Detall de Procediment

Convocatòria de concessió d'ajudes a l'organització i el manteniment d'associacions empresarials i de professionals del sector audiovisual el 2021

Codi SIA: 2324627
Codi GUC: 21128
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE CULTURA IVC
Termini de sol·licitud: TANCAT
(26-04-2021
21-05-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. Aquesta resolució té per objecte convocar la concessió d'ajudes a l'organització i el manteniment d'associacions empresarials i de professionals del sector audiovisual. 2. Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, i mitjançant el règim de concurrència competitiva per a l'organització i el manteniment de les associacions esmentades entre l'1 de desembre i el 30 de novembre de 2021, els dos inclusivament.

Observacions

Observacions

Cap associació podrà sol·licitar més d'una ajuda de les que es preveuen en aquesta convocatòria. No podran optar a aquestes ajudes les associacions que s'hagen presentat a altres convocatòries d'ajudes de l'IVC per a l'organització i el manteniment d'associacions de qualsevol sector cultural. Tampoc seran objecte d'aquestes ajudes les activitats dirigides a l'organització de concursos, jornades, esdeveniments i projectes singulars a què es refereix l'article 30.3 de l'ordre de bases reguladores.

Requisits

Requisits

Les associacions hauran d'haver depositat els seus estatuts en el depòsit dels estatuts de les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana o estar inscrites en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana. No podran ser beneficiàries les associacions que no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits per la Llei general de subvencions i el Reglament d'aquesta abans que es dicte la proposta de resolució de concessió de la convocatòria. Les ajudes s'han de destinar a l'organització i el manteniment de les associacions els socis de les quals siguen empreses del sector audiovisual i de professionals del sector audiovisual, i sempre que desenvolupen activitats de promoció i defensa del sector professional.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran obtindre la condició de beneficiari d'aquestes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 30.4 de l'ordre de bases reguladores, les associacions empresarials i de professionals del sector audiovisual valencià que desenvolupen la seua activitat habitual a la Comunitat Valenciana, atés el seu domicili social i les activitats que figuren en el projecte aportat juntament amb la sol·licitud.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ORDRE 8/2020, d'11 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura.
  • RESOLUCIÓ de 16 de març de 2021, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoca la concessió d'ajudes a l'organització i el manteniment d'associacions empresarials i de professionals del sector audiovisual el 2021.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

Formularis i documentació

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant la presentació telemàtica del model que s'adjunta com a annex I a aquesta resolució degudament omplit, acompanyat de la documentació corresponent. La documentació ha d'incloure un índex en què cal indicar els documents aportats, numerats segons l'ordre en què figuren en el dossier aportat. La sol·licitud i documentació que l'acompanye han de contindre: a) Declaració responsable de les subvencions, ajudes, ingressos o recursos sol·licitats, percebuts o concedits i pendents de percepció d'altres administracions o institucions públiques i privades per a la mateixa finalitat (inclosa en el model de sol·licitud). Aquesta declaració ha d'especificar les ajudes públiques de minimis concedides a la sol·licitant durant l'exercici fiscal present i dels dos anteriors (inclòs en el model de sol·licitud). b) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari especificades en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes que preveu l'article 13.7 de l'esmentat cos legal (inclosa en el model de sol·licitud). c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, declaració de l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que es disposa en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4479, 11.04.2003), i en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, 21.12.2004) (inclosa en el model de sol·licitud). Si l'empresa sol·licitant té contractades persones amb discapacitat, haurà d'aportar la documentació acreditativa que aquesta contractació és anterior a l'acabament del termini per a presentar les sol·licituds d'aquestes ajudes, i aportar una còpia del contracte i del document que acredite la discapacitat de la persona contractada. d) Documentació relativa a l'associació: 1r. Acta fundacional o escriptura de constitució o document equivalent i modificacions posteriors, si n'hi ha. En el cas d'haver presentat la documentació en la sol·licitud d'ajudes a aquesta modalitat en un exercici anterior, només caldrà una declaració en què s'informe que la documentació ja es troba en poder de l'IVC i que no ha experimentat modificacions. 2n. Estatuts de l'associació vigents inscrits en el registre corresponent. En el cas d'haver presentat la documentació en la sol·licitud d'ajudes a aquesta modalitat en un exercici anterior, només caldrà una declaració en què s'informe que la documentació ja es troba en poder de l'IVC i que no ha experimentat modificacions. 3r. Acreditació d'haver depositat els estatuts en el depòsit dels estatuts de les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana o la inscripció en el Registre autonòmic d'associacions de la Comunitat Valenciana. En el cas d'haver presentat la documentació en la sol·licitud d'ajudes a aquesta modalitat en un exercici anterior, només caldrà una declaració en què s'informe que la documentació ja es troba en poder de l'IVC i que no ha experimentat modificacions. 4t. Llista de membres de la junta directiva de l'entitat que figuren inscrits en el registre corresponent. 5é. Certificat de la persona titular de la secretaria de l'associació, de data posterior a la publicació d'aquesta convocatòria d'ajudes en el DOGV, amb la indicació del nombre de socis de l'entitat i de quants són persones físiques i quants persones jurídiques. Quan s'opte per la valoració en l'autobaremació, segons el resolc cinqué, caldrà aportar, a més, el percentatge de representativitat estimat de l'associació a la Comunitat Valenciana respecte del sector o sectors que agrupa l'entitat i dades de què dispose l'associació en què es basa aquest percentatge, o declaració del fet que és l'única associació en el seu àmbit professional en tota la Comunitat Valenciana. 6é. Aportacions econòmiques periòdiques dels socis (quotes) de l'any en curs. 7é. Pressupost desglossat de l'associació per a l'exercici 2021, amb diferenciació entre les despeses corrents d'organització i manteniment de l'associació, inclòs personal i instal·lacions i les despeses, si és el cas, que corresponguen a activitats ocasionals com concursos, jornades, esdeveniments i projectes singulars. 8é. Pla de finançament raonat que corresponga a l'exercici 2021. 9é. Llista de personal contractat per l'associació per a l'acompliment habitual de funcions d'organització i manteniment, acompanyat dels RNT i RLC que corresponen als dotze mesos anteriors al mes en què es publique la convocatòria. 10é. Certificat de la persona titular de la secretaria respecte del nombre d'hores setmanals en què es presta atenció als socis de manera presencial en locals de l'associació. 11é. Memòria descriptiva i documentada de les activitats executades en l'exercici anterior, inclosa l'elaboració d'informes sectorials, signada per la persona titular de la secretaria de l'associació o per qui n'ocupe la presidència. 12é. Programa de les actuacions executades i programades que corresponguen a l'any en curs, incloses tant les activitats ordinàries com les activitats o els esdeveniments extraordinaris. e) La resta de documentació corresponent a l'acreditació dels mèrits a l'efecte de la baremació dels criteris que recull el resolc cinqué d'aquesta resolució i, entre altres, els relatius a foment i difusió del valencià en la gestió administrativa i empresarial (promoció, publicitat, activitats, publicacions, web). Els mèrits que hagen de ser objecte de baremació han d'estar degudament indicats o diferenciats en el projecte. Els mèrits declarats i no acreditats no es computaran. f) El full d'autobaremació dels mèrits que s'acrediten. En la web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/) estarà a la disposició dels sol·licitants el formulari d'autobaremació. g) Qualsevol altra dada o document relacionat amb l'activitat de l'associació que es considere convenient aportar.

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds s'han de dirigir a l'Institut Valencià de Cultura i s'han de presentar, juntament amb la documentació vinculada a aquestes, per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de l'URL següent: http://ivc.gva.es/, per a la qual cosa la persona sol·licitant o el seu representant ha de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electròniques que admet aquesta aplicació.
Telemàtica
Les sol·licituds s'han de dirigir a l'Institut Valencià de Cultura i s'han de presentar, juntament amb la documentació vinculada a aquestes, per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de l'URL següent: http://ivc.gva.es/, per a la qual cosa la persona sol·licitant o el seu representant ha de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electròniques que admet aquesta aplicació. En cap cas seran vàlids els documents als quals s'haja d'accedir mitjançant enllaços o adreces web, corresponents a aplicacions o plataformes d'emmagatzematge, o a serveis d'allotjament d'arxius, de manera que aquests documents es consideraran no presentats. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant la presentació telemàtica del model que s'adjunta com a annex I a aquesta resolució degudament omplit, acompanyat de la documentació corresponent.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Si la sol·licitud d'iniciació no inclou totes les dades que aquesta exigeix, s'hi aplicarà el que es disposa en l'article 5.4 de l'ordre de les bases reguladores i, quan se'n requerisca l'esmena, les dades i la documentació que es requerisquen hauran de presentar-se per via telemàtica, d'acord amb el que es preveu en el punt 2 de la resolució. La correcció de la documentació s'haurà de presentar d'acord amb el que preveu el punt 2 de la resolució. En tot cas, l'òrgan instructor podrà requerir els sol·licitants perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària. COMISSIÓ D'AVALUACIÓ: 1. La comissió tècnica de valoració s'ha d'ajustar al que estableixen els articles 6 i 36.2, lletra b, de l'ordre de bases reguladores. El nomenament dels vocals es farà públic a través de la web http://ivc.gva.es. 2. La comissió tècnica de valoració podrà fer totes les comprovacions que estime necessàries per a avaluar millor els projectes presentats. Igualment, podran desestimar la documentació que no consideren suficientment acreditativa dels aspectes que aquesta conté, cas en què no es computaran els mèrits corresponents. 3. La comissió tècnica emetrà un informe a la vista dels criteris d'atorgament, la ponderació i la puntuació mínima exigida, que conté l'article 35 de l'ordre de bases reguladores. Aquest informe ha de quedar incorporat a les actes de la comissió i s'hi deixarà constància de l'avaluació dels projectes i de la prelació de puntuació més baixa a més alta.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds i els projectes es puntuaran fins a un màxim de 100 punts. No podran proposar-se com a beneficiaris els titulars de projectes per als quals s'haja sol·licitat ajuda i que no aconseguisquen, com a mínim, 50 punts. 2. Per a la valoració dels projectes presentats, es consideraran els criteris següents: a) Viabilitat econòmica. Fins a un màxim de 20 punts: Pressupost total de l'associació per a aquest exercici: De 12.000 a 18.000 euros: 5 punts. Més de 18.000 euros: 10 punts. Finançament mitjançant quotes i altres aportacions públiques i privades que es puguen acreditar, excloent-ne aquesta ajuda. Es computaran les quotes dels socis de tot l'any, així com els ingressos previstos, excloent-hi les ajudes de l'IVC, sempre que puguen acreditar-se els seus compromisos o justificar les expectatives: Del 10 % al 25 % del pressupost anual: 5 punts. Més del 25% del pressupost anual: 10 punts. b) Activitats de l'associació. Fins a un màxim de 10 punts. Es valoraran les activitats dutes a terme durant l'any anterior al de la convocatòria que tinguen com a destinataris professionals del sector audiovisual. Cada concurs, jornada, esdeveniment o projecte singular organitzat per l'associació, tal com es defineix en l'article 30, punt 3, de l'ordre de bases reguladores sumarà 5 punts. L'execució d'altres activitats diferents de les anteriors, com l'elaboració d'informes sobre el sector audiovisual i altres en què s'hagen convocat tots els socis, exceptuades les assemblees, es computaran amb 2,5 punts cada una. c) Si es fa la difusió de les activitats de gestió en valencià (comunicacions amb els socis, promoció, publicitat, activitats, publicacions) sumarà 10 punts. Alternativament, sumarà els mateixos punts si la pàgina web disposa de versió en valencià. d) Implantació de polítiques igualitàries. Fins a un màxim de 5 punts. Si hi ha paritat en la composició de la junta directiva (60-40 %), sense comptar els vocals, sumarà 5 punts. e) Nombre de dies cotitzats en la Seguretat Social pel personal fix i eventual, en els últims dotze mesos, sense comptar el mes en què es publique la convocatòria, per a l'elaboració d'activitats pròpies de l'organització i el manteniment de l'associació. Fins a un màxim de 20 punts, segons el barem següent: - De 30 a 90 dies: 5 punts. - Més de 90 dies i fins a 270 dies: 10 punts. - Més de 270 dies: 20 punts. En cas d'haver contractat diverses persones, se sumaran els dies de tots els contractats. f) Nombre de socis. Fins a un màxim de 30 punts, segons el barem següent. - 0,20 punts per cada soci persona física (inclou els autònoms). - 0,50 punts per cada soci persona jurídica. Alternativament, si ho expressa l'entitat sol·licitant, podrà valorar-se, en lloc del nombre de socis, la representativitat estimada de l'associació en el seu àmbit d'actuació. De manera que sumarà 30 punts en el cas d'associar un 75 % del total de professionals o empreses del seu àmbit a la Comunitat Valenciana. En el cas de no arribar a aquest 75 %, se'n reduirà proporcionalment la puntuació. S'entendrà que arriba al 75 % quan l'associació sol·licitant siga l'única que hi haja en el seu àmbit professional a la Comunitat Valenciana. g) Antiguitat de l'associació. Fins a un màxim de 5 punts; es valorarà amb 0,5 punts cada any d'antiguitat, sense computar l'any de la convocatòria.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Servei d'Ajudes de l'Institut Valencià de Cultura.

Obligacions

Obligacions

1. Seran obligacions de les persones que resulten beneficiàries les que preveuen els articles 3 i 38.5, lletra c, de l'ordre de bases reguladores. S'hi poden aplicar, igualment, les disposicions de l'article 11 de l'Ordre de bases reguladores sobre la subcontractació i les limitacions que té. 2. Els beneficiaris han de comunicar per escrit a l'Institut Valencià de Cultura l'acceptació de l'ajuda en un termini no superior als deu dies hàbils següents al dia de la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el model d'acceptació que acompanya aquesta convocatòria com a annex III, i facilitar les dades bancàries en què l'empresa sol·licitant desitge rebre l'import de l'ajuda, per a la qual cosa s'ha d'omplir el model de domiciliació bancària que s'adjunta a aquesta convocatòria com a annex II. Aquests documents s'han de presentar per via telemàtica segons el que es preveu per a presentar la sol·licitud. En cas de no presentar l'acceptació, es declararà la pèrdua del dret a la subvenció concedida. Sense perjudici de l'anterior, la presentació de l'acceptació per via telemàtica fora del termini establit constitueix una infracció administrativa, tal com recull l'article 56 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per la qual cosa comportarà l'aplicació de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que preveu el punt 3 del resolc desé d'aquesta resolució. 3. S'ha de fer constar en les activitats de les associacions beneficiàries o bé en la web de les associacions beneficiàries la col·laboració de l'Institut Valencià de Cultura, segons el manual d'identitat corporativa inclòs en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (https://ivc.gva.es/val/ivc-val/qui-som-ivc/logos-val). 4. Els titulars que hagen resultat beneficiaris d'aquestes ajudes hauran de comunicar l'alteració dels aspectes del projecte que han sigut objecte de baremació abans de procedir a aquestes modificacions, i s'han de justificar les raons d'aquestes variacions. En cas d'absència de comunicació o quan l'Institut Valencià de Cultura considere que la modificació no està prou motivada, es podrà revocar l'ajuda concedida. En cas que l'IVC no notifique al beneficiari, via telemàtica, la seua oposició expressa a la modificació, en el termini dels deu dies hàbils següents a la recepció de la comunicació, cal entendre-la autoritzada. 5. Les persones beneficiàries han de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició o bé s'hi pot plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del president de l'Institut Valencià de Cultura, en qualitat d'òrgan competent per a concedir les ajudes, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant dels jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. D'acord amb la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 (DOGV 8987, 31.12.2020), les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S4006000 "Foment d'activitats audiovisuals", inclosa en el capítol IV del pressupost de l'Institut Valencià de Cultura, destinada a la finalitat esmentada amb un import d'1.205.000 €. L'import esmentat podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de les línies de subvenció que els financen. 2. L'import global màxim previst per aquesta convocatòria és 65.000 € i es distribuirà en un màxim de huit ajudes, amb un màxim de 12.000 € per ajuda. 3. Dins dels límits pressupostaris que estableix l'article 37 de les bases, aquestes ajudes es destinaran a sufragar les despeses corrents generades per les activitats objecte de la subvenció. Les ajudes no podran destinar-se, per la naturalesa del capítol pressupostari, a inversions ni a adquisicions patrimonials.

Termini màxim

Termini màxim

S'ha d'ajustar al contingut de l'article 7 de l'ordre de bases reguladores i el termini de resolució i publicació és de sis mesos des de la publicació de la convocatòria. En tot cas, la resolució esmentada s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 26 de la Llei general de subvencions en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Servei d'Ajudes de l'Institut Valencià de Cultura.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'Institut Valencià de Cultura es reserva, igualment, la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades a les persones beneficiàries, en els terminis i les condicions assenyalades, per a la qual cosa es tindrà sempre en compte el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 2. El ròssec que puga produir-se per les renúncies produïdes podran disposar-se de conformitat amb el que determina l'article 7.3 de l'Ordre de bases reguladores. 3. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb el que disposa l'article 19 de l'Ordre de bases reguladores. 4. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes en els casos i els termes a què es refereix l'article 18 de l'ordre de bases reguladores.