Detall de Procediment

SUG - Ajudes directes per a les persones treballadores autònomes i les empreses del sector del transport públic de viatgers amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d'Ucraïna.

Codi SIA: 2929186
Codi GUC: 22980
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-11-2022
07-12-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentació de la documentació per a l'acceptació de les ajudes directes per a les persones treballadores autònomes i les empreses del sector del transport públic de viatgers amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d'Ucraïna, aprovades en el DECRET LLEI 16/2022, de 18 de novembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores d'ajudes directes per a les persones treballadores autònomes i les empreses del sector del transport públic de viatgers amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d'Ucraïna.

Observacions

Observacions

INFORMACIÓ ADDICIONAL La percepció d'aquestes ajudes serà compatible amb altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, autonòmics, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les ajudes, aïllada o en concurrència amb altres, no supere la pèrdua d'ingressos que són objecte de subvenció. La percepció d'aquestes ajudes serà incompatible amb la percepció d'altres ingressos en concepte de compensació o reequilibri econòmic per la prestació de serveis púbics de transport regular de viatgers d'ús general, siga quina siga la seua situació administrativa, que preveuen referències a preus de combustibles de data posterior a 1 de gener de 2022 o mitjançant l'aplicació de fórmules de revisió de preus amb índexs posteriors a 1 de gener de 2022. Als efectes, en la determinació de l'ajuda no es computaran els vehicles mínims necessaris per a la prestació del servei públic en la part proporcional en què s'haja aplicat l'actualització del preu del combustible. Correspon a les empreses beneficiàries l'obligació de comunicar a l'òrgan concedent, siga quin siga el moment de la seua concessió, l'obtenció d'ingressos procedents de qualsevol administració que financen l'increment del cost dels combustibles. Aquesta comunicació s'ha de fer tan prompte com es conega, en un termini màxim de deu dies. Realitzada, si és el cas, la comunicació prevista en aquest precepte, o bé d'ofici, mitjançant resolució de l'òrgan concedent es podrà modificar la quantia de les ajudes concedides i acordar el reintegrament que siga procedent. L'omissió o demora en la comunicació que preveu aquest precepte comportarà l'exigència dels interessos de demora reportats des del moment en què s'havia d'haver realitzat la comunicació fins a la data en què en siga coneixedor l'òrgan competent. Amb caràcter general, totes les ajudes que preveu el marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda per a donar suport a l'economia després de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia poden acumular-se entre si, sempre que es respecten els imports màxims i els llindars d'intensitat màxima que estableix per a cada tipus d'ajuda aquest marc nacional temporal i en el marc temporal europeu Ucraïna. Les ajudes concedides a l'empara d'aquest marc nacional temporal poden acumular-se amb ajudes concedides en el marc nacional temporal relatiu a la COVID-19, sempre que es respecten les seues respectives normes d'acumulació. Les mesures d'ajuda temporal que preveu aquest marc nacional temporal poden acumular-se amb les ajudes que entren en l'àmbit d'aplicació dels reglaments de minimis, sempre que les regles d'acumulació que preveuen aquests reglaments de minimis siguen respectades. Les mesures d'ajuda temporal previstes en aquest marc nacional temporal poden acumular-se amb les ajudes atorgades en virtut dels reglaments d'exempció per categories, sempre que les regles d'acumulació que preveuen aquests siguen respectades. Les mesures d'ajuda temporal que preveu aquest marc nacional temporal poden acumular-se amb les ajudes concedides en virtut de l'article 107, apartat 2, lletra b del TFUE, però no poden donar lloc a una compensació excessiva del perjudici causat pel beneficiari. OBLIGACIONS DE LES PERSONES FÍSIQUES I JURÍDIQUES BENEFICIÀRIES a) Facilitar totes les dades i la informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li requerisca l'òrgan gestor d'aquest procediment. b) Comunicar a la Direcció General d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida. c) Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, en cas d'haver percebut durant un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a deu mil euros. En concret, hauran de publicitar en la seua pàgina web, si en tenen, l'obtenció d'aquesta subvenció. d) Les persones beneficiàries de l'ajuda tindran l'obligació de conservar tota la documentació relacionada amb aquestes ajudes, en el termini de 10 anys a comptar des de la concessió de l'ajuda. e) Sotmetre's a les actuacions de control financer que preveuen els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control. Les persones beneficiàries quedaran obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació que requerisca l'òrgan gestor de la subvenció. g) Impressió de pantalla justificativa de la publicitat preceptiva realitzada en la web de l'empresa, en cas de tindre-la, en els termes de l'article 10 d'aquest decret llei.

Requisits

Requisits

Les persones beneficiàries han de complir els requisits següents: a) Ser titulars d'autoritzacions de transport públic de viatgers amb autobús per carretera (VD) residenciades a la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que conste en el Registre d'empreses i activitats de transport (REAT) a data 1 d'octubre de 2022. b) En cas que es tracte de persones físiques, han d'estar donades d'alta en el Règim Especial de Treballadors per compte propi o autònoms (RETA) en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. c) No trobar-se en cap de les circumstàncies que prohibeixen adquirir la condició de persona beneficiària que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003. No obstant això, no serà exigible el que disposen les lletres e i g de l'apartat 2 d'aquest article. d) No estar subjectes a cap ordre de recuperació pendent, després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda percebuda il·legal o incompatible amb el mercat interior. e) No estar afectades per cap de les següents situacions: incidències amb el Registre d'acceptacions impagades (RAI), amb l'Associació Nacional d'Establiments Financers de Crèdit (ASNEF) o de caràcter judicial o fons propis negatius. f) Disposar dels llibres comptables, dels registres tramitats i d'altres documents degudament auditats, en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial aplicable. g) Complir qualsevol altra obligació legal o reglamentària que els puga afectar. No podran tindre la condició de persona beneficiària les persones treballadores autònomes i empreses amb personalitat jurídica pròpia legalment constituïdes a Espanya, que formen part del sector públic, segons es defineix en l'article 3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones treballadores autònomes o empreses, que siguen titulars d'autoritzacions de transport públic de viatgers amb autobús per carretera (VD) residenciades a la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que conste en la seua inscripció en el Registre d'empreses i activitats de transport (REAT).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. (DOGV núm. 7464, de 12/02/2015)
  • DECRET LLEI 16/2022, de 18 de novembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores d'ajudes directes per a les persones treballadores autònomes i les empreses del sector del transport públic de viatgers amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d'Ucraïna. (DOGV núm. 9475, de 22.11.2022)
  • Correcció d'errors del Decret llei 16/2022, de 18 de novembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores d'ajudes directes per a les persones treballadores autònomes i les empreses del sector de transport públic de viatgers en autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra a Ucraïna (DOGV núm. 9475, de 23.11.2022).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des del dia hàbil següent a la publicació del Decret llei 16/2022, de 18 de Novembre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.(DOGV num. 9475, de 22/11/2022) En la tramitació d'aquestes bases reguladores i aquesta convocatòria se seguirà el procediment d'urgència i es reduiran els terminis a la meitat, excepte el de presentació de sol·licituds i recursos.

Formularis i documentació

La documentació requerida per a formalitzar la sol·licitud d'acceptació de l'ajuda serà la següent: a) Model normalitzat de document d'acceptació de l'ajuda, signat electrònicament. b) Els qui actuen per mitjà de representant, hauran d'aportar documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formule la sol·licitud d'ajuda com a representant d'aquesta, bé mitjançant la seua inscripció en els registres públics corresponents, o bé mitjançant model normalitzat d'acreditació de representació. c) Justificant telemàtic del tràmit automatitzat d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives o bancaris a incorporar en la BDC.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació del qual està disponible en: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168 https://regrep.accv.es/accv_repr/login.html 2. Si ja disposeu de certificat digital, hi podeu accedir fent clic en "Tramitar amb certificat" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop) i arribareu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació, tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la vostra carpeta ciutadana: https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va 3. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: https://www.gva.es/va/web/atencio_ciutadania/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la carpeta ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Es tramitarà pel procediment d'urgència i es reduiran els terminis a la meitat, excepte el de presentació de sol·licituds i recursos. 1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en els termes que estableix l'article 56 de la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres. 2. ESMENA - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que resulte exigible, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 5 dies esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que ha de ser dictada en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu. - L'aportació de documentació complementària s'ha de fer a través de la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es), mitjançant el tràmit que s'establisca a aquest efecte i fent referència al codi d'expedient que se us haja assignat. La no aportació en termini de la corresponent documentació i la seua falta d'esmena determinarà l'exclusió de la sol·licitud. 3. INSTRUCCIÓ - La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General de Transport. 4. RESOLUCIÓ - Examinades les sol·licituds d'acceptació de l'ajuda, l'òrgan instructor emetrà la proposta de concessió, en què farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de l'ajuda i es proposarà, al mateix temps, la seua concessió i pagament per l'òrgan competent per a resoldre. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible. - La resolució de concessió determinarà la quantia concedida a cada persona o entitat jurídica i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a les quals hagen de subjectar-se la persona o entitat beneficiària.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Subdirecció General de Transport.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia de les ajudes vindrà determinada pel nombre de vehicles que les persones sol·licitants tinguen efectivament adscrits a una autorització de transport tipus VD, que estiguen residències en la Comunitat Valenciana i que figuren inscrites en el Registre d'Empreses i Activitats de Transport (REAT) a data 1 d'octubre de 2022. L'import a percebre consistirà en una aportació única per a cada persona sol·licitant a raó de 950,00€ per cada vehicle efectivament adscrit a una autorització de transport tipus VOSTÉ En cap cas, l'import resultant podrà superar la quantitat bruta de 2.000.000 euros, és a dir, abans d'impostos i altres retencions, tenint en compte les ajudes concedides a empreses associades o vinculades. En el cas que les ajudes concedides a empreses associades o vinculades superen l'assenyalada quantitat màxima, es repartiran de manera proporcional, en funció de la contribució a aquesta xifra, atés el nombre de vehicles, entenent-se que cadascuna de les empreses associades o vinculades presta el seu consentiment perquè l'Administració competent informe a la resta que es donen les circumstàncies descrites.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar resolució expressa i notificar-la serà de 3 mesos, comptats a partir del dia hàbil següent a la publicació del present decret llei.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Article 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.