Detall de Procediment

Presentació electrònica de l'escrit d'inici del procediment Monitori en la jurisdicció social a través de la seu judicial electrònica de la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 2405120
Codi GUC: 20501
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT des de 09-02-2021
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tràmit per a la presentació de l'escrit iniciador del procediment monitori en la jurisdicció social. La Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social (LRJS), preveu la possibilitat de reclamar a través d'aquesta mena de procediment, sense necessitat d'advocat/ada ni procurador/a, els deutes de caràcter dinerari derivats de la relació laboral de l'empleat enfront de l'empresari que no es trobe en situació de concurs i sempre que es tracte de deutes referits a quantitats vençudes, exigibles i de quantia determinada que no excedisquen sis mil euros, que es reunisquen els requeriments legalment previstos i es dispose dels documents acreditatius que exigeix aquest tipus de procediment. Queden excloses: - Les reclamacions de caràcter col·lectiu que es puguen formular per la representació dels treballadors. - Les que s'interposen contra les entitats gestores o col·laboradores de la Seguretat Social.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Sense subjecció a termini

Formularis i documentació

Sol·licitud d'inici per a la seua presentació per escrit davant el Jutjat social.

Presentació

Presentació

Presencial
Jutjats socials del lloc de prestació de servicis o el domicili del demandat, a elecció del demandant.
Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre ells, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/es/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent (els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca) i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'esta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es). Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Jutjats socials del lloc de prestació de servicis o el domicili del demandat, a elecció del demandant