Detall de Procediment

EXPLUS 2022- Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació de persones desocupades d'almenys 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana (Avalem Experiència Plus).

Codi SIA: 2856694
Codi GUC: 22205
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(07-03-2022
18-03-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concessió d'incentius a la contractació de persones d'almenys 30 anys que figuren inscrites com a desocupades en els espais Labora de la Generalitat.

Observacions

Observacions

Destinataris: persones desocupades d'almenys 30 anys que figuren inscrites com a demandants d'ocupació en els espais Labora de la Generalitat, condició que hauran de complir en el moment de la contractació. Beneficiaris: ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana o els seus organismes autònoms. Impacte previst: nombre de beneficiaris previstos: 1.500. Quantia/pressupost: 30.000.000 €.

Requisits

Requisits

No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Per a la selecció de les persones destinatàries, l'entitat beneficiària presentarà l'oferta d'ocupació a l'espai LABORA corresponent i seleccionarà els candidats d'entre els que li siguen remesos per aquest.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

De conformitat amb el que preveu l'article 10.3 de l'Ordre 7/2019, podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes els ajuntaments i les mancomunitats de la Comunitat Valenciana, o els seus organismes autònoms.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 7/2019, de 25 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones desocupades per entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc del Programa operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana. (DOGV de 2/5/2019).
  • Resolució de 27 de desembre de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2022 el programa d'incentius a la contractació de persones desocupades d'almenys 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana (Avalem Experiència Plus). (DOGV núm. 9291, de 04/03/2022).
  • Extracte de la Resolució de 27 de desembre de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2022 el programa d'incentius a la contractació de persones desocupades d'almenys 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana (Avalem Experiència Plus). (DOGV núm. 9291, de 04/03/2022)
  • ACORD de 8 de juliol de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, pel qual s'amplia el termini per a la justificació de la subvenció establit en la Resolució de 27 de desembre de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2022 el Programa d'incentius a la contractació de persones desocupades d'almenys trenta anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana («Avalem Experiència Plus»), programa «EXPLUS 2022»

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. El termini s'inicia el 7 de març i finalitza el 18 de març de 2022. (DOGV núm. 9291 de 04/03/2022)

Formularis documentació

Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades de la documentació següent: a) Formulari annex a la sol·licitud, en el qual s'ha de prioritzar un únic grup de cotització únicament als efectes que l'import del barem estàndard de costos unitaris associat a aquest (i recollit en l'annex) es prenga com a import mínim de subvenció garantit per a concedir, segons estableix el procediment de repartiment recollit en el resolc onzé i sense que tal priorització supose cap compromís de contractar alguna persona en aquest grup de cotització. b) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat. En el cas que no haja variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per l'entitat sol·licitant, se n'ha d'identificar la versió corresponent. c) Declaració responsable de no haver incorregut en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament al qual fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons el model normalitzat. d) Declaració sobre les obligacions de publicitat de les ajudes del Fons Social Europeu Plus.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Enllaç d'aquesta guia De manera telemàtica, en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat "EXPLUS 2022- Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació de persones desocupades d'almenys 30 anys per entitats locals" en la pàgina web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (https://labora.gva.es/va/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a fer-ho, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o bé amb el certificat de representant d'entitat. No s'admetran les sol·licituds que no es presenten utilitzant el procediment GUC que es descriu ací. S'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Passos: 1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva. 3. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació competents en matèria d'ocupació. 4. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. 5. L'òrgan col·legiat a què fa referència l'article 7 de l'Ordre 7/2019, de 25 d'abril, emetrà un informe en el qual determinarà, seguint el procediment de distribució de la dotació que preveu el resolc onzé de la resolució de convocatòria, l'import de l'ajuda que individualment s'ha assignat a cada entitat en funció de la dotació pressupostària prevista. 6. En vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent. 7. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents: a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari web annex a la sol·licitud. b) En el cas que la dotació no s'haja esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local. c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons l'atur més alt registrat. A l'efecte del que disposa l'apartat anterior, es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la convocatòria. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Facilitar totes les dades i la informació relacionades amb la subvenció concedida que els siguen requerits pel LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. b) Comunicar la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida. c) Iniciar els contractes i donar d'alta en la Seguretat Social les persones contractades en el període comprés entre la comunicació de la proposta de l'òrgan de col·legiat recollit en el resolc desé i la finalització del termini de presentació de la justificació de la subvenció. Excepte en el cas de les substitucions, la contractació haurà de tindre lloc l'any de concessió de la subvenció. d) Mantindre l'ocupació creada durant almenys dotze mesos, excepte en els casos de substitució que estableix el resolc desseté. e) Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, que han de ser originals o còpies certificades d'acord amb aquests. f) Les entitats beneficiàries han de comptabilitzar la concessió i el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic. g) Com que aquestes ajudes són susceptibles de ser finançades pel Fons Social Europeu Plus, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant el termini que establisca la normativa europea que resulte aplicable. h) A l'efecte de difusió pública, com que aquestes ajudes susceptibles de finançament pel Fons Social Europeu Plus, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1296/2013, i cal fer esment de l'origen d'aquest finançament i vetlar per donar-li visibilitat, en particular, quan promoguen les accions i els seus resultats, faciliten informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic en general. En el cas que siga un altre fons de la Unió Europea el que finance l'actuació, s'aplicaran les normes d'informació, comunicació i publicitat que es puguen establir sobre aquest tema. i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores. j) L'entitat beneficiària ha de concedir a la persona treballadora el permís necessari en horari laboral per a permetre, si és el cas, les labors d'acompanyament i orientació durant el període de manteniment a què fa referència la disposició addicional tercera de l'Ordre 7/2019.

Observacions

Observacions

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini d'un mes, computat en els termes ja esmentats, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels que preveu la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària desglossant per tipus d'entitat local d'acord amb els criteris següents: a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari web annex a la sol·licitud. b) En el cas que la dotació no s'haja esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local. c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons l'atur més alt registrat. A l'efecte del que disposa l'apartat anterior, es tindran en compte les estadístiques de desocupació registrada corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada. L'import de la subvenció per cada contractació es determinarà en funció del grup de cotització que corresponga a cada treballador, segons es detalla a continuació: GRUP DE COTITZACIÓ BECU 12 MESOS 1. 30.702,96 € 2 26.582,28 € 3 20.980,32 € 4 19.504,44 € 5 20.519,40 € 6 17.000,16 € 7 17.839,44 € 8 18.771,48 € 9 17.169,00 € 10 15.192,00 € La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió, mitjançant l'aportació de la documentació següent: a) Llista de treballadors i treballadores contractades, segons el model normalitzat. b) Contractes de treball i la seua comunicació a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@. c) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i informe de dades per a la cotització (IDC). d) Acta de selecció de les persones contractades i llista de persones desocupades remés per l'Espai Labora. e) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida. f) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, mitjançant la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions. g) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per a la qual cosa l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals. h) Declaració del representant de l'entitat relativa al fet que les contractacions no incorren en causa d'exclusió. i) Comunicació a la persona treballadora contractada que la seua contractació és susceptible de ser finançada amb càrrec al Programa operatiu 2021-2027, que s'aprovarà en aplicació del Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus, o per qualsevol altre fons susceptible de ser finançat per la Unió Europea, segons el model normalitzat. j) Justificant de l'ompliment del formulari inicial d'indicadors per la persona jove contractada, en compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre aquests el Fons Social Europeu Plus i l'article 17 i l'annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), els dos reglaments del Parlament Europeu i del Consell, de data 24 de juny de 2021. l) Certificat del secretari de l'entitat relatiu al fet que les contractacions no s'emmarquen en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre. l) Justificació de les accions de publicitat sobre el finançament de les ajudes per part del Fons Social Europeu Plus. Per a això, s'hi han d'adjuntar fotografies, captures de pantalla de pàgines web, cartells informatius, notes de premsa o qualsevol altra acreditació. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada l'entitat beneficiària haja aportat la documentació indicada en l'apartat anterior.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Els incompliments que es puguen qualificar d'infracció administrativa donaran lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.