Detall de Procediment

ECMSAL 2020. Ajuda salarial de l'exercici 2020 i ajuda costos informe auditor: foment d'ocupació en centres especials d'ocupació per a persones amb diversitat funcional o discapacitat. 2020 LABORA. Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 2276859
Codi GUC: 20642
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-10-2020
15-10-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Facilitar el manteniment dels llocs de treball en els centres especials d'ocupació a través de la subvenció del 50 % de l'SMI vigent en cada exercici. Es consideren objecte de subvenció els costos salarials, corresponents a les nòmines de gener a desembre de 2020, incloses dues pagues extraordinàries o prorrateig d'aquestes, així com els costos indirectes corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial. En el cas de treball a temps parcial, la subvenció experimentarà una reducció proporcional a la jornada laboral realitzada, sempre que la jornada supose, com a mínim, la meitat de la jornada habitual de l'empresa.

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: Treballadors amb diversitat funcional o discapacitat Impacte previst: 7.000 treballadors amb diversitat funcional o discapacitat Quantia/pressupost: 24.063.000 €

Requisits

Requisits

Requisits generals: 1. No poden ser beneficiàries de les ajudes regulades en el present decret les persones o entitats que incórreguen en els supòsits previstos en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (DOGV núm. 276, de 18 de novembre). 2. Tampoc poden ser beneficiàries de les ajudes les entitats que no reunisquen els requisits que estableix el Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE L 187, de 26.06.2014), en particular les empreses en crisi o les que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió, que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú, segons el que preveu la disposició addicional tercera del present decret. 3. Les entitats beneficiàries han de disposar d'un pla d'igualtat en vigor, en els supòsits en què hi estiguen obligades, d'acord amb el que es disposa en els articles 14 i 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (BOE núm. 71, de 23 de març), degudament visat, d'acord amb el que es disposa en l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes (DOGV núm. 4474, de 4 d'abril). 4. Estar qualificats i inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana. 5. Estar inscrites com a entitats ocupadores en els règims de la Seguretat Social en què hi haja una afiliació de personal per compte d'altri. Requisits específics: a) Per a l'ajuda als costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat que inicien la seua activitat en l'exercici 2020, o que hagen iniciat l'activitat en l'exercici anterior i la seua contractació no haja sigut subvencionada en aquest, les persones contractades, en el moment previ a la seua contractació, han de ser desocupades, inscrites com a demandants d'ocupació en el centre Espai Labora corresponent. En el cas que el treballador o treballadora ho siga a temps parcial, ha d'estar inscrit/a com a demandant de millora d'ocupació. b) Per a l'ajuda per a finançar els costos d'informes de les auditories contractades pels CEO, per a la justificació de la despesa de l'ajuda salarial mitjançant el compte justificatiu amb informe auditor, l'auditor/a de comptes que vaja a realitzar l'informe d'auditoria ha d'estar inscrit/a com a exercent en el Registre oficial d'auditors de comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars dels centres especials d'ocupació, inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana que duguen a terme l'activitat a la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial dels minusvàlids que treballen en els centres especials d'ocupació (BOE núm. 189, de 8/08/1985).
  • Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de centres especials d'ocupació definits en l'article 42 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social del minusvàlid (BOE núm. 294, de 09/12/85).
  • Ordre de MTAS, de 16 d'octubre de 1998, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes i subvencions públiques destinades al foment de la integració laboral dels minusvàlids en centres especials d'ocupació i treball autònom (BOE núm. 279, de 21/11/98).
  • Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat. Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social (BOE núm. 289, de 03/12/13).
  • Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre de 2013, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (publicat en el DOUE L 352, de 24.12.2013), per a l'ajuda pels costos indirectes corresponents a l'informe auditor necessari per a la justificació de la despesa d'ajuda salarial.
  • DECRET ..... DECRET ..... /2019, de 27 desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals, i es convoquen les ajudes per a l'exercici 2020.
  • Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Els terminis de presentació de sol·licituds són: a) Per a la presentació de sol·licituds de subvenció del cost salarial de 2020 corresponent als llocs de treball ocupats per personal amb diversitat funcional o discapacitat i de subvenció per a finançar els costos de les auditories per a la justificació de la despesa salarial, s'estableixen dos terminis: Primer termini. Des de les 9.00 hores del dia 1 a les 24.00 del dia 15, els dos d'abril de 2020, s'han de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials del personal corresponent als mesos de gener a juny, inclosa la paga extra de juny, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas. Segon termini. Des de les 9.00 hores del dia 1 a les 24.00 del dia 15, els dos d'octubre de 2020, s'han de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials corresponents als mesos de juliol a desembre, inclosa la paga extra de desembre, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas. b) En el cas que el centre especial d'ocupació no haja iniciat les seues activitats en el moment de publicació d'aquest decret, el termini per a la presentació de sol·licituds serà d'un mes, a partir de la primera contractació de personal amb diversitat funcional o discapacitat, i el termini màxim per a la petició d'aquestes ajudes serà el dia 30 d'octubre de 2020.

Formularis i documentació

Documentació general: a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment. b) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat cap variació; en aquest cas, s'ha d'indicar el compte en què s'ha d'efectuar l'ingrés i s'ha d'especificar, en tot cas, a quina ajuda o ajudes correspon. c) Declaració responsable subscrita per la representació legal del fet que l'entitat beneficiària no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, que no es troba en el supòsit de l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Declaració responsable acreditativa del fet que l'entitat beneficiària reuneix els requisits establits en el Reglament 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187, de 26.06.14), i, per tant, no incorre en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest reglament i recollides en la disposició addicional tercera del present decret. e) Declaració responsable, en les ajudes destinades a finançar costos salarials de personal amb diversitat funcional o discapacitat, acreditativa que les noves contractacions representen un increment net del nombre de persones ocupades en l'empresa en qüestió en comparació amb la mitjana dels 12 mesos previs o, en defecte d'això, el lloc o els llocs han d'haver quedat vacants arran de la dimissió del treballador/a, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent, i no de resultes del seu acomiadament disciplinari o per causes objectives, declarat o reconegut improcedent o acomiadament col·lectiu. f) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes o sol·licitades per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o de no haver-ne obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (publicat en el DOUE L 352, de 24.12.2013), per als CEO que sol·liciten ajuda per als costos indirectes corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial. g) Declaració responsable del fet que l'import de les subvencions sol·licitades sobre la base del present decret en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits establits en la disposició addicional tercera del present decret. h) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, o l'òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest, i en vigor, o, en defecte d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació de disposar d'un pla d'igualtat, segons el que s'estableix en l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. En el cas que el pla d'igualtat, degudament visat i en vigor, ja estiga en poder de l'òrgan instructor, han de comunicar aquesta circumstància, per a la qual cosa han de fer constar la data de presentació i l'expedient de destinació i així no resultarà necessari tornar-lo a presentar. i) Declaració responsable de la persona representant legal de l'entitat que sol·licita les ajudes que acredite que, en relació amb les dades relatives al tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, disposa de consentiment exprés de tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat per a la cessió de dades a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, així com per a l'accés per aquest organisme a les bases de dades dels centres de valoració de discapacitats i perquè LABORA puga facilitar aquesta informació als organismes públics, si escau, per a l'emissió d'informes preceptius. També ha d'acreditar que han informat els treballadors que la finalitat d'aquesta informació és únicament l'obtenció de subvencions públiques. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de la sol·licitant perquè el Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació de les seues dades d'identitat, en cas de persona física, i de la representació legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, amb la qual cosa no serà necessari aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o el representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita al Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest cas, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que indiquen que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. La presentació de sol·licituds, segons aquest decret, suposa que l'entitat sol·licitant presta consentiment perquè el Servei Valencià d'Ocupació i Formació puga sol·licitar la informació estrictament necessària dels òrgans competents de la Seguretat Social per a comprovar les altes, les baixes, els manteniments i les incidències de l'entitat que sol·licita les ajudes. Documentació específica: Per a la subvenció del cost salarial de l'exercici 2020 corresponent als llocs de treball ocupats per personal amb diversitat funcional o discapacitat, incloent-hi costos indirectes d'informe auditor: a) Informe, en model normalitzat, en què conste la quantia de la subvenció sol·licitada, amb la distinció de la que correspon als mesos reportats de la dels mesos no reportats, així com la quantia sol·licitada de l'informe auditor, si és el cas. b) En el cas que la subvenció mitjana sol·licitada corresponent als mesos no reportats superara la mitjana corresponent als mesos reportats, haurà d'aportar-se el càlcul motivat de la quantia sol·licitada, en model normalitzat, subscrit per la persona representant legal del CEO, que justifique aquest increment.

Presentació

Presentació

Presencial
D'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, la documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud, la sol·licitud de bestreta, la presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, les persones interessades estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé a través de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (https://labora.gva.es/va/entitats).
Telemàtica
D';acord amb el que es preveu en l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l';efecte de presentació de sol·licituds, la documentació que ha d';acompanyar la sol·licitud, la sol·licitud de bestreta, la presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, les persones interessades estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit d';un procediment administratiu. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s';ha d';accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) mitjançant el procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web del LABORA (https://labora.gva.es/va/centres-especials-d-ocupacio) en l';enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a fer la presentació, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal inscriure';s prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/). Les sol·licituds, que ha de fer la persona representant legal de l';entitat, s';han d';acompanyar de la documentació preceptiva, general i específica, per a la qual cosa s';han d';utilitzar, si és el cas, els models normalitzats disponibles en la pàgina web de LABORA. Les sol·licituds s';han de remetre telemàticament en formulari normalitzat, juntament amb la documentació específica, a LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació. La presentació de la sol·licitud comporta l';autorització del sol·licitant perquè LABORA obtinga directament l';acreditació de les dades d';identitat del sol·licitant, en cas de persona física, i del representant legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, amb la qual cosa no serà necessari aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o representant legal pot denegar o revocar aquest consentiment per mitjà d';una comunicació escrita en aquest sentit a LABORA. En aquest cas, s';ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l';Agència Estatal de l';Administració Tributària, de l';Institut Valencià d';Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que indiquen que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d';Ocupació del Servei Valencià d';Ocupació i Formació. Una vegada rebuda la sol·licitud, juntament amb la documentació complementària, l';òrgan instructor comprovarà si reuneix els requisits i requerirà, si escau, l';aportació de la documentació que falte, per a la qual cosa atorgarà un termini de 10 dies per a l';esmena. Transcorregut aquest termini sense que l';entitat haja esmenat o presentat la documentació requerida, es dictarà la resolució que considerarà que el sol·licitant ha desistit de la seua petició i ordenarà l';arxivament de l';expedient. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació, o a l';òrgan en el qual delegue. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de quatre mesos, a comptar de l';endemà de la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds, si s';han realitzat les actuacions o dictat els actes administratius a què fa referència la disposició addicional quarta; en cas contrari, el termini es comptarà a partir de l';endemà del dia en què s';hagen realitzat les actuacions o dictat els actes administratius a què fa referència aquesta disposició addicional. Transcorregut el termini anterior, sense que s';haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s';entendrà desestimada per silenci administratiu, d';acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Les sol·licituds s'han de presentar de forma telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé a través de la web del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (https://labora.gva.es/entitats) en l'enllaç "Sol·licitud telemàtica", que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. 2. Les sol·licituds s'han d'acompanyar, a més, de la documentació general i l'específica establida, signada electrònicament, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics. 3. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que es disposa en els articles 160 i 168.1.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat. 4. El procediment s'iniciarà, per a cada tipus d'ajuda, d'ofici, amb la publicació íntegra d'aquest decret en la Base de dades nacional de subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 5. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 6. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

No hi ha criteris de valoració, ja que la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que disposen els articles 160 i 168.1.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat. En el cas que no hi haja prou de crèdit i diverses sol·licituds tinguen la mateixa data d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de treballadores amb diversitat funcional o discapacitat; si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de persones amb diversitat funcional o discapacitat severa en plantilla. Si, finalment, i malgrat l'aplicació dels criteris anteriors, l'empat persistira, es prioritzarà el caràcter social i sense ànim de lucre del sol·licitant. En el supòsit d'expedients completats després d'una esmena, els empats es dirimeixen segons els criteris anteriors i, en última instància, es prioritzarà la data de sol·licitud més antiga.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

Les beneficiàries han de complir les obligacions generals previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació i, a més, les que, per a cada tipus d'acció, estableix el present decret, en particular: 1. Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7500, de 8 d'abril), en cas que l'entitat perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o de subvenció pública, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 €. Sense perjudici del que s'ha dit amb anterioritat, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per un import superior a 10.000 euros, ha de donar la publicitat adequada a aquesta, i ha d'indicar, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionades. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les pàgines web corresponents. En cas que no disposen de pàgina web en què puguen fer aquesta publicitat, poden complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat. 2. Les entitats definides com a CEO han de fer constar el seu caràcter de "centre especial d'ocupació qualificat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació", mitjançant el cartell indicador corresponent en cada un dels centres de treball propis situats a la Comunitat Valenciana. Així mateix, i en els supòsits de prestació de serveis en centres de treball aliens, el personal ha d'acreditar que pertany al centre especial d'ocupació en què està donat d'alta mitjançant la identificació en uniformes de treball. 3. Les entitats beneficiàries han de tindre la comptabilitat separada d'ingressos i despeses relatives als projectes subvencionats. 4. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat pel Reial decret 887/2006, i amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. 5. Els CEO han de comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en un termini no superior a 30 dies, qualsevol alteració o modificació que es produïsca en relació amb la definició com a CEO; entre altres, els canvis de titularitat, la forma jurídica, les activitats, el domicili social, l'obertura de nous centres de treball, etc. 6. Els CEO han de mantindre els contractes subscrits amb els treballadors amb diversitat funcional o discapacitat un mínim de tres mesos i comunicar amb caràcter mensual, en els deu primers dies naturals de cada mes, i en model normalitzat, qualsevol variació produïda en la plantilla, molt especialment les baixes produïdes amb anterioritat al manteniment del període mínim exigible de tres mesos i les baixes per acomiadaments disciplinaris o per causes objectives, reconegudes o declarades improcedents, així com baixes per acomiadaments col·lectius i variacions de jornada. 7. Els CEO han de prestar, a través de les unitats de suport, els serveis d'ajust personal i social que requerisquen els treballadors amb diversitat funcional o discapacitat, segons el que es disposa en l'article 43 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat, i d'acord amb les instruccions de desplegament que puga establir el director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 8. Facilitar tota la informació relacionada amb la subvenció que li demane LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 9. Els beneficiaris d'ajudes regulades en el present decret han de conservar els registres detallats de la informació i la documentació de suport necessàries per a determinar el compliment de totes les condicions establides en el present decret i en els reglaments europeus aplicables. Aquests registres s'han de conservar durant deu anys a partir de la data de concessió de l'última ajuda en virtut del règim.

Observacions

Observacions

La resolució de concessió o denegació d'ajudes posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la persona titular del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'ajuda consistirà en el 50 % del salari mínim interprofessional vigent en 2020, corresponent a les nòmines de gener a desembre de 2020, incloses dues pagues extraordinàries o prorrateig d'aquestes. En el cas del contracte a temps parcial, la subvenció experimentarà una reducció proporcional a la jornada laboral realitzada, sempre que la jornada supose, com a mínim, la meitat de la jornada habitual. Els períodes en què un treballador o treballadora es trobe en situació d'incapacitat temporal (IT) no resultaran subvencionables, ja que les quanties percebudes pel personal en aquests períodes no retribueixen treball efectiu, sinó que es tracta de prestacions econòmiques derivades de situacions incloses en l'àmbit de protecció de la Seguretat Social, amb independència que el pagament de part del període siga a càrrec obligatòriament del CEO. Tampoc resultarà subvencionable el cost salarial dels contractes del personal de duració inicial inferior a tres mesos, amb independència de la duració de cada una de les seues pròrrogues, excepte el contracte d'interinitat realitzat en els termes que preveu l'article 4 del Reial decret 2720/1998, de 18 de desembre, que desplega l'article 15 del text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, sempre que substituïsca personal amb diversitat funcional o discapacitat que resulte subvencionable. Quan es realitzen contractes per obra o servei determinat, cal adjuntar un compromís de durada mínima d'aquest contracte de, com a mínim, tres mesos. Les noves contractacions han de representar un increment net del nombre de persones ocupades en l'empresa en qüestió, en comparació amb la mitjana dels dotze mesos previs; en defecte d'això, el lloc o els llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió del treballador/a, de la seua diversitat funcional o discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent i no de resultes del seu acomiadament disciplinari o per causes objectives reconegut o declarat improcedent, o acomiadament col·lectiu. En el cas que les noves contractacions no suposen un increment net de plantilla segons el que disposa l'apartat anterior i hi haja acomiadaments disciplinaris o per causes objectives, reconeguts o declarats improcedents, o acomiadament col·lectiu, quedaran exclosos de l'ajuda tants llocs com acomiadaments queden acreditats.

Termini màxim

Termini màxim

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de quatre mesos, a comptar de l'endemà de la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds, si s'han realitzat les actuacions o dictat els actes administratius a què fa referència la disposició addicional quarta; en cas contrari, el termini es comptarà a partir de l'endemà del dia en què s'hagen realitzat les actuacions o dictat els actes administratius a què fa referència aquesta disposició addicional. Transcorregut el termini anterior, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú. 2. En el cas que no hi haja prou de crèdit i diverses sol·licituds tinguen la mateixa data d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de treballadores amb diversitat funcional o discapacitat; si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de persones amb diversitat funcional o discapacitat severa en plantilla. Si, finalment, i malgrat l'aplicació dels criteris anteriors, l'empat persistira, es prioritzarà el caràcter social i sense ànim de lucre del sol·licitant. En el supòsit d'expedients completats després d'una esmena, els empats es dirimeixen segons els criteris anteriors i, en última instància, es prioritzarà la data de sol·licitud més antiga.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

2. La competència per a conéixer les sol·licituds formulades i resoldre-les correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

La qualificació dels fets com a infracció administrativa donarà lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, la Llei de transparència i bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, l'incompliment del que disposa l'apartat 1 de l'article 6 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015.