EPRIEX 2022- Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació en pràctiques de persones desocupades menors de 30 anys per organismes del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, en el si del "Programa de primera experiència professional en les administracions públiques" - GVA.ES
EPRIEX 2022- Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació en pràctiques de persones desocupades menors de 30 anys per organismes del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, en el si del "Programa de primera experiència professional en les administracions públiques"
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(25-01-2022
–
04-02-2022)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Aprovar les bases reguladores i la convocatòria per a 2022 que regiran, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, la concessió de subvencions per la contractació en pràctiques de persones desocupades menors de 30 anys en el si del Programa de primera experiència professional en les administracions públiques, en el marc del Pla nacional de recuperació, transformació i resiliència.
Requisits
Requisits
No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les persones treballadores objecte de contractació se seleccionaran d'acord amb els criteris i el procediment establit en les instruccions que dictarà sobre aquest tema la persona titular de la Direcció General de Labora, i la publicació de la qual haurà de tindre lloc abans de l'inici dels processos de cobertura dels llocs de treball.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els organismes que componen el sector públic instrumental de la Generalitat Valenciana.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Resolució de 23 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores i es convoca per a l'exercici 2022, el Programa de primera experiència professional en les administracions públiques, de concessió de subvencions per a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (DOGV núm. 9245, de 29.12.2021).
- Extracte de la Resolució de 23 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores i es convoca per a l'exercici 2022 el Programa de primera experiència professional en les administracions públiques, de concessió de subvencions per a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (DOGV núm. 9245, de 29.12.2021).
- RESOLUCIÓ de 10 de març de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'altera la distribució per subprogrames de l'import global màxim establit en la Resolució de 23 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores i es convoca per a l'exercici 2022 el Programa de primera experiència professional en les administracions públiques, de concessió de subvencions per a la contractació d persones desocupades menors de trenta anys, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. (DOGV nº 9299, de 16/03/2022)
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Sol·licitud
- (EMP0573E) MEMÒRIA PROGRAMA PRIMERA EXPERIÈNCIA
- (EMP0573T) DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE EL COMPLIMENT DEL PRINCIPI DE NO PERJUDICI SIGNIFICATIU ALS SIS OBJECTIUS MEDIAMBIENTALS (DNSH) EN EL SENTIT DE L'ARTICLE 17 DEL REGLAMENT (UE) 2020/852
- DECLARACIÓ DE CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- DECLARACIÓ DE COMPROMIS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
Termini
Termini
El termini per a la presentació de les sol·licituds s'iniciarà el 25 de gener de 2022 i finalitzarà el 4 de febrer de 2022.
Formularis documentació
Les sol·licituds s'han d'acompanyar de la documentació següent, segons els models normalitzats:
a) Formulari annex a la sol·licitud, en el qual s'indicarà, per a cada un dels tres subprogrames (ocupació verda, ocupacions en competències digitals i ocupació en general), el nombre de llocs que cal cobrir, amb la indicació de la titulació, el mòdul de subvenció aplicable, segons el que preveu l'article 5.4.a, i el grup de cotització que el determina.
b) Una memòria en model normalitzat per a cada un dels subprogrames en els quals participe l'entitat (ocupació verda, i ocupacions amb competències digitals i ocupació en general), en què es detalle la descripció i les activitats previstes per a cada un dels llocs de treball que cal cobrir i la seua vinculació amb el subprograma. La memòria ha d'incloure un esment exprés al fet que es compleixen les previsions de l'article 6.3.a.
b) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat. En el cas que no haja variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant de Labora per l'entitat sol·licitant, s'hi ha d'identificar el compte bancari corresponent.
d) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, la qual va incorporada en l'annex a la sol·licitud.
e) Declaració sobre les obligacions de publicitat de les ajudes del Fons Social Europeu, la qual va incorporada en l'annex a la sol·licitud.
f) Declaració responsable, en model normalitzat, sobre el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm-DNSH») i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que preveu el Pla de recuperació, transformació i resiliència, en la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision-CID), de 13 de juliol de 2021, i el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com en la normativa que el desplega, en totes les fases del disseny i l'execució dels projectes i de manera individual per a cada actuació.
Impresos associats
- (EMP0573E) MEMÒRIA PROGRAMA PRIMERA EXPERIÈNCIA
- (EMP0573T) DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE EL COMPLIMENT DEL PRINCIPI DE NO PERJUDICI SIGNIFICATIU ALS SIS OBJECTIUS MEDIAMBIENTALS (DNSH) EN EL SENTIT DE L'ARTICLE 17 DEL REGLAMENT (UE) 2020/852
- DECLARACIÓ DE CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- DECLARACIÓ DE COMPROMIS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
Presentació
Presentació
Telemàtica
De manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat EPRIEX 2022- Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació en pràctiques de persones desocupades menors de 30 anys per organismes del sector públic instrumental de la Generalitat, en el si del Programa de primera experiència professional en les administracions públiques. En la pàgina web de Labora (https://labora.gva.es/va/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a fer-ho, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o bé amb el certificat de representant d'entitat. No s'admetran les sol·licituds que no es presenten utilitzant el procediment GUC que es descriu ací.
S'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat.
Normativa
Normativa
- VER EXTRACTO de la Resolución de 23 de diciembre de 2021, del conseller de Economía Sostenible, Sectores Productivos, Comercio y Trabajo, por la que se establecen las bases reguladoras y se convoca para el ejercicio 2022, el "Programa de primera experiencia profesional en las administraciones públicas", de concesión de subvenciones para la contratación de personas desempleadas menores de 30 años, en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (DOGV nº 9245 de 29.12.2021)
- RESOLUCIÓ de 10 de març de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
- VER Resolución de 23 de diciembre de 2021, del conseller de Economía Sostenible, Sectores Productivos, Comercio y Trabajo, por la que se establecen las bases reguladoras y se convoca para el ejercicio 2022, el "Programa de primera experiencia profesional en las administraciones públicas", de concesión de subvenciones para la contratación de personas desempleadas menores de 30 años, en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (DOGV nº 9245 de 29.12.2021)
- Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació
- Tràmit registre representants
- Registro de representantes
- Per a qualsevol informació addicional (normativa, notes aclaridores, descàrrega de models, etc.), es pot consultar la convocatòria en l'apartat d'ajudes al foment d'ocupació de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.
Enllaços
Enllaços
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Información tramitación telemática
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Passos:
1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida.
2. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment de presentació de la sol·licitud i la totalitat de la documentació que exigeix la convocatòria.
3. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació competents en matèria d'ocupació.
4. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.
5. L'òrgan col·legiat a què fa referència l'article 9 de la Resolució de 23 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores i es convoca per a l'exercici 2022, el Programa de primera experiència professional en les administracions públiques emetrà un informe en què es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.
6. En vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.
7. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General de Labora o l'òrgan en què aquesta delegue.
Criteris de valoració
Criteris de valoració
Aquest òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents:
a) Es tindrà en compte com a únic criteri el moment de presentació de la sol·licitud i la totalitat de la documentació exigida per la convocatòria.
b) En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzaran les sol·licituds presentades per entitats que hagen sol·licitat la contractació de més persones.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.
- LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Av. NAVARRO REVERTER, 2
46004 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
A més de les que s'estableixen en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions dels beneficiaris:
a) Facilitar totes les dades i la informació relacionades amb la subvenció concedida que els requerisca Labora.
b) Comunicar a Labora el detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb la indicació de l'import i la seua procedència, així com l'acreditació d'haver ingressat, si és el cas, l'import corresponent a la diferència entre la quantitat justificada i la rebuda en concepte de bestreta.
c) Formalitzar els contractes de treball per escrit i iniciar-los amb caràcter previ a la presentació de la justificació.
d) Mantindre l'ocupació creada durant dotze mesos, tenint en compte, en tot cas, el que estableix sobre aquest tema l'article 11.1 del text refós de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015.
e) Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, que han de ser originals o còpies certificades d'acord amb aquests.
f) Comptabilitzar la concessió de la subvenció a través d'un codi comptable específic.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les corresponents actuacions de comprovació i control, segons disposa l'article 14.1.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com qualsevol altra obligació derivada de la normativa estatal o de la Unió Europea que així ho exigisca. En aquest sentit, hauran de conservar els documents justificatius i la resta de documentació relativa al finançament, en format electrònic, durant un període de 5 anys a partir de l'operació, o de tres anys quan l'import de la subvenció siga inferior a 60.000 euros, en els termes que preveu l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol («Reglament financer»).
h) Les actuacions subvencionades que configuren el Programa de primera experiència professional en les administracions públiques objecte d'aquesta ordre, així com tota la publicitat que es faça sobre aquest, han d'incorporar de manera correcta i destacada l'emblema de la UE, amb una declaració de finançament adequat que diga "Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU", al costat del logotip del Pla de recuperació, transformació i resiliència; aquesta visibilitat es farà en particular quan promoguen les accions i els seus resultats, i s'ha de facilitar informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic.
i) Informar les persones contractades de la possibilitat de sol·licitar les ajudes al desplaçament desenvolupades en l'annex II d'aquesta resolució.
j) En tot cas, les entitats beneficiàries preveuran mecanismes de verificació del compliment del principi de "no causar un perjudici significatiu" (principi "do no significant harm-DNSH") i mesures correctores per a assegurar que s'implemente, de la qual cosa deixaran constància en la memòria justificativa de la subvenció.
Observacions
Observacions
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que les persones interessades hi puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
La concessió de la subvenció es farà a través de règim de mòduls:
Mòdul A: el mòdul ascendirà a 21.405,94 per persona contractada en els grups de cotització de la Seguretat Social 9 al 5, els dos inclusivament. El mòdul inclou un import màxim de 369,07 euros com a cost d'adquisició dels EPI, adquisició que s'haurà de justificar, mitjançant la corresponent factura, en el compte justificatiu.
Mòdul B: el mòdul ascendirà a 32.108,92 per persona contractada en els grups de cotització de la Seguretat Social 4 a 1, els dos inclusivament. El mòdul inclou un import màxim de 553,60 euros com a cost d'adquisició dels EPI, adquisició que s'haurà de justificar, mitjançant la corresponent factura, en el compte justificatiu.
Amb la prèvia justificació de l'inici del projecte, podrà anticipar-se el pagament de fins al 50 % de la subvenció concedida o un altre percentatge superior que puga establir la Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2022.
El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i que no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament; a aquest efecte, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei General de subvencions, segons el model normalitzat.
Termini màxim
Termini màxim
El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de dos mesos comptats a partir de la data final de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat ni notificat cap resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud s'entendrà desestimada.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de Labora o l'òrgan en què aquesta delegue.
- LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Av. NAVARRO REVERTER, 2
46004 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
Els incompliments que es puguen qualificar d'infracció administrativa donaran lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.