Autorització de modificació substancial per variació en la capacitat assistencial d'un centre de serveis socials sense fer obres. - GVA.ES
Autorització de modificació substancial per variació en la capacitat assistencial d'un centre de serveis socials sense fer obres.
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
L'obtenció de l'autorització de modificació substancial per variació en la capacitat assistencial d'un centre de serveis socials, prèviament autoritzada i sense fer obres.
La modificació substancial per variació en la capacitat assistencial d'un centre de serveis socials comprén qualsevol variació en la capacitat assistencial d'un centre, això és, qualsevol variació en el nombre de places autoritzades, per augment o per reducció.
Observacions
Observacions
En cas de falta d'autorització de modificació substancial de qualsevol centre de serveis socials en funcionament, l'òrgan competent en matèria d'autorització procedirà, en el mateix moment en què tinga coneixement d'això, a paralitzar les activitats i tancar el centre. A més, l'incompliment del règim d'autoritzacions i altres obligacions que estableix el Decret 59/2019, de 13 de maig, i les seues normes de desplegament determinaran la imposició de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que estableixen els capítols tercer al cinqué del títol seté de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, o la norma que en el futur poguera substituir-la.
Requisits
Requisits
Persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb ànim de lucre o sense, que siguen titulars d'un centre de serveis socials el funcionament del qual haja sigut prèviament autoritzat per l'Administració de la Generalitat, i es troben en el territori de la Comunitat Valenciana.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones físiques o jurídiques titulars dels centres de serveis socials.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis i documentació
Termini
Termini
Abans de dur a terme la modificació substancial per variació en la capacitat assistencial en el centre de serveis socials sense fer obres.
Formularis i documentació
1.1. Documentació administrativa:
a) Acreditació de la personalitat de la persona física sol·licitant mitjançant la presentació del DNI o NIE i, quan es tracte de persones jurídiques, de la representació que tinguen mitjançant la presentació dels documents consignats en la lletra b d'aquest apartat.
b) En el cas de persones jurídiques, s'hi ha d'adjuntar, a més, una còpia de l'escriptura o el document de constitució o modificació, o acte fundacional, inscrits, si és el cas, en el corresponent registre oficial, així com els estatuts corresponents i la composició actualitzada dels seus òrgans de govern. No serà necessari acreditar aquesta informació quan la persona sol·licitant no s'haja oposat expressament al fet que la comprove l'òrgan gestor de conformitat amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015.
c) Còpia de la targeta d'identificació fiscal.
* NOTA: NO SERÀ PRECEPTIVA LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ A QUÈ FAN REFERÈNCIA LES LLETRES a, b i c quan aquesta documentació es trobe en poder de la Generalitat, a conseqüència de la inscripció de les persones físiques o jurídiques sol·licitants en el Registre general de titulars d'activitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana, sempre que en el moment de la sol·licitud no hagen variat les seues dades registrals respecte de quan es va produir la inscripció.
1.2. Documentació específica:
a) Memòria explicativa dels motius que justifiquen la modificació de les finalitats concretes que es persegueixen, els programes i els mitjans tècnics per a la seua consecució, de les característiques de les persones usuàries i el nombre de places, així com de les repercussions en el funcionament derivades de la modificació prevista.
b) Tota la documentació que siga necessària per a justificar l'adequació, si és el cas, a la nova tipologia, objecte i àrea d'actuació, en funció de la normativa vigent en el moment de la presentació de la sol·licitud d'autorització per modificació substancial.
Presentació
Presentació
Telemàtica
A través de l'aplicació telemàtica Oficina Virtual d'Autorització, Registre i Acreditació (OVARA), disponible mitjançant l'enllaç: https://ovara.gva.es/oficina_tactica/?idioma=ca_ES#/inicio
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Sol·licitud.
- Esmena de la sol·licitud, si és el cas.
- Visita al centre.
- Informe de viabilitat.
- Audiència.
- Proposta de resolució de la direcció general competent.
- Resolució de la Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
Observacions
Observacions
Recurs d'alçada
Termini màxim
Termini màxim
6 mesos, amb silenci administratiu desestimatori.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí