Detall de Procediment

Procediment de responsabilitat patrimonial en les matèries pròpies de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 2249853
Codi GUC: 20637
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentació de reclamació patrimonial davant la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca a fi de rescabalar-se dels danys i perjuís que s'entenguen causats en l'àmbit de la prestació de servicis o en ocasió dels mateixos que siguen de la seua competència.

Observacions

Observacions

Les sol·licituds han de contindre, a més de les dades genèriques previstes en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els previstos en l'article 67, i s'hi han d'especificar les lesions produïdes, la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic, l'avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si fora possible, i el moment en què la lesió efectivament es va produir. A més, ha d'anar d'acompanyada de totes les al·legacions, els documents, les informacions que s'estimen oportuns i de la proposició de prova, a més de la concreció dels mitjans dels quals pretenga valdre's el reclamant.

Requisits

Requisits

- Que efectivament s'haja produït una lesió o mal efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones; i que no tinguen el deure jurídic de suportar d'acord amb la Llei. - Que el mal s'haja causat a conseqüència del funcionament normal o anormal dels servicis públics prestats per de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. - Que no haja intervingut en la relació de causa a efecte culpa de l'interessat, d'un tercer ni força major.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques que hagen patit una lesió en qualsevol dels seus béns i drets, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament normal o anormal dels servicis públics prestats per la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Un any des de la producció del fet o l'acte que motive la indemnització o es manifeste el seu efecte lesiu. En cas de danys de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini començarà a computar-se des de la curació o la determinació de l'abast de les seqüeles.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud. · Documents que constaten el fet. · En cas de lesió física, informe mèdic d'alta i, si és el cas, comunicat d'alta i baixa laboral. · Valoració econòmica dels danys (factura original o documentació del detall de la valoració de lesions, etc.). La unitat tramitadora es reserva la possibilitat de recaptar qualsevol tipus de documentació complementària per a la correcta gestió del tràmit.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i que no estan obligades a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=20637. Quan les persones sol·licitants estiguen obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però facen la sol·licitud de manera presencial, es requeriran les persones interessades perquè la presenten electrònicament. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja fet la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clave signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s'hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat, des de l'apartat "Com va això meu"- "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les fases de tramitació seran les generals del procediment administratiu, amb les especialitats dels articles 67, 81, 91 i 92 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Serà necessari recaptar un dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana quan la quantia reclamada siga superior a 30.000 euros.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Servici de Coordinació i Suport Tècnic de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

Observacions

Observacions

Contra la resolució de la reclamació, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la notificació d'aquesta, d'acord amb el que preveu l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o directament, un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el cas que la pretensió no excedisca 30.050 euros, o davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana si supera aquest import, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació d'aquesta, de conformitat amb el que disposa l'article 46.1 i 8.2.c i 10.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini màxim

Termini màxim

Sis mesos des de l'inici a instàncies de l'interessat mitjançant la presentació de la reclamació, que començaran a comptar-se des de l'entrada en l'òrgan competent per a la tramitació, de conformitat amb l'article 21.3 b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona responsable de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, conforme a l'article 92 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. L'exercici d'esta competència ha sigut delegat en les Secretaries Autonòmiques competents per raó de la matèria.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa