Detall de Procediment

Reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari de sancions per infracció de la normativa en matèries relatives a l'ORDRE SOCIAL I PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS. Treball.

Codi SIA: 2277303
Codi GUC: 20694
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procedir, per part del presumpte responsable, al reconeixement de responsabilitat i pagament voluntari de la sanció, en aquells procediments sancionadors que es tramiten en matèria d'ORDRE SOCIAL I PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS, a conseqüència d'Acta d'Infracció alçada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, la competència sancionadora de la qual corresponga a la Generalitat Valenciana. Limitat als supòsits d'infraccions per a les quals es propose una sanció que tinga caràcter exclusivament pecuniari, si el subjecte responsable procedira al pagament de la sanció proposada en l'acta amb caràcter previ a la resolució, en el termini establit a aquest efecte, i renunciara a l'exercici de qualsevol acció, al·legació o recurs en via administrativa, aquest pagament portarà implícit el reconeixement de responsabilitat i l'import de la sanció es reduirà en un 40 per cent.

Observacions

Observacions

Tramitació PRESENCIAL (Opció de tramitació, NOMÉS vàlida per a persones físiques): Emplenament i signatura, per l'interessat o el seu representant, del model SOLPAVOS disponible en aquest tràmit: 1.Quant a l'ÒRGAN Al QUAL ES DIRIGEIX, sempre que es tracte d'infraccions MOLT GREUS, ha de seleccionar-se "SERVEIS CENTRALS/DIRECCIÓ GENERAL", i quan es tracte d'infraccions LLEUS o GREUS, ha de seleccionar-se la província ("VALÈNCIA", "ALACANT" o "CASTELLÓ") corresponent a la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS) que haja alçat l'acta d'infracció. 2.Respecte al Núm. D'EXPEDIENT, ha d'indicar-se el número d'expedient sancionador. Si no disposa d'aquesta dada, haurà d'indicar-se el núm. d'acta d'infracció que consta en el document remés per la ITSS. Tramitació TELEMÀTICA: A través de la icona "tramitar amb certificat", es pot accedir a l'inici del tràmit de reconeixement de responsabilitat, emplenant el formulari establit a aquest efecte. 1. En l'apartat D) MATÈRIA, NOM DE L'EXPEDIENT TIPUS, ha de triar-se l'opció "SAT - Expedient sancionador". 2. En l'apartat ANY i NÚMERO, ha d'escriure's l'any i el número de l'expedient sancionador. Si no disposa d'aquest, emplenarà amb l'any i número de l'acta d'infracció. 3. En l'apartat PROVÍNCIA, sempre que es tracte d'infraccions MOLT GREUS, ha de seleccionar-se "SERVEIS CENTRALS/DIRECCIÓ GENERAL ", i quan es tracte d'infraccions LLEUS o GREUS, ha de seleccionar-se els Serveis Territorials ("S.T. VALÈNCIA", "S.T. ALACANT" o "S.T. CASTELLÓ") corresponents a la província de la ITSS que haja alçat l'acta. 4. En TIPUS D'APORTACIÓ, ha de seleccionar-se l'opció "Reconeixement responsabilitat". 5. Ha d'emplenar també el model SOLPAVOS disponible en aquest tràmit i annexar-lo a la sol·licitud telemàtica: 5.1. Quant a l'ÒRGAN Al QUAL ES DIRIGEIX, sempre que es tracte d'infraccions MOLT GREUS, ha de seleccionar-se "SERVEIS CENTRALS/DIRECCIÓ GENERAL", i quan es tracte d'infraccions LLEUS o GREUS, ha de seleccionar-se la província ("VALÈNCIA", "ALACANT" o "CASTELLÓ") corresponent a la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS) que haja alçat l'acta d'infracció. 5.2. Respecte al Núm. D'EXPEDIENT, ha d'indicar-se el número d'expedient sancionador. Si no disposa d'aquesta dada, haurà d'indicar-se el núm. d'acta d'infracció que consta en el document remés per la ITSS. NOTA SOBRE EL SUPÒSIT DE DIVERSOS INFRACTORS : En aquells supòsits en els quals concórreguen diferents subjectes responsables respecte d'una mateixa infracció, per a l'aplicació de la reducció de la sanció caldrà que, almenys un d'aquests subjectes sol·licite el pagament amb caràcter previ a la resolució, i que cap dels altres responsables present al·legacions a l'acta d'infracció, efectuant-se el pagament en el termini previst. Quan algun d'ells haguera manifestat la seua voluntat de pagament amb caràcter previ a la resolució i altres responsables hagueren presentat al·legacions, es comunicarà a aquell que no cap l'aplicació de la reducció, se li concedirà un termini addicional de quinze dies per a presentar al·legacions, i es continuarà el procediment de manera ordinària. No obstant això, si algun dels subjectes responsables mostrara la seua voluntat d'acollir-se a la reducció de la sanció prevista per l'article 14 i hi haguera altres responsables que no efectuaren al·legacions ni sol·licitaren la reducció de la sanció, es remetrà a tots els subjectes responsables el document de pagament amb la reducció corresponent i es continuarà el procediment en la forma prevista en els articles 18 i 18 bis RPSIOS.

Requisits

Requisits

- Ser persona física o jurídica assenyalada en l'expedient sancionador com a presumpte responsable. - Que la sanció proposada tinga caràcter exclusivament pecuniari i no es propose sanció accessòria. - En aquells supòsits en els quals concórreguen diferents subjectes responsables respecte d'una mateixa infracció, per a l'aplicació de la reducció de la sanció caldrà que, almenys un d'aquests subjectes sol·licite el pagament amb caràcter previ a la resolució, i que cap dels altres responsables present al·legacions a l'acta d'infracció, efectuant-se el pagament en el termini previst. - Expedients la competència dels quals per a instruir recaiga bé en el "Cap/a del Servei Territorial de Treball", bé en el "Cap del Servei d'Ordenació Laboral".

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques que tinguen la condició d'interessades en l'expedient sancionador i hagen sigut assenyalades en aquest com a presumptes responsables, o els seus representants.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
  • Reial decret 928/1998, de 14 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general sobre procediments per a la imposició de sancions per infraccions d'ordre social i per als expedients liquidatoris de quotes de la Seguretat Social (BOE núm. 132, de 03/06/1998).
  • Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social (BOE núm. 189, de 08/08/2000).
  • Reial decret 688/2021, de 3 d'agost, pel qual es modifica el Reglament general sobre procediments per a la imposició de sancions per infraccions d'ordre social i per als expedients liquidatoris de quotes de la Seguretat Social, aprovat pel Reial decret 928/1998, de 14 de maig. (BOE núm. 186, de 5 d'agost de 2021)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Dins dels 15 dies hàbils des de la notificació de l'acta d'infracció.

Formularis i documentació

-El document de sol·licitud de reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari, associat al corresponent tràmit (formulari SOLPAVOS). - Còpia de l'Acta d'Infracció.

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció NOMÉS és vàlida per a persones físiques: a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s';ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';acaba d';indicar. Per a això, han de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s';haja d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 4. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ";Quina documentació s';ha de presentar?"; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ";IMPRESOS ASSOCIATS"; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. - Si n';hi ha una model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els ha de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A. Tramitació PRESENCIAL (opció de tramitació, NOMÉS vàlida per a persones físiques): 1. Remissió de l'acord d'incoació/iniciació de l'expedient sancionador. 2. La persona interessada ha d'omplir el formulari (SOLPAVOS) i remetre aquesta sol·licitud degudament omplida a l'organisme competent (vegeu la informació sobre l'ompliment en l'apartat Informació complementària). 3. L'òrgan instructor, una vegada rebuda la sol·licitud, facilitarà els documents o les instruccions necessàries per al pagament de la sanció, en el termini fixat a aquest efecte i en la quantia corresponent, una vegada aplicat el percentatge de reducció que siga procedent. 4. Aquest pagament s'ha de fer i acreditar davant de l'òrgan instructor en un termini màxim de deu dies hàbils des de l'endemà de la notificació de la documentació necessària per a realitzar-lo. 5. Transcorregut aquest termini, una vegada comprovada la realització o no del pagament de la sanció, l'òrgan competent per a la instrucció del procediment dictarà la seua proposta de resolució, que indicarà, bé la realització del pagament i la data de cobrament, o bé la falta de pagament. 6. La resolució que confirme l'acta aplicarà, si és el cas, el percentatge de reducció de la sanció previst i es notificarà a les persones interessades. B. Tramitació TELEMÀTICA: 1. A través de la icona "Tramitar amb certificat", es pot accedir a l'inici del tràmit, per a la qual cosa cal omplir el formulari (SOLPAVOS). Vegeu la informació sobre l'ompliment en l'apartat Informació complementària. 2. L'òrgan instructor, una vegada rebuda la sol·licitud, facilitarà els documents o les instruccions necessàries per al pagament de la sanció, en el termini fixat a aquest efecte i en la quantia corresponent, una vegada aplicat el percentatge de reducció que siga procedent. 3. Aquest pagament s'ha de fer i acreditar davant de l'òrgan instructor en un termini màxim de deu dies hàbils des de l'endemà de la notificació de la documentació necessària per a realitzar-lo. 4. Transcorregut aquest termini, una vegada comprovada la realització o no del pagament de la sanció, l'òrgan competent per a la instrucció del procediment dictarà la seua proposta de resolució, que indicarà, bé la realització del pagament i la data de cobrament, o bé la falta de pagament. 6. La resolució que confirme l'acta aplicarà, si és el cas, el percentatge de reducció de la sanció previst i es notificarà a les persones interessades.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa