Detall de Procediment

RESOLUCIÓ de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica el Pla estratègic de subvencions, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions a sales d'exhibició cinematogràfica establides a la Comunitat Valenciana per a projectes d'innovació, funcionament digitalitzat i sostenible, creació i fidelització de públics i adaptació als nous hàbits de consum audiovisual a l'empara dels fons de Next Generation EU i el Mecanisme de recuperació i resiliència del Reglament UE 2021/241 i s'efectua la convocatòria d'aquestes.

Codi SIA: 2896143
Codi GUC: 22828
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE CULTURA IVC
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-08-2022
05-09-2022)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les ajudes objecte d'aquesta resolució tenen com a finalitat la concessió de subvencions a titulars de sales d'exhibició cinematogràfica establides a la Comunitat Valenciana, per a sufragar despeses d'innovació, funcionament digitalitzat i sostenible, creació i fidelització de públics i adaptació als nous hàbits de consum audiovisual, realitzades en l'exercici 2022 fins al 30 d'octubre de 2023.

Requisits

Requisits

Les persones sol·licitants hauran d'estar inscrites en el Registre administratiu d'empreses cinematogràfiques de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals amb anterioritat a la publicació d'aquesta convocatòria, i tindre la sala o el complex cinematogràfic situat a la Comunitat Valenciana. Quan l'activitat subvencionable es vaja a realitzar de manera conjunta per diversos titulars de sales d'exhibició, per a obtindre la condició de beneficiàries hauran de constituir una agrupació de titulars de sales d'exhibició que actuarà a través de qui l'agrupació designe com el seu representant amb capacitat de representació per a actuar en nom i per compte de tots els titulars de sales d'exhibició, a l'efecte de la presentació de la sol·licitud de l'ajuda, de la documentació acreditativa, del compliment de les obligacions derivades de l'atorgament de la subvenció i de la seua justificació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que hagen transcorregut els terminis de prescripció per al reintegrament i les infraccions, en el seu cas, previstos en els articles 39 i 65 de l'LGS. Tots els titulars de sales d'exhibició que participen en el projecte han de reunir els requisits necessaris per a accedir a la condició de beneficiàries de l'ajuda. Haurà de designar-se com a representant de l'agrupació el que assumisca el compromís d'execució més alt de despesa. En el cas que diversos titulars de sales d'exhibició assumisquen per igual el compromís d'execució més alt, haurà de designar-se entre ells. En la sol·licitud de l'ajuda hauran de fer-se constar l'import de l'ajuda sol·licitada i els compromisos d'execució de despesa assumits per cada membre de l'agrupació, que tindrà igualment la condició de persona beneficiària. Només podran resultar beneficiaris de les ajudes els titulars de sales d'exhibició que executen despesa, i en cada cas l'ajuda obtinguda, sumada a altres ajudes públiques rebudes, no podrà superar el 80 % de la despesa assumida i executada. Un mateix sol·licitant podrà agrupar diversos complexos cinematogràfics dels quals siga titular en una única sol·licitud. No podran accedir a aquestes ajudes les següents persones titulars de sales d'exhibició: a) Les titulars de sales X. b) Les que tinguen la seua residència fiscal en països i territoris considerats paradisos fiscals en el Reial decret 1080/1991, de 5 de juliol, pel qual es determinen els països o territoris a què es refereixen els articles 2n, apartat 3, número 4, de la Llei 17/1991, de 27 de maig, de mesures fiscals urgents, i 62 de la Llei 31/1990, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a 1991. c) Les que concórreguen en alguna de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. En cas de resultar beneficiària alguna entitat local, serà obligatori el corresponent pla antifrau.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries les persones físiques o jurídiques titulars de sales d'exhibició cinematogràfica o de complexos cinematogràfics, d'acord amb la definició que d'aquests conceptes estableixen els incisos l i m de l'article 4 de la Llei 55/2007, de 28 de desembre, del cinema, respectivament, que es troben en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció i que complisquen els requisits establits en l'LGS, així com en l'RLGS i en l'LHIS.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 5 de setembre de 2022 (DOGV núm. 9394 bis 29/07/2022).

Formularis documentació

Contingut de les sol·licituds i documentació. 1. En la sol·licitud i el formulari que forma part integrant d'aquesta, s'inclourà, com a mínim, la informació que a continuació es detalla, i s'aportarà la documentació que s'indica: a) Dades identificatives de cada sala d'exhibició, o de cada complex cinematogràfic dels quals es té la titularitat: denominació, domicili, nombre de pantalles. b) Dades sobre l'ajuda sol·licitada: Nombre de sales d'exhibició de les quals es té la titularitat i l'import d'ajuda sol·licitada. En el cas que la sol·licitud la presente una agrupació de titulars de sales d'exhibició, haurà de fer constar cada titular el nombre de sales d'exhibició de les quals té la titularitat, l'import de l'ajuda sol·licitada i els compromisos d'execució de despesa assumits per cada membre de l'agrupació, que tindrà igualment la condició de persona beneficiària. c) Memòria del projecte de l'entitat sobre la base dels eixos que estableix aquesta resolució en què s'assenyalen de manera clara les actuacions i activitats corresponents a cada un, tenint en compte que només el primer eix implica una quota d'inversió obligatòria. La memòria ha de respondre als criteris de valoració assenyalats en la base 9, que no supere les 25 pàgines i que continga un total de 15.000 paraules, com a màxim. d) Cronograma provisional de desenvolupament del projecte. e) Pressupost d'ingressos i despeses. f) Declaració responsable de compromís amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), entre les quals es troba el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH). g) Declaració responsable de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR). h) Declaració responsable de no tindre la residència fiscal en països i territoris considerats paradisos fiscals. i) Declaració responsable d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament i de comprometre's a mantindre el seu compliment durant el període de temps inherent al procediment de concessió de l'ajuda. j) Declaració responsable de trobar-se al corrent de les obligacions de reintegrament de subvencions. k) Declaració responsable de no incórrer en cap dels altres supòsits de l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, situació en què ha de romandre situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes, fins al pagament d'aquestes. l) Manifestació expressa que les dades que consten en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques no han experimentat cap modificació respecte dels ja existents o, en un altre cas, documentació suficient que acredite les modificacions sobre aquests punts. m) La resta de documentació, declaració o acceptació que s'incloga en el formulari electrònic de la sol·licitud vinculat o no a obligació del Pla de recuperació, transformació i resiliència. n) Autorització expressa a l'Institut Valencià de Cultura perquè obtinga de manera directa l'acreditació del compliment d'estar al corrent en el pagament de les seues obligacions amb l'Agència Tributària i amb la Seguretat Social. En el cas que els certificats obtinguts per l'Institut Valencià de Cultura siguen negatius, aquests podran ser esmenats sempre que l'empresa interessada els aporte i indiquen que estava al corrent de pagament, a l'efecte de subvencions, des de la data de sol·licitud de l'ajuda fins al dia en què s'expedisquen aquests. En el cas que l'empresa sol·licitant no autoritze expressament el consentiment a l'òrgan concedent perquè aquest obtinga de manera directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions, s'han de presentar certificacions administratives positives a l'efecte de subvencions d'estar al corrent en el pagament de les seues obligacions amb l'Agència Tributària i amb la Seguretat Social, en aquest cas, tant en el Règim General de la Seguretat Social com en el Règim d'Artistes de la Seguretat Social, expedides pels òrgans competents. En el cas d'haver caducat la validesa d'aquestes certificacions, hauran de renovar-se amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució i el pagament de l'ajuda. Les empreses han d'estar al corrent de compliment d'aquestes obligacions durant tot el procediment de tramitació de les ajudes fins al pagament d'aquestes. ny) Declaració que l'entitat no està en crisi, segons el que disposen les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses en crisi (Comunicació de la Comissió, 2014/C 249/1, de 31.07.2014) i que no està subjecta a una ordre de recuperació per declaració de la Comissió d'ajuda il·legal i incompatible.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran a la Direcció General de l'IVC, que podrà recaptar els informes dels organismes i entitats que estime oportú i efectuar les comprovacions necessàries.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds i projectes es valoraran en funció de la seua rellevància en cinc categories: · Capacitat transformadora. Fins a 8 punts. · Impacte en la digitalització del sector i la sostenibilitat mediambiental. Fins a 12 punts. · Impacte en les audiències, en la inclusió social i en el repte demogràfic. Fins a 10 punts. · Impacte en la diversitat de l'oferta cinematogràfica. Fins a 6 punts. · Estimació pressupostària i viabilitat del projecte. Fins a 4 punts. El nombre total de punts que es podran aconseguir és de 40. Per a garantir que es complisquen els objectius principals de les ajudes, una puntuació total mínima de 15 punts serà exigida perquè els projectes siguen beneficiaris. En la valoració es tindrà en compte la grandària de la sala exhibició, la seua ubicació amb l'objectiu de relativitzar l'impacte que pot suposar en aquesta sala d'exhibició cada un dels criteris exposats en la seua valoració. 1) Capacitat transformadora. Cada sol·licitant ha de demostrar que el seu projecte representa una nova pràctica o procés o que en millora una. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes que presenten un enfocament significativament nou per a l'exhibició cinematogràfica, respecte a un problema compartit i identificat, i que continga un pla d'innovar i afrontar el futur. S'assignaran fins a 8 punts respondre a un d'aquests criteris: a. El projecte proposa una pràctica o procés significativament nou per a la sala de cinema o per a membres de la xarxa de sales de cinemes? (8-7 punts). b. El projecte representa una millora o evolució significativa d'una pràctica existent a la sala de cinema o per a membres de la xarxa de sales de cinemes? (6-5 punts). c. El projecte actualitza o millora un sistema ja existent en el cinema o en la xarxa de cinema, sense que supose un canvi significatiu? (4-3 punts). d. El projecte no suposa un canvi significatiu? (0 punts). 2) Impacte en la digitalització i desenvolupament sostenible del sector. Cada sol·licitant ha de demostrar que el seu pla respon als objectius de digitalització i/o sostenibilitat de les sales de cinema o dels membres d'una xarxa de sales de cinema. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes més ambiciosos que, a més, permeten analitzar i traure conclusions al final d'un projecte per a beneficiar el conjunt del sector de l'exhibició. S'assignaran d'1 a 3 punts en els criteris dels apartats a i b i 1 punt per criteri en els apartats c-h, fins a 12 punts: a. Té el projecte l'ambició suficient de canviar el funcionament de la sala de cinema o d'una part important dels membres d'una xarxa de sales de cinema en termes de digitalització? (D'1 a 3). b. Té el projecte l'ambició suficient de canviar el funcionament de la sala de cinema o d'una part important dels membres d'una xarxa de sales de cinema en termes de sostenibilitat mediambiental? (D'1 a 3). c. Ofereix el projecte nous models de negoci o enfocaments més eficients a través de la digitalització per a afrontar els problemes comercials existents? d. El projecte proposa pràctiques innovadores de sostenibilitat per al sector de l'exhibició? e. Té el projecte el potencial de crear o millorar les relacions amb altres agents de la cadena de valor del cinema? f. Té el projecte el potencial de crear o millorar les relacions del sector cinematogràfic amb altres sectors de la indústria cultural o d'altres sectors econòmics? g. El projecte proposa més comunicació, intercanvi d'idees, processos i pràctiques? h. Està el projecte compromés amb més de tres objectius del desenvolupament sostenible? 3) Impacte en les audiències, en la inclusió i en el repte demogràfic. Cada projecte ha de demostrar el seu impacte positiu en la participació i la captació d'audiències i/o dels beneficis socials o comunitaris del projecte que ocasionaran una captació o participació més important del públic. La màxima puntuació s'atorgarà a projectes que oferisquen pràctiques i processos demostrables que generen un desenvolupament quantificable de noves audiències o noves formes de captació i participació d'audiències, especialment, de grups subrepresentats o desfavorits i que arriben a llocs amb escassa presència de sales de cinema o oferta cultural. S'assignarà 1 punt per criteri en els apartats a-f i 4 punts en l'apartat g, fins a 10 punts: a. Ofereix el projecte noves maneres de captar audiències i comunitats d'audiències diverses? b. Ajudarà el projecte a augmentar el compromís dels cinemes amb el públic més jove? c. Ajudarà el projecte a augmentar el compromís dels cinemes amb el públic major? d. Augmenta el projecte l'accés de les persones amb discapacitat als cinemes? e. La proposta permet un compromís més elevat dels cinemes amb els grups desfavorits de la societat? f. Aportarà el projecte beneficis socials i culturals demostrables a la col·lectivitat destinatària? g. El projecte es desenvoluparà en un entorn amb escassa presència de sales de cinema o oferta cultural? 4) Impacte en la diversitat de l'oferta cinematogràfica. Cada projecte ha de demostrar que el seu treball pot contribuir a augmentar l'accés i la circulació d'una diversitat de produccions. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes que compten amb evidències clares i mesurables de l'impacte significatiu en termes de diversitat. S'assignarà 1 punt per criteri fins a 6 punts: a. Contribueix el projecte a augmentar l'abast i la circulació de les pel·lícules europees i iberoamericanes? b. La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de pel·lícules dirigides per dones? c. La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de documentals? d. La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de pel·lícules d'animació? e. La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de pel·lícules en VO o en llengües oficials de l'Estat diferents del castellà? f. El projecte permet millorar l'experiència cinematogràfica? 5) Estimació pressupostària i viabilitat del projecte. Els projectes han de demostrar que poden complir amb els objectius dins del pressupost i els recursos establits. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes que demostren que poden ser executats en forma i cronograma realista respectant el pressupost i els recursos proposats i que, a més, compta amb socis que li oferisquen un valor agregat. S'assignarà 1 punt per criteri fins a 4 punts: a. Hi ha un pressupost creïble i equilibrat? b. Disposa el projecte de recursos realistes per a aconseguir els seus objectius? c. Compta el projecte amb socis que li oferisquen un valor agregat, coneixements i experiència clars? d. Planteja un cronograma realista per a la realització del projecte?

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Seran obligacions de les persones beneficiàries de les ajudes que preveu aquesta resolució: a) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció i executar el projecte subvencionable en l'exercici que determina en la convocatòria. b) Estar legalment constituïdes i gaudir de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana. c) Comunicar a l'IVC qualsevol eventualitat o modificació que puga afectar el desenvolupament de l'objecte de la subvenció en el termini de deu dies des que es produeix. Qualsevol canvi que es produïsca de caràcter substancial l'haurà d'autoritzar l'IVC. La realització de canvis sense una comunicació prèvia i una autorització subsegüent podrà determinar la revocació de la subvenció, amb la devolució de l'ajuda rebuda, d'acord amb el que preveu l'apartat 2. d) Complir amb el que preveuen els convenis laborals vigents amb professionals del sector corresponent a l'activitat subvencionada, i, en general, a les condicions de treball pertinents del personal laboral, d'acord amb la normativa laboral i social aplicable. e) Justificar l'aplicació de la subvenció, d'acord amb el que preveu aquesta resolució i dins del termini que establisca cada convocatòria, i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les ajudes concedides i el pla de control que estableix l'IVC. A aquest efecte, els beneficiaris hauran de disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas. f) Comunicar a l'Institut Valencià de Cultura l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la que preveu la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar en el moment en què es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. g) Fer una publicitat adequada al caràcter públic del finançament de l'activitat, la inversió o l'actuació, d'acord amb el que disposa l'article 18, punt 4, de l'LGS, i en les circumstàncies i les condicions que preveu la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. Aquestes mesures consistiran en la inclusió dels logotips institucionals de l'IVC, així com les llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics, o audiovisuals, o bé en esments realitzats en mitjans de comunicació. h) Les persones beneficiàries faran constar el finançament públic en la pàgina d'Internet de la sala d'exhibició cinematogràfica, així com en els materials que s'editen, relatius a les campanyes, actuacions o espais subvencionats mitjançant la inserció de la frase «Amb el finançament del», o bé amb la inserció de la frase «Amb el finançament del» seguida del logotip del Pla de recuperació, transformació i resiliència que apareix en la corresponent pàgina web del Pla. i) Els contractes que formalitze l'entitat beneficiària de la subvenció amb el mateix proveïdor per a la realització d'actuacions subvencionades, que tinguen un import igual o superior a 15.000 € (IVA exclòs), requeriran per a l'acceptació que s'hagen sol·licitat almenys tres ofertes de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials que té, no hi haja en el mercat més que una empresa prestadora o subministradora, o la despesa s'haja realitzat abans de la signatura d'aquesta resolució. Tot això, d'acord amb el que preveu l'article 31.3 de l'LGS, en relació amb l'article 118.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. j) Comunicar per escrit la seua renúncia a l'ajuda concedida, quan no siga possible dur a terme l'activitat per a la qual s'haja concedit o quan no puga complir les condicions que preveuen aquesta ordre i l'article 14 de l'LGS. k) Participar en aquelles activitats de foment, difusió o promoció cultural organitzades per la Generalitat relacionades amb les activitats subvencionades, en les quals siguen requerides per a això les persones beneficiàries. l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, LGS. m) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que recull l'article 13 de la Llei 38/2003, LGS. La justificació per part de les persones o entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre aquesta condició, s'haurà de fer mitjançant la presentació d'una declaració responsable davant de l'IVC, i haurà de romandre en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes fins al pagament d'aquestes. Qualsevol circumstància que puga afectar aquesta declaració responsable al llarg de la duració del procediment de les ajudes s'haurà de comunicar necessàriament a l'IVC tan prompte com es produïsca. n) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes que estableixen l'LGS i l'RLGS, i acreditar aquest aspecte abans que es dicte la proposta de resolució de concessió de la convocatòria, així com en els processos de justificació de l'ajuda concedida. El compliment d'aquestes obligacions el podrà verificar l'òrgan instructor sempre que el sol·licitant no s'hi opose, d'acord amb el que preveu l'article 28.2 de l'LPAC. Els sol·licitants que s'hi oposen hauran d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions esmentades. o) Totes les altres obligacions que estableix l'article 14 de l'LGS i la normativa que resulte aplicable en la disposició de fons públics. p) Els sol·licitants que estiguen obligats a disposar d'un pla d'igualtat segons el que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, per a una garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitat entre dones i homes en qualsevol àmbit i, singularment, en l'esfera laboral, l'hauran d'acompanyar amb una còpia d'aquest i acreditar el visat de la direcció general competent en matèria de dona i igualtat de la Generalitat. En cas que no disposen d'aquest pla, no podran obtindre la condició de beneficiaris. q) Qualsevol altra obligació que preveu la normativa general de subvencions. 2. En aquestes ajudes, la despesa mínima, realitzada i justificada per a poder considerar complit l'objecte i la finalitat de l'ajuda, ha de ser la més alta de les següents: a) El 50 % del pressupost total del projecte presentat. b) L'import de la subvenció concedida. El seu incompliment comportarà la minoració o la revocació de la subvenció concedida i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes. En cap cas el pagament de la subvenció serà superior a l'import concedit i justificat correctament. Qualsevol reformulació del projecte o canvi de caràcter substancial s'ha de comunicar prèviament a l'IVC i ha d'estar autoritzat per la persona que ocupe la presidència de la comissió tècnica de valoració, amb el previ informe del Servei d'Ajudes de l'IVC. La realització de canvis sense comunicació prèvia i autorització subsegüent podrà determinar la minoració o revocació de la subvenció, amb l'obligació de devolució de l'ajuda rebuda, si fora el cas. Es consideraran modificacions de caràcter substancial: a) Aquelles en les quals el pressupost que es declara executat mostra una desviació negativa superior al 20 % respecte del que va presentar juntament amb la sol·licitud d'ajuda. b) Les modificacions no pressupostàries que contribuïsquen a desvirtuar la qualitat o alterar l'objecte, la finalitat o el calendari del projecte original també podran comportar minoració o revocació de l'ajuda concedida si no disposen de l'autorització preceptiva. 3. En cas de realitzar-se l'activitat en un moment posterior a la publicació de la resolució de concessió, s'ha de fer constar en tota publicació, fullet, programa i publicitat, en qualsevol mitjà o suport que es realitze, inclosos els electrònics i digitals, la documentació acreditativa del patrocini d'aquesta per l'IVC. Per a això, s'han d'inserir en un lloc preferent i destacat els logotips oficials, d'acord amb les normes d'identitat corporativa d'aquesta institució, que estan disponibles en la pàgina web http://ivc.gva.es/ 4. La persona beneficiària no podrà concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb la beneficiària, llevat que concórreguen les circumstàncies que preveu la base setzena. 5. Les sales d'exhibició cinematogràfica o agrupació de sales d'exhibició que resulten beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de presentar: a) Un projecte detallat de les mesures que implementaran, els resultats esperats, les dates previstes i el cost. b) Un informe d'activitats realitzades, en el segon trimestre de 2023. c) Una justificació de les despeses realitzades, en l'últim trimestre de 2023. d) Un informe de resultats obtinguts, en el primer semestre de 2024. En tot cas, les mesures implementades pels titulars de les sales d'exhibició han d'estar posades en marxa en 2023.

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, es podrà interposar, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs potestatiu de reposició davant de la Consellera d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import previst per a aquesta convocatòria és de 2.321.000,00 d'euros, que es distribueixen de la manera següent: 1.000.000 euros corresponen a l'anualitat de 2022 i 1.321.000,00 euros a l'anualitat de 2023. L'import per a l'anualitat 2023 queda condicionat a l'existència d'un crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents de la Generalitat per a 2023, de conformitat amb les disposicions d'aplicació de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. En qualsevol cas, l'import no adjudicat en 2022 passarà a incrementar el pressupost destinat a 2023. No obstant això, en el cas que en altres ajudes amb càrrec a la mateixa línia pressupostària resulte un excedent, aquest es podrà destinar a ampliar aquesta ajuda. La quantia màxima de cada subvenció estarà donada pel nombre de pantalles de què dispose cada sala d'exhibició cinematogràfica, d'acord amb els criteris següents: a) 1 pantalla: 20.000 € b) 2 pantalles: 27.500 € c) 3 pantalles: 35.000 € d) 4 pantalles: 42.500 € e) 5 pantalles: 50.000 € f) 6 pantalles: 55.000 € g) 7 pantalles: 60.000 € h) 8 pantalles: 65.000 € i) 9 pantalles: 70.000 € j) 10 pantalles: 75.000 € k) 11 pantalles: 80.000 € l) 12 pantalles: 85.000 € m) 13 pantalles: 90.000 € n) 14 pantalles: 95.000 € ny) 15 pantalles: 100.000 € o) 16 pantalles: 105.000 € p) 17 pantalles: 110.000 € q) 18 pantalles: 115.000 € r) 19 pantalles: 120.000 € s) 20 pantalles: 125.000 € t) 21 pantalles: 130.000 € u) 22 pantalles: 135.000 € v) 23 pantalles: 140.000 € w) 24 pantalles: 145.000 € En qualsevol cas, la quantia atorgada no podrà superar el 25 % de la dotació pressupostària total establida per a les ajudes.

Termini màxim

Termini màxim

La resolució del procediment es dictarà i notificarà en el termini màxim de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria. En tot cas, la resolució esmentada s'haurà de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposen l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la pàgina web de l'IVC (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de dades nacional de subvencions. En el cas que les sol·licituds presentades no es resolguen en el termini esmentat, els interessats estaran legitimats per a entendre-les desestimades per silenci administratiu negatiu, sense perjudici de l'obligació de l'IVC de resoldre expressament sobre el procediment que conté l'LPAC.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. L'IVC es reserva, igualment, la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades a les persones beneficiàries en aquesta resolució, en els terminis i les condicions assenyalades, amb l'observació sempre del principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de l'LGS. 2. Si la persona beneficiària du a terme la totalitat de les activitats projectades però el seu cost és inferior al 75 % del pressupost previst, l'òrgan gestor minorarà proporcionalment, a partir de la desviació màxima, la quantia que abonarà. 3. Les resultes de crèdit que es puguen produir per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació del que s'ha indicat, es podran disposar de conformitat amb la present resolució. 4. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà el que estableix el títol IV de l'LGS, així com els articles 173 a 177 de l'LHIS. La imposició de sancions en matèria de subvencions s'efectuarà mitjançant un procediment administratiu en què, en tot cas, es donarà audiència a la persona beneficiària abans que es dicte l'acord corresponent, i es tramitarà d'acord amb el que disposa la legislació del procediment administratiu comú. 5. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament en els casos que preveu l'article 37 de l'LGS. La realització d'alguna activitat de les que s'enumeren en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció o, si és el cas, al reintegrament de les quantitats percebudes. El procediment de reintegrament de subvencions es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius que conté la legislació del procediment administratiu comú, sense perjudici de les especialitats que estableixen l'LGS i l'RLGS, així com l'article 172 de l'LHIS. Quan el compliment pel beneficiari s'aproxime de manera significativa al compliment total i aquest acredite una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat que caldrà reintegrar estarà determinada pel número o el grau d'incompliment de l'activitat objecte de subvenció, i es respectarà el principi de proporcionalitat.