Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes del programa mixt d'ocupació formació garantia juvenil "T'Avalem" per a l'exercici 2022.

Codi SIA: 2927714
Codi GUC: 22932
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(14-10-2022
27-10-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquesta resolució té per objecte aprovar la convocatòria de subvencions per a l'exercici pressupostari 2022, en règim de concurrència competitiva, destinades a millorar la qualificació i la inserció professional de les persones joves que complisquen els requisits que recull la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l'ocupació, a fi de facilitar una oportunitat laboral simultània a la formació necessària per a adquirir les competències que augmenten la qualificació inserció de les persones treballadores formades. Els projectes s'adrecen exclusivament a la participació en obres o serveis d'utilitat pública o interés social la realització dels quals preveja especialitats que disposen dels corresponents certificats de professionalitat.

Observacions

Observacions

DESTINATARIS: les persones destinatàries d'aquest programa d'acord amb l'article 4 de l'ordre de bases seran persones joves majors de 16 anys i menors de 30 i hauran de complir els següents requisits mínims que s'hauran de reunir en la data d'incorporació al projecte: a) Estar inscrites i figurar com a beneficiàries actives en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que constitueix el sistema oficial d'informació i seguiment sobre la implementació de la garantia juvenil a Espanya i, consegüentment, la llista única de demanda i el suport per a la inscripció de les persones interessades en les accions executades en el context de la garantia juvenil. b) Els que recull la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. c) Els que estableix la normativa aplicable per a formalitzar un contracte per a la formació i l'aprenentatge. d) Els que preveu l'art. 20 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, per a l'accés a la formació. ENTITATS BENEFICIÀRIES: Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals. - Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que tinguen, explícitament entre els seus principals fins constitutius, el foment de l'ocupació sempre que la mancomunitat o agrupació es presente una única sol·licitud i l'àmbit d'actuació del projecte es desenvolupe almenys en dos municipis de la mancomunitat o agrupació. - Els acords/pactes territorials per l'ocupació. IMPACTE PREVIST: 47 grups = 470 alumnes Quantia/pressupost: 12.000.000 euros

Requisits

Requisits

* Les entitats beneficiàries han de comptar amb la preceptiva acreditació per a impartir cadascuna de les especialitats formatives que sol·liciten, que conduïsquen a certificats de professionalitat i incloses en el Catàleg d'especialitats formatives. * Les obres o els serveis d'utilitat pública o interés social en els quals s'incorpore l'alumnat treballador han de correspondre per la seua finalitat o competència a les entitats beneficiàries i executar-les aquestes directament. * Les entitats beneficiàries han d'executar les accions formatives per si mateixes. D'acord amb el que disposa l'art. 27 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, no podran subcontractar amb terceres parts l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. No es considerarà subcontractació, a aquest efecte, la contractació de personal docent per a impartir la formació. * No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats que concórreguen en alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 13, apartats 2 i 3, de l'LGS.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

ENTITATS BENEFICIÀRIES: Podran promoure els projectes de T'Avalem i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s'assenyalen en l'article 2,1 de l'ordre de bases: Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals. - Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que tinguen, explícitament entre els seus principals fins constitutius, el foment de l'ocupació sempre que la mancomunitat o agrupació es presente una única sol·licitud i l'àmbit d'actuació del projecte es desenvolupe almenys en dos municipis de la mancomunitat o agrupació. D'acord amb el que preveu l'article 11.2 de l'LGS, els membres associats de l'entitat beneficiària que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer, tindran igualment la consideració de persones beneficiàries. - Els acords/pactes territorials per l'ocupació constituïts a l'empara del que estableix l'article 2.1 apartat a i b de l'Ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. DESTINATARIS: Les persones destinatàries d'aquest programa d'acord amb l'article 4 de l'ordre de bases seran persones joves majors de 16 anys i menors de 30 que hauran de complir els següents requisits mínims que s'hauran de reunir en la data d'incorporació al projecte: a) Estar inscrites i figurar com a beneficiàries actives en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que constitueix el sistema oficial d'informació i seguiment sobre la implementació de la garantia juvenil a Espanya i, consegüentment, la llista única de demanda i el suport per a la inscripció de les persones interessades en les accions executades en el context de la garantia juvenil. b) Els que recull la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. c) Els que estableix la normativa aplicable per a formalitzar un contracte per a la formació i l'aprenentatge. d) Els que preveu l'art. 20 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, per a l'accés a la formació.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • - Ordre 8/2022 de 15 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'Avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil.
  • - RESOLUCIÓ de 10 d'octubre de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions als projectes «T'avalem», en desenvolupament del programa mixt d'ocupació-formació garantia juvenil, mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l'ocupació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022, en aplicació de l'Ordre 8/2022, de 15 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores
  • - Extracte de la Resolució del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions als projectes T'avalem, en desenvolupament del Programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil, mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l'ocupació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022, en aplicació de l'Ordre 8/2022, de 15 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual se n'aproven les bases reguladores

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria. (DOGV 9448, de 13/10/2022). El termini de presentació de sol·licituds serà des del 14 d'octubre de 2022 fins al 27 d'octubre de 2022.

Formularis documentació

1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que tinguen explícitament entre els seus principals fins constitutius el foment de l'ocupació, cada un dels membres han d'aportar la documentació que s'indica en l'apartat següent i s'han de comprometre a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. 2. Les sol·licituds, que ha de fer la persona representant legal de l'entitat, s'han d'acompanyar de la següent documentació per a la qual cosa cal utilitzar, si és el cas, els models normalitzats disponibles en la pàgina web del LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, de la persona representant legal, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions que siguen procedents per tal d'aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar la fotocòpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'acords o pactes per l'ocupació, document acreditatiu de l'acord adoptat per a l'execució del projecte per l'òrgan de govern de l'acord o pacte territorial que garantisca que ha sigut aprovat per totes les entitats locals, els agents socials i econòmics que hagueren subscrit l'acord o pacte, així com els corresponents acords del ple de la corporació i, en el seu cas, els convenis interadministratius en el qual es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de l'LGS, segons el model normalitzat, així com de no ser entitat deutora per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció. c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant. d) Autorització a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè obtinga de manera directa a través de certificats telemàtics l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes que preveuen els articles 18 i 19 de l'RLGS. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, per a la qual cosa ha d'aportar les certificacions que a continuació es detallen, i que tindran un període de validesa de sis mesos, a comptar de la data de la seua expedició d'acord amb el que estableix l'article 23.3 de l'RLGS: . - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. . De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de l'exempció o no subjecció. f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, del Consell, de 17 de desembre. 3. Informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud. a) Certificació acreditativa del finançament de la part del cost del projecte no subvencionada, ja que s'entén que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a l'execució total de l'activitat subvencionada. b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la disponibilitat que té per a l'execució de l'obra o el servei previstos. En cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit i substituir-lo per l'autorització dels i les titulars, determinades entitats pel caràcter social de l'obra o el servei que s'haja de realitzar; per a la qual cosa les circumstàncies de l'exempció s'han d'acreditar degudament en l'expedient. c) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic al qual LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació transferirà els fons en cas que s'aprove el projecte, així com la certificació de l'obertura d'aquest. d) Projecte relatiu a l'obra o el servei que es durà a terme, el contingut mínim del qual ha de consistir en una memòria que reculla els aspectes següents: . Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant. . Descripció detallada de l'obra o el servei que es durà a terme. En funció de l'obra que s'efectuarà, cal adjuntar un projecte bàsic o projecte tècnic complet signat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, ha de contindre, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per al desenvolupament de l'activitat. e) Projecte de pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que calga desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu haurà d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la seua durada. S'han d'indicara, així mateix, el calendari, les activitats i els requisits de tutoria per al compliment dels seus objectius. D'acord amb el que preveu els apartats 6, 7 i 8 de l'article 5 de l'ordre de bases, les entitats han d'incloure en el pla formatiu el contingut de la formació complementària de caràcter modular, així com els programes específics i les accions formatives que s'impartiran a l'alumnat que no haja arribat als objectius de l'Educació Secundària Obligatòria o equivalent, o que estiga en possessió del títol de graduat en ESO, però no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent, que els permeta accedir a certificats de nivell superior. Així mateix, en el projecte de pla formatiu, cal especificar també els aspectes següents: . Descripció del fet que l'equip didàctic i material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del pla formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants, es disposarà d'accés a Internet mitjançant una connexió de banda ampla, així com de l'equipament informàtic i de projecció audiovisual necessari per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, l'alta d'aquesta es podrà imputar a la subvenció en l'apartat de despeses de formació i funcionament. . Pressupost de despeses segons el detall següent: a) Costos derivats de la contractació del personal docent, directiu i auxiliar administratiu. b) Costos de mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips. c) Cost de la contractació de l'alumnat. . Pressupost d'ingressos que ha d'incloure la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si escau, els ingressos previstos com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats per al desenvolupament o l'execució del projecte. S'hi han de fer constar expressament, si és el cas, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar. f) En relació amb el que preveuen els apartats 11 i 13 de l'article 5 de l'ordre de bases, les entitats han d'aportar el Pla d'orientació de les persones participants, en el qual s'ha de detallar l'assessorament i la informació laboral i professional i l'assistència tècnica a l'alumnat participant tant per a la cerca d'ocupació per compte d'altri com per a l'establiment per compte propi, de manera individual o en projectes d'economia social, així com els recursos dels quals disposa l'entitat per a implementar-los. 4. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se, així mateix, la documentació acreditativa dels punts que recull l'article 7 de l'ordre de bases en què es recullen els criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció i en els termes previstos en aquest, en relació amb: a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o certificat en vigor SGSI de seguretat de la informació o altres, tots aquests en vigor. b) Certificat del secretari/ària de l'entitat local, en el qual es faça constar el nombre de persones que a data de la sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en aquesta, en alta durant l'exercici pressupostari anterior al que finança la convocatòria de què es tracte (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i la llista de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període dels col·lectius següents: La pertinença als col·lectius de les persones indicades en el certificat del secretari/ària s'ha d'acreditar documentalment de la manera següent: ? Persones amb diversitat funcional amb un grau igual al 33 % o superior (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu. S'ha d'acreditar amb el certificat emés per l'òrgan competent de reconeixement del grau de discapacitat. ? Persones en situació o risc d'exclusió social que acrediten aquesta condició mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. ? Dones víctimes de violència de gènere que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. ? Persones que es troben, o s'hagen trobat, en situació de guarda o tutela per la Generalitat, que provinguen d'institucions de protecció de la infància i de l'adolescència, que provinguen del sistema d'atenció socioeducativa de persones menors d'edat en conflicte amb la llei o que participen en els programes de preparació per a la vida independent regulats en l'article 122 de la Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i adolescència, s'ha d'acreditar mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió dels quals estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. c) Acreditació documental de disposar l'entitat sol·licitant d'un pla d'igualtat aprovat en els termes que preveu l'article 7 G) criteri 8, de l'ordre de bases. d) A l'efecte d'acreditar el compliment del que disposa el criteri 9 sobre 'Homogeneïtat de les despeses de personal' les entitats han de presentar en el termini presentació de sol·licituds que assenyale la convocatòria certificat del secretari/a de l'entitat local en el qual es faça constar, respecte de les condicions laborals retributives del personal contractat temporalment per a l'execució dels projectes, l'aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les Organitzacions Sindicals per adhesió o l'aplicació d'aquest o, si és el cas, que el conveni col·lectiu aplicable millora les condicions retributives de l'acord marc. L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat 4 té caràcter voluntari; en conseqüència, només es valorarà la documentació que adjunte l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que siga procedent fer requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'aquesta documentació en cas que continga errors o és insuficient per a efectuar la valoració.

Presentació

Presentació

Telemàtica
D'acord amb el que preveu l'article 14,2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, la documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud, la sol·licitud de bestreta, la presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb aquesta convocatòria, en tot cas, les entitats interessades estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a fer qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans electrònics en el model normalitzat que estarà disponible en el portal de LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, juntament amb la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció i específica que es determine en les corresponents convocatòries. Per a la presentació de les sol·licituds s'accedirà a la seu electrònica de la Generalitat o a la web de LABORA a través de l'enllaç a la sol·licitud telemàtica. Per a la presentació de la sol·licitud es podran utilitzar qualsevol dels mecanismes d'identificació i signatura admesos per la seu electrònica de la Generalitat Valenciana. Conforme al que disposa l'art. 68.4 la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si les entitats interessades presenten la sol·licitud presencialment, es requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquests efectes es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en qual s'haja fet l'esmena. 1. Les notificacions s'han de practicar per mitjans electrònics i, d'acord amb el que preveu l'article 41.1, paràgraf tercer, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les notificacions són vàlides sempre que permeten tindre constància del seu posada a disposició, l'accés per part de l'interessat o la persona o representant legal, de les seues dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari. L'acreditació de la notificació efectuada s'ha d'incorporar a l'expedient. Si, per raons tècniques o de qualsevol altra índole, la notificació electrònica no és possible, s'ha de practicar per mitjà de correu certificat. 2. D'acord amb el que preveu l'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en qualsevol moment del procediment, si l'Administració considera que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, ho posarà en coneixement del seu autor i li concedirà un termini de 10 dies per a omplir-lo. En el cas dels interessats que no atenguen el requeriment, es podrà declarar que perden el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s'ha d'admetre l'actuació de l'interessat, que produeix els seus efectes legals, si es produeix abans o dins del dia en què es notifique la resolució en la qual es considere que el termini ha transcorregut.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i de la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció i específica que es determina en la convocatòria. 2. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació, que podran recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de tota la documentació que calga per a acreditar l'exacte compliment de les condicions que exigeix Ordre i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la comprovació de la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes i la seua valoració correcta. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat promotora sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició. 3. Una vegada finalitzada la fase d'instrucció, la direcció territorial emetrà un informe amb la llista de projectes que hagen acreditat la seua viabilitat tècnica i econòmica, així com el compliment de la resta de les condicions exigides per a ser objecte de subvenció, amb la indicació, d'acord amb les instruccions que a aquest efecte puga establir la Direcció General d'Ocupació i Formació, de les dades que s'hagen de comprovar en la fase d'instrucció i siguen necessàries per a l'adequada valoració dels projectes. Així mateix, la direcció territorial inclourà en l'informe la relació de les sol·licituds inadmeses o excloses amb la indicació de les causes concretes de la seua exclusió. 4. Els projectes que superen aquesta primera fase d'instrucció seran valorats per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes en termini, que es resoldran per ordre de més a menys puntuació. Els projectes en els quals alguna de les especialitats no complisca amb els requisits establits es podran valorar parcialment, a proposta de l'òrgan instructor, sempre que el projecte mantinga la seua coherència i continue sent viable tècnicament. 5. Una vegada realitzades les valoracions, s'emetrà una llista provisional de valoració en què quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació total provisional de cada una de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquesta llista es publicarà en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació a fi que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions, la comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concretarà, en els seus corresponents annexos, el resultat definitiu de la valoració amb la indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes es publicaran en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions previstes en la corresponent convocatòria, sense que s'hi puguen fer al·legacions. 6. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, la corresponent direcció territorial formularà la proposta de resolució. 7. En el cas que queden sol·licituds presentades a l'empara d'aquesta convocatòria valorades positivament d'acord amb el procediment establit i que no es puguen atendre per falta de disponibilitat pressupostària, aquestes es constituiran en llista de reserva degudament ordenada, i podran ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària corresponent com a conseqüència de més dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides. En cap cas es tornarà a concedir a la mateixa entitat quan aquesta haja renunciat a una subvenció d'aquest programa en la mateixa convocatòria. 8. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

A) Desenvolupament de projectes anteriors. Criteri 1: valoració enquestes d'execució. B) Desocupació registrada en l'àmbit territorial del projecte: Criteri 2: desocupació. C) Perspectives d'ocupació del col·lectiu participant: criteri 3. Grau de prioritat. D) Itineraris formatius: criteri 4. Itineraris formatius. E) Àmbit territorial criteri 5. àmbit territorial i acords/pactes F) Normes de qualitat. Criteri 6: certificats de qualitat i seguretat. G) Aplicació de mesures de responsabilitat social. Criteri 7: inclusió social. Criteri 8: igualtat entre dones i homes. El valor absolut de la puntuació final determinarà l'ordre de prioritat d'aprovació de les accions. En el cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els criteri 7, 8, 5, 1, 2, 3, 4 i 6, per aquest ordre, i, si encara així persisteix l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. Els projectes que superen la fase d'instrucció seran valorats per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes, per a la qual cosa s'aplicaran els criteris de valoració que estableix l'article 7 de l'ordre de bases.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableix l'article 14 de l'LGS i l'altra normativa aplicable, i sense perjudici de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries, entre altres: a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de la disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats per a aquest efecte. b) Facilitar el seguiment de la participació de les persones que hi participen, l'aprenentatge i l'avaluació, així com la investigació de metodologies i eines necessàries per a l'actualització del sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral i corresponsabilitzar-se'n. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que puguen realitzar els òrgans de control competents. d) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans que calguen per a l'acreditació de l'especialitat. e) Comprovar que els participants disposen dels requisits d'accés o de les competències clau per a efectuar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. f) Com que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament per l'FSE+ o altres programes finançats amb fons europeus, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l'entitat haurà de conservar a escala adequada tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'últim pagament a les beneficiàries. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus caldrà ajustar-se, en aquest aspecte, a les obligacions que, en el seu cas, establisca el Reglament pel qual es regulen aquests. g) Portar un compte separat de la subvenció concedida i obrir els subcomptes necessaris d'ingressos i despeses per cada acció subvencionada, i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar aquesta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. h) Informar els participants de la correspondència de l'acció formativa amb un certificat de professionalitat (CP) o una acreditació parcial acumulable (APA). i) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada. j) Acreditar que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social tant en la data de concessió com en la de pagament. k) Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant en la data de concessió com en la de pagament. l) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. m) A l'efecte de difusió pública, atés que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu+ o altres programes finançats amb fons europeus, l'entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat i transparència en l'execució dels fons que estableix el Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Així mateix haurà de figurar el logo d'aquest fons en els termes i conforme a les especificacions tècniques contingudes en l'annex IX del Reglament (UE) 2021/1060 pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre aquests el Fons Social Europeu Plus. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa finançat amb fons europeus caldrà ajustar-se, en aquest aspecte, a les obligacions que, en el seu cas, establisca el Reglament pel qual aquests es regulen. n) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060 i article 17 i annex I del Reglament (UE) 2021/1057. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus caldrà ajustar-se, en aquest aspecte, a les obligacions que, en el seu cas, establisca el Reglament pel qual aquests es regulen. o) Aportar el número de registre del centre i de l'especialitat que té acreditats en el termini que establisca la corresponent convocatòria o, en defecte d'això, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en aquesta. p) L'entitat beneficiària, com a requisit previ al cobrament, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes. q) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de l'alumnat i els controls de l'avaluació del seu aprenentatge. r) Executar els projectes respectant les normes aplicables, en particular les relatives a contractació pública, la protecció de dades de caràcter personal, la seguretat i la salut laboral, protecció del medi ambient i igualtat d'oportunitats entre homes i dones conciliació de la vida laboral i familiar s) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici del projecte, qualsevol modificació posterior, i la comunicació de la finalització d'aquesta, d'acord amb el contingut, els terminis i els procediments que que a aquest efecte es les convocatòries. t) Elaborar els plans formatius individuals en els quals s'especifique el contingut de la formació, el calendari i les activitats i els requisits de tutoria per al compliment dels seus objectius. Aquests plans s'han d'incloure en el contracte de l'alumnat-treballador.

Observacions

Observacions

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa vigent o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja esmentats, d'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels que preveu la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les subvencions per als projectes T'AVALEM es calcularan per a cobrir les diverses despeses i arribaran als conceptes següents, respectant, en el seu cas, les condicions establides pel Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021 pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats, les convocatòries determinaran les modalitats de les subvencions, o en la normativa aplicable que regule el programa finançat amb fons europeus que confinancie aquesta ajuda. D'acord amb el que preveu l'article 9 de l'Ordre de bases, per a l'exercici 2022 s'estableixen els següents mòduls econòmics: a) Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,91 € per cada participant i hora. B) Mòdul B. Costos de formació: 1,10 € per cada participant i hora. C) Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el salari mínim interprofessional anualment establit, corresponent a l'any de concessió de la subvenció, sense perjudici de l'obligació de les entitats de fer efectives les retribucions que corresponguen a l'alumnat treballador en relació amb el temps de treball efectiu d'acord amb la normativa laboral aplicable. Els possibles increments que es puguen produir en els referits costos salarials quedaran a càrrec de l'entitat beneficiària. L'import total de la subvenció, calculada de conformitat amb els criteris anteriors, en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost del projecte. De conformitat amb el que preveu l'article 19.2 de l'LGS, aquesta subvenció és incompatible amb la percepció d'altres subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. BESTRETES: En el cas d'ajudes dirigides a l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, l'Administració pública competent podrà anticipar fins al 90 per cent de la subvenció concedida, amb una sol·licitud prèvia que s'ha de presentar una vegada estiga acreditat l'inici de l'activitat formativa. En el cas d'entitats no incloses en el paràgraf anterior, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 % de l'import concedit i fins a un 35 % addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. A aquests efectes, es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a l'efecte, que comprendran les opcions següents: a) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida. En qualsevol d'aquests casos, excepte en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'ha de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, s'ha de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte que s'ha aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà a l'objecte esmentat. L'entitat beneficiària ha de depositar la garantia en el corresponent servei territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, l'entitat beneficiària l'ha de presentar en el corresponent servei territorial de formació per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. ** No es podrà fer el pagament de la subvenció mentre l'entitat beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. A aquests efectes, d'acord amb el que preveu l'article 22.4 del Reglament de la Llei general de subvencions, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de la sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del reglament esmentat a través de certificats telemàtics, cas en què la sol·licitant no haurà d'aportar la certificació corresponent. No obstant això, la sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització, per a la qual cosa ha d'aportar, aleshores, les certificacions corresponents. Així mateix, per a poder fer el pagament de la subvenció, l'entitat ha d'acreditar que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament mitjançant la presentació d'una declaració responsable. **Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, ha de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de la Generalitat, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar les resolucions no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de la publicació de la respectiva convocatòria. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

A la vista de l'expedient i de les actes de la comissió amb el resultat de la valoració, la corresponent direcció territorial formularà la proposta de resolució. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

CAUSES DE MINORACIÓ I REINTEGRAMENT: 1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, la concurrència de qualsevol de les circumstàncies previstes en l'article 37 de l'LGS. 2. La falta de comunicació de l'inici de l'activitat en la forma i dins del termini previstos determinarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció. 3. En el cas d'incompliments parcials, es determinarà la quantitat que ha de reintegrar l'entitat beneficiària segons el principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, de conformitat amb el que disposa el número 2 de l'article 37 de l'LGS, en relació amb la lletra n, de l'apartat 3 de l'article 17 d'aquesta llei. 4. La justificació insuficient de les despeses subvencionades determinarà la minoració i el reintegrament si pertoca. 5. La falta d'impartició de la totalitat de les hores aprovades per resolució determinarà la minoració proporcional de la subvenció concedida. 6. La falsedat de les dades del compte justificatiu de despeses determinaran la minoració o el reintegrament corresponent, així com l'aplicació de la sanció que, si és el cas, corresponga. 7. Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última per la qual s'haja concedit la subvenció. El règim de responsabilitat per reintegrament de les subvencions serà el que estableix l'LGS esmentada i la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. En el cas de cofinançament de la subvenció per l'FSE+ i de conformitat amb el que disposa l'article 6 de la Llei General de subvencions, el termini de prescripció del reintegrament serà el que s'estableix en l'article 3 del Reglament (CE Euratom) núm. 2988/1995 del Consell de 18 de desembre de 1995, que estableix que per als programes pluriennals, el termini de prescripció s'estendrà en tot cas fins al tancament definitiu del programa. RÈGIM SANCIONADOR: Si es detecta alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de l'LGS, se seguirà el procediment d'acord amb el que estableix l'article 67 d'aquesta llei i el seu reglament de desplegament, i es podran imposar les sancions que estableix la Llei de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.