Detall de Procediment

Sol·licitud de subvencions públiques, per tramitació anticipada, destinades al finançament de les inversions del component 23, inversió 2, línia d'inversió "Ocupació dona i transversalitat de gènere", dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per al Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà (CID 343).

Codi SIA: 2892591
Codi GUC: 22590
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(27-07-2022
16-12-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquesta resolució té per objecte establir les bases reguladores i convocar les subvencions del Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà d'acord amb la dotació pressupostària que s'assigne a aquest fi, inclosa en el Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres el 27 d'abril de 2021, i per la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision-CID), de 13 de juliol de 2021. Serà objecte de les subvencions regulades en la resolució l'atenció personalitzada a les dones desocupades d'àrees rurals i urbanes participants en itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació que combinen accions de diferent naturalesa, com ara orientació laboral, seguiment, informació, formació preferentment per a l'adquisició d'habilitats i competències digitals i d'economia verda o transició ecològica, facilitació de la inserció laboral i acompanyament en l'ocupació, que tinguen per objecte la seua capacitació i inserció laboral, en els àmbits que s'estableixen en la present resolució, i que enfortisquen al mateix temps la igualtat efectiva i la no discriminació en l'accés a l'ocupació, inscrites com a demandants d'ocupació en els Espai Labora de la Comunitat Valenciana. Les ajudes que preveu la resolució reuneixen les condicions per a qualificar-se com a subvenció i estan subjectes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la seua normativa de desplegament i altra normativa aplicable. Aquestes ajudes no constitueixen una ajuda d'estat en els termes que preveuen els articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) perquè la seua concessió no falseja ni amenaça falsejar la competència, ni afavoreixen determinades empreses o produccions, ja que les entitats beneficiàries de les subvencions són administracions públiques i entitats sense ànim de lucre per a la prestació dels serveis d'orientació, formació i assessorament laboral, segons el que disposa aquesta resolució.

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris: dones en els àmbits rural i urbà. Impacte previst: 100.

Requisits

Requisits

Les entitats beneficiàries hauran de complir els requisits següents: a) Tindre implantació física a la Comunitat Valenciana. En el cas d'entitats privades sense ànim de lucre, estar inscrites en el registre corresponent d'aquesta comunitat autònoma. b) No trobar-se en alguna de les circumstàncies que estableix l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei general de subvencions. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable i haurà de prolongar-se durant tot el temps d'execució del programa. c) Complir la normativa sobre integració de les persones amb discapacitat, excepte les que estiguen exemptes d'aquesta obligació, d'acord amb el que estableix el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social. Aquest requisit s'acreditarà amb una declaració responsable. d) Ser coneixedores que el finançament d'aquesta ajuda prové del Mecanisme de recuperació i resiliència de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries de les ajudes: - Les corporacions locals o les entitats dependents o vinculades a aquestes, preferentment amb una població inferior a 5.000 habitants. - Les entitats supramunicipals o mancomunitats que atenguen, preferentment, dones residents en municipis amb una població inferior a 5.000 habitants. - Els pactes territorials per a l'ocupació i el desenvolupament local de la Comunitat Valenciana que estiguen reconeguts per la Generalitat i que atenguen, preferentment, dones residents en municipis amb una població inferior a 5.000 habitants. - Les entitats jurídiques sense ànim de lucre que acrediten una experiència mínima d'1 any en la realització d'accions dirigides a l'acompanyament de persones desocupades ajustades al seu perfil d'ocupabilitat en processos d'inserció laboral per compte d'altri o propi, que atenguen, preferentment, dones residents en municipis amb una població inferior a 5.000 habitants.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre TES/1121/2021, d'11 d'octubre, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques, destinades al finançament del Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà, en el marc del PRTR.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reglament del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de l'LGS.
  • Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres, de 27 d'abril de 2021 (Pla nacional de capacitats digitals).
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre TES/897/2021, de 19 d'agost, per la qual es distribueixen territorialment per a l'exercici econòmic 2021, per a la seua gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides en l'àmbit laboral, crèdits finançats amb el Mecanisme de recuperació i resiliència, destinats a l'execució de projectes d'inversió, Pla Nacional de competències digitals i noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu, recollits en el Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. 10. Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • El resto del ordenamiento jurídico que sea de aplicación
  • RESOLUCIÓ de 19 de juliol de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen les subvencions destinades al finançament de les inversions del «Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà» (C23.I2), en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (objectiu CID 343).
  • Extracte de la Resolució de 19 de juliol de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen les subvencio ns destinades al finançament de les inversions del Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà» (C23.I2), en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (objectiu CID 343)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció serà des de l'endemà de la publicació de la resolució en el DOGV. Des del 27 de juliol fins al dia 16 de desembre de 2022 (DOGV nº9391 de 26/07/2022).

Formularis i documentació

Documentació que cal aportar juntament amb la sol·licitud: 1. Declaració responsable del compliment de totes les condicions per a l'accés a l'ajuda. 2. Les entitats jurídiques sense ànim de lucre han d'aportar una memòria d'actuacions en la qual s'acredite l'experiència d'un mínim d'un any en la realització d'actuacions d'orientació laboral i acompanyament a la inserció de persones desocupades i els altres continguts que recull la resolució. 3. Totes les entitats han d'aportar: a) El CIF de l'entitat beneficiària i el NIF/NIE de la persona que actue en representació seua. b) El nom de la persona física o la raó social de la persona jurídica. c) El domicili fiscal de la persona física o jurídica. d) Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per a complir el que preveu la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. e) Una declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals que estableix el PRTR-NextGenerationEU i que puguen afectar l'àmbit objecte de gestió. (Model annex IV.C de l'ordre mencionada). 4. Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen les mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat i normativa concordant. 5. La concessió de l'ajuda estarà condicionada al compromís escrit de la concessió dels drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències de control, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.2.e del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i en l'article 129.1 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018 (Reglament financer). 6. Les entitats locals han de presentar un certificat de l'acord de l'òrgan plenari o la comissió, o un document equivalent, sobre la intenció de participar en les ajudes regulades en la present resolució i assumir els compromisos d'efectuar les activitats objecte d'aquestes ajudes i, si és el cas, l'habilitació a la persona representant de l'entitat per a fer la sol·licitud. Quan l'entitat beneficiària siga un acord o pacte territorial, haurà de presentar l'acord de l'òrgan del pacte en què estiguen representats els agents socials i econòmics. Les entitats jurídiques sense ànim de lucre han de presentar una còpia compulsada dels documents o les escriptures referents a la constitució i els estatuts vigents de l'entitat o la documentació equivalent. També hi ha d'haver l'expressió de la intenció de participar en les ajudes i l'assumpció dels compromisos d'execució de les activitats objecte de les ajudes. En tot cas, ha de quedar acreditada la capacitat o els poders de la persona signatària de la sol·licitud per a representar l'entitat. Les entitats sense ànim de lucre han de presentar l'escriptura d'apoderament o un document equivalent que faculte el representant legal per a subscriure la sol·licitud. Sempre que es tracte d'entitats constituïdes per membres associats, s'han d'aportar els corresponents acords de l'òrgan representatiu de l'entitat o convenis, si és el cas, d'acord amb els seus estatuts o les normes de funcionament interior i acceptar expressament els compromisos assumits per al desenvolupament de l'objecte de les ajudes, així com assegurar la finalització amb èxit dels itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació. 7. Autorització expressa a Labora perquè puga comprovar les dades identificatives de la persona representant de l'entitat que signa la sol·licitud. 8. Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS. 9. Declaració responsable sobre la sol·licitud o recepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos provinents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, tant nacional com internacional. 10. En matèria de tributació, Seguretat Social i deutes per resolució de procedència de reintegrament, cal tindre en compte el següent: a) En el cas d'entitats de naturalesa pública, s'ha d'aportar la declaració responsable relativa al contingut de l'article 34.5 de l'LGS i 22.1 del seu reglament, per a poder fer els pagaments relatius a aquesta subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, correspondrà denegar o exigir el reintegrament. b) En el cas d'entitats sense ànim de lucre i del tercer sector, es tindrà en compte el que preveu l'article 22.4 del Reglament de l'LGS. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del reglament esmentat, a través de certificats telemàtics, cas en què el sol·licitant no haurà d'aportar el certificat corresponent. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, cas en què haurà d'aportar els certificats que es detallen a continuació, que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar de la data d'expedició, d'acord amb el que estableixen els articles 22 i 23.3 del reglament esmentat, i la validesa dels quals haurà de mantindre's durant el període que abaste l'execució de la subvenció: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De l'Agència Tributària Valenciana de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. c) Les comprovacions corresponents es podran efectuar anteriorment o posteriorment a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, correspondrà denegar o exigir el reintegrament. 11. Dades de domiciliació bancària segons el model oficial disponible a aquest efecte, i que caldrà presentar per duplicat. 12. Declaració de la persona representant de l'entitat sol·licitant de disposar de signatura electrònica avançada i adreça electrònica de contacte actualitzada i funcional. 13. Amb la finalitat de poder establir les prioritats corresponents en cas d'empat en el moment de presentació de les sol·licituds, es podrà aportar la documentació següent: a) Pla d'igualtat vigent entre dones i homes, aprovat per qualsevol administració pública o òrgan competent, visat pel corresponent centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona i igualtat de gènere. b) Pla sobre conciliació laboral, personal i familiar. c) Certificat sobre el percentatge de dones en els llocs o òrgans de direcció de l'entitat. d) Disposar d'un pla que active la transició ecològica i/o digital en l'actuació i l'ús dels recursos per l'entitat corresponent. 14. Projecte-memòria de les accions corresponents al projecte de subvenció sol·licitat en el qual s'indique: a) Dades identificatives de l'entitat sol·licitant. b) Àmbit territorial on l'entitat pretenga actuar, amb la indicació de si es tracta de municipis de menys de 5.000 habitants. Per als projectes que prevegen desenvolupar-se en un únic municipi, la població del municipi afectat no podrà excedir els 5.000 habitants. Per als projectes que prevegen dur-se a terme en diversos municipis, el seu àmbit territorial haurà de comprendre, almenys, un 35 % de municipis de menys de 5.000 habitants. c) Nombre de dones a les quals sol·licita atendre. S'hi ha d'indicar quantes dones realitzaran un itinerari individualitzat i personalitzat verd i quantes un itinerari individualitzat i personalitzat digital d'acord amb el resolc desé. d) S'hi ha de fer referència a les accions que componen l'itinerari individualitzat i personalitzat descrit en aquesta resolució, les dates previstes de realització, les activitats i els sectors laborals en els quals es pretén actuar, els objectius d'inserció laboral previstos, així com les previsions del seu cost total, amb la indicació del pressupost destinat, respectivament, a ocupacions i competències verdes i digitals, d'acord amb el que s'ha assenyalat en aquesta resolució. e) Estimació del termini de duració total del projecte. f) Recursos humans dels quals dispose l'entitat per a la realització dels itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació. Nombre de persones de l'entitat a la qual es vincula la subvenció, fixes o amb contracte indefinit o, si és el cas, temporal. g) Nombre d'instal·lacions i locals de què disposa i la ubicació, amb l'especificació de la seua disponibilitat en règim de propietat, arrendament o qualsevol altra forma admesa en dret. 15. Declaració responsable d'adequació al principi de "no causar perjudici significatiu" (principi de "do no significant harm-DNSH") en el sentit establit en l'apartat 6 de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, d'acord amb el formulari degudament omplit que Labora posarà a la disposició de les entitats. 16. Les direccions territorials de Labora podran recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estimen necessaris per a resoldre sobre la seua sol·licitud.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud per cada àmbit provincial en el qual pretenguen actuar, per registre electrònic, i s';han de dirigir a la direcció territorial de Labora corresponent, d';acord amb el que disposa la resolució. Les sol·licituds presentades fora del termini previst en la present resolució donaran lloc a la inadmissió d';aquestes. L';entitat presentarà en la seua sol·licitud un únic projecte. Els itineraris individualitzats i personalitzats d';ocupació en què es concrete el projecte, així com les activitats subvencionables que el configuren, s';han d';organitzar de manera que almenys el 35 % de les participants desenvolupen competències i ocupacions verdes, i un altre 35 % de les participants desenvolupen competències i ocupacions digitals. L';import sol·licitat per cada entitat beneficiària no podrà superar el 20 % del total de la dotació disponible en aquesta resolució. A més, cada projecte ha d';incloure com a objectiu d';inserció professional la col·locació per compte propi o alié de, com a mínim, el 20 % del total de dones participants a les quals es preveja atendre, tenint present que, de conformitat amb la resolució, només se subvencionarà el 20 % de les participants que aconseguisquen inserir-se en el mercat laboral. Labora establirà la llista definitiva d';entitats sol·licitants que compleixen els requisits que estableix aquesta resolució. En cas que dues o més entitats es dirigisquen al mateix Espai Labora per a sol·licitar dones candidates, aquest remetrà a cada entitat la corresponent llista de dones inscrites que complisquen les condicions establides, i no podrà remetre una mateixa persona a dues o més entitats. En cas que aquesta gestió resulte inviable, l';Espai Labora remetrà la llista a l';entitat que primer haja sol·licitat l';oferta de serveis. Les entitats interessades en aquest procediment han d';utilitzar mitjans electrònics per a relacionar-se amb l';òrgan convocant. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s';ha d';accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d';on es podrà accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de Labora, o de la web www.labora.gva.es, a través de l';enllaç ";Sol·licitud telemàtica";. Per a fer-ho, l';entitat sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal estar inscrita prèviament en el Registre de representants de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. Aquest registre es troba en el lloc web de l';Agència Valenciana de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Si la tramitació electrònica de la subvenció han de dur-la a terme persones diferents de la representant de l';entitat, aquesta última haurà d';inscriure-les en el Registre de representants de l';Agència de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). En el lloc web de Labora es podran descarregar els impresos normalitzats a omplir per a determinats requeriments que hagen d';adjuntar-se a la sol·licitud. El termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció serà des de l';endemà de la publicació de la resolució en el DOGV fins al dia 16 de desembre de 2022 o fins a esgotar el crèdit pressupostari. Les sol·licituds presentades fora de termini no s';admetran. Si la sol·licitud presentada no reuneix els requisits que estableix la resolució, no està degudament omplida, la documentació rebuda és defectuosa o falta algun dels documents preceptius, es requerirà l';entitat sol·licitant perquè, en el termini màxim de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, de conformitat amb el que estableix l';article 68.1 de l';LGS. - El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds s';instruiran i les ajudes es concediran tenint en compte l';ordre de presentació en cada àmbit provincial, fins que s';esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora de cada província, a l';efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre serà de SEIS mesos comptats des de l';endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s';haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre';s desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d';ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l';entitat beneficiària. *Objectius previstos respecte de les dones participants que cal atendre i inserir, i respecte de les competències i ocupacions verdes i digitals. *Àmbit territorial de desenvolupament dels itineraris. *Nombre total de dones participants (dones que realitzaran l';itinerari orientat a competències verdes i dones que realitzaran l';itinerari en competències digitals). *Quantia de la subvenció que s';ha d';atorgar, distingint la destinada a finançar l';atenció a les dones participants al costat del mòdul econòmic aplicable a aquest efecte, així com el mòdul addicional per cada dona atesa que aconseguisca la consideració d';inserida. *S';identificarà el finançament pel marc MRR de la UE, si la resolució és de concessió. *Qualsevol altra especificació que s';estime oportuna. - Una vegada recaiguda la resolució de concessió, l';entitat beneficiària podrà sol·licitar, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d';execució de l';activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. -Termini d';execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d';ocupació tindran una duració màxima de 6 mesos. 2. El termini d';execució de les actuacions previstes serà de 9 mesos comptats a partir de la notificació de la resolució de concessió. 3. El programa haurà de finalitzar, com a màxim, en el tercer trimestre de l';any 2023. La justificació de l';execució de les actuacions subvencionades haurà d';haver-se presentat amb anterioritat al 30 de novembre del 2023.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud per cada àmbit provincial en el qual pretenguen actuar, a través de registre electrònic, i s'han de dirigir a la corresponent direcció territorial de Labora. La presentació de les sol·licituds serà telemàtica, per a la qual cosa s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es podrà accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de Labora, o de la web www.labora.gva.es, a través de l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a fer-ho, l'entitat sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, haurà d'estar inscrita prèviament en el Registre de representants de caràcter voluntari davant de la Generalitat Valenciana per a fer tràmits per via telemàtica. Aquest registre es troba en el lloc web de l'Agència Valenciana de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Si la tramitació electrònica de la subvenció han de dur-la a terme persones diferents de la representant de l'entitat, aquesta última haurà d'inscriure-les en el Registre de representants de l'Agència de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). En la pàgina web de Labora es podran descarregar els impresos normalitzats per a omplir per a determinats requeriments que hagen d'adjuntar-se a la sol·licitud. - El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds s'instruiran i les ajudes es concediran tenint en compte l'ordre de presentació en cada àmbit provincial, fins que s'esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora en cada província, a l'efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d'ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l'entitat beneficiària. *Objectius previstos respecte de les participants que cal atendre i inserir, i respecte de les competències i les ocupacions verdes i digitals. *Àmbit territorial de desenvolupament del programa. *Nombre total de persones participants (dones que realitzaran l'itinerari orientat a competències verdes i dones que realitzaran l'itinerari en competències digitals). *Quantia de la subvenció que s'atorgarà, distingint la destinada a finançar l'atenció a les dones participants al costat del mòdul econòmic aplicable a aquest efecte, així com el mòdul addicional per cada participant atesa que aconseguisca la consideració d'inserida. *S'identificarà el finançament pel marc MRR de la UE, si la resolució és de concessió. *Qualsevol altra especificació que s'estime oportuna. - Una vegada recaiguda la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. - Termini d'execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació tindran una duració màxima de 6 mesos. 2. El termini d'execució de les actuacions previstes serà de 9 mesos comptats a partir de la notificació de la resolució de concessió. 3. El programa haurà de finalitzar, com a màxim, en el tercer trimestre de l'any 2023. La justificació de l'execució de les actuacions subvencionades haurà d'haver-se presentat amb anterioritat al 30 de novembre del 2023.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les resolucions de concessió es dictaran per l'ordre de presentació de les sol·licituds, per concurrència competitiva fins a l'esgotament del crèdit. En cada direcció territorial de Labora es constituirà una comissió a l'efecte de verificar l'ordre de presentació de les sol·licituds, la documentació que ha d'acompanyar-les i resoldre les situacions d'empat. La comissió emetrà un informe en el qual es concrete l'ordre final de les sol·licituds presentades i l'elevarà, a través de l'òrgan instructor, a l'òrgan competent per a resoldre. La comissió estarà integrada per tres persones designades per la titular de la direcció territorial, una de les quals ha de tindre rang de prefectura de servei i serà qui la presidirà (llevat que es designe una persona que la substituïsca), i per dos vocals, un dels quals exercirà les funcions de secretaria de la comissió. L'òrgan instructor emetrà un informe en què ha de fer constar que de la informació que té el seu poder es desprén que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Els òrgans de tramitació o instrucció de la subvenció seran les direccions territorials de Labora de cada província: Castelló, València i Alacant.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableixen els articles 13 i 14 de l'LGS i la resta de normativa aplicable, són obligacions de les entitats beneficiàries les següents: 1. Fer l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció i respondre de la correcta aplicació i justificació de la subvenció concedida. 2. Comunicar i certificar mensualment a la corresponent direcció territorial de Labora l'evolució periòdica de les dades que permeten complir les fites i els objectius corresponents, d'acord amb el que preveu la resolució. 3. Aplicar mesures per a evitar el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos a l'hora d'aplicar les subvencions rebudes al finançament de projectes i actuacions. 4. Complir les obligacions derivades de l'etiquetatge digital (etiqueta 108-Suport al desenvolupament de les capacitats digitals) i verda (etiqueta 01-Contribució a les competències i ocupacions verdes). 5. Sotmetre's als controls dels òrgans de control i fiscalització de la Comissió Europea. 6. Conservar la documentació de l'execució del programa. Conservar, igualment, les dades estadístiques i altra documentació concernent al finançament, així com els registres i documents, en format electrònic i per un període de cinc anys des que s'abone el saldo de l'operació financera, o per un període de tres anys, quan l'import de la subvenció siga inferior a 60.000 euros. 7. Incloure les seues dades en una base dades única. 8. Complir les obligacions derivades de no causar mal significatiu al medi ambient (DNSH). 9. Portar un compte separat de la subvenció concedida, per a la qual cosa hauran d'obrir els subcomptes d'ingressos i despeses que calguen de cada acció subvencionada, i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar aquesta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. 10. Disposar d'una adreça electrònica habilitada per a la tramitació dels expedients de subvenció, així com per a realitzar qualsevol comunicació amb l'Administració pública i, en particular, amb Labora, vàlida per a enviar i rebre comunicacions i notificacions. Qualsevol canvi en aquesta adreça s'haurà de notificar a la direcció territorial corresponent de Labora. 11. No percebre cap quantitat per part de les persones participants de les diferents accions. 12. Donar visibilitat a l'origen dels fons rebuts fent constar "Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU" per a les actuacions finançades amb les subvencions que regula la present resolució i en la documentació i els mitjans de difusió de les accions subvencionades. Les entitats beneficiàries, a l'hora d'adaptar els logotips i emblemes obligatoris, s'han de basar en el Manual d'identitat visual del PRTR- NextGenerationEU, l'enllaç del qual és el següent: https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual. 13. Mecanitzar en les aplicacions informàtiques que Labora posarà a la disposició de les entitats les accions d'orientació i les accions formatives. També hauran d'introduir la informació que requerisca qualsevol altra aplicació que s'habilite a aquest efecte. 14. Les accions d'orientació de l'itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació podran realitzar-se amb metodologia pròpia. 15. Elaborar un expedient individual per a cada una de les persones participants. El contingut d'aquest expedient serà el següent: a) Fitxa de l'entrevista de diagnòstic individualitzat i elaboració del perfil. b) Disseny de l'itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació. c) Compromís personal de participació en l'itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació. d) Llista de totes les accions (individuals i grupals) rebudes per cada persona participant, agrupades per dates, hores i tipus d'acció, codi identificador i denominació, amb la identificació del personal tècnic orientador que les ha impartides. e) Document de control de l'assistència de la persona participant a cada acció individual. També, fitxes de control d'assistència a les accions grupals. Igualment, llista de les accions formatives a les quals haja assistit la persona participant, amb els mateixos requeriments i indicacions del paràgraf anterior. 16. Qualsevol altra establida en la normativa vigent. 17. Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a finançar les mateixes activitats i finalitats subvencionades. 18. Complir la normativa de protecció de dades de caràcter personal. 19. L'entitat ha de subscriure una pòlissa d'assegurances d'accident i responsabilitat civil, amb caràcter previ a l'inici dels itineraris. 20. Reintegrar els fons percebuts d'acord amb el que estableix l'article 37 de l'LGS i la resolució. 21. Posar en coneixement de les empreses que la comunicació dels contractes que resulten del present programa. En cas d'inserció per compte propi, remetre a la corresponent direcció territorial de Labora el document d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms. 22. Abonar les beques i ajudes que corresponguen a les persones participants d'acord amb el que preveu aquesta resolució. 23. Declarar que no es troba en cap de les circumstàncies que preveu l'article 34.5 de l'LGS. 24. En relació amb la transparència, el subministrament d'informació i les dades obertes, es tindrà en compte el que preveu la resolució. 25. En cas d'entitats jurídiques sense ànim de lucre, estar inscrites en el corresponent registre de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució en el termini d'un mes, que es computarà en els termes establits anteriorment, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent. La resolució de concessió esgota la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa de la província corresponent, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de publicar-se en el DOGV, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que haja dictat la resolució en el termini d'un mes, computat en els termes establits anteriorment, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El règim de concessió i justificació de les ajudes s'efectua a través de MÒDULS, d'acord amb el que estableixen els articles 76 a 79 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per l'RD 887/2006, de 21 de juliol, a l'efecte de determinar l'import de la subvenció i justificar-lo. Els mòduls establits en la resolució constitueixen el cost unitari per dona participant que complete o finalitze l'itinerari individualitzat i personalitzat que se li haja dissenyat. S'estableix com a MÒDULS de la quantia de la subvenció el següent: 1. El mòdul o cost unitari per dona atesa d'acord amb el concepte establit en la resolució serà de 1.715 €, i s'aplicarà als costos directes i indirectes (per exemple, els relatius a despeses de materials, tècnics, de publicitat, formació del personal que atén les dones participants, pòlisses d'assegurances i altres relatius a la consecució dels itineraris) de l'entitat beneficiària. 2. A la quantitat esmentada en l'apartat anterior caldrà addicionar una quantia de 2.500 € que es percebrà per dona inserida en el mercat de treball, tant per compte d'altri com per compte propi, que prèviament tinguera la condició d'atesa. 3. Quant a les dones inserides en el mercat de treball i, a l'efecte d'abonar les quantitats econòmiques addicionals incloses en l'apartat b, només se subvencionarà el 20 % de les dones que aconseguisquen inserir-s'hi. 4. L'entitat abonarà a les dones participants que completen l'itinerari un import de 515 euros en concepte d'incentiu a la participació en el programa. La corresponent resolució de concessió determinarà la quantia de la subvenció per a cada entitat beneficiària en funció del nombre de dones que calga atendre, els objectius d'inserció previstos i el mòdul econòmic corresponent. Una vegada dictada la resolució, es podrà anticipar a l'entitat beneficiària el pagament de l'import de fins al 50 % de l'ajuda concedida, d'acord amb les condicions que estableix la resolució. Causes reintegraments i minoracions: 1. L'incompliment per part de l'entitat beneficiària del que estableix la resolució de concessió, així com la resolució de convocatòria i altres disposicions aplicables en matèria de subvencions, en particular, l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donaran lloc, a la vista de la naturalesa i causes de l'incompliment, a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com a l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta. Si es tractara de quantitats concedides però no anticipades, serà procedent la minoració corresponent. 2. Aquesta obligació de reintegrar les quantitats percebudes serà igualment aplicable en cas d'incompliment de fites i objectius, de calendari o de qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de recuperació, transformació i resiliència, d'acord amb el que preveu l'article 7, regla setena, de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, i l'article 37.4 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre. També es tindrà en compte el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. 3. En el cas d'incompliments parcials, Labora determinarà la quantitat que ha de reintegrar o minorar l'entitat beneficiària en resposta al principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, en el supòsit d'incompliment de l'obligació de contractar durant el període previst inicialment o en la forma establida, llevat que puga constituir causa de reintegrament total. Si l'entitat beneficiària no ha arribat al 20 % d'inserció de les participants per compte propi o alié, tenint en compte el que estableix la resolució sobre la consideració de participant inserida i el mínim de dies cotitzats, serà procedent la minoració o el reintegrament de la part proporcional de persones no inserides sobre la base de la quantia del mòdul d'inserció. 4. A l'efecte de reintegraments, es tindrà en compte també l'incompliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm-DNSH») i l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852, serà procedent el reintegrament de la subvenció percebuda, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

Termini màxim

Termini màxim

1. Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació. 2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de SEIS mesos a comptar de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 25.5 de l'LGS. 3. Les resolucions se sotmetran al règim de publicitat que preveu la normativa sobre transparència i bon govern quan complisquen els requisits quantitatius que preveu la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. 4. Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa i contra aquestes es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Serà aplicable el règim d'infraccions i sancions que estableix el títol IV de l'LGS, així com, si és el cas, el que disposa el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 de maig. També serà aplicable el que estableix l'article 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.