Detall de Procediment

Oficina de farmàcia: Sol·licitud de reserva de titularitat.

Codi SIA: 211027
Codi GUC: 2105
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Reserva de titularitat és el procediment administratiu pel qual es pot autoritzar l'ampliació del període de regència establit en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, sempre que el cònjuge o fills del farmacèutic titular es troben cursant estudis universitaris de farmàcia en el moment de produir-se alguna de les circumstàncies previstes en este i manifesten expressament la seua voluntat d'exercir en l'oficina de farmàcia, una vegada finalitzats estos.

Observacions

Observacions

* DEFINICIONS 1) Farmacèutic/a titular: és el farmacèutic al nom del qual s'estén l'autorització i l'acta d'obertura i funcionament de l'oficina de farmàcia, i que té el títol de propietat sobre esta. 2) Farmacèutic/a regent: és el farmacèutic/a no titular nomenat per als supòsits previstos en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, que assumirà les mateixes funcions i responsabilitats que el farmacèutic titular. 3) Farmacèutic substitut o farmacèutica substituta: és el que exercix la seua activitat, en lloc del titular o regent, en una oficina de farmàcia. Assumirà amb caràcter transitori i mentres dure la substitució, les funcions i responsabilitats del farmacèutic o farmacèutica titular, en els casos de: a) Maternitat, accident o malaltia b) Designació o elecció per a l'exercici d'assumptes públics o de representació professional. c) Absències per assumptes propis d) Compliment de les obligacions derivades del servici militar o prestació social substitutòria e) Realització d'estudis de capacitació o especialització relacionades amb la seua activitat professional f) Gaudi de vacacions anuals g) Excepcionalment, per raons estrictament personals i acreditades, amb un informe previ dels col·legis oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat podrà autoritzar la designació d'un substitut o substituta *MANTENIMENT DE LA PRÒRROGA Per al manteniment de la pròrroga, serà necessari que el cònjuge o fill a qui s'atorgue esta, supere un mínim de 35 crèdits per any acadèmic, o tres assignatures. * CADUCIDAD DE LA PRÒRROGA -L'autorització de la pròrroga per estudis caducarà quan per segon any consecutiu o altern, no se supere el mínim de crèdits o assignatures establides. -En cap cas, la pròrroga per estudis podrà tindre una duració superior a huit anys naturals, des de la data de la defunció o circumstàncies que van donar lloc al nomenament del regent. -En el cas d'incórrer-se en causa de caducitat s'haurà de procedir al tancament o transmissió de l'oficina de farmàcia en el termini improrrogable de sis mesos, comptats a partir de la data en què siga ferma en via administrativa la resolució de caducitat. * FINALIZACIÓN DE LA PRÒRROGA Finalitzats els estudis de la llicenciatura, el cònjuge o fill a qui es va concedir la pròrroga haurà d'accedir obligatòriament a la titularitat, en el termini màxim de tres mesos des de la finalització d'estos i no podrà transmetre-la fins que hagen transcorregut tres anys des de la seua presa de possessió com a farmacèutic titular de l'oficina de farmàcia.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El cònjuge o els fills del farmacèutic titular en qui concórreguen alguna de les circumstàncies previstes en l'article 26.2 de la Llei 6/1998 de 22 de juny.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia (DOGV núm. 4145, d'11/12/01).
  • Orde de 22 d'abril de 2002 de la Conselleria de Sanitat per la qual es desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, per mitjà del qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia, pel que fa a les transmissions, regències i reserva de titularitat de les oficines de farmàcia de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4265, de 06/06/02).
  • Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
  • Circular 8/1998, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en matèria d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3312, de 20/8/98).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Si en el moment de produir-se alguna de les circumstàncies previstes en l'article 19 i 21 del Decret 187/2001, de 27 de novembre, si el cònjuge o els fills no estigueren en possessió del títol però algun d'ells es trobara cursant estudis universitaris de farmàcia, podran sol·licitar en el mateix termini (un mes) una pròrroga del període de 18 mesos, fins a la finalització dels estudis per a continuar al capdavant d'esta.

Formularis i documentació

Per a sol·licitar la reserva de Titularitat s'hauran d'aportar els següents documents: - Sol·licitud signada pel cònjuge o fill per a qui se sol·licita la reserva de titularitat. -Certificat que concorren les circumstàncies previstes en l'apartat 4 de l'articule 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica. - Document acreditatiu d'estar realitzant estudis universitaris de farmàcia en el moment de produir-se les circumstàncies que donen lloc a la reserva de titularitat. - Compromís d'exercir la professió en l'oficina de farmàcia una vegada finalitzats els estudis. - Compromís de presentar durant el mes de març de cada any les qualificacions acadèmiques del curs immediat anterior a fi de comprovar que compleix amb els requisits per a mantindre la pròrroga. - Document acreditatiu del parentiu, en cas d'oposició a la consulta per part de l'administració. - Acreditació de la representació en el cas de no estar inscrit en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 2.3, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 129,93 euros. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Si durant la tramitació de l'expedient es dectectará la falta d'algun document reflectit en els apartats anteriors, es requerirà als interessats la seua aportació en el termini de 10 dies amb advertiment que de no fer-ho així, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Resolució: - Correspon al director general de Farmàcia i Productes Sanitaris; en la mateixa constarà, com a mínim, el nom de la persona que cursa estudis universitaris de farmàcia a favor de qui s'autoritza la reserva la titularitat i es farà constar l'obligació que té el mateix de presentar davant la Direcció General, durant el mes de març de cada any, les qualificacions acadèmiques del curs immediat anterior, mentre dure la pròrroga. - La resolució es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra aquesta procedisquen, l'òrgan davant el qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los.

Observacions

Observacions

Contra la resolució podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà al de la data de notificació.

Termini màxim

Termini màxim

- La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies, i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra esta siguen procedents, l'òrgan davant del qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los. - Si no ha recaigut resolució expressa en el termini indicat, s'entendrà autoritzada la sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa