Detall de Procediment

Cos de professors d'Ensenyament Secundari, professors d'escoles oficials d'idiomes, professors de Música i Arts Escèniques, professors d'Arts Plàstiques i Disseny, i professors tècnics de Formació Professional. Tràmit d'inscripció en proves selectives d'ingrés i adquisició de noves especialitats.

Codi SIA: 2350754
Codi GUC: 21158
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-03-2021
17-03-2021)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tràmit per a la inscripció en el procés selectiu a cossos docents.

Observacions

Observacions

La sol·licitud es considera presentada i registrada davant de l'Administració en el moment que es complete tot el procés telemàtic i les persones aspirants han de guardar el justificant generat de registre i pagament, si és el cas, com a confirmació de la presentació telemàtica. Les sol·licituds omplides o registrades per altres mitjans diferents de la via telemàtica indicada en la base 3.1 d'aquesta ordre es consideraran no presentades dins del termini. No es pot presentar més d'una sol·licitud, llevat que s'opte a més d'una especialitat. En aquest cas, s'han de presentar tantes sol·licituds com nombre d'especialitats a les quals s'opta. No obstant això, l'opció a més d'una especialitat no implica que es puga assistir a les proves de tots els tribunals on ha sigut assignat. En cas que es presente més d'una sol·licitud per especialitat, és vàlida l'última. La sol·licitud s'ha d'emplenar d'acord amb les instruccions que figuren en la plataforma electrònica i en les bases d'aquesta ordre. La falta de pagament de les taxes per la via indicada en aquesta ordre o el pagament fora de termini determina l'exclusió de l'aspirant, tenint en compte que, en els casos esmentats i qui haja procedit així, no té dret a participar en el procediment selectiu.

Requisits

Requisits

REQUISITS GENERALS: a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'algun de la resta d'estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun estat al qual es poden aplicar els tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, en què siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores i la norma que es dicte per a la incorporació d'aquesta a l'ordenament jurídic espanyol. Així mateix, hi poden participar el cònjuge, els i les descendents del cònjuge, tant de les persones amb nacionalitat espanyola com de les nacionals dels estats membres de la Unió Europea o dels estats en els quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol, siga aplicable la lliure circulació de persones treballadores, quan així ho preveja el tractat corresponent, siga quina siga la seua nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguen separats de dret, i pel que fa als descendents, que tinguen menys de vint-i-un anys, o que en tinguen més però visquen a càrrec dels progenitors. b) Tindre complits els setze anys i no tindre l'edat establida, amb caràcter general, per a la jubilació forçosa. c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques habituals del respectiu cos, sense patir malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents al cos i a l'especialitat a la qual s'opte. d) No haver sigut separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala del funcionariat, o per a exercir funcions similars a les que exercia en el cas del personal laboral, en què hauria sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública. e) No ser personal funcionari de carrera, en pràctiques o estar pendent del nomenament corresponent del mateix cos al qual es pretén ingressar, llevat que es concórrega al procediment per a l'adquisició de noves especialitats regulat en aquesta convocatòria. f) No haver sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d'acord amb el que exigeix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil. Tots els requisits generals enumerats anteriorment s'han de tindre el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds. REQUISITS ESPECÍFICS a) Tindre, en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, les titulacions que, per a cada cos docent, es detallen en les bases específiques d'aquesta convocatòria. En el cas d'estudis estrangers d'educació superior, ha d'estar en possessió del certificat d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial, de conformitat amb el Reial decret 967/2014, de 21 de novembre. b) Formació pedagògica i didàctica: estar en possessió, en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, de la formació pedagògica i didàctica a la qual es refereix l'article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en els termes que es descriuen en les bases específiques d'aquesta convocatòria. De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria única del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, mentre no es regule per a cada ensenyament la formació pedagògica i didàctica que estableix l'article 100.2 de la llei orgànica esmentada, queda diferida, en la present convocatòria, l'exigència d'aquesta formació als aspirants a l'ingrés en el cos de professors d'Arts Plàstiques i Disseny i en el cos de professors de Música i Arts Escèniques. c) Les persones aspirants nacionals d'estats l'idioma oficial dels quals no siga el castellà, han de tindre un coneixement adequat d'aquesta llengua. Si no poden acreditar alguna de les titulacions enumerades en la base 7.1.1, han de fer la prova descrita en aquesta. d) Acreditar el coneixement dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana de la manera indicada en la base 7 d'aquesta convocatòria. e) Per a participar per la reserva de places per a persones amb discapacitat, aquestes, a més de tindre els requisits generals i específics, han de tindre reconeguda, pels òrgans competents de la Generalitat, de l'Estat o de la resta de les comunitats autònomes, una diversitat funcional el grau de la qual siga igual al 33 % o superior, sempre que això no siga incompatible amb l'exercici de la docència en l'especialitat a la qual s'opta. Per a l'adquisició de noves especialitats: a) Ser personal funcionari de carrera del cos de l'especialitat a la qual s'opta. En cas de situació d'excedència voluntària, d'adscripció a llocs de funció inspectora i d'adscripció a places en l'exterior o anàlegs, el compliment del requisit de la destinació s'entén referit a l'últim centre de destinació immediatament anterior. b) Posseir el nivell de titulació i els altres requisits que s'exigeixen per a l'ingrés lliure en l'especialitat que es pretenga adquirir, a excepció de l'acreditació dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana. Tots els requisits ESPECÍFICS enumerats anteriorment s'han de reunir el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera, a excepció del requisit específic establit en la base 2.1.2.d, i d'acord amb la base 7 d'aquesta convocatòria.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 27 de novembre de 2020 al dia 16 de desembre de 2020 (tots dos inclosos). La no-presentació d'aquesta dins del termini i en la forma escaient comporta l'exclusió de l'aspirant. Es comunica que, resolta la incidència tècnica en la passarel·la de pagament inclosa en el tràmit telemàtic de presentació de sol·licituds, i d'acord amb allò que disposa l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, s'ha publicat la Resolució amb l'ampliació de termini d'inscripció fins a les 12 hores del matí del dia 17 de desembre de 2020 amb la finalitat que les persones que no hagen pogut inscriure-s'hi no vegen lesionats els seus interessos. Segons Resolució de 13 de gener de 2021, de la directora general de Personal Docent, s'amplia durant 3 dies naturals la presentacio de sol·licituds, en haver-se produït un error en la tramitació de la publicació de l'anunci de la convocatòria  en el Boletín Oficial del Estado (BOE). Aquest termini començarà a partir de l'endemà a la publicació del citat Anunci en el BOE. Del 19 de gener de 2021 al 21 de gener de 2021, tots dos inclosos.

Formularis i documentació

En omplir la sol·licitud, a més de les instruccions que s'indiquen en el tràmit corresponent en la seu electrònica, es tindran en compte: a) S'hi ha de fer constar el cos, el codi, el nom de l'especialitat i el procediment/torn (LLIURE, NOVES ESPECIALITATS o DIVERSITAT FUNCIONAL) pel qual es participa. Així mateix, s'hi ha d'indicar la província en què, preferentment, es vulguen fer les proves. b) Les persones aspirants que, perquè reuneixen les condicions establides, vulguen acollir-se a la reserva de diversitat funcional física o intel·lectual ho han d'indicar en la sol·licitud i no caldrà presentar els documents acreditatius quan hagen sigut elaborats per l'Administració de la Generalitat Valenciana i no hi expressen la seua oposició (autoritzen) perquè siguen consultades o recaptades les dades corresponents. Si els documents han sigut elaborats per una altra administració o la persona declarant se n'oposa a la consulta telemàtica, s'ha d'omplir un tràmit telemàtic addicional, a més del d'inscripció, en què s'aporte la documentació acreditativa de la circumstància al·legada. c) Les persones amb diversitat funcional que, independent del torn (procediment) pel qual participen, necessiten adaptacions de temps i mitjans per a la realització dels exercicis, han d'omplir un tràmit telemàtic addicional al d'inscripció per a aportar la certificació de les adaptacions requerides expedida pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat Valenciana (Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives), de l'Estat o d'altres comunitats autònomes. d) Les persones que, d'acord amb el que preveu el Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 8/2017, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana, disposen de la documentació administrativa necessària i concorde a la seua identitat de gènere manifestada han d'aportar-la a través d'un tràmit telemàtic addicional als efectes que preveu aquest decret. e) Les persones aspirants estrangeres han de consignar en la instància la titulació al·legada, si és el cas, per a l'exempció de la prova prèvia que preveu la base 7.1.1, i adjuntar a la instància la justificació corresponent. Així mateix, les persones aspirants no nacionals d'algun estat de la Unió Europea han d'adjuntar la documentació que justifique que reuneixen el requisit per a poder participar conforme al que preveu la base 2.1.1.a. f) Totes les persones aspirants han d'indicar la titulació al·legada per al compliment del requisit de coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, d'acord amb la base 7.1.2. g) Les persones aspirants han de declarar, si és el cas, i d'acord amb la base 14 d'aquesta convocatòria, que no volen ser incloses en les llistes de les persones aspirants a exercir llocs en règim d'interinitat. Les persones aspirants que hagen d'aportar documentació sensible (violència de gènere, certificació de diversitat funcional i reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere) han d'omplir, a més, un tràmit telemàtic addicional per a justificar aquestes circumstàncies.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'ingrés de l'import s'ha de fer mitjançant una targeta bancària o un càrrec en el compte, dins del termini de presentació de sol·licituds. La falta del pagament o el pagament fora de termini determinarà l'exclusió de l'aspirant. De conformitat amb el que disposen els articles 14.4.2, 14.4.5 i 14.4.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, els drets d'examen són els següents: · Ingrés al cos de professors d'Ensenyament Secundari, d'escoles oficials d'idiomes, de Música i Arts Escèniques i d'Arts Plàstiques i Disseny. Grup A1: 28,43 € · Ingrés al cos de professors de tècnics de Formació Professional. Grup A2: 20,37 € Situacions específiques: · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria general. Grup A1: 14,21 € · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria general. Grup A2: 10,18 € · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria especial. Grup A1 i A2: 0 € · Persones amb grau de diversitat funcional igual al 33 % o superior. Grup A1 i A2: 1,88 € · Les víctimes d'actes de violència sobre la dona. Grup A1 i A2: 3,77 € Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta han d'acreditar aquesta circumstància amb la documentació pertinent o no oposar-se a la consulta telemàtica de les dades per part de l'Administració. En el cas d'acollir-se a la taxa de família nombrosa o monoparental, si la documentació ha sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà fer la consulta telemàtica si la persona aspirant no s'hi oposa. D'aquesta manera, no serà necessari que s'aporte documentació. Si la documentació ha sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana o la persona aspirant s'oposa a la consulta telemàtica, serà necessari que aporte la documentació en el mateix tràmit d'inscripció. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de diversitat funcional i la documentació que acredite aquesta circumstància haja sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà realitzar la consulta telemàtica de la documentació si la persona aspirant no s'hi oposa. En el cas que hi haja oposició a la consulta, o la documentació haja sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana, serà necessari omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible i aportar la documentació justificativa. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de víctimes de violència de gènere, serà necessari omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible i aportar algun dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. El simple pagament electrònic de la taxa dins del termini no equival a la inscripció en el procés selectiu, ja que s'han de fer tots els passos fins a finalitzar el registre electrònic. De conformitat amb el que estableix l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, no serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió dels aspirants dels procediments selectius per causes imputables exclusivament a aquests.

Presentació

Presentació

Presencial
Les persones aspirants que disposen de DNI o NIE i vulguen participar en aquest procés selectiu han d'omplir telemàticament la sol·licitud d'inscripció en les proves selectives, que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es) i en l'enllaç següent: https://ceice.gva.es/es/web/rrhh-educacion/oposiciones Les sol·licituds s'han d'omplir seguint les instruccions que s'indiquen, per a la qual cosa és necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la mateixa seu electrònica i s'hi podrà expressar l'oposició perquè aquesta Conselleria no consulte per mitjans telemàtics les dades d'identitat, de la titulació al·legada i de condemna per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i identitat sexual. Les persones aspirants estrangeres que complisquen els requisits generals i específics, però no disposen de NIE, hauran d'omplir una instància conforme al model oficial que els serà facilitat per la Direcció General de Personal Docent. Per a fer-ho, han de sol·licitar-ho al correu electrònic seleccion_edu@gva.es. Aquesta sol·licitud tindrà assignat un número de referència identificatiu, i cada participant ha d'utilitzar necessàriament un joc de tres còpies impreses a través d'Internet, de manera que no es podran fer fotocòpies, ja que cada sol·licitud ha de tindre un número de referència diferenciat. Una vegada emplenada la instància, aquesta s'ha d'imprimir per triplicat. La sol·licitud impresa per triplicat s'ha de presentar, si escau, en alguna de les entitats financeres col·laboradores a l'efecte de l'abonament de la taxa corresponent. Així mateix, una vegada abonada la taxa en l'entitat col·laboradora, les persones aspirants han de presentar la sol·licitud a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, que les remetran seguidament a l'organisme competent. S'ha d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent: - el comprovant bancari d'haver satisfet el pagament dels drets d'examen. - els documents establits en la base 3.3, si escau.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa