Detall de Procediment

Sol·licitud d'aprovació i visat del cartell de condicions particulars d'admissió

Codi SIA: 211012
Codi GUC: 2002
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El titular de l'establiment públic o l'organitzador d'un espectacle públic o activitat recreativa que pretenga establir condicions d'accés a aquests, diferents a les reglamentàriament autoritzades, haurà de remetre a l'òrgan competent de la Generalitat una còpia del text del cartell en què es fixen aquestes a l'efecte del seu visat. No es tramitaran les sol·licituds de cartells que es referisquen a establiments públics que no estiguen en el marc de la Llei 14/2010, d'espectacles valenciana. Això és, NO ES TRAMITAREN PETICIONS DE LOCALS COMERCIALS O SIMILARS.

Observacions

Observacions

* CONCEPTE DE DRET D'ADMISSIÓ S'entén per dret d'admissió la facultat que tenen els titulars d'establiments públics i els organitzadors d'espectacles i activitats recreatives per a determinar les condicions d'accés i permanència en aquests d'acord amb el que estableix el Reglament pel qual es desplega la Llei 14/2010, de 3 de desembre. * PUBLICITAT DEL DRET D'ADMISSIÓ MITJANÇANT UN CARTELL Les condicions d'accés als establiments públics on es realitzen espectacles i activitats recreatives han de figurar en un cartell de dimensions mínimes de 30 cm d'ample per 20 cm d'alt, col·locat en un lloc fàcilment visible des de l'entrada. En els establiments l'accés dels quals requerisca la prèvia adquisició d'una entrada o localitat, el cartell de les condicions particulars d'admissió es col·locarà en un lloc visible i llegible al costat de les taquilles o en el lloc d'expedició d'aquelles. Les condicions particulars d'admissió autoritzades figuraran, així mateix, de forma fàcilment llegible, en la publicitat o propaganda de l'espectacle, activitat o establiment de què es tracte, així com en les localitats o entrades. * LIMITACIONS D'ACCÉS ALS ESTABLIMENTS PÚBLICS 1. Els titulars dels establiments públics i els organitzadors d'espectacles i activitats recreatives estan obligats a impedir l'accés al local en els supòsits següents: a) Quan l'aforament establit en la llicència es trobe complet pels usuaris que es troben a l'interior del local. b) Una vegada complit l'horari de tancament del local. c) Quan no es tinga l'edat mínima establida per a accedir al local segons la normativa vigent. 2. Igualment, els titulars dels locals i establiments públics impediran l'accés i, si és el cas, la permanència: a) A les persones que manifesten actituds violentes i, especialment, a les que es comporten de manera agressiva o provoquen altercats, les que porten armes o objectes susceptibles de ser utilitzats com a tals i a les que porten roba o símbols que inciten a la violència, el racisme o la xenofòbia en els termes que preveu el Codi Penal. b) A les persones que amb la seua actitud posen en perill o causen molèsties a altres espectadors o usuaris, i, especialment, a les que estiguen consumint drogues o substàncies estupefaents o mostren símptomes d'haver-les consumides i les que mostren signes evidents d'estar embriagades. 3. Els titulars dels establiments públics i els organitzadors d'espectacles i activitats recreatives instaran a abandonar el local a les persones que dificulten el desenvolupament normal d'un espectacle o activitat recreativa, o romanguen en aquest una vegada complit l'horari de tancament o incórreguen en les conductes esmentades anteriorment. * OBLIGACIÓ DE FACILITAR L'ACCÉS I LA PERMANÈNCIA Els titulars dels establiments públics i els organitzadors d'espectacles i activitats recreatives facilitaran l'accés i la permanència a les persones amb discapacitat, així com als gossos d'assistència que les acompanyen.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El titular de l'establiment públic o l'organitzador d'un espectacle públic, activitat sociocultural o activitat recreativa.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat (DOCV núm. 7620, de 22 de setembre).
  • Decret 143/2015, d'11 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (DOCV núm. 7615, de 15/09/2015).
  • Resolució de 31 de juliol de 2015, del president de la Generalitat, per la qual delega determinades atribucions en diferents òrgans de la Presidència (DOCV núm. 7585, de 04/08/2015).
  • Resolució de 22 de juliol de 2015, del director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, de delegació de competències (DOCV núm. 7578, de 27/07/15).
  • Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (DOCV núm. 6414, de 10.12.2010).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Els titulars d'establiments públics podran presentar la comunicació i el text del cartell en qualsevol moment al llarg de l'any.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud, segons el model, en el qual s'ha de fer constar: · Nom, cognoms, telèfon, fax, correu electrònic i domicili a l'efecte de notificacions de l'interessat i, si és el cas, de la persona que la represente, així com el lloc, la data i la signatura de l'interessat. Còpies acarades dels documents següents: . Llicència municipal d'obertura de l'establiment. . En el supòsit de persones jurídiques, còpies acarades de l'escriptura de constitució i del CIF de la societat, així com dels poders de representació atorgats per la mercantil esmentada, original i fotocòpia per a l'acarament. · Model del cartell en el text del qual es fixen les condicions particulars d'accés a un establiment públic o un espectacle o activitat recreativa. Les dades que figuren en el cartell han de ser: - Denominació i activitat del local. - Direcció de l'establiment i localitat. - Nom o raó social del titular o organitzador o promotor de l'espectacle públic o l'activitat recreativa. - CIF o NIF del titular o organitzador o promotor. - Referència a les condicions d'accés a l'establiment i, si és el cas, l'expressió "Reservat el dret d'admissió".

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: * REGISTRE GENERAL DE LA SECRETARIA AUTONÒMICA DE SEGURETAT I EMERGÈNCIES. C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77, CIUTAT ADMINISTRATIVA 9 D'OCTUBRE - TORRE 4 46018 - València Tel.: 012. Fax: 961209090.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Comunicació a l'Administració de les condicions particulars d'admissió. - Si el text que conté les condicions d'accés no respecta els límits i requisits del dret d'admissió que fixa el Reglament pel qual es desplega la Llei de 14/2010, de 3 de desembre, es requerirà l'interessat en el termini de 15 dies següents des de la presentació del cartell perquè esmene els defectes. - L'interessat ha de comunicar a l'òrgan competent, en el termini màxim de deu dies des de la notificació de l'anterior requeriment, el nou text integre del cartell amb les modificacions o correccions introduïdes. Si no ho fa així, es considerarà que ha desistit en funció del que estableix l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - Transcorregut el termini de dos mesos des de la presentació de la sol·licitud sense que s'haja rebut cap comunicació de l'òrgan competent, l'interessat podrà donar publicitat a les condicions del dret d'admissió. En aquest cas, i sense perjudici de la comprovació posterior d'aquestes condicions per aquest òrgan, haurà de figurar al costat del cartell la comunicació remesa a aquest als efectes procedents. - Qualsevol modificació de les condicions del dret d'admissió ha de comunicar-se prèviament a la direcció territorial de la província corresponent.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Recurs potestatiu de reposició davant del secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà del dia en què tinga lloc la notificació de l'acte, en funció del que s'ha indicat en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en relació amb l'article únic i la disposició final del Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell. Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i la resta que preveu la normativa que resulte aplicable.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment del que estableix el Reglament d'espectacles serà sancionat de conformitat amb el que preveu la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, i seran subjectes responsables d'aquestes infraccions les persones físiques o jurídiques que incórreguen en les accions o omissions tipificades com a infracció en la llei.