Detall de Procediment

Ajudes per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat de l'exercici 2019 relativa a subvencions que no van poder ser atesos en aquest exercici.

Codi SIA: 2314674
Codi GUC: 21110
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(14-07-2020
27-07-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat de l'exercici 2019 corresponents als mesos de novembre i desembre, inclosa la part proporcional de la paga extra de desembre.

Requisits

Requisits

Els que estableix el Decret 240/2018, de 28 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals i de convocatòria per a 2019.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars dels centres especials d'ocupació, inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana, que realitzen la seua activitat a la Comunitat Valenciana, que hagen sol·licitat ajudes en el segon semestre de l'exercici 2019, però no hagen sigut ateses per falta de pressupost, amb el previ certificat d'esgotament del crèdit.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial dels minusvàlids que treballen en els centres especials d'ocupació (BOE núm. 189, de 8/08/1985).
  • Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de centres especials d'ocupació definits en l'article 42 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social del minusvàlid (BOE núm. 294, de 09/12/85).
  • Ordre de MTAS, de 16 d'octubre de 1998, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes i subvencions públiques destinades al foment de la integració laboral dels minusvàlids en centres especials d'ocupació i treball autònom (BOE núm. 279, de 21/11/98).
  • Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat. Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social (BOE núm. 289, de 03/12/13).
  • Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre de 2013, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (publicat en el DOUE L 352, de 24.12.2013), per a l'ajuda pels costos indirectes corresponents a l'informe auditor necessari per a la justificació de la despesa d'ajuda salarial.
  • DECRET 240/2018, de 28 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals i de convocatòria per a 2019 (DOGV núm. 8468, de 21/01/2019).
  • DECRET 74 /2020, de 10 de juliol del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria en 2020 per a la concessió directa de les ajudes a projectes d'inserció laboral en centres especials d'ocupació per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat de l'exercici 2019, relativa a subvencions que no van poder ser ateses en aquest exercici.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils, a comptar de les 9.00 hores del matí de l'endemà de la publicació del Decret pel qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria en 2020 per a la concessió directa d'aquestes ajudes en el DOGV.

Formularis documentació

Les entitats sol·licitants han d'aportar la documentació següent: a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment. b) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant del Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat cap variació; en aquest cas, s'ha d'indicar el compte en què s'ha de practicar l'ingrés. c) Declaració responsable subscrita per la representació legal del fet que l'entitat beneficiària no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, que no es troba en el supòsit de l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Declaració responsable acreditativa del fet que l'entitat beneficiària reuneix els requisits que estableix el Reglament 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187, de 26/06/14), i, per tant, no incorre en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest reglament i que recull la disposició addicional tercera del Decret 240/2018. e) Declaració responsable acreditativa que les noves contractacions van representar un increment net del nombre de persones ocupades en l'empresa en qüestió en comparació amb la mitjana dels 12 mesos previs, o, en defecte d'això, el lloc o els llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió del treballador o treballadora, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent i no de resultes del seu acomiadament disciplinari o per causes objectives, declarat o reconegut improcedent o acomiadament col·lectiu. Declaració responsable del fet que l'import de les subvencions sol·licitades sobre la base del present decret en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits que estableix la disposició addicional tercera del Decret 240/2018. g) Pla d'igualtat, degudament visat, o declaració responsable, en model normalitzat, del fet de no estar subjecte a l'obligació que per a això estableix l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Les entitats que han de presentar el pla d'igualtat, degudament visat, seran les que estigueren obligades a fer-ho, d'acord amb el que disposa l'LO 3/2007 en la data de presentació de sol·licituds en 2019. h) En el cas que en les sol·licituds d'ajudes no s'autoritze LABORA perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que preveuen els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, hauran d'aportar les certificacions corresponents: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. - De l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT), el certificat acreditatiu del fet que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. i) Declaració responsable de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant d'ajudes acreditativa del fet que, en relació amb les dades relatives al tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, disposen de consentiment exprés de tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat per a la cessió de dades a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, així com per a l'accés per aquest organisme a les bases de dades dels centres de valoració de discapacitats, i que han informat els treballadors i treballadores del fet que la finalitat d'aquesta informació és únicament l'obtenció de subvencions públiques. j) Informe, en model normalitzat, en què conste la quantia de la subvenció sol·licitada corresponent als mesos de novembre i desembre, inclosa la part proporcional de la paga extra de desembre, en què es distingisca l'import per cada mes i l'import total, així com el nombre de treballadors i treballadores. g) Pla d'igualtat, degudament visat, o declaració responsable, en model normalitzat, del fet de no estar subjecte a l'obligació que per a això estableix l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Les entitats que han de presentar el pla d'igualtat, degudament visat, seran les que estiguen obligades a fer-ho, d'acord amb el que disposa l'LO 3/2007 en la data de presentació de sol·licituds en 2019. h) En el cas que en les sol·licituds d'ajudes no s'autoritze LABORA perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que preveuen els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, hauran d'aportar les certificacions corresponents: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. - De l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT), el certificat acreditatiu del fet que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. i) Declaració responsable de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant d'ajudes acreditativa del fet que, en relació amb les dades relatives al tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, disposen de consentiment exprés de tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat per a la cessió de dades a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, així com per a l'accés per aquest organisme a les bases de dades dels centres de valoració de discapacitats, i que han informat els treballadors i treballadores del fet que la finalitat d'aquesta informació és únicament l'obtenció de subvencions públiques. j) Informe, en model normalitzat, en què conste la quantia de la subvenció sol·licitada corresponent als mesos de novembre i desembre, inclosa la part proporcional de la paga extra de desembre, en què es distingisca l'import per cada mes i l'import total, així com el nombre de treballadors i treballadores.

Presentació

Presentació

Telemàtica
D';acord amb el que es preveu en l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l';efecte de presentació de sol·licituds, la documentació que ha d';acompanyar la sol·licitud, la sol·licitud de bestreta, la presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, les persones interessades estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit d';un procediment administratiu. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s';ha d';accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) mitjançant el procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web del LABORA (https://labora.gva.es/va/centres-especials-d-ocupacio) en l';enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a fer la presentació, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal inscriure';s prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/). Les sol·licituds que ha de fer la persona que representa legalment l';entitat s';han d';acompanyar de la preceptiva documentació, per a la qual cosa s';han d';utilitzar, si és el cas, els models normalitzats disponibles en la pàgina web de LABORA. Les sol·licituds s';han de remetre telemàticament en formulari normalitzat, juntament amb la documentació, a LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació. La presentació de la sol·licitud comporta l';autorització del sol·licitant perquè LABORA obtinga directament l';acreditació de les dades d';identitat del sol·licitant, en cas de persona física, i del representant legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, amb la qual cosa no serà necessari aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o representant legal pot denegar o revocar aquest consentiment per mitjà d';una comunicació escrita en aquest sentit a LABORA. En aquest cas, s';ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l';Agència Estatal de l';Administració Tributària, de l';Institut Valencià d';Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiquen que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. 1. La concessió d';aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d';acord amb el que disposen els articles 160 i 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat. 2. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General d';Ocupació de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació, que comprovarà la documentació que hi ha en els expedients presentats en 2020, així com la documentació presentada en compliment del que preveu el decret que aprova les bases reguladores i la convocatòria en 2020 d';aquestes ajudes. 3. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos comptats de l';endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini anterior, sense que s';haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s';entendrà desestimada per silenci administratiu, d';acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que disposen els articles 160 i 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat. 2. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que comprovarà la documentació que hi ha en els expedients presentats en 2020, així com la documentació presentada en compliment del que preveu el decret que aprova les bases reguladores i la convocatòria en 2020 d'aquestes ajudes. 3. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

No hi ha criteris de valoració, ja que la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que disposen els articles 160 i 168.1.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

Les beneficiàries han de complir les obligacions generals que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació i, a més, els requisits i les obligacions que estableix el Decret 240/2018, de 28 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals i de convocatòria per a 2019.

Observacions

Observacions

La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes sol·licitades posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú; o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant de l'òrgan jurisdiccional competent de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb la normativa reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'ajuda consistirà en el 50 % del salari mínim interprofessional vigent en 2019, corresponents a les nòmines de novembre i desembre de 2019, inclosa la part proporcional de paga extra de desembre, dels treballadors i treballadores amb diversitat funcional o discapacitat els costos salarials dels quals no van poder ser subvencionats per esgotament de crèdit.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos comptats de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

La qualificació dels fets com a infracció administrativa donarà lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, la Llei de transparència i bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, l'incompliment del que disposa l'apartat 1 de l'article 6 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015.