. La Comissió d'Avaluació és l'encarregada d'elaborar una proposta de resolució, que s'ha de remetre al titular de la Direcció General. 5. En la mateixa proposta de resolució, s'han d'indicar les sol·licituds a les quals procedeix denegar el concert, amb la motivació de la causa. 6. El titular de la direcció general amb competències en matèria d'igualtat en la diversitat, per delegació de la persona titular de la Conselleria i a proposta de la Comissió d'Avaluació, resoldrà sobre la concessió o denegació de concerts socials en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de la convocatòria pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La Direcció General d'Igualtat en la Diversitat.

Observacions

Observacions

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa i es podrà ser recórrer potestativament en reposició davant de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació, o bé s'hi podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

Termini màxim

Termini màxim

Sis mesos des de la publicació de la convocatòria pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. PUBLICACIÓ I EFECTES DEL CONCERT La resolució que es dicte de concessió i denegació de concerts posa fi al procediment de selecció, i serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, assortint aquesta els efectes de la notificació a les persones interessades, conforme al que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 2. Sense perjudici d'això, serà comunicada a les entitats sol·licitants, de manera telemàtica, en l'adreça electrònica que assenyalen en la corresponent sol·licitud. Els efectes econòmics del concert seran a partir la data de posada a la disposició de la conselleria concertant del servei concertat. FORMALITZACIÓ DEL CONCERT SOCIAL El concert social es formalitzarà en un document administratiu dins del termini de trenta dies a comptar des del següent a la publicació de la resolució de concessió. En el referit document de concert es farà constar de manera expressa, els drets i obligacions de les parts, nombre de places i tipologia dels serveis concertats, en el seu cas, règim econòmic, forma de pagament, duració, possibilitat de pròrrogues i causes d'extinció d'aquest. DURACIÓ I PRORROGA El termini de vigència del concert s'iniciarà i finalitzarà en la data que es determine en la resolució de concessió, que no serà abans de l'1 d'abril de 2022, i finalitzarà el 30 de novembre de 2025, sense perjudici de la seua possible pròrroga. El concert podrà prorrogar-se per un període màxim de dos anys, mitjançant una o successives pròrrogues.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

El titular de la direcció general amb competències en matèria d'igualtat en la diversitat, per delegació de la persona titular de la Conselleria.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa