Detall de Procediment

Sol·licitud de beques de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat

Codi SIA: 2093188
Codi GUC: 20332
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(05-11-2021
25-11-2021)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Renúncia

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar per a l'any 2022, en règim de concurrència competitiva, les beques regulades per l'Ordre 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius de la Generalitat (DOCV 7889, 06.10.2016). La convocatòria s'ha d'ajustar al que disposen l'Ordre 63/2016 i el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. La present convocatòria de subvencions es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, previst en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. Tant la concessió de les beques com els imports per a finançar-les corresponents a les anualitats de 2022 i 2023 estan supeditats a l'existència de crèdit adequat i suficient en les corresponents lleis de pressupostos de la Generalitat. Modalitats, nombre, substitucions per vacants i organisme en què s'efectuaran les pràctiques: 1. Es convoquen 15 beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat. 2. Les persones beneficiàries de les beques realitzaran les seues pràctiques a: A) Alacant: · Biblioteca Pública de l'Estat d'Alacant (1 beca) · Arxiu Històric Provincial d'Alacant (1 beca) B) Castelló de la Plana: · Biblioteca Pública de l'Estat de Castelló (1 beca) · Arxiu Històric Provincial de Castelló (1 beca) C) Orihuela: · Biblioteca Pública de l'Estat d'Orihuela (1 beca) · Arxiu Històric Provincial d'Orihuela (1 beca) D) València: · Biblioteca Pública de l'Estat de València (1 beca) · Arxiu del Regne de València (1 beca) · Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana (2 beques) · Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques de la Direcció General de Cultura i Patrimoni (5 beques)

Observacions

Observacions

* CARACTERÍSTIQUES DE LES BEQUES 1. Nombre de beques: 15 2. Durada: La durada serà de 12 mesos, que es podran prorrogar per un període de 12 mesos addicionals. 3. Repartiment de les beques: A) Alacant Biblioteca Pública de l'Estat d'Alacant (1 beca) Arxiu Històric Provincial d'Alacant (1 beca) B) Castelló Biblioteca Pública de l'Estat de Castelló (1 beca) Arxiu Històric Provincial de Castelló (1 beca) C) Orihuela Biblioteca Pública de l'Estat d'Orihuela (1 beca) Arxiu Històric Provincial d'Orihuela (1 beca) D) València Arxiu del Regne de València (1 beca) Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana (2 beques) Subdirecció del Llibre, Arxius i Biblioteques de la Direcció General de Cultura i Patrimoni (5 beques)

Requisits

Requisits

a) No tindre més de 35 anys. b) Estar en possessió del títol de graduat/ada en Informació i Documentació o de diplomat/ada en Biblioteconomia i Documentació o llicenciat/ada en Documentació, o del títol universitari oficial de grau equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents o titulats/ades superiors amb el mòdul nivell III de tècnic especialista en Biblioteconomia, Arxivística i Documentació (m. n. III), o titulació equivalent, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen passat més de cinc anys des de l'obtenció. c) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, l'esmentat termini començarà a computar-se a partir de l'entrada en vigor d'aquesta norma (09.09.2009). d) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'ha d'acreditar mitjançant la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud. e) Disposar de cobertura sanitària. f) Complir amb les obligacions que li siguen aplicables previstes en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. No poden optar a les beques les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, gaudisquen d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que tenen o que queden menys de dos mesos perquè finalitze.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria han de complir els requisits següents, establits en la base segona de l'Ordre 63/2016, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (DOCV núm. 6097, de 08/09/09).
  • Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (DOCV núm. 6521, de 16/05/11).
  • Ordre 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat (DOCV núm. 7889, de 06/10/16).
  • RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 2021, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.(DOGV núm 9208 de 4/11/2021.)
  • Extracte de la Resolució de 21 d'octubre de 2021, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat. (DOGV núm 9208 de 4/11/2021.)

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV núm. 9208 de 4/11/2021.

Formularis i documentació

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 2. Les persones que aspiren a obtindre les beques han de presentar, exclusivament per via electrònica, la sol·licitud, que inclou un currículum, en model normalitzat. Es presentarà una sol·licitud per cada una de les beques que se sol·licite. Per a això han d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), a través de l'apartat de serveis en línia, i han de buscar el tràmit de sol·licitud de la beca dissenyat a aquest efecte, o accedir-hi directament a través de l'adreça d'internet https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=20332. Per a presentar-la, cal disposar de la signatura electrònica mitjançant algun dels sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat (https//sede.gva.es) que s'indiquen. En aquest tràmit hauran d'emplenar el currículum que forma part de la sol·licitud de forma completa, per tal d'indicar tots i cada un dels mèrits que les persones aspirants entenguen que puguen ser avaluables segons l'Ordre 63/2016 i aquesta convocatòria, a fi d'obtindre una suma total que serà l'autobaremació inicial automàtica dels mèrits al·legats. En cas que una mateixa persona presente més d'una sol·licitud per a la mateixa modalitat, només es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors. 3. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable mitjançant la qual la persona que el presenta manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques, que posseeix la documentació que així ho acredita i que queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció oportuns. Respecte de la declaració responsable, cal ajustar-se al que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 4. Igualment, l'esmentat formulari de sol·licitud inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. 5. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es pot acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. A l'efecte del còmput de terminis, és vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La recepció en un dia inhàbil s'entén efectuada en la primera hora del primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els inclosos en el calendari de dies inhàbils de la seu electrònica de la Generalitat. 6. La persona que sol·licita la beca pot fer el seguiment de la tramitació de la beca accedint a la sol·licitud electrònica i seleccionant el tràmit de consulta de beca. 7. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques, sense perjudici d'una possible impugnació, implica l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases de la convocatòria.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Per a poder fer la presentació electrònicament, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica, mitjançant el certificat reconegut per a la ciutadania emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (www.accv.es) o del DNI electrònic. - La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar aquest justificant de registre accedint a l'adreça: http://www.tramita.gva.es/cdc/, apartat "Sol·licituds entregades". - A l'efecte del còmput de terminis, és vàlida i produeix efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials en la Comunitat Valenciana. - La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases d'aquesta convocatòria. - En l'adreça de correu d'assistència tècnica: generalitat_en_red@gva.es, es podrà resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud. - Si la sol·licitud presentada dins del termini no reuneix els requisits indicats en aquesta convocatòria o no s'aporta alguna documentació de la que s'hi exigeix, es requerirà l'interessat per a l'esmena en el termini màxim de 10 dies hàbils i se li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud. - Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les propostes, es constituirà una comissió avaluadora que es reunirà dins dels 15 dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds amb la finalitat de valorar els mèrits al·legats, d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació, que s'obtindrà de manera automàtica quan es complete el currículum sobre la base del barem establit en l'article seté de les bases reguladores i es publicarà una llista provisional, ordenada segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants. - Aquesta llista provisional es publicarà durant 10 dies hàbils en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es, en l'apartat corresponent a aquest procediment, termini durant el qual es podran fer les al·legacions pertinents, que s'han de dirigir a la comissió avaluadora. Tant aquesta com les successives publicacions s'han d'efectuar en el mitjà esmentat. - En la llista provisional publicada, la comissió avaluadora indicarà, entre els candidats que obtinguen la millor puntuació, el número dels que han de presentar la documentació requerida per a la comprovació i la baremació definitiva, i se'ls indicarà que, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud. - Després de fer aquesta baremació definitiva dels mèrits personals, la comissió avaluadora publicarà la llista de les puntuacions, atorgarà un termini de 10 dies hàbils per a les al·legacions i convocarà la realització d'una entrevista. - Transcorregut el termini d'al·legacions assenyalat anteriorment i feta l'entrevista, es considerarà finalitzat el procés de selecció i la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució, que contindrà la relació de beneficiaris i beneficiàries, així com una borsa de reserva constituïda per les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació, per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix, s'hi inclourà una relació de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades i s'hi indicaran les causes que hagen motivat la denegació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Barem per a avaluar els mèrits personals A. Expedient acadèmic: en aquest apartat, la valoració màxima serà de 13 punts. S'hi inclouen els següents aspectes de valoració: A.1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincideix amb la nota mitjana ponderada, que dona lloc a una valoració entre 5 i 10 punts. Quan la ponderació estiga feta amb una puntuació 0-4, s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, amb el qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial. A.2. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat, la puntuació màxima és de 3 punts: - Doctor: 2 punts. - Altres llicenciatures o graus: 1 punt - Altres diplomatures: 0,50 punts. A.3. Atés que la convocatòria està dirigida a graus, llicenciatures, diplomatures i tècnics superiors de mòdul nivell III, indistintament, la diplomatura es valorarà amb 0,25 i la llicenciatura o el grau en 0,50 punts. B. Coneixements de valencià. La puntuació màxima és d'1 punt. Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat: - Superior (o C2): 1,00 punt - Mitjà (o C1): 0,75 punts. - Elemental (o B1): 0,50 punts - Oral (A2): 0,25 punts C. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea. La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt. Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb l'establit en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià. D. Coneixements addicionals D.1. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca (centres i serveis d'arxius i biblioteques), fins a 2 punts, que es computaran amb 0,10 per cada mes complet treballat. D.2. Cursos de formació directament relacionats amb l'objecte de la beca (únicament s'autobaremaran els cursos relacionats amb la formació en arxivística i biblioteconomia), fins a un màxim de 4 punts. Es valoren els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent: a) De 200 o més hores, 3,00 punts. b) De 100 o més hores, 2,00 punts. c) De 75 o més hores, 1,50 punts. d) De 50 o més hores, 1,00 punt. e) De 25 o més hores, 0,50 punts. f) De 15 o més hores, 0,20 punts. Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià i d'idiomes. E. Altres mèrits En aquest apartat, la puntuació màxima serà d'1 punt. - Títol de màster universitari, directament relacionat amb la finalitat de la beca, que complisca els requisits de l'article 15 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials: 1 punt. En cas d'empat entre dos aspirants a una beca, prevaldrà en la llista d'atorgament de beques o en la llista d'espera l'aspirant que haja obtingut més punts en l'expedient acadèmic personal (apartat A del barem); en cas de persistir l'empat, prevaldrà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat D del barem; si encara així persisteix l'empat, prevaldrà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat B del barem. Entrevista: es realitzarà i es valorarà amb un màxim de 6 punts.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques

Obligacions

Obligacions

Són obligacions de la persona beneficiària les establides en l'article 10 de l'Ordre 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, s'hi podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs potestatiu de reposició s'haurà d'interposar davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Aquestes beques tindran una dotació inicial per l'exercici 2022 de 1.088,43 euros mensuals bruts cadascuna, de conformitat amb el que disposa l'article 17 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, quant a la fixació de la quantia d'aquestes beques, així com de l'increment anual d'aquesta quantia, en aplicació dels increments global previst cada any per a la despesa del sector públic valencià en la llei de pressupostos. Sobre aquest import caldrà fer la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la cotització corresponent a la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix l'article 4 de l'Ordre 63/2016, que va aprovar les bases reguladores. Les quantitats pagades no tenen, en cap cas, el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta. En cas de pròrroga de les beques, la quantia procedent serà l'aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.2 del Decret 132/2009, que estiga vigent en aquest període. L'import de la beca es pagarà mensualment, amb el certificat previ del tutor o tutora de les pràctiques del becari o becària, en el qual es faça constar que s'han realitzat les activitats encarregades d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar aquesta convocatòria és de tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb l'article 9 de l'Ordre 63/2016, de 15 de novembre, que regula aquesta convocatòria; això sense perjudici de l'ampliació del termini en els termes que preveu la legislació sobre el procediment administratiu comú. La publicació d'aquesta resolució produirà efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb els articles 40 i 43 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la informació corresponent s'inserirà en la seu electrònica de la Generalitat i en el web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General de Cultura i Patrimoni

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa