Sol·licitud de modificació, aportació de documentació o baixa d'un establiment inscrit en el Registre autonòmic de plans d'autoprotecció - GVA.ES
Sol·licitud de modificació, aportació de documentació o baixa d'un establiment inscrit en el Registre autonòmic de plans d'autoprotecció
Organisme: AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT I RESPOSTA A LES EMERGÈNCIES AVSRE
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
El Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció té per objecte la inscripció dels Plans d'Autoprotecció que siguen rellevants per a la protecció civil dels centres, establiments i dependències existents en la Comunitat Valenciana, dedicats a activitats que puguen donar origen a alguna de les situacions d'emergència enumerades en el Catàleg d'Activitats amb el risc de la Comunitat Valenciana (Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'Activitats amb el risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció).
Els servicis d'intervenció consultaran la fitxa generada per l'aplicació amb les dades més rellevants
introduïts, així com els plans incorporats, per a poder donar una resposta adequada en el moment de la seua
intervenció.
Observacions
Observacions
* CONCEPTE D'AUTOPROTECCIÓ
S'entén com a autoprotecció el sistema d'accions i les mesures encaminades a previndre i controlar els riscos sobre les persones i els béns, a donar una resposta adequada a les possibles situacions d'emergència i a garantir la integració d'aquestes actuacions amb el sistema públic de protecció civil.
* PLA D'AUTOPROTECCIÓ
- El Pla d'autoprotecció és el document que estableix el marc orgànic i funcional previst per a un centre, establiment, espai, instal·lació o dependència, a fi de previndre i controlar els riscos sobre les persones i els béns, i donar resposta adequada a les possibles situacions d'emergència, en la zona sota responsabilitat del titular de l'activitat, de manera que es garantisca la integració d'aquestes actuacions amb el sistema públic de protecció civil.
- El Pla d'autoprotecció aborda la identificació i avaluació dels riscos, les accions i mesures necessàries per a la prevenció i el control de riscos, així com les mesures de protecció i altres actuacions que cal adoptar en cas d'emergència.
* PERSONA DE CONTACTE
Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències
Servei de Planificació
96.275.90.93
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els titulars de qualsevol activitat de les que es descriuen en el Catàleg d'activitats amb el risc de Comunitat Valenciana, així com la resta d'establiments no previstos en aquest catàleg que disposen d'un pla d'autoprotecció.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'activitats amb risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre autonòmic de plans d'autoprotecció (DOCV núm. 7215, de 17/02/2014).
Enllaços
Enllaços
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
La baixa del registre o la modificació de les dades que figuren en el registre d'un establiment ja inscrit, així com l'aportació de dades dins del tràmit d'esmena, s'efectua de manera telemàtica, accedint a l'expedient i modificant les dades per part de l'usuari l'ha creat.
Si no li apareguera l'expedient al qual vol tindre accés, és necessari una sol·licitud perquè s'habilite l'accés a l'expedient. Esta sol·licitud haurà de fer-se al correu electrònic: registro_autoproteccion@gva.es
En la sol·licitud haurà de consignar-se la següent informació:
- Nom i CIF del Titular
- Nom i CIF de l'establiment
- Número de registre d'Autoprotecció (PAU-XX-XXXX)
- Nom i DNI de la persona a la qual es vol autoritzar l'accés, que accedirà amb el seu certificat digital
En el cas de la modificació, si esta fora una revisió trianual i/o NO impliquen canvis importants en l'estructura (com una reforma, una ampliació de la instal·lació…) o canvis importants en els elements de prevenció d'incendis, o canvis substancials que afecten l'establiment, s'haurà de marcar la casella de l'apartat “K”, “És una Actualització merament administrativa, trianual, però no hi ha hagut canvis substancials que hagen afecta el Pla d'Autoprotecció inicial”.
D'altra banda, SI s'han fet canvis importants en l'estructura (com una reforma, una ampliació de la instal·lació…) o canvis importants en els elements de prevenció d'incendis i/o hi ha hagut canvis substancials que hagen afectat el Pla d'Autoprotecció inicial, s'haurà de marcar la casella de l'apartat “K”, “Han canviat elements (estructurals, de distribució, d'incorporació de mitjans de protecció contra incendis, etc.), s'han realitzat millores en …, etc.”. A més d'anar emplenant els diferents apartats de la sol·licitud amb els canvis esdevinguts.
En cas que es tracte d'una modificació del Titular de l'establiment, si l'establiment continua exercint la seua activitat, no se sol·licitarà la baixa del Registre existent, si no que, per mitjà del titular de l'establiment que figura en el registre, es comunicarà esta circumstància al correu electrònic: registro_autoproteccion@gva.es facilitant les dades necessàries perquè el Registre puga posar-se en contacte amb la nova entitat propietària de l'establiment o bé, la nova propietat serà qui comunicarà amb el Registre. I abans de conducta al canvi, el Registre sol·licitarà confirmació al titular que apareix en el registre.
En el cas d'aportar nous plans, és molt important que s'adjunten separadament i segons la seua tipologia en els apartats corresponents.
No té caràcter preceptiu, però es recomana la incorporació del Pla d'Autoprotecció (PAU).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Només pot donar de baixa, modificar les dades d'un expedient o aportar documentació en el tràmit d'esmena, la persona que haja sol·licitat el tràmit inicial (Titular o persona de contacte) accedint amb el Certificat Digital.
NOMÉS ES POT donar de baixa, modificar les dades d'un expedient o aportar documentació en el tràmit d'esmena, ACCEDINT AMB EL CERTIFICAT DIGITAL amb el qual s'HAJA SOL·LICITAT EL TRÀMIT INICIAL (Titular o persona de contacte).
Si no li apareguera l'expedient al qual vol tindre accés, és necessari fer prèviament una sol·licitud per a habilitar este accés a l'expedient. Esta sol·licitud haurà de fer-se al correu electrònic: registro_autoproteccion@gva.es
En la sol·licitud haurà de consignar-se la següent informació:
- Nom i CIF del Titular
- Nom i CIF de l'establiment
- Número de registre d'Autoprotecció (PAU-XX-XXXX)
- Nom i DNI de la persona a la qual es vol autoritzar l'accés, que accedirà amb el seu certificat digital.
De la mateixa manera anterior, s'actuarà per a tindre accés als expedients que van ser creats abans de la tramitació telemàtica.
És molt important revisar els diferents apartats ja registrats amb anterioritat per a poder actualitzar les dades en cas que siga necessari i/o estiguen incomplets.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- SERVEI DE PLANIFICACIÓ AVSRE
Av. CAMP DE TÚRIA, 66
46183 - València/Valencia
Termini màxim
Termini màxim
10 dies
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí