Detall de Procediment

Convocatòria de beques a joves residents en les residències juvenils de l'IVAJ per al curs 2023/2024.

Codi SIA: 2930241
Codi GUC: 22968
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE LA JOVENTUT IVAJ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(28-09-2023
17-10-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es convoquen 12 beques per a joves que tinguen la condició de residents en qualsevol de les residències juvenils de l'IVAJ, de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre 4/2018, de 7 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques a joves residents en les residències juvenils del Institut Valenciá de la Joventut, en règim de concurrència competitiva.

Observacions

Observacions

1. La persona interessada s'identificarà amb un certificat de signatura digital acceptat per la Generalitat, emés per una entitat autoritzada. 2. Una vegada emplenada la sol·licitud d'aportació de documentació, es validarà i s'adjuntaran els documents electrònics que haja d'aportar. 3. La documentació aportada s'incorporarà a l'expedient obert, i serà analitzada pel personal competent en aqueixa matèria.

Requisits

Requisits

OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES: A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de Subvencions, les persones beneficiàries tindran l'obligació de: 1. Mantindre's en la situació que legítima la seua concessió durant el curs acadèmic o període per al qual es concedeix la beca i complir la seua finalitat. 2. Acreditar el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la beca. 3. Comunicar a l'IVAJ l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol administració o ens, públic o privat, tant nacional com internacional. 4. Col·laborar amb la direcció dels centres i el personal de l'IVAJ en la dinamització i programació d'activitats dirigides a la joventut, i, concretament, dedicaran una hora a la setmana en aquestes tasques: • Recopilar la informació dels diferents programes de l'IVAJ que vagen dirigits als i a les joves que resideixen en la instal·lació. • Reelaborar la informació recopilada i facilitar-la als i les joves residents. • Mantindre contacte amb el departament de comunicació per a recaptar informació i resoldre dubtes, o gestionar inscripcions en programes de l'interés dels i les residents. • Col·laborar amb la direcció de la residència i amb els i les residents per a programar activitats com la fi de curs. • Qualsevol activitat relacionada amb les anteriors tasques. CRITERIS DE VALORACIÓ I PUNTUACIÓ DE LES SOL·LICITUDS Els criteris objectius per a l'atorgament de les beques es determinen en l'article 5 de l'Ordre 4/2018, de 7 de maig, de Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Per a l'obtenció de la beca, el sol·licitant haurà d'aconseguir, almenys, una puntuació igual o superior a 10 punts sobre el total de 20 punts possibles. Serà motiu de denegació que un sol·licitant obtinga la puntuació mínima en algun dels criteris de baremació. La valoració de la situació socioeconòmica es realitzarà d'acord amb el que es disposa en l'article 6 de l'Ordre 4/2018, de 7 de maig, de Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, tot això referit a l'exercici econòmic 2022. Per al càlcul de la puntuació de la valoració socioeconòmica s'obtindrà la renda de la unitat familiar mitjançant l'agregació de les rendes de cadascun dels membres computables de la unitat familiar. Trobada la renda de la unitat familiar a l'efecte de beca, se li aplicaran les següents deduccions: a) Per aportació d'ingressos per membres computables diferents dels sustentadors familiars: el 15 per cent dels ingressos aportats per qualsevol membre computable de la família diferent dels sustentadors principals. b) Per pertinença del sol·licitant a família nombrosa de categoria general o especial: 525 euros per cadascuna de les germanes i germans que siguen membres computables i convisquen en el domicili familiar, inclosa la persona sol·licitant, quan es tracte de famílies nombroses de categoria general, i 800 euros si es tracta de famílies nombroses de categoria especial, sempre que es tinga dret a aquest benefici. c) Existència d'algun membre computable de la família, inclòs el propi sol·licitant, afectat per una minusvalidesa legalment qualificada: 1.811 euros per cadascuna de les germanes i germans, o per la pròpia persona sol·licitant que presente discapacitat, legalment reconeguda, de grau igual o superior al 33 per cent; o 2.881 euros quan la discapacitat siga de grau igual o superior al 65 per cent. d) Per residència de dues o més germans fora del domicili familiar per raó d'estudis: 1.176 euros per cadascuna de les germanes i germans de la persona sol·licitant menor de vint-i-cinc anys o pel propi sol·licitant que curse estudis universitaris i residisca fora del domicili familiar, amb residència fora del domicili familiar per raó d'estudis universitaris. e) Orfandat absoluta del sol·licitant: El 20 per cent de la renda de la unitat familiar en els supòsits d'orfandat absoluta de la persona sol·licitant sempre que siga menor de vint-i-cinc anys. Per al càlcul de la puntuació de la valoració socioeconòmica es dividirà la renda de la unitat familiar, una vegada aplicades les deduccions, entre tots els membres de la unitat familiar i a l'import resultant se li atorgarà la següent puntuació, segons el tram en què es trobe: fins a 1.000 € 10 punts “ 3.000 € 9 punts “ 6.000 € 8 punts “ 9.000 € 7 punts “ 12.000 € 6 punts “ 15.000 € 5 punts “ 18.000 € 4 punts “ 21.000 € 3 punts “ 24.000 € 2 punts “ 27.000 € 1 punts més de 30.000 € 0 punts La valoració de l'expedient acadèmic del curs acadèmic 2022/2023 o, en defecte d'això, de l'últim any en què la persona interessada va realitzar estudis, es realitzarà d'acord amb el que es preveu en l'article 7 de l'Ordre 4/2018, de 7 de maig, de Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Al càlcul de la puntuació de la valoració acadèmica, se li atorgarà una puntuació de 5 a 10 punts, en relació amb la nota mitjana final obtinguda i els següents trams: Nota mitjana final obtinguda de 0 a 4,99: 0 punts Nota mitjana final obtinguda de 5 a 5,99: 5 punts Nota mitjana final obtinguda de 6 a 6,99: 6 punts Nota mitjana final obtinguda de 7 a 8,99: 8 punts Nota mitjana final obtinguda de 9 a 9,99: 9 punts Nota mitjana final obtinguda de 9,99 a 10: 10 punts

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran optar a l'obtenció de la beca objecte d'aquesta convocatòria les persones físiques que residisquen en les residències juvenils de l'IVAJ i que no estiguen incurses en alguna de les prohibicions regulades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació serà de 20 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV. (des del dia 28/09/2023 fins al 17 d'octubre de 2023. (DOGV núm.9692, de data 27/09/2023)

Formularis i documentació

Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació: a) Declaració responsable de no ser beneficiari d'una altra beca o ajuda de característiques similars concedida per altres administracions o ens públics o privats, que s'inclou en el model de sol·licitud. b) Declaració responsable de no concórrer en la persona sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que s'inclou en el model de sol·licitud. c) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Per a això, les persones sol·licitants podran autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social mitjançant certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no atorguen aquesta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions. d) Així mateix, les persones sol·licitants podran autoritzar la consulta de les seues dades d'identitat mitjançant el sistema de verificació i consulta de dades d'identitat, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no atorguen aquesta autorització hauran d'aportar còpia compulsada del DNI. 2. A l'efecte de baremació haurà d'acompanyar-se la següent documentació complementària: a) Original o fotocòpia compulsada del certificat de la Renda de 2022 de la persona sol·licitant, emés per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o, en el seu cas, certificat tributari de renda de 2022 en cas de no estar obligat a presentar la declaració de l'IRPF d'aquest exercici, únicament quan no s'haja autoritzat la consulta de les dades. b) Original o fotocòpia compulsada del certificat de la Renda de 2022 de tots els membres de la unitat familiar, majors de 16 anys, emés per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o, en el seu cas, certificat tributari de renda de 2022 dels membres que no van estar obligats a presentar la declaració de l'IRPF d'aquest exercici. c) Document acreditatiu de les notes obtingudes en el curs acadèmic 2022/2023, expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat aquests estudis i, només en el cas de no haver cursat estudis durant el referit any acadèmic, declaració responsable de no haver cursat estudis durant aquest curs, així com document acreditatiu de les notes obtingudes en l'últim any en què va realitzar estudis, expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat aquests estudis. d) A l'efecte dels càlculs previstos en l'article 6 de l'ordre de bases citada, haurà d'aportar-se la documentació acreditativa de les situacions esmentades en aquests apartats, si escau: • Títol de família nombrosa, si és el cas, o autorització per a realitzar la consulta telemàtica. • Certificat de discapacitat, si escau, o autorització per a realitzar la consulta telemàtica. • Document acreditatiu de situació d'orfandat absoluta del sol·licitant, si escau. • Certificat municipal corresponent sobre els membres de la unitat familiar. De conformitat amb el que es disposa en l'article 6.3.a) de l'Ordre 4/2018, de 7 de maig, de Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, es consideren membres de la unitat familiar juntament amb la persona sol·licitant, el pare i la mare, el tutor o tutora o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, els germans solters menors de 25 anys i que convisquen en el domicili familiar a 31 de desembre de 2022, els de major edat, quan es tracte de persones amb discapacitat, així com els ascendents dels pares que justifiquen la seua residència en el mateix domicili que els anteriors. Si, de la comprovació efectuada, resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Les dades que no queden acreditats mitjançant l'aportació de la documentació a l'efecte de baremació, no podran ser tinguts en compte a l'efecte de la valoració de la sol·licitud presentada. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud com en la restant documentació aportada, podrà comportar, en funció de la seua importància, la denegació de la beca sol·licitada, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se. Si els documents exigits ja estan en poder de l'IVAJ el sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en l'article 53.1.d) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sempre que es faça constar, per escrit, la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, en el seu cas, emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre tal documentació i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant la seua presentació o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix aquesta documentació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds es presentaran exclusivament de manera telemàtica, es tramitaran per internet a través del següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22968&version=amp. Requereix certificat electrònic. https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciartramite.html?tramite=dgm_gen&version=4&login=c&idioma=es&idcatguc=pr&idprocguc=22968

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Aquest procediment, es tramita a través de tràmit telemàtic, requereix certificat electrònic..

Observacions

Observacions

Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica, a través del següent enllace https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22968&version=amp En el cas d'optar per presentar les sol·licituds de manera presencial, hauran de fer-ho preferentment i amb cita prèvia, en els Registres de l'IVAJ, al carrer Hospital, 11, 46001 de València en els de les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant, Avinguda d'Orihuela, 59, 03007 Alacant, o de Castelló, carrer Orfebres *Santalínea, 2, 12005 Castelló de la Plana, en les residències juvenils o en qualsevol dels llocs i mitjans que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El model de sol·licitud previst en l'annex II es podrà descarregar des del portal de l'IVAJ següent: http://www.ivaj.gva.es/es/residencies L'imprés haurà d'emplenar-lo i signar-lo la persona interessada, i, en el cas de menors d'edat, el pare, la mare o el/la tutor/a. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que es disposa en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a l'IVAJ siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella en la qual tinga entrada en el Registre de l'IVAJ.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Enllaços

Enllaços

Termini alegació: OBERT

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de 2 mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el DOGV. Potestativament, podrà interposar-se recurs de reposició, davant la Direcció General de l'IVAJ, en el termini d'1 mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA- L'import de cada beca consistirà en l'exempció del pagament del 60% de les quotes mensuals que els correspondria abonar, durant els mesos de setembre a desembre de 2023, i dels mesos de gener a juny de 2024 en les residències juvenils de La Florida d'Alacant, "Mare de Déu del Lledó" de Castelló i "Sant Crist de la Mar" de Benicarló. Respecte de les quotes mensuals que puguen haver satisfet ja els beneficiaris, es procedirà a la devolució del percentatge corresponent del preu de cada quota mensual.

Termini màxim

Termini màxim

1. La resolució de la convocatòria correspondrà a la persona titular de la Direcció General de l'IVAJ. 2. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en els termes previstos en l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 3. D'acord amb el que es preveu en l'article 15.3 de l'Ordre 4/2018, de 7 de maig, de Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva, les beques concedides es publicaran en la pàgina web de l'IVAJ, amb indicació de les persones beneficiàries.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit permet l'aportació de documents a un expedient de sol·licitud per a la convocatòria de beques a joves residents en les residències juvenils de l'IVAJ per al curs acadèmic 2023/2024. L'aportació es pot realitzar: - Per iniciativa de la persona interessada. - A conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració.

Termini

Termini

L'aportació de documents es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, mentre no se li haja requerit i l'expedient no estiga arxivat. Si ja se li ha requerit, la documentació s'aportarà en el termini que l'Administració establisca.

Documentació

Documentació

Quan siga per iniciativa de la persona interessada, aportarà la documentació que considere pertinent. Si es tracta de requeriment administratiu, la que se li sol·licite en aquest.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Aquest tràmit es presentarà de manera telemàtica, amb certificat electrònic a través de l'enllaç corresponent: Es tramitarà per internet amb certificat electrònic a través de l'enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22968&version=amp. https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciartramite.html?tramite=dgm_gen&version=4&login=c&idioma=es&idcatguc=pr&idprocguc=22968