Detall de Procediment

Ajudes a entitats juvenils per a l'execució de programes de joventut 2023 (IVAJ)

Codi SIA: 210564
Codi GUC: 221
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE LA JOVENTUT IVAJ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(09-11-2023
15-11-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Estableix les condicions de la convocatòria d'ajudes destinades a finançar activitats dutes a terme per entitats juvenils amb àmbit d'actuació en la Comunitat Valenciana, desenvolupades entre l'1 de gener i el 30 de novembre de 2023 en algun dels següents programes: a) Promoció de la solidaritat, la tolerància i la protecció al medi ambient, b) Formació del voluntariat juvenil i c) Oci educatiu juvenil.

Observacions

Observacions

CRITERIS DE VALORACIÓ La puntuació màxima serà de 100 punts d'acord amb les bases novena i dècima de l'ORDRE 4/2023, de 30 d'octubre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió d'ajudes a entitats juvenils per a l'execució de programes de joventut. DESPESES SUBVENCIONABLES: 1. Les despeses corrents i de personal que resulten estrictament necessaris, estiguen directa i inequívocament relacionats amb les activitats aprovades, i es realitzen entre l'1 de gener i 30 de novembre de 2023. Han de respondre a costos reals, efectivament realitzats i pagats. Les despeses subvencionables realitzades durant el mes de novembre de 2023 no podran superar el 20% de l'import sol·licitat 2. Les despeses del personal que haja treballat directament en les activitats subvencionades no podran superar el 70% de l'import total subvencionat. 3. Les despeses corresponents a allotjament i transport, que puguen ser subvencionables d'acord amb el primer paràgraf, hauran d'anar acompanyats d'una fulla de liquidació en la qual es detallarà el motiu o objecte del desplaçament realitzat, relació amb l'activitat subvencionada, destinació, data d'este, hora d'eixida i arribada, i si és el cas títol del transport, bitllets i factures amb els seus corresponents justificants de pagament. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, si és el cas, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament, la seua efectiva realització i en este cas a més haurà d'indicar-se la matrícula del vehicle. No se subvencionaran despeses d'allotjament que no hagen sigut prèvia i expressament autoritzats per l'IVAJ. Estes despeses hauran de relacionar-se en l'annex VII i en l'annex XI . 4. Les despeses de manutenció i restauració derivats exclusivament de les activitats organitzades per les entitats en albergs, residències, campaments, centres juvenils o altres espais habilitats per a això, se subvencionaran sempre que guarden relació directa amb l'activitat subvencionada, resulten imprescindibles per a la seua execució, siguen concordes amb la finalitat de la mateixa i s'acompanyen de certificat signat per la persona representant de l'entitat sol·licitant de l'ajuda. En tot cas, l'òrgan instructor es reserva les facultats de comprovació i inspecció per a verificar tals extrems. Estes despeses hauran de relacionar-se en l'annex VII i en l'annex XI. 5. Les despeses indirectes de funcionament estrictament necessaris per a la consecució de les activitats objecte de la subvenció: lloguer, llum, aigua, telèfon, neteja i anàlegs, no podran superar el 30% de l'import total subvencionat. En el cas en què aquestes despeses no superen el 15% dels costos directes de personal subvencionable no serà necessari que l'entitat beneficiària present documentació justificativa per eixe concepte. 6. Les despeses derivades de les pòlisses d'assegurances d'accident i malaltia i de responsabilitat civil subscrits a favor del personal voluntari que participe en els programes subvencionats es justificaran mitjançant l'aportació del rebut acreditatiu del pagament de les primes, acompanyat de la pòlissa d'assegurament. 7. Les despeses d'assessoria laboral i financera, els notarials i registrals i els d'administració específics, hauran d'estar relacionats amb el programa anual subvencionat. 8. Per a les despeses derivades de la prestació de serveis per la realització de cursos de formació, conferències, ponències, etc. s'haurà de presentar juntament amb la factura justificativa informació del curs (nombre d'hores i contingut del mateix) i nombre de persones assistents a estos. 9. Les despeses de marxandatge no superaran en cap cas el 10% de l'import de la subvenció concedida. DESPESES NO SUBVENCIONABLES: a) Les despeses de desplaçament i hostalatge fora del territori nacional. b) Les despeses que per la seua naturalesa tinguen el caràcter d'inventariables, incloent-se entre estos l'adquisició de qualsevol tipus d'equipament. c) Les activitats que consistisquen en festes, revetles, celebracions gastronòmiques, concerts, activitats esportives o similars. d) Aquelles despeses que hagen sigut finançats íntegrament per les persones participants en l'activitat. e) Els premis en metàl·lic. f) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada, que no porte la menció o els logotips d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana - IVAJ, una vegada publicada la resolució de convocatòria. g) Els materials realitzats per encàrrec, que porten impresos llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip de la Generalitat Valenciana - IVAJ. h) L'import sol·licitat de les activitats no aprovades per no obtindre cap puntuació en el punt 1 de la lletra b) de la Base Novena de l'Ordre de bases. JUSTIFICACIÓ 1. Atés que la data de publicació de la present convocatòria impossibilita el compliment dels terminis establits en l'article 44.1 l) de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, ja que l'adjudicació de les ajudes serà, en tot cas, posterior al 31 d'octubre, i a fi de respectar l'esperit de la norma citada, les entitats hauran de presentar juntament amb la sol·licitud de la subvenció la documentació justificativa de les despeses realitzades entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2023. En cas de realitzar activitats subvencionables entre l'1 i el 30 de novembre, la justificació d'estes activitats es presentarà en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà d'aquell en què es publique la resolució d'adjudicació, tenint en compte que les despeses meritades el mes de novembre no podran superar el 20% de l'import concedit en cap cas. 2. Pel que fa a les activitats realitzades fins al 31 d'octubre de 2023, juntament amb la sol·licitud, es presentarà: a) Una memòria explicativa per cadascuna de les activitats realitzades, d'acord amb l'annex VI. b) Les entitats que no hagen optat per la presentació del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor de comptes, la memòria econòmica emplenant els annexos VII i VIII. L'import justificat en estes activitats haurà de coincidir amb el sol·licitat en l'annex II per a les activitats realitzades fins al 31 d'octubre de 2023. A més, si l'import sol·licitat és igual o superior a 60.000 €, hauran d'aportar els documents de despesa o factures esmentats en els annexos VII i VIII. c) Les entitats que hagen optat per la presentació del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor de comptes hauran d'adjuntar-ho a la sol·licitud. 3. En el cas de realitzar activitats entre l'1 i el 30 de novembre, es presentarà, fins al 4 de desembre de 2023: a) Una memòria explicativa per cadascuna de les activitats realitzades, d'acord amb l'annex IX. b) Les entitats que no hagen optat per la presentació del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor de comptes, la memòria econòmica emplenant els annexos X, XI i XII. A més, si l'import sol·licitat és igual o superior a 60.000 €, hauran d'aportar els documents de despesa o factures esmentats en els annexos XI i XII. c) Les entitats que hagen optat per la presentació del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor de comptes hauran de presentar el relatiu a estes activitats. 4. La documentació acreditativa de la justificació es presentarà per mitjans telemàtics a través del següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=221

Requisits

Requisits

- Estar inscrites en el Cens d'Associacions Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut de la Comunitat Valenciana abans del termini de finalització de presentació de sol·licituds. - Tindre una implantació territorial en, almenys, deu municipis de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les següents entitats amb àmbit d'actuació en la Comunitat Valenciana: Associacions juvenils i les seues federacions, confederacions i unions; Associacions d'alumnat no universitari, i les seues federacions, confederacions i unions; Seccions, àrees, departaments i organitzacions juvenils d'associacions de caràcter general, sindicats, organitzacions empresarials, associacions de consumidors, culturals, esportives, festives o de confessions religioses, i de les seues federacions, confederacions i unions; i les Entitats prestadores de serveis a la joventut en les quals més de la meitat de les persones sòcies siguen joves i més de la meitat de la junta directiva este composta també per persones joves.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 5 dies comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV. Data d'inici de presentació de sol·licituds: des del 9 de novembre al 15 de novembre de 2023. (DOGV número 9720 de data 08/11/2023) L'aportació de documentació mitjançant este tràmit només pot realitzar-se de manera telemàtica. La sol·licitud i la documentació corresponent a la justificació de la subvenció només es poden presentar de manera telemàtica mitjançant un sistema de signatura electrònica admesa en la Generalitat.

Formularis i documentació

En la sol·licitud s'inclourà la següent documentació: a) Declaració responsable acreditativa de no exercir activitat econòmica i, en cas que, excepcionalment, l'entitat sol·licitant duguera a terme alguna activitat econòmica, que la subvenció concedida no finançarà esta (apartat D). b) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, (apartat D). c) Declaració responsable d'inexistència de membres, persones ocupades i voluntàries en l'entitat sol·licitant de l'ajuda que hagen sigut condemnades per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual d'acord amb l'article 57 de Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència enfront de la violència, i amb el que s'estableix en els punts 4 i 5 de l'article 8 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, del Voluntariat (apartat D). d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, de l'exempció d'aquesta obligació per part de l'entitat sol·licitant de l'ajuda, signada pel representant legal d'esta, en compliment del que estableix l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat (apartat D). e) Declaració responsable del percentatge de finançament propi de l'entitat, segons la comptabilitat de l'any immediatament anterior a l'exercici pressupostari en què sol·licita la subvenció (apartat D). f) Declaració responsable del nombre de persones associades a l'entitat juvenil (apartat D). g) Declaració responsable del nombre de persones voluntàries participants en l'organització i execució de les activitats a realitzar (apartat D). Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació: a) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries a través de certificats telemàtics (apartat G), de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no atorguen aquesta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions. b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social. Per a això, l'òrgan instructor podrà consultar o obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, llevat que l'interessat s'oposara a això (apartat G), de conformitat amb el que es disposa en l'article 77.1 c) del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social i l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Els qui s'oposen a aquesta consulta o obtenció de dades hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions. c) En el supòsit de variació de les dades de la persona que ostenta la representació legal de l'entitat que consten en el Registre d'Associacions Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut de la Comunitat Valenciana, haurà d'acreditar-se de manera fefaent la nova representació legal, mitjançant escriptura de poder o certificat del secretari/a de l'entitat en el qual es faça referència a l'acord de l'Assemblea General o precepte dels estatuts en què així s'establisca. Les dades d'identificació de l'entitat, així com de la persona representant legal de l'empresa que es detallen en la sol·licitud es verificaran d'acord amb l'obligació legal de l'apartat 1 de l'article 9 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell. d) Targeta del Número d'Identificació Fiscal (NIF) de l'entitat sol·licitant de l'ajuda, en cas de no autoritzar la comprovació de les dades del NIF de l'entitat sol·licitant de la subvenció (apartat G). e) Documentació acreditativa de tindre contractat un segur o garantia financera adequada a les característiques i circumstàncies de l'activitat desenvolupada per les persones voluntàries, que els cobrisca els riscos d'accident i malaltia derivats directament de l'activitat voluntària desenvolupada durant 2023, d'acord amb l'article 14.2.c) de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, que haurà de contemplar el nombre de persones voluntàries assegurades. f) Fitxa resumeixen en la que es reculla els imports subvencionables sol·licitats per les despeses generals del programa anual d'activitats 2023 de l'entitat beneficiària i l'import total sol·licitat de cadascuna de les activitats programades, signada pel representant legal de l'entitat segons model que s'inclou en l'annex II d'esta resolució. g) Activitats desenvolupades en 2023 en cadascun dels programes, especificant els seus objectius, lloc de desenvolupament, calendari d'execució, número i característiques de les persones destinatàries i pressupost, d'acord amb el model inclòs en l'annex III. S'emplenarà un exemplar del model d'annex III per cadascuna de les activitats que s'hagen relacionat en la fitxa resumeixen. h) Relació d'ingressos i despeses de l'entitat en 2022 d'acord amb el model que s'inclou com a annex IV signat per la persona titular de la secretaria i amb el vistiplau o conformitat de la persona que represente legalment a l'entitat sol·licitant de l'ajuda. i) Acreditació de la implantació territorial de l'entitat mitjançant la presentació conjunta de l'annex V signat per la persona que represente legalment a l'entitat i les certificacions expedides pels ajuntaments, o pels consells locals de la joventut corresponents o pel Consell *Valencià de la *Joventut, tal com s'estableix en la lletra c) del punt 1 de la base quarta de l'Ordre de bases. j) Domini de la pàgina web de l'entitat i perfils de les xarxes socials (apartat H). k) Si és el cas, declaració responsable de sotmetre's l'entitat sol·licitant a una auditoria externa. l) Si és el cas, declaració responsable del compromís de l'entitat d'emprar en la plantilla que execute els programes subvencionats a un nombre de dones en llocs de responsabilitat superior al 40% d'estos. m) Si és el cas, pla de mesures de vigilància i gestió ambiental durant l'execució dels programes subvencionats i declaració responsable que es complirà. n) Model de domiciliació bancària de l'entitat beneficiària de l'ajuda en la qual se sol·licita que es faça l'ingrés de la subvenció, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant l'IVAJ i en aquest cas s'indicarà el número del compte anteriorment utilitzat i donada d'alta a aquest efecte. o) Documents relatius a la justificació de les activitats realitzades fins al 31 d'octubre de 2023: memòria explicativa per cadascuna de les activitats realitzades subvencionables (annex VI), memòria econòmica (annexos VII i VIII) o compte justificatiu amb informe d'auditor. Si és el cas, documents de despesa o factures esmentats en els annexos VII i VIII.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La sol·licitud i la documentació corresponent a la justificació de la subvenció només es poden presentar de manera telemàtica mitjançant un sistema de signatura electrònica admesa en la Generalitat. L'aportació de documentació mitjançant este tràmit només pot realitzar-se de manera telemàtica

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La documentació només es pot presentar de manera telemàtica mitjançant un sistema de signatura electrònica admesa en la Generalitat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:
OBERT

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de 2 mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el DOGV. Potestativament, podrà interposar-se recurs de reposició, davant la Direcció General de l'IVAJ, en el termini d'1 mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'esta resolució.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA - L'import global màxim de les ajudes és de 700.000 euros. PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ Una vegada revisada la justificació aportada respecte a les despeses realitzades fins al 31 d'octubre, es realitzarà un abonament a compte per l'import degudament justificat. Si és el cas, l'import corresponent a les despeses meritades entre l'1 i el 30 de novembre s'abonarà el mes de gener de 2024.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
des de: 26-12-2023
fins a: 28-12-2023

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Establix la concessió d'ajudes a les entitats juvenils en la Comunitat Valenciana per al finançament i execució de programes de joventut per a l'any 2023.

Termini

Termini

El termini d'aportació de la documentació de la justificació de les activitats subvencionables realitzades entre l'1 i el 30 de novembre de 2023, serà de 3 dies hàbils comptats a partir del dia hàbil següent al de la publicació de la resolució d'adjudicació en el DOGV. La data d'inici d'aportació de documentació serà: des del dia 26/12/2023 al 28/12/2023. (DOGV número 9751 de data 22/12/2023). L'aportació de documentació corresponent a la justificació de la subvenció només es pot presentar de manera telemàtica mitjançant un sistema de signatura electrònica admesa en la Generalitat.

Observacions

Observacions

En cas de realitzar activitats subvencionables entre l'1 i el 30 de novembre, la justificació d'estes activitats es presentarà en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà d'aquell en què es publique la resolució d'adjudicació, tenint en compte que les despeses meritades el mes de novembre no podran superar el 20% de l'import concedit en cap cas. 3. En el cas de realitzar activitats entre l'1 i el 30 de novembre, es presentarà, fins al 4 de desembre de 2023: a) Una memòria explicativa per cadascuna de les activitats realitzades, d'acord amb l'annex IX. b) Les entitats que no hagen optat per la presentació del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor de comptes, la memòria econòmica emplenant els annexos X, XI i XII. A més, si l'import sol·licitat és igual o superior a 60.000 €, hauran d'aportar els documents de despesa o factures esmentats en els annexos XI i XII. c) Les entitats que hagen optat per la presentació del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor de comptes hauran de presentar el relatiu a estes activitats. 4. La documentació acreditativa de la justificació es presentarà per mitjans telemàtics a través del següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=221

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'aportació de documentació acreditativa de la justificació de la subvenció, únicament es podrà realitzar per mitjans telemàtics a través de l'enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=221

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Esmena o aportació de documentació per a la fase de justificació de concessió d'ajudes en la convocatòria ajudes a entitats juvenils en 2023

Termini

Termini

El termini d'aportació de documentació de justificació, o esmena de les activitats subvencionables realitzades entre l'1 i el 30 de novembre serà de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà hàbil a la publicació de la concessió d'adjudicació, del 26/12/2023 fins al 28/12/2023.

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'aportació de documentació per a esmenar o presentar la documentació justificativa de les ajudes únicament es podrà realitzar de manera telemàtica.