Detall de Procediment

Convocatòria d'ajudes previstes en els plans d'impuls al medi ambient-canvi climàtic (PIMA-CC), per a l'exercici de 2022-2023.

Codi SIA: 2450321
Codi GUC: 22004
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(14-06-2022
05-07-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar ajudes destinades a finançar inversions en projectes pilot de caràcter innovador per a l'adaptació al canvi climàtic d'espais urbans i periurbans, d'acord amb l'Ordre 12/2021, de 20 de juliol, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Observacions

Observacions

La concessió de les subvencions s'ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva. La subvenció serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que el seu import, aïlladament considerat o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, no supere el cost de l'actuació subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Tot això, sense perjudici del que sobre aquest tema poguera establir la normativa reguladora de les altres subvencions concurrents. L'ajuntament sol·licitant haurà de comunicar la concurrència o no concurrència amb altres ajudes o subvencions concedides i/o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat, nacional o internacional. També es compromet a comunicar qualsevol ajuda que sol·licite o reba amb posterioritat a aquesta sol·licitud.

Requisits

Requisits

Els requisits que han de complir són: a) Estar adherits al Pacte Europeu de les Alcaldies per al Clima i l'Energia. b) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques. c) No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària de les ajudes regulades en aquesta ordre les que concórreguen en alguna de les circumstàncies que recull l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Disposar de capacitat econòmica, financera i operativa suficient per a garantir l'execució de l'operació proposada. e) Estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes. Aquest requisit s'entendrà complit si l'entitat local figura en el certificat que publica mensualment en la seua pàgina web la Sindicatura de Comptes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes els ajuntaments dels municipis de la Comunitat Valenciana amb una població censada inferior a 100.000 habitants.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 12/2021, de 20 de juliol, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes que preveuen els plans d'impuls en el medi ambient-canvi climàtic (PIMA-CC).
  • Correcció d'errors de l'Ordre 12/2021, de 20 de juliol, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes que preveuen els plans d'impuls en el medi ambient - canvi climàtic (PIMA-CC).
  • Resolució de 6 de juny de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen ajudes previstes en els plans d'impuls al medi ambient-canvi climàtic (PIMA-CC) per a l'exercici de 2022-2023 (DOGV núm. 9360 / 13.06.2022).
  • Extracte de la Resolució de 6 de juny de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen ajudes previstes en els plans d'impuls al medi ambient-canvi climàtic (PIMA-CC) per a l'exercici de 2022-2023 (DOGV núm. 9360 / 13.06.2022).
  • Resolució de 16 d'octubre de 2022, de la directora general del canvi climàtic, de concessió de les ajudes previstes en els plans d'impuls en el medi ambient-canvi climàtic per a l'exercici de 2022-2023 (DOGV Num. 9455 / 24.10.2022).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar, via telemàtica, en el termini de quinze dies, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i s'han de dirigir a la persona titular de la Direcció General de Canvi Climàtic (DOGV núm. 9360 / 13.06.2022).

Formularis documentació

Només es podrà fer una sol·licitud per convocatòria. En cas de presentar-ne més d'una, només es tindrà en compte la presentada en últim lloc. La sol·licitud es presentarà segons el model normalitzat i la signarà digitalment l'entitat sol·licitant o el seu representant. A la sol·licitud s'han d'annexar els següents documents específics, mitjançant els formularis inclosos en el procediment que s'habilite a aquest efecte en la seu electrònica de la Generalitat: A) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, si és el cas, del seu representant legal. B) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social. C) Certificat de la persona que ocupe la secretaria de l'entitat local sol·licitant que acredite: - Estar adherits al Pacte Europeu de les Alcaldies per al Clima i l'Energia. - La representació de l'entitat local. - L'acord de l'òrgan de govern pel qual s'aprova la presentació de la sol·licitud de subvencions. · La consignació pressupostària del cost de la inversió. - Que l'entitat local no està incursa en alguna de les circumstàncies recollides en l'article 13.2 i 3 de l'LGS. - De l'elaboració i aplicació del Pla d'igualtat de l'Ajuntament segons la disposició addicional 7a TREBEP. D) Memòria tècnica del projecte signada per l'entitat sol·licitant que ha de contindre: - Una descripció estructurada de la inversió que cal executar i la finalitat que té. - Calendari previst de l'execució. - Pressupost d'execució de la inversió amb la indicació del cost total previst i el desglossament per partides i conceptes de despesa. - Descripció gràfica de l'actuació (en el cas de projectes d'obra). - Formulari de valoració del projecte (s'ha d'omplir segons la plantilla).

Presentació

Presentació

Telemàtica
Com que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de fer-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet següent: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22004 Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es podran dur a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'Internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18536, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat (amb el format AGPIMC/2022/XXX). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d'anar signats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=22004 Els requeriments als interessats s'efectuaran també de manera telemàtica i les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la seu electrònica de la Generalitat des de la següent URL: http://www.gva.es/es/proc18536

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds seran objecte de valoració per una comissió de valoració, composta per la persona titular de la Subdirecció General de Canvi Climàtic, que ocuparà la presidència, dues persones funcionàries adscrites al Servei de Coordinació de Polítiques de Canvi Climàtic, una de les quals, designada pel seu titular, ocuparà la secretaria de la comissió de valoració. Les sol·licituds es puntuaran segons els criteris de valoració fins a un màxim de 100 punts. No es consideraran com a subvencionables sol·licituds que hagen obtingut menys de 40 punts. Els criteris de valoració seran ponderats de la manera següent: - Viabilitat tècnica del projecte i la seua adequació a les finalitats de l'actuació subvencionable: 50 punts. - Caràcter innovador de l'actuació i l'eficàcia que té en la lluita contra el canvi climàtic: 20 punts. - Adequació dels indicadors de seguiment i resultat: 5 punts. - Cofinançament del cost del projecte per damunt del mínim establit: 10 punts. - Solucions basades en la integració del projecte en altres plans o xarxes relacionats amb l'economia circular: 5 punts. - Augment dels repositoris de carboni: 10 punts. Conclòs el procés d'avaluació, la comissió emetrà una proposta de concessió en la qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada i, en cas que l'import global màxim establit en la convocatòria siga inferior al total de l'import de les ajudes resultants, es procedirà a prorratejar entre els beneficiaris l'import global proporcionalment a la puntuació obtinguda per cada un. El prorrateig es farà segons la següent expressió, fins a esgotar el crèdit disponible: Ci = CMi (Pi/Pmàx) Llegenda: Ci: Quantia individual corresponent al municipi "i". CMi: Quantia màxima corresponent al municipi "i". Pi: Puntuació obtinguda pel municipi "i". Pmàx: màxima de les puntuacions obtingudes per totes les entitats beneficiàries.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris de les ajudes tenen les obligacions següents: - Iniciar l'actuació i executar-la en el termini indicat, d'acord amb la memòria presentada i la documentació tècnica aportada. - Comunicar qualsevol modificació substancial necessària que es produïsca durant el procés d'execució de l'actuació. - Comunicar qualsevol altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, que se sol·licite i/o concedisca, procedent de qualssevol altres administracions, ens públics o privats. - Comunicar qualsevol altra variació de les dades comunicades que puga afectar la concessió de l'ajuda. Sense perjudici de les obligacions que preveu amb caràcter general l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries queden subjectes a les següents obligacions de caràcter general: a) Complir la finalitat i dur a terme l'actuació seleccionada en els termes i les condicions establits en la resolució de selecció dels projectes. b) Justificar, dins del termini i en la forma escaient, davant de l'òrgan concedent el compliment dels requisits i les condicions, així com l'efectiva aplicació dels fons a la finalitat per a la qual van ser aprovats. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, per a la qual cosa cal aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors. d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar només se'n tinga coneixement i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació que s'ha donat als fons percebuts. e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, durant un termini de tres anys. f) En qualsevol acció de promoció i divulgació relacionada amb l'objecte d'aquestes ajudes s'ha de fer constar expressament el cofinançament de la Generalitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Les resolucions, que posen fi a la via administrativa, seran notificades als ajuntaments interessats, i motivaran degudament el sentit d'aquestes. Es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà del dia en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Seran subvencionables: - Despeses per a la redacció d'informes i projectes de les actuacions objecte de subvenció. - Despeses d'execució dels projectes objecte de subvenció incloent-hi obres, adquisició i col·locació d'equipament, abalisament, senyalització, jardineria i tancament. - Despeses de publicitat i divulgació, incloent-hi materials gràfics tant en format físic com digital. A l'efecte d'aquesta convocatòria seran despeses elegibles les despeses reals abonades per l'entitat local subvencionada, realitzades per a l'execució del projecte d'inversió, efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació i conformes amb la normativa local, autonòmica, nacional i comunitària aplicables. Els projectes objecte de finançament podran haver-se iniciat des de l'1 d'octubre de 2020 i el termini màxim de finalització serà el 30 de setembre de 2023. L'Import global màxim de la convocatòria serà d'1.860.000,00 €, amb càrrec al crèdit de la línia de subvenció "S1028 Ajudes previstes en el Pla d'impuls al medi ambient canvi climàtic (PIMA-CC)", del capítol VII del Programa pressupostari 442.60, "Canvi Climàtic". La despesa comprendrà dues anualitats amb la distribució següent: - 2022: 465.000,00 €. - 2023: 1.395.000,00 €. El finançament queda condicionat a la disponibilitat pressupostària. L'import individual de cada subvenció podrà cobrir fins al 90 % de les despeses subvencionables assumides per l'entitat beneficiària, que, en tot cas, no podrà ser superior als 125.000,00 €. Pagaments: 1. El primer pagament de les subvencions concedides es farà per bestreta del 25 % de l'import subvencionat, una vegada resolta l'ajuda. No s'exigirà garantia prèvia. 2. La sol·licitud del segon pagament de la subvenció, dirigida a la Direcció General del Canvi Climàtic, es podrà fer una vegada l'actuació estiga executada. En tot cas, s'estableix com a data límit per a presentar la sol·licitud de pagament de la subvenció el 31 d'octubre de 2022. Per a presentar la sol·licitud de pagament de la subvenció i la documentació corresponent, s'ha d'utilitzar el model i els formularis adjunts habilitats en la seu electrònica de la Generalitat, a la qual es pot accedir des de l'URL següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22004

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim de resolució i notificació serà de sis mesos des de la publicació de l'extracte de la convocatòria, que, vençut sense haver-se notificat resolució, la persona sol·licitant podrà entendre desestimada la sol·licitud en els termes que preveu la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat. Totes les notificacions s'efectuaran per mitjans electrònics d'acord amb el que preveu l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador en la matèria que regula aquesta ordre és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.