Detall de Procediment

Subvencions per al foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública. Convocatòria 2023

Codi SIA: 2405781
Codi GUC: 21532
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: TANCAT
(07-06-2023
04-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Recurs Reposició

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte del tràmit és la concessió, en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, de subvencions destinades al foment de la formació, la investigació acadèmica i la transferència d'informació i coneixements en matèria d'economia pública entre les universitats del sistema universitari valencià i l'Administració pública valenciana. Els resultats esperats amb aquestes subvencions són els següents: a) Millorar la investigació acadèmica en les àrees d'interés gestionades per la Generalitat, perquè, en el futur, permeta millorar la presa de decisions en les polítiques públiques desenvolupades per la Generalitat. b) Contribuir a la formació especialitzada d'investigadors en matèria d'economia pública que, en el futur, puguen continuar desenvolupant la seua activitat en alguna universitat valenciana, o bé incorporar-se a l'activitat professional en la Generalitat o en altres institucions públiques o privades. c) Contribuir a la futura formació de grups d'investigació emergents en economia pública en les universitats del sistema universitari valencià o a la consolidació dels grups d'investigació ja existents.

Requisits

Requisits

Les subvencions es percebran directament per les universitats, que les destinaran al finançament de tesis doctorals en les següents àrees d'interés prioritàries en economia pública: - Governança fiscal, creixement econòmic i equitat en el marc autonòmic - Sistemes fiscals i transformació digital - Determinants de les necessitats de despesa pública dels nivells de govern, subestatals en el marc d'un estat descentralitzat - Avaluació de polítiques públiques Les entitats beneficiàries (universitats) subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat, el contingut de la qual s'ajustarà al que es disposa en l'article 11 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les universitats del sistema universitari valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del sistema universitari valencià, que impartisquen estudis oficials de doctorat i que actuaran com a sol·licitants de les subvencions.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9611, de 06.06.2023).

Formularis documentació

Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament per part del representant legal de la universitat mitjançant signatura electrònica o certificat digital, en el termini establit en l'apartat anterior. La sol·licitud s'acompanyarà dels dos models d'impresos inclosos dins de l'apartat de "Impresos associats". A aquest efecte, el representant legal de la universitat haurà d'accedir al procediment mitjançant la seua signatura electrònica i adjuntar els dos impresos en format PDF emplenats i signats electrònicament: -Model de sol·licitud general de subvenció (PDF), en el qual constaran les dades bancàries, la declaració d'altres ajudes sol·licitades, l'autorització per a la consulta interactiva de dades i declaracions responsables. -Model de certificació amb els criteris de valoració (PDF), en el qual s'especificaran els indicadors que seran objecte de valoració per a la concessió de les subvencions, així com el detall del càlcul i dades utilitzades per a la determinació d'aquests. En el cas d'entitats privades, llevat que la documentació ja es trobe en poder de l'administració actuant, deuran també adjuntar una còpia del document acreditatiu de la representació legal de la persona que dona conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant. No obstant això, si la representació legal de qui actua en nom de la universitat resulta de les seues normes d'organització i funcionament, no serà necessari aportar el document acreditatiu de la representació legal. D'altra banda, aquestes entitats hauran d'acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que es preveu en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
A través del següent enllaç mitjançant certificat electrònic: https://www.tramita.gva.es/

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. 1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució, així com per a dur a terme les propostes de cada fase comptable que siguen pertinents per tal d'executar-la. 2. Si la documentació aportada estiguera incompleta, es requeriran les entitats sol·licitants, telemàticament o per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció perquè, en el termini de 10 dies, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fan, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC). Addicionalment, també es podrà comunicar la incidència esmentada per correu electrònic. 3. La selecció de les universitats es durà a terme per part de l'òrgan instructor a proposta d'una comissió avaluadora que, segons els criteris establits per a l'avaluació, elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic una proposta de resolució definitiva, amb la indicació del resultat de l'avaluació efectuada mitjançant una relació prioritzada de les sol·licituds, per puntuació obtinguda i, si és el cas, la llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen. 4. Elevada la proposta de resolució definitiva, la persona titular de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic o la persona titular de l'òrgan en qui delegue dictarà la corresponent resolució definitiva del procediment, acte que posarà fi a la via administrativa i que serà notificada a les persones interessades. 5. La resolució del procés de selecció serà motivada i contindrà la relació ordenada d'universitats seleccionades, amb la indicació de la puntuació obtinguda en el procés d'avaluació, el nombre de projectes de tesi doctoral finançables en funció de la puntuació obtinguda i la quantia concedida, total i per anualitats, en funció de la quantia per projecte fixat en la convocatòria en els termes que preveu l'article 7 d'aquesta ordre i del nombre de projectes assignats. La resolució del procés establirà, si escau, una llista de reserva amb la puntuació obtinguda, per a cobrir les renúncies que s'hi produïsquen, i, finalment, la relació de sol·licituds amb desestimació expressa. 6. D'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, la resolució del procediment es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic, publicació que tindrà els efectes de la notificació. Les successives notificacions es publicaran també en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic. A l'efecte del que disposa l'article 18 de la Llei general de subvencions, la resolució es publicarà també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris que s'empraran per a seleccionar a les universitats beneficiàries són els següents: a) Professorat amb doctorat per cada cent alumnes: Professorat Permanent Doctor equivalent a temps complet per cada 100 alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 25 punts. b) Número de tesis doctorals llegides en el programa de Doctorat d'Economia per cada cent alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 20 punts. c) Factor d'impacte mitjà: Factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha un autor o autora afiliat a la institució. Màxim: 20 punts. d) Fons d'investigació per professorat doctor: Recursos per a projectes d'investigació sobre el total de professorat permanent doctor equivalent a temps complet. Màxim: 20 punts. e) Percentatge de tesis defensades amb esment internacional en programes de doctorat en economia sobre el total de tesis llegides en programes de doctorat en economia. Màxim: 15 punts. Les universitats sol·licitants, hauran de presentar una certificació del representant legal, en la qual es recullen, conforme al model normalitzat, els mèrits que seran objecte de valoració per a la concessió de les subvencions, així com el detall del càlcul i dades utilitzades per a la determinació d'aquests. Els criteris de concessió relacionats, sobre els que les universitats sol·licitants hauran de proporcionar informació, estaran referits a les dades del curs acadèmic finalitzat en 2022 i únicament als departaments en matèries relatives a Economia. En el cas del criteri establit en la lletra c de l'apartat 1 del present article, es tindrà en compte el factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha una autoria o autor afiliat a la institució d'acord amb Journal Citation Reports referenciat a les àrees de Economy, Finance i Business. Per a cadascun d'aquests criteris, les universitats seran classificades, per ordre decreixent (de major a menor), en funció dels seus respectius registres (dades declarades). Les que tinguen el registre més elevat obtindran el màxim de punts del criteri, i la puntuació anirà reduint-se de manera proporcional a les dades aportades per la resta d'universitats conformement a la següent fórmula (regla de tres inversa): Puntuació de la universitat en el criteri X = (Puntuació màxima del criteri X * Dada declarada per la universitat en el criteri X) / Dada declarada per la universitat amb la puntuació més alta en el criteri X. En cas de no presentar-se informació relativa a un criteri o el càlcul i detall de les xifres utilitzades per a la determinació de les ràtios o ser considerada aquesta informació per la comissió avaluadora com a inadequada o insuficient, es valorarà amb 0 punts. La puntuació final de cada universitat serà la suma dels punts obtinguts en tots els criteris. En cas d'empat en la puntuació final, per a desfer-ho s'utilitzarà la puntuació en el primer criteri; si l'empat persistira, s'empraria el segon criteri i, així, successivament.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries (universitats) subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat, el contingut del qual s'ha d'ajustar al que disposa l'article 11 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i en el qual es concretaran els aspectes següents: a) El projecte de tesi doctoral, dins de les àrees prioritàries establides en la convocatòria. b) Els conceptes subvencionables, dins dels enumerats en cada convocatòria, i entre els quals s'inclourà el finançament d'un contracte d'investigador predoctoral, que durà a terme la realització de la tesi doctoral, que es desenvoluparà tant en la universitat com en la seu d'algun dels departaments de la Generalitat o els seus organismes autònoms. c) El procés de selecció del personal investigador predoctoral, que serà responsabilitat de la universitat i, en tot cas, respectarà els principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, per a la qual cosa és obligatòria la publicació de les ofertes públiques de places del personal investigador predoctorals en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), així com la difusió d'aquestes a tota la comunitat universitària a través del lloc web de la universitat, de taulers d'anuncis o d'altres mitjans de publicitat (llistes de subscriptors de correu electrònic, premsa, ràdio, televisió o qualsevol altre mitjà de difusió). d) El règim de treball en les dependències de la Generalitat i de la universitat, així com els tutors o les tutores de la tesi doctoral i, en el cas que siga necessari per al desenvolupament de la tesi, les hores i el període temporal en les quals el personal investigador predoctoral en formació haurà de desenvolupar la seua activitat en la seu de la Generalitat o els seus organismes autònoms. En tot cas, el temps de treball desenvolupat pel personal investigador predoctoral en la seu de la Generalitat es destinarà exclusivament a l'elaboració de la seua tesi doctoral i tindrà per objecte recaptar la informació necessària (dades, context institucional, marc normatiu, etc.) per al desenvolupament de la tesi doctoral. e) La quantia total de les obligacions econòmiques que assumeix la hisenda de la Generalitat, amb el detall, per imports i exercicis, de la manera de fer els pagaments i l'aplicació pressupostària a la qual s'imputen. f) L'establiment d'un comité de seguiment, format per representants de la Generalitat i de la universitat, que s'encarregarà del seguiment i l'avaluació dels projectes d'investigació. En aplicació del que preveu el II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per l'Acord de 10 de març de 2017, del Consell, i el que disposa la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, haurà d'existir una presència equilibrada de dones i homes en el comité de seguiment. Els representants de la Generalitat en el comité seran nomenats per la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic. g) L'obligació de les universitats de realitzar, una vegada finalitzada la tesi doctoral, el seguiment dels indicadors i objectius, als efectes que preveuen aquestes bases reguladores. h) Els termes de la col·laboració entre les parts, que en tot cas respectaran el que disposen aquestes bases reguladores i la convocatòria corresponent. D'acord amb la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes, les entitats beneficiàries han de disposar d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació aplicable, els siga exigible. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A més, les entitats beneficiàries estaran obligades a: a) Fer constar en les memòries que es redacten, així com en els treballs i activitats realitzats, el finançament de la conselleria concedent de la subvenció, d'acord amb el que disposa l'apartat h de l'article 14 de la Llei general de subvencions i de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, així com el que estableix el Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat. b) Difondre els resultats de les investigacions objecte de subvenció. A aquest efecte, el personal d'investigació l'activitat investigadora del qual siga finançada majoritàriament amb fons públics farà pública una versió digital de la versió final dels continguts del projecte en repositoris d'accés obert reconeguts en el camp de coneixement en què s'ha desenvolupat la investigació, o en repositoris institucionals d'accés obert, sense perjudici dels acords en virtut dels quals s'hagen pogut atribuir o transferir a tercers els drets sobre les publicacions, i no serà aplicable quan els drets sobre els resultats de l'activitat d'investigació, desenvolupament i innovació siguen susceptibles de protecció. Així mateix, per a obtindre la condició d'entitats beneficiàries, aquestes no hauran d'incórrer en cap de les circumstàncies de privació de subvencions públiques que preveu l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana. Les entitats beneficiàries estan obligades a fer les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i del conveni subscrit i a justificar la seua realització en els terminis establits.

Observacions

Observacions

La resolució del procediment de concessió de subvencions posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El nombre màxim d'universitats beneficiàries en aquesta convocatòria serà de dos. Així mateix, es finançaran un nombre màxim de tres projectes d'investigació de tesi doctoral, dos per a la universitat que quede en primer lloc en el procés de baremació de les sol·licituds i un per a la universitat que quede en segon lloc. Aquestes subvencions tenen caràcter plurianual i una duració màxima de quatre anys. L'import màxim per projecte i la seua distribució per anualitats serà de 24.500 euros per al primer any i el segon any, 25.700 euros per al tercer any i 31.300 euros per al quart. Les subvencions podran finançar els conceptes següents: a) Despeses de personal investigador de caràcter predoctoral. La subvenció per a finançar els contractes predoctorals cobrirà la totalitat de les retribucions mínimes que estableix l'article 7 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del personal investigador en formació, tenint en compte que: - En cada any es reportaran dotze mensualitats i dues pagues extraordinàries. - Es finançaran també els costos de la quota patronal de la Seguretat Social, d'acord amb les ordres anuals que desenvolupen les normes legals de cotització a la Seguretat Social, desocupació, protecció per cessament d'activitat, Fons de Garantia Salarial i formació professional, dictades pel ministeri competent en matèria de seguretat social. b) Altres despeses directament relacionades amb el desenvolupament de la tesi i la formació del doctorand, fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat. Aquestes despeses podran finançar únicament els conceptes següents: - Material fungible i bibliogràfic fins a un màxim de 1.000 euros per anualitat. - Béns d'equip per a ús de l'investigador o investigadora predoctoral (portàtil) fins a un màxim de 1.500 euros per a la primera anualitat del projecte i per a la compra d'una unitat. - Despeses de difusió del projecte de tesi doctoral fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat, com ara els costos de publicació en revistes especialitzades, sempre que el treball presentat per a la publicació estiga signat per la persona que realitza el projecte d'investigació de tesi subvencionat. - Despeses derivades de l'organització i participació de la persona investigadora predoctoral i del tutor o tutora designat per l'entitat beneficiària, en jornades, seminaris i activitats de formació específiques relacionades amb el tema de la tesi doctoral o l'adquisició de capacitats i habilitats investigadores, fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat. Aquest apartat inclou les despeses d'inscripció, viatge, manutenció i allotjament. El límit conjunt per any dels conceptes subvencionables (despeses de personal i altres despeses relacionades amb el desenvolupament de la tesi i la formació del doctorand) serà la quantia individual màxima de la subvenció que estableix l'apartat 2 d'aquest article. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada per a executar-la. Per a cada anualitat pressupostària, es farà el pagament anticipat del cent per cent de l'import de les subvencions que es convoquen mitjançant aquesta resolució, si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma així ho estableixen, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes que estableix la resolució de concessió i la resolució de convocatòria. En un altre cas, el pagament de la subvenció es farà prèvia justificació de l'entitat beneficiària de la realització del projecte d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes que estableix la resolució de concessió i aquesta resolució de convocatòria.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La resolució de concessió de subvencions podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament recurs contenciós administratiu.

Termini

Termini

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant la consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació. b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació.