Detall de Procediment

Serveis de Prevenció de Riscos Laborals (d'ara en avant SPRL): Autorització, trasllat, modificació i canvi de titularitat de centres sanitaris

Codi SIA: 211039
Codi GUC: 2221
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Esmena

  • Desistiment

  • Recurs Alçada

  • Renúncia

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Regular el procediment d'autorització administrativa de les instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals, fixes o mòbils, dels serveis de prevenció aliens, propis o mancomunats, fins i tot de les instal·lacions sanitàries situades en les empreses quan les utilitzen treballadors designats o un servei de prevenció alié acreditat per a la realització d'activitats de vigilància de la salut de les persones que treballen segons el que es disposa en la Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals.

Requisits

Requisits

Els recursos humans i requisits de les instal·lacions i equipament, segons el que es disposa en l'RD 843/2011 i l'Ordre de 20 de febrer de 1998, del conseller de Sanitat, per la qual es desenvolupen les competències de l'autoritat sanitària a la Comunitat Valenciana establides en el Reglament dels Servei de Prevenció, aprovat pel Reial decret 39/1997, de 17 de gener. * Requisits que han de reunir les Instal·lacions: D'acord amb el que s'estableix en l'article 18, apartat 3, del Reglament dels serveis de prevenció, la dotació de les mateixes haurà de ser adequada a les funcions que realitzen, havent de comprendre equips i materials sanitaris adequats, així com equips i material d'arxiu. a) Instal·lacions que garantisquen en tot cas la dignitat i intimitat de les persones, separades de la resta del servei de prevenció, sense menyscapte de la necessària coordinació: - Sala de recepció i espera. - Despatxe/s mèdic/s, amb àrees de consulta i exploració (amb llavamans). - Despatxe/s d'infermeria i sales de cures (amb llavamans). - Locals específics en funció de la resta d'activitats que realitzen, en el seu cas (sales de radiodiagnòstic, laboratori d'anàlisis clíniques, cabina audiomètrica, etc.). - Lavabos independents en el recinte o en les seues proximitats. b) Condicions dels locals: hauran de complir la normativa vigent referent a il·luminació, ventilació, temperatura, aigua potable, accessibilitat, antiincendis, etc., així com posseir accessos sense barreres arquitectòniques. c) Equips i materials sanitaris adequats per a la vigilància de la salut dels treballadors, en relació amb els principals riscos derivats del treball en l'empresa o empreses ateses i nombre de treballadors. La dotació mínima sobre aquest tema serà: - Àudiometre i cabina audiomètrica homologats en tots els serveis de prevenció aliens. En el cas dels serveis de prevenció propis únicament en el cas que en les empreses a les quals donen servei hi haja exposició a soroll. - Llitera d'exploració. - Contenidors de residus sanitaris, segons normativa aplicable. - Electrocardiògraf. - Equip de radiodiagnòstic: propi o concertat. - Equip per a control visió homologat. - Esfigmomanòmetre. - Espiròmetre o neumotacògraf homologats. - Fonendoscopi. - Laboratori: propi o concertat. - Llanterna o font de llum externa. - Martell de reflexos. - Medicació, material i equip suficient per a atendre urgències i primers auxilis. - Negatoscopi. - Nevera amb termòmetre de màximes i mínimes. - Oftalmoscopi. - Otoscopi. - Pes clínic. - *Rinoscopio. - Talla. La sol·licitud d'autorització, trasllat, modificació i canvi de titularitat d'instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals, s'ajustarà al model normalitzat, acompanyada de la documentació que corresponga, i serà realitzada per les persones interessades o a través de qui els represente legalment.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El titular de l'empresa, on es troben situades les instal·lacions sanitàries l'autorització de les quals se sol·licita, o qui els represente legalment.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

La sol·licitud d'autorització, trasllat, modificació i canvi de titularitat d'instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals, s'ajustarà al model normalitzat, i es dirigirà al Servei competent en matèria de Salut Laboral de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, acompanyada de la documentació següent: 1. Autorització de centres/instal·lacions/equipe sanitari mòbil (SPRL): - Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'Apoderament de la A.G.E. - Propietat i dependència jurídica del centre. - Plantilla prevista de personal sanitari que realitzarà la vigilància de la salut de les persones treballadores, per categories professionals, amb indicació de la seua dedicació horària. S'acreditarà mitjançant còpia compulsada de la titulació (aquesta còpia no serà necessària quan s'autoritze la seua consulta interactiva) i la dels contractes laborals corresponents. - Memòria descriptiva de dotació d'equips, instal·lacions, materials i personal sanitari (regulats en el Reial decret 843/2011, de 17 de juny, pel qual s'estableixen els criteris bàsics sobre l'organització de recursos per a desenvolupar l'activitat sanitària dels serveis de prevenció i en l'Ordre de 20 de febrer de 1998, del Conseller de *Sanitat, per la qual es desenvolupen les competències de l'Autoritat Sanitària a la Comunitat Valenciana establides en el Reglament dels Serveis de Prevenció, aprovat per RD de 17 de gener). - Cobertura del servei (només per a instal·lacions fixes): · En el cas de Servei de Prevenció Propi o Mancomunat (SPP o SPPM): Nombre de treballadors/as de la/s empresa/s a les quals prestaran servei les instal·lacions sanitàries (es farà constar en la memòria descriptiva). · En el cas de Servei de Prevenció Alié (SPA): Nombre d'empreses i volum de treballadors/as previstos als quals tenen capacitat per a estendre la seua activitat preventiva (es farà constar en la memòria descriptiva). - Acord de constitució del Servei de Prevenció de Riscos Laborals Mancomunat (en el cas de Servei de Prevenció Propi Mancomunat). 2. Trasllat: - Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de la A.G.E. - Documentació acreditativa de la disponibilitat d'ús del nou local. - Documentació acreditativa de l'autorització municipal d'activitat corresponent del nou local. - Plans de conjunt i detall (escala 1/100 i 1/50) que permeten la perfecta localització, identificació i grandària de les dependències de què constarà l'establiment. - L'empresa haurà de sol·licitar el tancament de les antigues instal·lacions, mitjançant el tràmit corresponent (veure Procediments relacionats). 3. Canvi de titularitat: - Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de la A.G.E. - Document que acredite el canvi de titularitat per qualsevol mitjà admissible en dret. - En cas de canvi de Denominació i/o de Raó Social, es presentarà el tràmit, publicat en la guia PROP amb denominació: Serveis de Prevenció de Riscos Laborals (en davant SPRL): Canvi de denominació i/o Raó social de centres sanitaris. 4. Sol·licitud de modificació estructural i/o instal·lacions: - Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de la A.G.E. - Memòria de les modificacions a realitzar. - Certificat sobre els locals i instal·lacions a modificar. - Plans de conjunt i detall de les modificacions. 5. Externalització de la Vigilància de la Salut: - Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de la *AGE. - Propietat i dependència jurídica del centre. - Plantilla prevista de personal sanitari propi que realitzarà la vigilància de la salut de les persones treballadores, per categories professionals, amb indicació de la seua dedicació horària. S'acreditarà mitjançant còpia compulsada de la titulació (aquesta còpia no serà necessària quan s'autoritze la seua consulta interactiva) i la dels contractes laborals corresponents. - Memòria descriptiva de dotació d'equips, instal·lacions, materials i personal. - Document acreditatiu, en el seu cas, del contracte de la vigilància de la salut amb un servei de prevenció alié acreditat. - Document pel qual l'empresa, en el seu cas, cedeix les instal·lacions sanitàries pròpies al servei de prevenció alié contractat, per al seu ús en activitats sanitàries de riscos laborals. 6. Ús d'instal·lacions d'un centre sanitari concertat per a la realització d'activitats de Vigilància de la Salut per un Servei de Prevenció Alié: - Contracte amb el centre sanitari (contracte de lloguer d'instal·lacions). - Plans de conjunt i detall (escala 1/100 i 1/50) que permeten la perfecta localització, identificació i grandària de les dependències de què constarà el centre sanitari, així com la ubicació del mobiliari i instrumental. - Relació del personal del Servei de Prevenció Alié que realitzarà l'activitat. En cas de personal de nova incorporació, el contracte laboral corresponent i còpia de la titulació dels professionals sanitaris d'acord amb l'article 4 del RD 843/2011. Aquesta còpia no serà necessària quan s'autoritze la seua consulta interactiva. - Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de la A.G.E. Per a la comprovació de la titulació dels professionals sanitaris, es requereix autorització expressa de consulta pels propis interessats (emplenar el formulari d'autorització corresponent).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9678 - Taxa per autoritzacions sanitàries de centres i servicis sanitaris. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, Grup IX, punt 1.1.1.4, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada les taxes pels següents imports: Tipus de centre: C.3. Servicis Sanitaris Integrats en una Organització no Sanitària - Autorització sanitària d'obertura i/o trasllat de centres i servicis sanitaris / Unitats mòbils / Externalització de la Vigilància de la Salut: 629,93 euros - Modificació estructural o de les instal·lacions: 314,96 euros - Canvi de titularitat: 52,50 euros - Ampliació d'activitat (oferta assistencial): 52,50 euros - Obertura/ i Trasllat amb ampliació d'activitats (oferta assistencial): Taxa base + activitats - Autorització d'ús d'instal·lacions sanitàries: 314,96 euros a) Passos per a la correcta obtenció dels models 046 1. Emplene el formulari 9678 amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El pagament de la TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de fer MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Feu al pagament telemàtic corresponent i guardeu-vos el justificant de pagament. 4. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. Per a això, l'Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a obtindre més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar.

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - L'òrgan responsable de la tramitació dels expedients serà el Servei competent en matèria de Salut Laboral, de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública. - El Servei competent en matèria de Salut Laboral remetrà còpia de la documentació a la Unitat de Salut Laboral del Centre de Salut Pública del departament de salut on estiguen situades les instal·lacions sanitàries l'autorització de les quals se sol·licita, que realitzarà una visita d'inspecció en la qual es comprovarà el compliment dels requisits estructurals i d'equipament establits en l'RD 843/2011 i en l'Ordre de 20 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es desenvolupen les competències sanitàries en matèria de prevenció de riscos laborals. A la vista de l'observat, la Unitat de Salut Laboral del departament de salut estendrà acta d'inspecció que remetrà a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, juntament amb un informe detallat normalitzat. - El Servei competent en matèria de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si observara algun incompliment, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la imperfecció observada, sense perjudici que, donada la dificultat que puguen presentar les esmenes requerides, puga ampliar-se el citat termini fins a cinc dies més. - Transcorregut el termini o abans, si s'acredita l'esmena dels incompliments que si escau s'hagen produït, el/la titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, a la vista de l'expedient complet i de l'informe que emeta el Servei competent en Salut Laboral procedirà a dictar resolució, concedint o denegant l'autorització sol·licitada. Les resolucions denegatòries seran sempre motivades. - Les autoritzacions concedides ho seran independentment i sense perjudici de les restants autoritzacions o llicències la concessió de les quals siga competència de les diferents administracions públiques. - Es remetrà còpia de la resolució d'autorització al Registre Oficial de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, per a la seua inscripció en aquest.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

El Servei competent en matèria de Salut Laboral de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública. Conselleria de Sanitat.
Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

En cas de presentació d'al·legacions a este procediment es realitzaran de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Termini

Termini

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici. Els uns i els altres seran tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la corresponent proposta de resolució.

Presentació

Presentació

Observacions

Observacions

Les resolucions dictades per el/la titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública podran ser recorregudes en alçada davant el/la titular de la Secretaria Autonòmica de la qual depenga orgànicament dins de la Conselleria competent en matèria de Sanitat.

Termini màxim

Termini màxim

El que s'estableix amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La direcció general competent en matèria de Salut Pública és l'òrgan encarregat de dictar resolució.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

L'omissió de l'autorització administrativa, l'incompliment dels requisits o les modificacions en personal, dedicació, equipament clínic, o qualssevol altres que resulten en deficiències en les instal·lacions o activitat sanitàries de prevenció de riscos laborals en relació amb el que s'estableix en la normativa, podran derivar en sancions administratives segons el que es disposa en el capítol VI del títol primer de la Llei 14/1986, General de Sanitat. S'informarà l'autoritat laboral de les sancions administratives per infraccions en matèria de sanitat imposades a centres sanitaris de prevenció de riscos laborals.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

El Servei competent en matèria de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si observara algun incompliment, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la imperfecció observada. En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació indicada en este procediment, es realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Termini

Termini

El termini d'esmena de la documentació serà de deu dies. Aquest termini podrà ser ampliat prudencialment, fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits present dificultats especials, en els termes establits en els articles 68.2 i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas, abans del venciment del termini de què es tracte. En cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja vençut.

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

En els procediments iniciats d'ofici, l'Administració podrà desistir, motivadament, en els supòsits i amb els requisits previstos en les Lleis. Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets. Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dues o més interessats, el desistiment o la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada. Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les signatures que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable. L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren aquests la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia. Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment. L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació. En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables. El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment. Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, aquest serà de tres mesos.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les resolucions i actes a què es refereix l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan no posen fi a la via administrativa, podran ser recorreguts en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el competent per a resoldre'l. Si el recurs s'haguera interposat davant l'òrgan que va dictar l'acte impugnat, aquest haurà de remetre'l al competent en el termini de deu dies, amb el seu informe i amb una còpia completa i ordenada de l'expedient. El titular de l'òrgan que va dictar l'acte recorregut serà responsable directe del compliment del que es preveu en el paràgraf anterior.

Termini

Termini

El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut aquest termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general. Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs d'alçada en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què, d'acord amb la seua normativa específica, es produïsquen els efectes del silenci administratiu. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució serà de tres mesos. Transcorregut aquest termini sense que recaiga resolució, es podrà entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf. Contra la resolució d'un recurs d'alçada no cabrà cap altre recurs administratiu, excepte el recurs extraordinari de revisió, en els casos establits en l'article 125.1 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets. Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dues o més interessats, el desistiment o la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada. Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les signatures que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable. L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren aquests la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia. Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment. L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació. En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables. El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment. Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, aquest serà de tres mesos.