Detall de Procediment

Beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competències en matèria de serveis socials i dependència

Codi SIA: 2402054
Codi GUC: 21432
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(02-03-2021
23-03-2021)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es convoquen deu beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal, de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives

Requisits

Requisits

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar que estan en possessió del nivell C1 d'espanyol, mitjançant el diploma expedit per l'Instituto Cervantes o per les escoles oficials d'Idiomes espanyoles. b) No tindre més de 35 anys. c) Estar en possessió del títol oficial universitari o de Formació Professional (grau superior) que s'especifique en la convocatòria, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis que conduïsquen a l'obtenció d'aquest títol. Dret: grau en Dret. Treball Social: grau en Treball Social. d) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. Aquest període es computarà prenent en consideració la totalitat de la duració de les beques obtingudes a partir del 9 de setembre de 2009, ja en siga una o diverses, incloent-hi els períodes de pròrroga. e) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran optar a l'obtenció d'una de les beques objecte d'aquesta convocatòria qui reunisca, al final del termini de presentació de sol·licituds les condicions de l'apartat de requisits.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ORDRE 1/2021 de 14 de gener de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les direccions generals amb competències en matèria de serveis socials, dependència i persones majors. (DOGV 9001/20.01.2021)
  • RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen deu beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal, de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. (DOGV 9030/01.03.2021)

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9030, de 01.03.2021) Termini del 2 al 23 de març de 2021

Formularis i documentació

1. Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, a la sol·licitud i el currículum no cal adjuntar cap documentació. 2. Les persones sol·licitants que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista, d'acord amb el que disposa l'article 7 de l'Ordre 1/2021, han de presentar la documentació acreditativa dels mèrits que detallen en el currículum en el moment en el qual acudisquen a la fer-la. 3. Les que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum quan acudisquen a fer-la. Si la documentació presentada no reunira els requisits exigits en la convocatòria, o no foren aportats alguns dels documents preceptius, es requerirà, concedint-li un termini de 10 dies hàbils, que s'esmene la falta o es presenten els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 4. Els mèrits que no estiguen suficientment acreditats no es tindran en compte a l'efecte de la valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. 5. En el cas que, revisada documentació aportada, es comprovara que la puntuació atorgada per a l'accés a l'entrevista és inferior a l'obtinguda, d'acord amb els mèrits al·legats en la sol·licitud, i ocasionara que altres persones sol·licitants puguen obtindre una puntuació superior dins de l'especialitat corresponent, aquestes seran citades per a fer l'entrevista i presentar la documentació corresponent. 6. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases d'aquesta convocatòria. 7. Quant a la gestió electrònica del procediment administratiu d'aquesta convocatòria, s'observarà el que disposa l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar per via telemàtica. Per a això, s'haurà d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva. es, i buscar el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a aquest efecte. Per a poder fer la presentació electrònica, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i els sistemes de signatura electrònica avançada que admeta l'Administració segons la normativa vigent. En la sol·licitud s'ha d'especificar la beca per la qual s'opta i s'ha de presentar el currículum de manera completa segons els models normalitzats que estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat www. sede.gva.es, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits al·legats en el currículum, que es calcularà de manera automàtica a partir de la informació aportada en aquest. Les persones amb discapacitat o diversitat funcional que opten a una plaça reservada per a persones amb discapacitat ho hauran de fer constar en la sol·licitud.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal. 2. En qualsevol moment al llarg del procediment, l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, les administracions i les entitats competents la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, i es permetrà la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. 3. Estudiades les sol·licituds i documentació presentada, la comissió avaluadora elevarà a l'òrgan competent una llista provisional de les persones aspirants admeses i la seua valoració, així com una llista de les aspirants excloses i la causa de l'exclusió, per a la publicació, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils, durant el qual es podran presentar les al·legacions que consideren oportunes les persones interessades. Estudiades les al·legacions, s'elevarà a l'òrgan competent perquè la publique la llista definitiva, que contindrà la llista definitiva de la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants, així com de les persones excloses i el motiu de l'exclusió. En el mateix acte es procedirà a la convocatòria de les persones que hagen obtingut, en cada àrea, les 15 millors puntuacions per fer una entrevista. La falta d'assistència de la persona candidata a aquesta entrevista serà causa d'exclusió del procés selectiu. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, es publicarà la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, les quals podran formular les al·legacions que estimen oportunes durant el termini de 10 dies hàbils. Les publicacions de llistes i relacions que determina el procés de selecció s'inseriran en la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Els mèrits de les persones candidates es valoraran d'acord amb els criteris següents, que permetran obtindre un màxim de 30 punts, dels quals 25 punts corresponen a la puntuació màxima dels apartats a a e (primera fase) i 5 punts corresponen a la puntuació màxima per l'apartat de l'entrevista (segona fase): a) Expedient acadèmic: en aquest apartat la valoració màxima serà de 13,5 punts, atorgats segons els criteris següents: 1r. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada i donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts. - Nota mitjana 5 a 5,9: 5 punts. - Nota mitjana 6 a 6,9: 6 punts. - Nota mitjana 7 a 7,9: 7 punts. - Nota mitjana 8 a 8,9: 8 punts. - Nota mitjana 9 a 9,9: 9 punts. - Nota mitjana 10: 10 punts. Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que disposen els apartats 4 i 5 de l'article 13 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial. 2n. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió, fins a un màxim de 3 punts, d'acord amb la puntuació següent: - Doctor: 2 punts. - Altres llicenciatures: 1 punt. - Altres graus: 0,75 punts. - Altres diplomatures: 0,50 punts. 3r. En aquells supòsits en què la convocatòria estiga dirigida a graduats o diplomats i llicenciats indistintament, tindre la llicenciatura es valorarà en 0,50 punts. 4t. Si la convocatòria també es dirigeix a tècnics superiors de Formació Professional, la diplomatura o el grau es valorarà en 0,25 i una llicenciatura amb 0,50 punts. b) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,5 punts. 1r) Coneixement general, fins a un màxim d'1 punt: es valoraran únicament els títols i certificats oficials de coneixement de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o homologats o equivalents, d'acord amb els nivells que estableix el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, d'acord amb l'escala i es puntuaran exclusivament el nivell més alt acreditat: - Oral: A2. Punts: 0,25. - Elemental: B1. Punts: 0,50 - ------------: B2. Punts: 0,60. - Mitjà: : C1. Punts: 0,75. - Superior: C2, punts: 1. 2n) Coneixements especialitzats de valencià, fins a un màxim d'1,5 punts: es valorarà cada una amb 0,50 punts addicionals: - Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts. - Especialitat en Llenguatge als Mitjans de Comunicació: 0,50 punts. - Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts. c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea. Fins a un màxim de 3 punts. 1r. Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts, de manera que cada nivell superior d'una llengua comprenga la valoració acumulativa corresponent als nivells inferiors. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres. 2n. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite mitjançant un títol universitari i aquest títol haja sigut puntuat en el subapartat a.2 d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest subapartat. 3r. En cap cas es valoraran en aquest apartat els coneixements de valencià ni els cursos als quals es refereix l'apartat d d'aquest barem. d) Coneixements addicionals. Fins a un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament relacionats amb l'objecte de la beca, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, fins a un màxim de 4 punts d'acord amb l'escala següent: De 200 hores o més: 3,00 punts. De 100 hores o més: 2,00 punts. De 75 hores o més: 1,50 punts. De 50 hores o més: 1,00 punts. De 25 hores o més: 0,50 punts. De 15 hores o més: 0,20 punts. Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts i es valoraran només una vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs. En cap cas es valoraran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes. e) Altres mèrits. Fins a un màxim de 2 punts. - Màster universitari oficial: 1 punt per cada un. - Postgrau de 300 hores o més: 0,50 punts per cada un. - Idiomes no comunitaris: 0,10 punts per cada nivell superat, seguint els mateixos criteris que en l'apartat c. - Publicacions en matèries relacionades amb l'objecte de la beca: · Comunicacions en congressos: 0,1 punt. · Ponències en congressos: 0,2 punts. · Cartes i articles breus publicats: 0,3 punts. · Articles originals i revisions publicades: 0,5 punts. · Capítols en llibres o monografies: 0,6 punts. f) Entrevista Fins a un màxim de 5 punts. Les persones candidates que siguen convocades en aquesta fase per haver superat una puntuació determinada en la primera fase de valoració de mèrits, segons el nombre de persones sol·licitants i de puntuacions obtingudes, faran una entrevista presencial en el lloc i l'hora que determine la comissió avaluadora. La citació de les persones aspirants a les beques es farà en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en Internet. L'entrevista versarà sobre la seua trajectòria professional i els seus coneixements sobre les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades. L'entrevista podrà ser valorada amb un màxim de 5 punts (fins a 2 punts per la seua trajectòria professional i fins a 3 punts pel seu coneixement sobre les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades) i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en la primera fase d'aquest barem a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció. 2. En cas d'empat, es resoldrà a favor de les persones que en el moment de finalització del termini de presentació de les sol·licituds hagen acreditat i per aquest ordre: 1r. El reconeixement per l'òrgan competent de tindre el certificat de discapacitat (igual o superior al 33 %), i tindrà prioritat, si és el cas, qui acredite un grau de discapacitat més alt. 2n. Ser víctima de violència de gènere. 3r. Ser víctima d'accions terroristes. I, dins d'aquesta prelació, es considerarà la persona candidata que tinga la puntuació més alta obtinguda atenent els següents conceptes i amb l'ordre següent: a) En primer lloc, la candidata o el candidat que haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista. b) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic. c) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu als coneixements addicionals. d) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu als coneixements d'idioma de la Unió Europea. e) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu als coneixements de valencià. f) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a altres mèrits. g) I, si encara persistira la igualtat, es dirimirà per ordre alfabètic de cognoms i nom, començant per la lletra que es designe en sorteig, que fixa l'ordre de les persones aspirants a totes les proves selectives que es duguen a terme en el conjunt de les administracions públiques valencianes, tal com estableix el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i que publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'òrgan competent, mitjançant una resolució a aquest efecte.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

VICEPRESIDÈNCIA I CONSELLERIA D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES DIRECCIÓ GENERAL D'ATENCIÓ PRIMÀRIA I AUTONOMIA PERSONAL SUBDIRECCIÓ GENERAL D'ATENCIÓ PRIMÀRIA I AUTONOMIA PERSONAL

Obligacions

Obligacions

1. Les persones que es beneficien de les beques tenen les obligacions següents: a) Incorporar-se a les dependències de la direcció general convocant, en el termini que s'indique en la resolució de concessió. La no incorporació injustificada de la persona adjudicatària de la beca corresponent en la data indicada s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En tal cas, es podrà concedir una nova beca al candidat o candidata que corresponga segons la regulació de la borsa de reserva per a substitucions. b) Fer l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període de gaudi, d'acord amb les directrius que ordene la persona que exercisca la tutoria de cada una de les persones beneficiàries de les beques. c) Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i complir les altres obligacions que estableix aquest article 14, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta ordre. d) Guardar el degut secret i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga. e) Aportar en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació de la resolució de concessió, degudament omplit i subscrit per la persona beneficiària, l'imprés de domiciliació bancària, en el qual han de constar el número de compte en el qual es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en el portal institucional de la Generalitat en Internet. 2. La condició de persona beneficiària no genera cap relació laboral ni administrativa amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta. 3. Durant el període de gaudi de les beques, les persones beneficiàries han d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què ho organitze la persona que s'assigne com a tutora. 4. A la finalització del període de durada de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries de les beques han d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la persona tutora seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de durada de les beques.

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. Tant respecte de l'import inicial de la beca com en cas de pròrroga d'aquesta, la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que estiga vigent en aquest període. 2. Aquesta beca tindrà una dotació de 1067,15 euros mensuals bruts, de conformitat amb la Resolució de 12 de febrer de 2019, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i l'increment salarial addicional que preveu la disposició addicional tercera del Decret llei 1/2019, de 18 de gener, del Consell, sense perjudici que s'incremente aplicant el mateix increment global que el que estableix per a la despesa del sector públic valencià la llei de pressupostos de cada any. 3. Sobre aquest import s'ha de practicar la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes que estableix el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i altres que, si és el cas, puguen correspondre. 4. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries per mensualitats vençudes, amb el certificat previ en el qual es faça constar que s'han realitzat les activitats encarregades d'acord amb la fi que justifica la concessió de la beca per part de la persona titular de la prefectura del servei al qual corresponguen les funcions respecte de les quals la persona beneficiària realitze les pràctiques. 5. En el cas que, una vegada concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique una meritació econòmica a favor de la persona beneficiària inferior a la que correspon a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional a aquest període. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.

Termini màxim

Termini màxim

TRES MESOS Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja produït cap resolució expressa, s'entendrà que les sol·licituds han sigut desestimades, als efectes que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

DIRECCIÓ GENERAL D'ATENCIÓ PRIMÀRIA I AUTONOMIA PERSONAL

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les persones beneficiàries queden subjectes a les responsabilitats i al règim sancionador que regula el títol IV de la Llei 38/2003 i el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.