Detall de Procediment

TECE- Sol·licitud de participació en el procediment, mitjançant pública concurrència, per a l'obtenció d'ajudes per a la compra d'habitatge públic amb finalitats socials

Codi SIA: 2410670
Codi GUC: 21758
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(30-06-2021
10-11-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Ajuda, amb caràcter de subvenció, dirigida a entitats locals i el seu sector públic per a l'adquisició d'habitatges per a la creació i/o ampliació del seu patrimoni públic d'habitatges municipals.

Requisits

Requisits

L'ajuntament beneficiari ha d'estar al corrent de pagament de les obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, o qualsevol altra de la resta d'obligacions assenyalades en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar aquesta subvenció les entitats locals i el seu sector públic a través dels seus representants legals.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 8/2021, de 18 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria de concessió de subvencions a entitats locals per a l'adquisició d'habitatges per a la creació i/o ampliació dels patrimonis públics d'habitatge municipals.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds començarà a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV (Ordre 8/2021, de 18 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria de concessió de subvencions a entitats locals per a l'adquisició d'habitatges per a la creació i/o ampliació dels patrimonis públics d'habitatge municipals.

Formularis i documentació

1. Les sol·licituds s'han d'acompanyar de la documentació següent: a) Model normalitzat degudament omplit. b) Fitxa de manteniment de tercers, segons model normalitzat GVA. c) Certificat de la secretaria municipal de l'acord d'adquisició dels habitatges per l'òrgan competent, que incloga el procediment seguit i les característiques bàsiques dels habitatges quant a titularitat, dades cadastrals i registrals. d) Informe de la intervenció municipal en el qual es reculla el preu d'adquisició dels habitatges i els seus annexos o edificis d'habitatges, així com les despeses subvencionables. Així mateix, ha de recollir el preu de taxació dels habitatges o edificis d'habitatges, que haurà de resultar igual o superior al preu d'adquisició. 2. En el supòsit d'adquisicions per raons d'emergència residencial, a més: a) Certificat del/de la secretari/ària municipal de l'acte en què es declare l'emergència residencial adoptada per l'òrgan competent. b) Informe dels serveis de benestar social en què es facen constar, de manera individualitzada, les necessitats residencials de les unitats de convivència demandants d'habitatge. 3. En el supòsit d'adquisició dels habitatges amb anterioritat a la data de convocatòria, s'ha de presentar, a més, el compte justificatiu regulat en la clàusula tretzena.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica a través del tràmit corresponent.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds de manera telemàtica i mitjançant el model normalitzat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana

Observacions

Observacions

Contra la resolució de les ajudes, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà al de la publicació d'aquesta, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Els criteris per a la determinació de la quantia individualitzada de les ajudes serà la següent: 1. Respecte de les adquisicions d'habitatges: a) En cas d'habitatges individualitzats i els seus annexos: la quantia màxima de la subvenció serà el 100% del preu d'adquisició de l'habitatge i els seus annexos, amb els límits de preu màxim per habitatge establits per als habitatges protegits de règim general en la disposició transitòria segona del Decret 191/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual es modifiquen determinats preceptes del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, o normativa que el substituïsca. b) En el cas d'edificis complets: l'import a subvencionar serà màxim mil euros per metre quadrat (1.000 €/m²) construïts segons consten en el cadastre i fins a un màxim d'un milió d'euros (1.000.000 €). 2. Respecte d'altres despeses associades a l'adquisició: a) La contractació de serveis de taxació, assessoria, mediació o gestoria immobiliària contractada per l'entitat adquirent, fins a un màxim del 3% del valor d'adquisició de l'immoble (impostos, despeses notarials i registrals exclosos) i amb un import màxim de vint mil euros (20.000 euros). b) Despeses inherents a l'adquisició, fins a un màxim de l'1,5% del valor d'adquisició de l'immoble (impostos exclosos) i amb un import màxim de quinze mil euros (15.000 euros).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de les ajudes serà de sis mesos comptats des de l'endemà a la publicació de la present convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les entitats beneficiàries podran entendre desestimada la seua sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa