Detall de Procediment

Convocatòria de 6 beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia

Codi SIA: 2451199
Codi GUC: 22010
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: TANCAT
(18-10-2021
29-10-2021)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Donar suport a la formació complementària, millora i especialització professional, posant en relació els coneixements adquirits i aquelles noves realitats o perspectives de futur que pogueren derivar-se de la gestió de les polítiques de la Generalitat en les matèries pròpies competència de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia.

Requisits

Requisits

a) No ser major de 35 anys i tindre nacionalitat espanyola o la de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea. b) Estar en possessió de la titulació de llicenciat o graduat en Dret, llicenciat o graduat en Administració i Direcció d'empreses, llicenciat en ciències econòmiques i empresarials o graduat en Economia o graduat en finances i comptabilitat, depenent de la beca a la qual s'opte, sense que hagen transcorregut 5 anys des de la seua obtenció. c) No haver gaudit de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos, llevat que resten menys de dos mesos per a la finalització de la beca de la qual es venja gaudint o que es concórrega a la mateixa beca que ja s'està gaudint per haver sigut obtinguda en una convocatòria anterior d) No trobar-se incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud, accessible en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es.). e) No patir malaltia o discapacitat que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió i el normal desenvolupament de les pràctiques professionals, exceptuant el que està disposat en l'article 13, apartat 2, de l'Ordre 11/2017 a l'efecte de dirimir possibles empats. f) Disposar de cobertura sanitària. g) Qualsevol altre requisit que s'establisca en la normativa aplicable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran optar a les beques les persones que, a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, complisquen els requisits que determina l'article 2 de l'Ordre 11/2017, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (BOP núm. 6097, de 08/09/09).
  • Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II de les beques de pràctiques professionals del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. (DOCV núm. 6521, de 16/05/2011).
  • Ordre 11/2017, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Sotssecretaria i en les direccions generals de la Conselleria.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • - Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
  • RESOLUCIÓ de 30 de setembre de 2021, de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen sis beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia.(DOGV nº 9195, de 15/10/2021)

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.(DOGV nº 9195, de 15/10/2021)

Formularis i documentació

- Es presentarà exclusivament per via electrònica, una única sol·licitud i el curriculum vitae, en model normalitzat, que hauran d'emplenar-se obligatòriament i íntegrament. De conformitat amb els previst en l'article 8 de l'Ordre 11/2017, els qui concórreguen a aquesta convocatòria no hauran de presentar, en el moment de formalitzar la sol·licitud, cap document per a acreditar els mèrits al·legats en el seu curriculum vitae. - El formulari de sol·licitud incorporarà una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant manifestarà, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són certs, trobant-se en possessió de la documentació que així ho acredita, la qual quedarà a la disposició de la Generalitat per a la seua comprovació. - Igualment, el citat formulari de sol·licitud inclourà una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a través de certificats telemàtics, i en aquest cas, la persona sol·licitant no haurà d'aportar les certificacions corresponents. - Els documents seran accessibles des de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es.), en l'apartat corresponent a beques de la Conselleria convocant. - Per a realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent. - La presentació de la sol·licitud es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit pel registre electrònic i produirà efectes jurídics per al còmput de terminis des de la data d'entrada consignada en aquest rebut. - En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors sol·licituds. - La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases per les quals es regeix la convocatòria

Presentació

Presentació

Presencial
Tramitació electrònica
Telemàtica
- Per a presentar la sol·licitud electrònicament, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent. - La presentació de la sol·licitud es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit pel registre electrònic i produirà efectes jurídics per al còmput de terminis des de la data d'entrada consignada en aquest rebut. - En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors sol·licituds. - La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases per les quals es regeix la convocatòria.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La Comissió Avaluadora, dins dels 15 dies hàbils següents a la terminació del termini de presentació de sol·licituds, es reunirà amb la finalitat de valorar els mèrits presentats i elaborarà una relació de les persones aspirants ordenada d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació. 2. Seguidament es publicarà, en ordre decreixent, el llistat provisional de puntuacions en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet (https://sede.gva.es.) i concedirà un termini de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions. 3. Una vegada resoltes les al·legacions formulades, l'òrgan instructor, a la vista d'això, determinarà el nombre de sol·licitants que hauran de presentar-se per a la realització de l'entrevista prevista en l'article 13 de l'Ordre 11/2017, convocant-se a les persones aspirants que hagen obtingut les 15 millors puntuacions d'acord amb els criteris establits en el barem. Les persones que passen a la fase de l'entrevista estaran obligades a aportar, el mateix dia en què siguen citats, la documentació acreditativa de tots els mèrits perquè puguen ser contrastats in situ. 4. Si la documentació aportada no reunira els requisits exigibles o algun dels mèrits al·legats no poguera acreditar-se, es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies, aportació o esmene la documentació, amb indicació expressa que, en cas de no atendre el requeriment efectuat, li la tindrà per desistida en la seua sol·licitud. 5. L'entrevista tindrà, preferentment, caràcter presencial podent-se realitzar per videoconferència o mitjans similars, en els casos en els quals la Comissió Avaluadora ho considere degudament justificat. 6. Finalitzat el procés selectiu, la Comissió Avaluadora, en el termini de 10 dies hàbils, elaborarà una proposta motivada de resolució de concessió que contindrà la relació de persones beneficiàries i una bossa de reserva, constituïda per les persones aspirants que havent realitzat l'entrevista no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzades per ordre decreixent de puntuació, per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de vigència d'aquelles. Així mateix s'inclourà una relació dels i les aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, indicant les causes que han motivat la seua denegació. 7. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la corresponent Comissió Avaluadora, l'òrgan competent per a resoldre dictarà la resolució de concessió.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris que serviran de base per a atorgar les beques que es convoquen seran els següents amb la ponderació que estableix aquest article; el màxim de puntuació total que es pot obtindre serà de 35 punts, dels quals 28 punts corresponen a la puntuació màxima dels apartats A a E, i 7 punts corresponen a la puntuació màxima per l'apartat F, entrevista/prova: A) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 15 punts. A.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada i donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts d'acord amb l'escala següent: - Nota mitjana 5: 5 punts - Nota mitjana 6: 6 punts - Nota mitjana 7: 7 punts - Nota mitjana 8: 8 punts - Nota mitjana 9: 9 punts - Nota mitjana 10: 10 punts Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que disposa l'article 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre. A.2) L'especialització acadèmica en matèries relacionades amb les corresponents convocatòries es valorarà entre 0 i 3 punts. Per especialització acadèmica s'entenen les assignatures relacionades amb la beca, sempre que no formen part dels estudis que han conduït a l'obtenció de la titulació exigida, i es valorarà amb un màxim de 0,20 punts per assignatura. A.3) Altres títols acadèmics oficials, relacionats amb les matèries que siguen objecte de les beques convocades, que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent l'escala següent: - Doctor/a: 2 punts. - Altres llicenciatures o graus: 1 punt. - Diplomatures: 0,50 punts. - Màster universitari oficial: 0,50 punts. b) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,5 punts. B.1) Es puntuarà amb 0,20 punts cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, tenint en compte l'equivalència dels certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. B.2) Les següents especialitats en coneixement de valencià es valoraran cada una amb 0,50 punts addicionals: - Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts. - Especialitat en Llenguatge als Mitjans de Comunicació: 0,50 punts. - Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts. C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: fins a un màxim de 3 punts. C.1) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.3 no es podrà computar també en aquest apartat. Aquest apartat i el següent s'aplicaran de manera excloent, i s'optarà en cada convocatòria per algun dels dos, si és el cas. C.2) En aquelles beques en què, per la seua naturalesa, el coneixement d'un idioma siga un element essencial i així s'acredite, es valorarà fins a 2 punts, d'acord amb el criteri establit en l'apartat B.1 del barem, si bé, respecte dels idiomes anglés i francés, únicament es computaran en aquest apartat els nivells superiors a l'intermedi de l'escola oficial d'idiomes (B1) o equivalent. C.3) Altres idiomes cooficials de la Unió Europea: fins a un màxim d'1 punt. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats. Es valorarà cada nivell superat amb 0,10 punts. D) Coneixements addicionals: fins a un màxim de 6 punts. 1r. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, i es computarà 0,10 per cada mes complet treballat. D.2) Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts, atenent els criteris que s'exposen a continuació. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, segons l'escala següent: a) De 200 o més hores: 3,00 punts. b) De 100 o més hores: 2,00 punts. c) De 75 o més hores: 1,50 punts. d) De 50 o més hores: 1,00 punts. e) De 25 o més hores: 0,50 punts. f) De 15 o més hores: 0,20 punts. Els cursos als quals haja assistit la persona interessada, o que aquesta haja impartit, han de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran només una vegada, amb independència que s'haja cursat o impartit en successives edicions el mateix curs. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat ni en l'apartat C anterior els cursos de valencià i d'idiomes. e) Altres mèrits: fins a un màxim d'1,50 punts. Es concedirà fins a un màxim d'1,50 punts per als següents mèrits, sempre que no siguen requisit ni es troben inclosos en la resta d'apartats d'aquest article, i es troben degudament acreditats. E.1) La publicació d'articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi, d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, sempre que es tracte d'articles o llibres relacionats amb l'objecte de les beques convocades, i es computarà de la manera següent: - Llibres: 0,50 punts. - Capítols de llibres: 0,25 punts. - Articles: 0,10 punts. 2n. El coneixement d'idiomes no comunitaris es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat. A aquest efecte, únicament s'admetrà la seua acreditació per mitjà de títols expedits per l'escola oficial d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats. E.3) Els cursos de formació a què haja assistit o que haja impartit la persona interessada, que estiguen vinculats a les matèries que constitueixen l'objecte de les titulacions admeses per a concórrer a la convocatòria, així com aquells sobre coneixements d'aplicacions informàtiques d'anàlisi documental o de gestió de bases de dades, podran ser valorats amb un màxim de 0,50 punts, que es computaran de la manera següent: - Cursos de 50 o més hores: 0,50 punts. - Cursos de 25 o més hores: 0,25 punts. - Cursos de 15 o més hores: 0,10 punts. Els cursos als quals haja assistit la persona interessada, o que aquesta haja impartit, han de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran només una vegada, amb independència que s'haja cursat o impartit en successives edicions el mateix curs. F) Entrevista/prova: fins a un màxim de 7 punts. Les persones sol·licitants que hagen obtingut les 15 millors puntuacions seran convocades a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements sobre les matèries relacionades amb l'objecte de les beques a la concessió de les quals concorren. L'entrevista podrà ser valorada amb un màxim de 7 punts i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció. La no presentació de la persona aspirant a l'entrevista/prova comportarà la seua exclusió de la convocatòria. 2. En cas d'empat, es resoldrà a favor de la persona que haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tindre una discapacitat, ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes, en el marc dels principis determinats en l'article 2 d'aquesta ordre i de conformitat amb la normativa vigent que siga aplicable en cada un d'aquests supòsits. En els altres casos d'empat, així com quan aquest persistisca després d'aplicat l'apartat anterior, es considerarà primer al candidat o la candidata que tinga la puntuació obtinguda més alta, d'acord amb el que s'assenyala a continuació, i per aquest ordre: a) En primer lloc, el candidat o la candidata que haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista. b) Si persisteix l'empat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic. c) Si persisteix l'empat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu als coneixements addicionals relacionats amb l'objecte de la beca. d) Si persisteix l'empat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià. e) Si persisteix l'empat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a coneixement d'idiomes de la Unió Europea. f) Si persisteix l'empat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a altres mèrits. Si encara així persistira l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic de cognoms i nom, i començarà per la lletra que resulte triada, segons el resultat del sorteig celebrat anualment en el qual es fixa l'ordre d'intervencions de les persones aspirants a les proves selectives.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució de concessió de les beques que es dicte posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que la va dictar en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les condicions econòmiques de les beques seran les establides en la Resolució de 5 de febrer de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es va establir per a l'exercici 2021 una quantitat inicial de percepció de 1.088,43 euros bruts mensuals per a cadascuna de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, més els següents increments que procedeix aplicar d'acord amb el que es disposa en l'article 17 del citat Decret. En la Resolució esmentada, s'indica així mateix que aquesta quantitat de 1.088,43 euros haurà de ser incrementada, en el seu cas, durant l'exercici 2021, conforme al que s'estableix en la disposició Transitòria Tercera de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021. El Decret llei 9/2021, de 2 de juliol, de modificació de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat, estableix un increment del 0,9 per cent de les retribucions del personal del sector públic quedant, per tant, en 1.098,22 euros la quantitat de percepció de les beques per a la realització de pràctiques professionals. Sobre aquest import haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, en el seu cas, pogueren correspondre. El període de duració de les beques serà de 12 mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, sense perjudici de la possibilitat de pròrroga de 12 mesos addicionals, sense necessitat de nova convocatòria, sempre que existisca crèdit adequat i suficient i que l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o l'aconselle.

Termini màxim

Termini màxim

1. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les beques atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'aquestes. 2. La publicació de la citada resolució assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en la Llei 39/2015, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la informació corresponent s'inserirà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet www.gva.es, així com en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, www.justicia.gva.es. 3. Pel que fa al pagament, justificació, règim d'incompatibilitats aplicables, drets i obligacions de les persones beneficiàries i de l'entitat concedent, la present convocatòria es regeix pel que es preveu en l'Ordre 11/2017. 4. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució de concessió serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà al de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques. Conclòs aquest termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa