Detall de Procediment

Ajudes per al foment del consum de productes ecològics en centres docents de la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 2894152
Codi GUC: 22740
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(21-04-2023
12-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar, per a l'exercici 2023, les ajudes per al foment del consum de productes ecològics en centres docents de la Comunitat Valenciana, regulades per l'Ordre 15/2022, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per al foment del consum de productes ecològics en centres docents de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

a) Estar donat d'alta en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT segons la seua activitat. b) Acreditar seua identitat i, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions i ajudes concedides i a les que preveu la legislació del Tribunal de Comptes, per a la qual cosa aportarà tota la informació que li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions. Així mateix, hauran de sotmetre's als controls sobre el terreny i a posteriori que realitze l'òrgan competent. d) Presentar certificat emés pel centre o centres escolars als quals el beneficiari ofereix menús, o el contracte d'adjudicació del servei de restauració signat per l'empresa amb el centre o centres docents sostinguts amb fons públics. Aquest document s'ha de presentar abans del 20 de novembre de l'anualitat de la convocatòria d'ajudes. e) Presentar còpia de la factura que els beneficiaris emeten als centres escolars, amb indicació dels comensals per dia corresponent al mes d'octubre de l'any de la convocatòria. Aquest document s'ha de presentar abans del 20 de novembre de l'anualitat de la convocatòria d'ajudes. f) Presentar una declaració responsable de la no-concurrència de cap de les circumstàncies previstes en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions. g) Comunicar a l'òrgan concedent, en la sol·licitud de subvenció, així com en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, la sol·licitud o obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics, així com la modificació de les circumstàncies que hagen fonamentat la concessió de la subvenció en els termes d'aquesta ordre. En el cas que la sol·licitud o concessió d'altres ajudes, o la modificació de les circumstàncies que hagen motivat la concessió de l'ajuda, s'efectuen durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan prompte com es conega i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. h) Presentar, si és el cas, una declaració responsable de les ajudes de minimis concedides al sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, amb la indicació de l'import, l'organisme, la data de concessió i el règim d'ajudes en què s'empara o, si és el cas, una declaració de no haver-ne rebut cap. i) Acreditació mitjançant una declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, a aquells empresaris, persones físiques o jurídiques que sol·liciten subvencions o ajudes econòmiques de la Generalitat. j) Procedir al reintegrament dels fons percebuts quan siga procedent de conformitat amb el que estableixen els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. k) Atés que les empreses beneficiàries d'aquesta ajuda poden prestar servei de restauració tant en centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana com en centres no sostinguts amb fons propis, aquestes hauran de disposar d'una comptabilitat separada respecte de les activitats que se subvencionen. l) Qualsevol altra que legalment corresponga com a beneficiari de subvencions públiques.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries de l'ajuda establida en aquesta ordre les empreses que ofereixen menús en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes per al foment del consum de productes ecològics en centres docents de la Comunitat Valenciana serà de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Num. 9579/ 20.04.2023).

Formularis documentació

Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà la següent documentació: a) El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-lo o donar-lo de baixa es pot realitzar de manera telemàtica (sede.gva.es/proc22648). Les persones no obligades a realitzar el tràmit telemàtic poden optar per fer-ho de manera no automatitzada (sede.gva.es/proc15996), i en aquest cas hauran d'aportar el corresponent model de domiciliació bancària, degudament emplenat i signat. Si tal com s'indica en el punt 4 de la base cinquena de l'Ordre 15/2022, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, el document ha sigut presentat en anualitats anteriors, s'haurà d'assenyalar en la sol·licitud el número de compte en el qual se sol·licita cobrar l'ajuda. b) Còpia de l'alta en el cens d'Activitats Econòmiques de l'AEAT.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (*ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Les entitats interessades que reunisquen els requisits previstos per a ser beneficiàries en les bases reguladores han de presentar les sol·licituds a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, en el termini i la forma que es determinen en la convocatòria corresponent. - Les sol·licituds de subvenció s'han de dirigir a la direcció general competent en matèria de producció ecològica. El termini per a la presentació de sol·licituds no serà inferior de quinze dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el 'Diari Oficial de la Generalitat Valenciana'. - Respecte a la presentació de les sol·licituds, i altra documentació requerida, caldrà ajustar-se al que s'estableix en els articles 14 i 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No serà necessari aportar la documentació que ja s'haja presentat anteriorment davant d'aquesta administració, sempre que no hagen variat les dades que continga aquesta i continuen vigents. En aquest cas, cal posar en coneixement de l'òrgan gestor la documentació de què es tracte, el procediment, l'expedient, l'any i la unitat administrativa en la qual s'haja presentat la documentació requerida. L'acreditació de la documentació relacionada s'ha d'efectuar sense perjudici del que estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - La direcció general competent en matèria de producció ecològica es reserva el dret de sol·licitar informació complementària a la referida anteriorment quan així ho estime convenient. Mitjançant la presentació de la sol·licitud, el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques, que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita i queda a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció posterior que s'estimen oportuns. La concessió de les ajudes s'atorgarà a tots els interessats que formulen la seua sol·licitud en termini i acrediten el degut compliment de tots els requisits, amb el límit fixat en cada cas amb el crèdit disponible. En el cas que no hi haja crèdit suficient per a atendre tota la despesa considerada subvencionable, es procedirà al prorrateig del crèdit disponible, per a la qual cosa es farà una ponderació entre els beneficiaris que complisquen els requisits indicats en el paràgraf anterior, de conformitat amb la quantia de l'ajuda que s'atorgaria a cada un d'ells en cas de no existir la insuficiència de crèdit anteriorment mencionada. Quant a la resolució de concessió i pagament, s'informarà per escrit a cada beneficiari de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció brut, així com del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al Reglament 1407/2013, citant-ne el títol i la referència de la seua publicació en el 'Diari Oficial de la Unió Europea' [Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L352, de 24.12.2013)]. - La resolució serà motivada d'acord amb el que preveu aquesta ordre i contindrà la informació següent: la despesa subvencionable, la quantia de les ajudes concedides com a percentatge de la despesa subvencionable en equivalent de la subvenció bruta, així com el caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE (Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 de Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, modificat pel Reglament (UE) 2020/972, de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013, pel que fa al seu (Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 de Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, modificat pel Reglament (UE) 2020/972, de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013, pel que fa a la seua pròrroga). - En el supòsit que les sol·licituds no reunisquen els requisits exigits o la documentació presentada no siga la preceptiva, es requeriran per escrit els sol·licitants perquè, en un termini de 10 dies, esmenen o presenten la documentació d'acord amb el que s'ha requerit, amb la indicació expressa que, si així no ho fan, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud de subvenció, prèvia resolució, d'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - L'òrgan instructor pot requerir al sol·licitant informació més ampliada, i efectuar les actuacions que considere necessàries per a la determinació i comprovació de dades; tot això, a l'efecte d'una adequada tramitació del procediment fins a la seua resolució. - L'òrgan instructor, una vegada comprovat que les sol·licituds reuneixen els requisits dels apartats anteriors, elaborarà la proposta de resolució a la vista de l'expedient i de l'informe emés per la comissió de valoració i remetrà aquesta proposta a l'òrgan competent perquè resolga sobre aquesta.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 24-04-2023

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Obligacions

Obligacions

Termini de justificació de l'ajuda: S'establiran dos períodes per a la justificació de l'ajuda: a) Abans del 20 de novembre de 2023 s'haurà de presentar: - Certificat emés pel centre o centres escolars als quals el beneficiari ofereix menús, o el contracte d'adjudicació del servei de restauració signat per l'empresa amb el centre o centres docents sostinguts amb fons públics. Aquesta documentació ha d'acreditar que el beneficiari ofereix menús en centres docents sostinguts amb fons públics a la Comunitat Valenciana, en el curs o cursos compresos des del mes següent de la publicació de la convocatòria d'ajuda, fins al mes de novembre de l'any de la convocatòria, inclòs. - Còpia de les factures que els beneficiaris emeten als centres escolars, amb indicació dels comensals per dia del mes d'octubre de 2023. Aquesta facturació ha d'indicar la mitjana diària de comensals el mes d'octubre de 2023 als quals se'ls ha oferit menú en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, calculat sobre la base del nombre de dies lectius del mes. b) Fins al 3 de desembre de 2023 inclòs, s'haurà de presentar la documentació establida en la base huitena de l'Ordre 15/2023, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, que acredite el percentatge de producte ecològic certificat emprat en els menús des del mes següent de la data de publicació de la convocatòria d'ajudes fins al mes de novembre de 2023, inclòs. Aquesta documentació consistirà en: 1) Certificat emés pel representant legal de l'entitat beneficiària en el qual faça constar, respecte al mes següent de la data de publicació de la convocatòria d'ajudes fins al mes de novembre de 2023: - Una memòria d'actuació justificativa de l'ompliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció que incloga la totalitat dels productes alimentaris utilitzats per a l'elaboració dels menús dels mesos assenyalats en l'apartat 1 de la base tercera de l'Ordre 15/2022, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, amb relació i identificació de les factures corresponents a tots aquests, desglossant les corresponents als productes ecològics certificats i la resta de productes emprats en els menús. Les factures hauran de posar-se a la disposició de l'òrgan concedent en el cas que els siga requerida la seua presentació. - El percentatge de producte ecològic certificat emprat, per grup de producte indicat en la base primera. 2) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost estimat, s'hauran d'indicar les desviacions esdevingudes. Aquesta relació es presentarà a manera de compte justificatiu en el qual es reflectisca el total de pes (kg) de producte d'aquestes factures, i el percentatge de producte ecològic certificat calculat segons el que s'estableix en l'apartat 4 de la base tercera de l'Ordre 15/2022, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. 3) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb la indicació de l'import i la procedència. 4) Si és el cas, la carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos que se'n deriven. 5) Calendari dels menús diaris dels mesos assenyalats en l'apartat 1 de la base tercera de l' Ordre 15/2022, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, oferits en els centres docents sostinguts amb fons públics, amb la indicació de l'ús de productes ecològics certificats en la composició dels menús mencionats. 6) Certificat de conformitat emés per l'entitat de control i certificació ecològica, dels proveïdors dels quals es presenten factures de producte ecològic.

Observacions

Observacions

Contra les resolucions de concessió de l'ajuda que es dicten i esgoten la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. Es concedirà una ajuda a totes les empreses que oferisquen, en els seus menús escolars, un mínim del 20 % de productes ecològics d'almenys aquests cinc grups de productes: cereals, llegums, fruita fresca, hortalisses i productes d'origen animal, des del mes següent de la data de publicació de la convocatòria d'ajudes fins al mes de novembre de 2023, inclòs, sense perjudici de l'eventual prorrateig previst en la base sisena de l'Ordre 15/2022, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el cas que el crèdit de la convocatòria no resulte suficient per a atendre totes les sol·licituds que compleixen els requisits. 2. L'import subvencionable serà el resultant de multiplicar per 3 la mitjana diària de comensals de cada empresa el mes d'octubre de l'any de la convocatòria d'ajudes, amb un import màxim de 15.000 euros per beneficiari. La mitjana diària de comensals s'obtindrà de la documentació sol·licitada en l'apartat 5 de la base cinquena de l'Ordre 15/2022, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. 3. A aquelles empreses que augmenten el percentatge d'aliments ecològics en els seus menús fins al 30% rebran el següent import addicional als que es mencionen en l'apartat 2 de la base tercera: - Empreses amb una mitjana diària de més de 1.000 comensals el mes d'octubre de 2023: 5.000 euros. - Empreses amb una mitjana diària de fins a 1.000 comensals el mes d'octubre de 2023: 1.000 euros. 4. El percentatge de producte ecològic es calcularà com a relació de pes (kg) de producte ecològic certificat respecte al pes (kg) del total de producte de cada categoria de les que s'indiquen en la base primera emprat en l'elaboració dels menús escolars, en els mesos compresos entre el mes següent a la publicació de la convocatòria i el mes de novembre de 2023, tots dos inclosos.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim de resolució i notificació s'estableix en sis mesos, a comptar de la data d'inici del termini de presentació de sol·licituds. La falta de resolució en termini tindrà efectes desestimatoris en els termes previstos en l'article 25 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana; el silenci administratiu es considerarà com a desestimatori de la sol·licitud d'ajuda.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

- Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió de la subvenció, així com l'obtenció d'altres subvencions i ajudes concedides per qualsevol altra entitat pública o privada, s'ha de notificar i justificar per escrit a la direcció general amb competència en matèria de producció ecològica, i podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió de la subvenció, sempre que se salvaguarden els requisits mínims establits en aquesta ordre i la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda. A aquest efecte, la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de producció ecològica, per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en agricultura, dictarà l'oportuna resolució de liquidació en la qual es reajustaran els imports de la subvenció concedida sobre la nova base, i s'iniciarà, si és el cas, el procediment de reintegrament que preveuen els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el títol X, capítol III de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Sense perjudici del que preveuen els apartats anteriors, quan els fets puguen ser constitutius d'infracció administrativa, s'iniciarà el corresponent procediment sancionador, segons el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els seus preceptes bàsics, així com el títol X capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
Termini justificació:
des de: 21-04-2023
fins a: 04-12-2023