Detall de Procediment

Subvencions destinades al suport de grups d'investigació en economia pública dels centres d'investigació de la Comunitat Valenciana. Convocatòria 2023

Codi SIA: 2871001
Codi GUC: 22342
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-04-2023
18-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Recurs Reposició

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte d'aquestes subvencions és: a) Enfortir i dinamitzar els grups d'investigació en economia pública que existeixen en la Comunitat Valenciana. b) Promoure la formació de joves investigadores i investigadors en les temàtiques relacionades amb l'economia pública. c) Contribuir a millorar el coneixement de la realitat en matèria de finançament de les hisendes territorials, models de descentralització fiscal i l'anàlisi econòmica dels ingressos i despeses públiques, i facilitar l'orientació i l'actualització de les polítiques públiques realitzades des de l'administració autonòmica

Requisits

Requisits

El grup d'investigació haurà d'haver desenvolupat al llarg de la seua trajectòria, activitats d'investigació relacionades amb l'economia pública. Així mateix, durant el període de vigència de la subvenció haurà de dur a terme activitats o projectes d'investigació relacionats amb l'economia pública, i que hauran de quedar reflectits en el seu pla de treball. L'investigador o investigadora principal deurà: a) Tindre formalitzada la seua vinculació amb l'entitat beneficiària en una categoria professional que requerisca ser doctor. b) Tindre reconegut, o en el seu cas avaluat positivament, almenys, un tram d'avaluació de l'activitat investigadora per la Comissió Nacional d'Avaluació de l'activitat Investigadora (*CNEAI) o per la *AVAP o haver finalitzat com a investigador o investigadora principal algun projecte de R+D+i amb duració mínima de dos anys del Pla Nacional o Estatal de R+D+i o del Programa marc de la Unió Europea. La resta dels membres del grup d'investigació haurà de ser personal investigador doctor que tinga formalitzada amb un centre d'investigació la seua vinculació funcionarial, estatutària o laboral que cobrisca, almenys, el període de vigència de la subvenció i estar en servei actiu. Els membres del grup d'investigació que pertanguen a una entitat diferent de la beneficiària hauran de comptar amb l'autorització expressa de l'entitat a la qual pertanguen. La documentació acreditativa sobre aquest tema quedarà en poder de l'entitat sol·licitant, que serà la responsable que el personal del grup d'investigació no vinculat funcionarial, laboral o estatutàriament a la mateixa compte amb aquesta autorització. Cap membre del grup, incloent-hi l'investigador o investigadora principal, podrà formar part de més d'un grup d'investigació que sol·licite aquesta subvenció. Tampoc podran formar part d'altres grups i projectes amb finançament vigent de subvencions que hagen sigut convocades per la Conselleria amb competències en matèria de política científica i investigació, excepte quan es tracte de projectes d'investigació diferents.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les universitats del Sistema Universitari Valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del Sistema Universitari Valencià, així com els centres d'investigació de la Comunitat Valenciana Les actuacions subvencionades s'executaran per grups d'investigació dirigits per un investigador o investigadora principal, que actuarà com a sol·licitant de la subvenció. El grup d'investigació estarà format com a mínim per tres persones investigadores doctores amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d'investigació i en servei actiu, un dels quals serà l'investigador principal. Aquesta vinculació haurà de mantindre's durant tot el període de vigència de l'ajuda.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9578, de 19.04.2023).

Formularis documentació

L'imprés general de sol·licitud haurà de signar-se electrònicament per l'investigador o investigadora principal. En aquest imprés hauran de declarar-se totes les subvencions sol·licitades, concedides o percebudes amb la mateixa finalitat. A l'imprés de sol·licitud general haurà d'adjuntar-se la següent documentació durant el procediment electrònic de la sol·licitud: a) Imprés de sol·licitud general signat pel representant legal de l'entitat en matèria d'investigació, mitjançant el qual autoritza el contingut de la sol·licitud realitzada per l'investigador o investigadora principal. En el cas d'entitats privades, llevat que la documentació ja es trobe en poder de l'administració actuant, l'imprés de sol·licitud haurà d'anar acompanyat d'una còpia del document acreditatiu de la representació legal de la persona que dona conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant. No obstant això, en el cas d'universitats privades si la representació legal de qui actua en nom de la universitat resulta de les seues normes d'organització i funcionament, no serà necessari aportar el document acreditatiu de la representació legal. D'altra banda, aquestes entitats hauran d'acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que es preveu en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat. b) Certificat del responsable en matèria d'investigació de l'entitat beneficiària on conste el reconeixement o l'avaluació positiva dels trams de l'activitat investigadora, de l'investigador o investigadora principal o els projectes de R+D+i finalitzats com a investigador principal dins del Pla Nacional o Estatal o del Programa Marc de la Unió Europea, indicant la referència de cada projecte, el títol, així com la data d'inici i finalització d'aquests. c) Pla de treball cientificotècnic que haurà d'incloure les activitats desenvolupades amb anterioritat pel grup d'investigació relacionades amb l'economia pública, la proposta del grup d'investigació per a la subvenció sol·licitada, així com el pressupost detallat per conceptes de despesa, previst realitzar en cadascuna de les anualitats. d) Curriculum vitae de cadascun dels membres del grup, inclòs l'investigador o investigadora principal. A aquest efecte es podrà presentar el model normalitzat proporcionat durant el procediment electrònic o adjuntar el model de Curriculum vitae Normalitzat (*CVN) de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (*FECYT). e) Declaració responsable de cada membre del grup, incloent-hi l'investigador o investigadora principal, de no formar part d'altres grups d'investigació amb finançament vigent a càrrec de convocatòries de la Conselleria amb competència en matèria de política científica i investigació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament per part de l'investigador o investigadora principal del grup d'investigació mitjançant signatura electrònica o certificat digital, en el termini establit en l'apartat anterior, a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça web https://sede.gva.es/

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que procedisquen en execució d'aquesta. 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertiment que si no fera se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa. 3. La publicació de les llistes previstes en el procés de selecció, es farà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es i en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i model econòmic http://www.hisenda.gva.es. 4. La resolució de concessió es publicarà en la seu electrònica esmentada en l'anterior apartat 3 i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases de la convocatòria, del programa i crèdits pressupostari al qual s'impute la subvenció atorgada, així com l'exprés esment dels grups d'investigació i entitats beneficiàries. 5. La publicació de la resolució de concessió produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 6. La resolució del procediment de concessió de subvencions posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa

Observacions

Observacions

Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals. b) * Detall amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit * Emplene el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD" * Especifique la matèria objecte de la sol·licitud * Indique igualment l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació). e) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

I. Les sol·licituds seran avaluades sobre un total de 100 punts segons els següents criteris i barem: a) Qualitat del grup d'investigació: composició, estructura, interdisciplinarietat i coherència del grup (45%). 1. Fins a 20 punts: rellevància de l'investigador o investigadora principal en economia pública 2. Fins a 15 punts: trajectòria investigadora en economia pública de la resta de membres del grup. 3. Fins a 10 punts: composició, estructura, interdisciplinarietat i coherència del grup b) Qualitat i viabilitat de la proposta del grup: objecte, pla de treball i disseny d'investigació (40%). 1. Fins a 20 punts: objectius, impactes esperats i metodologia. 2. Fins a 20 punts: pla de treball i disseny d'investigació. c) Adequació de les activitats previstes a la proposta del grup (15%). Fins a 15 punts: adequació de les activitats previstes en relació amb els objectius a aconseguir i el temps de realització. II. Al total de la puntuació assignada a l'avaluació de l'apartat anterior, es concediran 5 punts addicionals en l'avaluació d'aquelles sol·licituds que incorporen la perspectiva de gènere en el contingut de la proposta. III. En els casos d'igual puntuació durant el procés d'avaluació, per a resoldre l'empat s'atendrà la major puntuació obtinguda en el criteri de valoració establit en l'apartat 1.a) d'aquest article. Si persistira l'empat, es resoldrà aplicant criteris d'equilibri de gènere. Si després d'això l'empat persistira, es resoldrà per decisió motivada de la comissió avaluadora, podent-se tindre en compte entre altres factors la data de presentació de sol·licituds o bé celebrar-se un sorteig davant l'òrgan concedent. IV. En cas de ser necessària l'aplicació de criteris de gènere per a dirimir el desempat, tindran prioritat les sol·licituds de grups d'investigació en què la investigadora principal siga dona. V. Les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits, s'ordenaran de major a menor puntuació, atesos els criteris de valoració, i s'elaborarà el llistat de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, així com una llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen. VI. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. VII. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada per a la seua execució

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els grups beneficiaris d'aquestes ajudes estaran obligats a: a) Presentar còpia dels contractes del personal contractat amb càrrec a aquesta ajuda, en els quals haurà de constar expressament la vinculació amb el projecte, en el termini de dos mesos naturals des de la notificació de resolució de concessió de la subvenció. La data de formalització del contracte i, en tot cas el termini límit de dos mesos naturals des de la notificació de concessió de la subvenció determina l'inici del còmput del període d'execució d'aquesta. b) Sol·licitar autorització per a modificar la distribució per conceptes de l'import concedit quan es tracte de canvis que afecten despeses de contractació de personal i canvis entre els diferents conceptes de despeses d'execució i funcionament que suposen variacions superiors al 20% respecte al pressupost inicial previst. Aquestes modificacions hauran de respectar els límits màxims previstos en l'article sisé de la present convocatòria.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Per a la convocatòria de 2023 es concediran un màxim de tres subvencions, amb una quantia individual màxima de 25.000 euros anuals. La subvenció tindrà una duració màxima de quatre anys i podrà finançar les despeses de personal investigador de caràcter predoctoral, així com les despeses d'execució derivats de la compra de material fungible i bibliogràfic, de la difusió de les activitats del grup i de la participació dels membres del grup en activitats de formació específiques relacionades amb les activitats del grup previstes en el pla de treball. El pagament de la subvenció corresponent a la segona anualitat estarà condicionat al fet que s'haja presentat prèviament la justificació econòmica de l'anualitat anterior, així com l'informe de progrés i seguiment.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La resolució del procediment de concessió de subvencions posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.