Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions per a la contractació de doctors i doctores per al desenvolupament d'un projecte de transferència tecnològica en l'àmbit de la salut en empreses valencianes dins del marc del Pla GenT

Codi SIA: 2094366
Codi GUC: 20284
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(06-06-2019
18-07-2019)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte d'aquestes subvencions és impulsar la carrera de joves doctors i doctores afavorint la seua contractació per part de les entitats beneficiàries per a la realització d'un projecte d'investigació alineat amb un dels eixos prioritaris de desenvolupament de la RIS3-CV i vinculat a la vigència d'un conveni o contracte entre l'entitat beneficiària, d'una part, i una empresa de la Comunitat Valenciana, d'una altra, que fomente la transferència dels resultats que s'obtinguen.

Requisits

Requisits

Per a participar en la present convocatòria, les entitats sol·licitants hauran de complir els requisits establits en l'article 5 de l'Ordre 2/2019, de 2 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar actuacions del «Pla GenT, Generació Talent». Les persones investigadores principals dels projectes en els quals es vagen a integrar les persones contractades per les entitats beneficiàries en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, han de reunir la totalitat dels següents requisits: ·Ser la /l'investigador/a principal d'un projecte de transferència tecnològica. ·Tindre el títol de doctor/a. ·Tindre amb aqueixa categoria vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb el centre d'investigació, que haurà de mantindre durant el període d'execució de l'ajuda. Al seu torn, les entitats sol·licitants presentaran una relació de persones investigadores candidates, que hauran de complir els següents requisits: ·Ser menor de 40 anys. ·Disposar d'una experiència des de la lectura de la tesi doctoral entre un i tres anys. ·Haver realitzat una o diverses estades postdoctorals en centres d'investigació de prestigi internacional que acumulen, com a mínim, un període total de sis mesos.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les fundacions del sector públic de la Generalitat que gestionen l'activitat investigadora dels departaments de salut i dels centres i serveis extra-departamentals adscrits a la conselleria amb competències en matèria de sanitat de la Generalitat. Les fundacions d'investigació associades als consorcis sanitaris integrats per la Generalitat i les Diputacions provincials que gestionen l'activitat investigadora de departaments de salut o centres assistencials. Les fundacions d'investigació en salut el patronat de la qual o òrgan de govern compte amb participació majoritària de membres proposats per la Generalitat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ACORD de 9 de juny de 2017, del Consell, pel qual s'aprova el Pla GenT (Generació Talent)
  • ORDRE 2/2019, de 2 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar actuacions del «Pla GenT, Generació Talent»
  • RESOLUCIÓ de 21 de maig de 2019, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar actuacions del Pla GenT, Generació Talent
  • Extracte de la Resolució de 21 de maig de 2019, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar actuacions del «Pla GenT, Generació Talent»

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria (DOGV núm. 8563 de 05.06.2019)

Formularis documentació

Cada entitat sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud (formulari annex II), que inclourà la signatura del representant legal de l'entitat en matèria d'investigació, i la relació de les propostes de persones candidates a contractar (com a màxim es presentaran 3 persones candidates), juntament amb la següent documentació per a cadascuna d'aqueixes persones: a) Documentació que acredite que compleix els requisits establits en les bases reguladores (article 32 de les bases reguladores): - Còpia del títol de doctor de la persona a contractar o del document que certifique el pagament de les taxes per a la seua obtenció. - Còpia dels documents que acrediten que la persona candidata ha efectuat una o diverses estades postdoctorals en centres d'investigació de prestigi internacional que acumulen, com a mínim, un període total de sis mesos. - Escrit de l'investigador principal del projecte en el qual vaja a treballar, avalant la seua contractació. b) Memòria del projecte de transferència tecnològica a realitzar amb l'empresa (màxim 5 pàgines per projecte). c) Curriculum vitae de la persona investigadora principal, en el format de CV normalitzat (CVn). El CVn està disponible en la pàgina web de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia, FECYT (https://cvn.fecyt.es/editor/#HOME) d) Còpia del conveni o contracte entre l'entitat sol·licitant i l'empresa de la Comunitat Valenciana. e) Si escau, la documentació que acredite que l'empresa és una spin-off o una jove empresa innovadora, d'acord amb la definició de l'article 3 de les bases reguladores. En cas que el projecte tinga vinculació amb l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació en la Comunitat Valenciana (RIS3-CV), haurà d'indicar-se en quin dels eixos prioritaris de desenvolupament s'enquadra i sobre quin objectiu/s específic/s impactarà l'acompliment del mateix (pàgines 43 a 54 del document aprovat per la Comissió Delegada del Consell per a la Ciència, la Tecnologia i la Innovació el 27.12.2016).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Aquest procediment no té costos.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a l'Administració de les Comunitats Autònomes, a l'Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. ( https://sede.gva.es/va/sede_certificados ). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals. b) * Detall amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit * Emplene el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD" * Especifique la matèria objecte de la sol·licitud * Indique igualment l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Fer click sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació). e) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva. Les sol·licituds presentades es valoraran conforme als criteris i barem que per a cadascuna de les subvencions es determinen en el títol II de les bases reguladores. En el supòsit de produir-se empat en la puntuació total obtinguda per les sol·licituds durant el procés d'avaluació, aquest es dirimirà atenent la major puntuació obtinguda en el criteri de valoració referent a la valoració del projecte o activitat a desenvolupar amb l'ajuda sol·licitada en cadascuna de les subvencions. Si persistira l'empat, es resoldrà aplicant criteris d'equilibri de gènere. Si després d'això l'empat persistira, es resoldrà per decisió motivada de la comissió avaluadora. Es delega en la persona titular de la direcció general amb competències en investigació i innovació, per a dictar la resolució de concessió de les subvencions, havent-se d'indicar aquest extrem en les respectives resolucions. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació produirà els efectes de notificació a les entitats interessades i es realitzarà en un termini màxim de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El còmput d'aquest termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena per l'interessat. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió d'ajuda, en els termes previstos en l'article 25 de la Llei 39/2015 d'1 d'Octubre, del procediment administratiu comú.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Cada proposta de contractació serà avaluada, sobre un total de 100 punts, segons els següents criteris i barem: a) Excel·lència científica del candidat (50%). -Fins a 10 punts: participació en projectes o grups d'investigació d'àmbit nacional o internacional. -Fins a 20 punts: publicacions científiques i participació en activitats de difusió. -Fins a 10 punts: contractes i patents o mèrits equivalents en les seues respectives àrees de coneixement. -Fins a 10 punts: estades a l'estranger, premis i altres accions rellevants. b) Trajectòria personal del candidat (25%). Es valorarà amb caràcter prioritari l'obtenció d'una subvenció ERC o la superació d'alguna fase del seu procés d'avaluació; l'obtenció del segell d'excel·lència en les subvencions MSCA-IF; i l'obtenció de subvenció, o la situació en estat de reserva o llista d'espera, en convocatòries nacionals o internacionals d'incorporació de personal investigador doctor d'excel·lència, com són les convocatòries Miguel Servet, Sara Borrell, Ramón y Cajal o Juan de la Cierva. c) Qualitat i interés de l'historial científic del programa o àrea d'investigació on s'integrarà la persona candidata (25%). 2. Al total de la puntuació assignada a l'avaluació de l'apartat anterior es concedirà fins a 10 punts addicionals en l'avaluació d'aquelles sol·licituds que al·leguen i acrediten condició de retorn de l'investigador/a. 3. La comissió avaluadora recaptarà l'assessorament de persones expertes de reconegut prestigi internacional designades per la persona titular de la direcció general en matèria d'investigació sanitària o d'agències d'avaluació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries hauran de sol·licitar autorització per a modificar la distribució per conceptes de l'import concedit per a l'execució del projecte d'investigació, quan es tracte de canvis que afecten despeses de contractació de personal i canvis entre els diferents conceptes de despeses d'execució i funcionament que suposen variacions superiors al 20% respecte al pressupost inicial previst. La persona investigadora contractada haurà de fer pública la circumstància d'haver rebut finançament de la Generalitat en les publicacions, ponències, participacions en congressos i altres activitats de difusió científica durant el període de gaudi de la subvenció.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les resolucions dels procediments de concessió de les subvencions posen fi a la via administrativa. Contra aquestes, l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conforme als articles 112, 123 i 124 de la LPAC; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'estableix en els articles 10.1, lletra a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cap cas podrà simultanejar-se la interposició de tots dos recursos.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La duració de les subvencions serà de dos anys (24 mesos). La data d'inici del còmput de l'ajuda s'establirà en la resolució de concessió i la seua finalització estarà vinculada a la vigència del projecte de transferència tecnològica. La subvenció màxima anual, per a cadascun dels contractes a temps complet, serà de 40.000,00 euros, que es destinarà a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social. L'import final de l'ajuda per a cadascun dels contractes es determinarà en la resolució de concessió que dependrà del resultat del procés d'avaluació i del percentatge de cofinançament dels contractes que entre l'empresa i l'entitat beneficiària s'haja consignat en la sol·licitud. La retribució mínima anual que hauran de rebre les persones investigadores serà de 30.280,00 euros bruts anuals, havent-se d'indicar en cada contracte. De la subvenció anual de cadascun dels contractes establida en l'apartat anterior (40.000,00 euros), el percentatge d'ajuda finançat per la Generalitat en cadascuna de les anualitats serà el següent:100% per al primer any, i 85% per al segon any.

Termini màxim

Termini màxim

La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació assortirà els efectes de notificació a les entitats interessades i es realitzarà en un termini màxim de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El còmput d'aquest termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena per l'interessat. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió d'ajuda, en els termes previstos en l'article 25 de la Llei 39/2015 d'1 d'Octubre, del procediment administratiu comú

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa