Detall de Procediment

Autorització de modificació substancial per variació en la capacitat assistencial d'un centre de serveis socials sense fer obres.

Codi SIA: 2241002
Codi GUC: 20576
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'obtenció de l'autorització de modificació substancial per variació en la capacitat assistencial d'un centre de serveis socials, prèviament autoritzada i sense fer obres. La modificació substancial per variació en la capacitat assistencial d'un centre de serveis socials comprén qualsevol variació en la capacitat assistencial d'un centre, això és, qualsevol variació en el nombre de places autoritzades, per augment o per reducció.

Observacions

Observacions

En cas de falta d'autorització de modificació substancial de qualsevol centre de serveis socials en funcionament, l'òrgan competent en matèria d'autorització procedirà, en el mateix moment en què tinga coneixement d'això, a paralitzar les activitats i tancar el centre. A més, l'incompliment del règim d'autoritzacions i altres obligacions que estableix el Decret 59/2019, de 13 de maig, i les seues normes de desplegament determinaran la imposició de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que estableixen els capítols tercer al cinqué del títol seté de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, o la norma que en el futur poguera substituir-la.

Requisits

Requisits

Persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb ànim de lucre o sense, que siguen titulars d'un centre de serveis socials el funcionament del qual haja sigut prèviament autoritzat per l'Administració de la Generalitat, i es troben en el territori de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques titulars dels centres de serveis socials.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
  • Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Abans de dur a terme la modificació substancial per variació en la capacitat assistencial en el centre de serveis socials sense fer obres.

Formularis i documentació

1.1. Documentació administrativa: a) Acreditació de la personalitat de la persona física sol·licitant mitjançant la presentació del DNI o NIE i, quan es tracte de persones jurídiques, de la representació que tinguen mitjançant la presentació dels documents consignats en la lletra b d'aquest apartat. b) En el cas de persones jurídiques, s'hi ha d'adjuntar, a més, una còpia de l'escriptura o el document de constitució o modificació, o acte fundacional, inscrits, si és el cas, en el corresponent registre oficial, així com els estatuts corresponents i la composició actualitzada dels seus òrgans de govern. No serà necessari acreditar aquesta informació quan la persona sol·licitant no s'haja oposat expressament al fet que la comprove l'òrgan gestor de conformitat amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015. c) Còpia de la targeta d'identificació fiscal. * NOTA: NO SERÀ PRECEPTIVA LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ A QUÈ FAN REFERÈNCIA LES LLETRES a, b i c quan aquesta documentació es trobe en poder de la Generalitat, a conseqüència de la inscripció de les persones físiques o jurídiques sol·licitants en el Registre general de titulars d'activitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana, sempre que en el moment de la sol·licitud no hagen variat les seues dades registrals respecte de quan es va produir la inscripció. 1.2. Documentació específica: a) Memòria explicativa dels motius que justifiquen la modificació de les finalitats concretes que es persegueixen, els programes i els mitjans tècnics per a la seua consecució, de les característiques de les persones usuàries i el nombre de places, així com de les repercussions en el funcionament derivades de la modificació prevista. b) Tota la documentació que siga necessària per a justificar l'adequació, si és el cas, a la nova tipologia, objecte i àrea d'actuació, en funció de la normativa vigent en el moment de la presentació de la sol·licitud d'autorització per modificació substancial.

Presentació

Presentació

Telemàtica
A través de l'aplicació telemàtica Oficina Virtual d'Autorització, Registre i Acreditació (OVARA), disponible mitjançant l'enllaç: https://ovara.gva.es/oficina_tactica/?idioma=ca_ES#/inicio

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Sol·licitud. - Esmena de la sol·licitud, si és el cas. - Visita al centre. - Informe de viabilitat. - Audiència. - Proposta de resolució de la direcció general competent. - Resolució de la Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada

Termini màxim

Termini màxim

6 mesos, amb silenci administratiu desestimatori.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa