Detall de Procediment

Autorització d'empreses de treball temporal (ETT). Treball

Codi SIA: 211046
Codi GUC: 2289
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar l'inici d'una activitat consistent a posar a la disposició d'una altra empresa usuària, amb caràcter temporal, treballadors per contractats per aquesta. La contractació de treballadors per a cedir-los temporalment a una altra empresa només podrà efectuar-se a través d'empreses de treball temporal degudament autoritzades. Les empreses de treball temporal podran, a més, actuar com a agències de col·locació quan complisquen els requisits establits en el Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Ocupació. Així mateix, podran desenvolupar activitats de formació per a la qualificació professional d'acord amb la normativa específica d'aplicació, així com d'assessorament i consultoria de recursos humans. En la seua relació tant amb els treballadors com amb les empreses clientes, les empreses de treball temporal han d'informar, expressament i en cada cas, sobre el fet de si la seua actuació és en la condició d'ETT o en l'exercici de qualsevol altra de les activitats permeses. Les persones físiques o jurídiques que vulguen realitzar l'activitat constituïda d'empresa de treball temporal han d'obtindre una autorització administrativa prèvia. L'autorització serà única, tindrà eficàcia en tot el territori nacional i es concedirà sense límit de durada.

Observacions

Observacions

Les empreses que tinguen autorització, provisional o definitiva, vigent a 5 de juliol de 2014 per a l'exercici de l'activitat d'empresa de treball temporal podran desenvolupar la seua activitat, per temps il·limitat, i en tot el territori nacional, amb subjecció al que estableix la Llei 8/2014, de 4 de juliol, sense necessitat d'una nova autorització. En els supòsits a què es refereix l'apartat anterior, serà autoritat laboral competent la que haja concedit l'autorització inicial o, en cas que haja sigut objecte d'ampliació o reducció, la que haja concedit l'última autorització.

Requisits

Requisits

Per a obtindre l'autorització, l'empresa ha de justificar davant de l'òrgan administratiu competent el compliment dels requisits següents: a) Certificació acreditativa de la inscripció de les persones jurídiques, en el registre mercantil. b) Quan la sol·licitud es formule per persones jurídiques, s'ha d'aportar, a més, una còpia autèntica de l'escriptura pública de constitució i, si escau, els estatuts de la societat. c) Certificat de l'Agència Tributària de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. d) Documentació acreditativa d'haver constituït una garantia financera consistent en el depòsit en diners en efectiu o en valors públics en la Caixa General de Depòsits, aval o fiança de caràcter solidari prestat per un banc, caixa d'estalvis, cooperativa de crèdit, societat de garantia recíproca o pòlissa d'assegurances contractada a aquest efecte i que, ha d'arribar, per a obtindre la primera autorització, a un import igual a 25 vegades el salari mínim interprofessional, en còmput anual. Aquest aval s'ha de presentar en l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT), on quedarà depositat i, a canvi, li facilitaran una carta de pagament que ha de presentar davant de l'òrgan competent. En els exercicis subsegüents, aquesta garantia ha d'arribar a un import igual al deu per cent de la massa salarial de l'exercici econòmic immediatament anterior, sense que en cap cas aquest import puga ser inferior a l'indicat en el paràgraf anterior prenent en consideració la quantia del salari mínim interprofessional vigent en cada moment. Mentre desenvolupe la seua activitat, l'empresa ha d'actualitzar anualment la garantia financera en els termes previstos en l'apartat anterior. La garantia constituïda ha de respondre, en la forma prevista reglamentàriament, pels deutes per indemnitzacions, salarials i de Seguretat Social. La garantia constituïda serà retornada quan l'empresa de treball temporal haja cessat en la seua activitat i no tinga obligacions indemnizatòries, salarials o de Seguretat Social pendents, aspectes que s'han d'acreditar davant de l'autoritat laboral competent.» e) Memòria de l'estructura organitzativa de la qual disposa l'empresa, detallada per centres de treball, en la qual es constate que l'empresa disposa d'una estructura organitzativa que li permet complir les obligacions que assumeix com a ocupadora en relació amb l'objecte social. Ha de contindre, com a mínim, els contractes de treball del personal d'estructura, el contracte d'arrendament/compra del local, i la memòria ha d'anar signada i segellada. f) Dedicar-se exclusivament a l'activitat constituïda d'empresa de treball temporal, sense perjudici del que estableix l'article 1 del Reial decret llei 8/2014, de 4 de juliol. g) No haver sigut sancionada amb suspensió d'activitat en dues o més ocasions. h) Incloure en la seua denominació els termes "empresa de treball temporal" o l'abreviatura: "ETT". A l'efecte d'apreciar el compliment del requisit relatiu a l'estructura organitzativa, es valorarà l'adequació i suficiència dels elements de l'empresa per a desenvolupar l'activitat plantejada com a objecte d'aquesta, particularment pel que fa a la selecció dels treballadors, la seua formació i la resta d'obligacions laborals. Per a aquesta valoració, es tindran en compte factors com la dimensió i l'equipament dels centres de treball; el nombre, la dedicació, la qualificació professional i l'estabilitat en l'ocupació dels treballadors contractats per a prestar serveis sota la direcció de l'empresa de treball temporal, i el sistema organitzatiu i els processos tecnològics utilitzats per a la selecció i formació dels treballadors contractats per a la posar-los a disposició d'empreses usuàries. i) L'empresa de treball temporal ha de disposar d'un nombre mínim de dotze treballadors, o el que corresponga proporcionalment, contractats per a prestar serveis sota la seua direcció amb contractes de durada indefinida, a temps complet o parcial, per cada mil treballadors contractats l'any immediatament anterior, computats tenint en compte el nombre de dies totals de posada a la disposició del conjunt dels treballadors cedits, dividit per tres-cents seixanta-cinc; o, quan el nombre de treballadors cedits, computats d'acord amb la regla anterior, fora superior a cinc mil, almenys seixanta treballadors. Sense perjudici del que s'ha indicat en els paràgrafs anteriors, per a poder iniciar la seua activitat de posada a la disposició de treballadors, l'empresa ha de disposar, com a mínim, de tres treballadors amb contracte de durada indefinida, a temps complet o parcial, mínim que s'ha de mantindre durant tot el temps d'activitat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques que pretenguen dur a terme aquesta activitat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 14/1994, d'1 de juny, per la qual es regulen les empreses de treball temporal (BOE núm. 131, de 02.06.1994).
  • Reial decret 417/2015, de 29 maig, pel qual s'aprova el Reglament de les empreses de treball temporal (BOE núm. 17, de 20.06.2015).
  • Llei 29/1999, de 16 de juliol, de modificació de la Llei 14/1994, d'1 de juny, per la qual es regulen les empreses de treball temporal (BOE núm. 170, de 17.07.1999).
  • Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'infraccions i sancions de l'ordre social (BOE núm. 189, de 08.08.2000).
  • Llei 35/2010, de 17 de setembre, de mesures urgents per a la reforma del mercat de treball (BOE núm. 227, de 18.09.2010).
  • Reial decret legislatiu 8/2014, de 4 de juliol, de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Fotocòpia compulsada del DNI o NIE del sol·licitant i, en el seu cas, del seu representant legal. Per a persones físiques no serà necessari presentar el DNI sempre que, en la sol·licitud, s'autoritze l'Administració a consultar les dades. - Poder suficient en dret, si el sol·licitant actua en representació d'una persona jurídica. - Certificació acreditativa de la inscripció de l'empresa en el registre corresponent. Quan la sol·licitud es formule per persones jurídiques, s'haurà d'aportar a més còpia autèntica de l'escriptura pública de constitució i, en el seu cas, estatuts de la societat. - La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització a la Conselleria perquè aquesta, a l'efecte de que el sol·licitant acredite el compliment de les seues obligacions *tribuitarias i amb la Seguretat Social, puga recaptar: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la *Tesoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. - el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors juntament amb la resta de la documentació les certificacions abans assenyalades, que hauran de tindre una vigència de, almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud. - Documentació acreditativa d'haver constituït una garantia financera consistent en depòsit en diner efectiu o en valors públics en la Caixa General de Depòsits, aval o fiança de caràcter solidari prestat per un banc, caixa d'estalvis, cooperativa de crèdit, societat de garantia recíproca o pòlissa d'assegurances contractada a aquest efecte i que, ha d'aconseguir, per a obtindre la primera autorització, un import igual a 25 vegades el salari mínim interprofessional, en còmput anual. Per a l'any 2014: 225.855 €. Aquest Aval es presentarà en el *PROP, c/.Gregorio Gea, 14 de València, Av. Gns. Bou, 47 a Castelló i c/. *Churruca, 29 a Alacant, on quedarà depositat i, a canvi, li facilitaran una Carta de Pagament que ha de presentar davant l'òrgan competent per a l'autorització. - Memòria de l'estructura organitzativa amb la qual compta l'empresa, detallada per centres de treball.

Presentació

Presentació

Telemàtica
https://expinterweb.mites.gob.es/sigett/ 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es farà MITJANÇANT de l'enllaç dalt indicat. El sol·licitant ha de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, en queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits telemàticament davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), ha d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat 'Enllaços' d'aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3. Fent clic en l'enllaç directe indicat en 'Com es tramita telemàticament?' o en l'enllaç 'TRAMITAR AMB CERTIFICAT' (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexeu la sol·licitud i altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d'aportar i realitzeu la presentació telemàtica de tot això per a obtindre el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, signeu i guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament han de ser enviats en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat 'Quina documentació s'ha de presentar?' apareix la llista de documents a presentar. * I en l'apartat 'IMPRESOS ASSOCIATS' (a més del tràmit telemàtic mateix) hi ha models normalitzats i omplibles de tots o alguns d'aquests documents, segons el cas. Si hi ha model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat han de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic s'indica la mida màxima permesa dels documents a annexar i els seus formats o extensions possibles (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents. 5. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-linia Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- L'autorització administrativa per a operar com a empresa de treball temporal el concedirà, amb el previ informe preceptiu i no vinculant de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, la direcció general competent en matèria de treball si l'empresa disposa de centres de treball en el territori de la Comunitat Valenciana, o la Direcció General d'Ocupació del Ministeri de Treball Migracions i Seguretat Social si l'empresa disposa de centres de treball en dues o més comunitats autònomes. - La sol·licitud d'autorització es resoldrà en el termini d'un mes des de la seua presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud es considerarà estimada. - L'autorització expirarà quan es deixe de realitzar l'activitat durant un any ininterromput. L'empresa de treball temporal estarà obligada a mantindre una estructura organitzativa que responga a l'activitat efectivament desenvolupada així com a actualitzar anualment la garantia financera.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

1. Per als supòsits de centres de treball situats a la província de València: DIRECCIÓ TERRITORIAL DE TREBALL Av. de l'Oest, 36 A la província de Castelló: DIRECCIÓ TERRITORIAL DE TREBALL c/ Major, 2 A la província d'Alacant: DIRECCIÓ TERRITORIAL DE TREBALL c/ Pintor Lorenzo Casanova, 6 Els d'àmbit autonòmic: DIRECCIÓ GENERAL DE TREBALL, BENESTAR I SALUT LABORAL Av. Navarro reabocar, 2 46004 VALÈNCIA I aquells que tinguen centres en dos o més comunitats autònomes: DIRECCIÓ GENERAL D'ÚS DEL MINISTERI D'OCUPACIÓ I SEGURETAT SOCIAL

Obligacions

Obligacions

* OBLIGACIONS D'INFORMACIÓ DE L'ETT A L'AUTORITAT LABORAL - L'empresa de treball temporal ha de comunicar, a través de l'apliación SIGett, a l'autoritat laboral que haja concedit l'autorització administrativa una relació dels contractes de posada a disposició subscrits, així com les dades relatives a la massa salarial de l'exercici econòmic immediatament anterior, tot això en els termes que reglamentàriament s'establisquen. - Igualment, l'empresa de treball temporal ha d'informar a aquesta autoritat laboral sobre qualsevol canvi de titularitat, obertura i tancament de centres de treball, cessaments de l'activitat i canvis dels administradors de l'ETT ,mitjançant una escriptura pública.

Observacions

Observacions

- Recurs d'alçada. Articles 121 122, Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

La sol·licitud d'autorització es resoldrà en el termini d'un mes des de la seua presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud es considerarà estimada. L'autorització expirarà quan es deixe de realitzar l'activitat durant un any ininterromput. L'empresa de treball temporal estarà obligada a mantindre una estructura organitzativa que responga a l'activitat efectivament desenvolupada així com a actualitzar anualment la garantia financera.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa