Detall de Procediment

Cens d'associacions d'alumnes no universitaris. ALTA, BAIXA i MODIFICACIONS

Codi SIA: 210571
Codi GUC: 239
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Esmena

  • Recurs Alçada

  • Recurs Reposició

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La inclusió en el cens tindrà com una de les finalitats poder sol·licitar les ajudes, que amb caràcter anual convoca la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. Este procediment abasta altres comunicacions referides a modificacions de l'associació com ara: -Altes -Baixes -Esmena de sol·licituds -Renovació de juntes directives -Modificació d'Estatuts. Estes comunicacions es tramitaran accedint a través d'este mateix procediment.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Associacions d'alumnes i alumnes que desitgen sol·licitar la inscripció en el cens de la Comunitat Valenciana, o que ja estant registrades sol·liciten alguna modificació, realitzen alguna comunicació de les contemplades en este procediment o desitgen donar-se de baixa.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

L'interessat haurà de presentar la següent documentació, aportant-la al procediment: - Còpia de l'acta fundacional. - Còpia dels Estatuts de l'associació. - Modificacions estatutàries que pogueren produir-se. - Possible acord d'extinció.

Presentació

Presentació

Presencial
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, a:
Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. ( https://sede.gva.es/va/sede_certificados ). Disposa d'enllaç directe a esta informació en l'apartat de "Enllaços". IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'este tràmit. Haurà de preparar la documentació necessària així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los i firmar-los, si és el cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior "Presentació Autenticada", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals. El formulari li permet indicar l'àmbit geogràfic(província i localitat) b) El formulari ha de ser firmat per vosté. Se li requerirà la firma electrònica. c) En l'apartat "DOCUMENTAR "annexe els formularis i la documentació requerida. d) Registre la seua sol·licitud (se li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació). e) Guarde i imprimisca (si ho desitja) el justificant de registre. També ho tindrà disponible en la seua "Carpeta ciutadana" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). Disposa d'este enllaç directe en l'apartat "Enllaços". La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Una vegada constituïda una Associació, la Secretaria del Centre remetrà al Servici Territorial corresponent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació la documentació requerida. - Els Servicis Territorials de la Conselleria procediran a incloure les Associacions en un cens establit a este efecte sempre que els fins de les mateixes s'adeqüen al que es disposa en la legislació vigent. - La inclusió en el cens, que en tot cas tindrà caràcter declaratiu, s'entendrà produïda si transcorreguts dos mesos des de la presentació de l'acta i dels Estatuts no haguera recaigut resolució expressa. - Els Servicis Territorials de la Conselleria remetran a la Secretaria General d'esta la relació de les Associacions incloses en el respectiu cens, acompanyada de certificació relativa a les característiques singulars d'estes.
Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Vosté pot formular al·legacions i aportar documents de manera telemàtica, accedint a este mateix procediment.

Presentació

Presentació

Termini màxim

Termini màxim

El termini d'inscripció en el corresponent registre serà, en tot cas, de tres mesos des de la recepció de la sol·licitud en l'òrgan competent. Transcorregut el termini d'inscripció assenyalat anteriorment sense que s'haja notificat resolució expressa, es podrà entendre estimada la sol·licitud d'inscripció.

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada / Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Documentació

Documentació

Són, a més, dades d'inscripció obligada respecte de les associacions i entitats aprovades legalment incloses en el Cens d'associacions d'alumnes i alumnes de centres docents no universitaris els següents: a) Les modificacions que es produïsquen en la composició dels òrgans directius i dels consells responsables. b) Les modificacions estatutàries. c) la dissolució de l'associació o entitat.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar l'esmena de documentació per via telemàtica dins d'este mateix procediment. L'esmena es pot realitzar: - Per iniciativa de la persona interessada. - A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Amb este tràmit i d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les resolucions podran ser recorregudes en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. Òrgan per a interposar-ho: Davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el competent per a resoldre'l. Termini per a la interposició: -Serà d'un mes, si l'acte fora exprés. - Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs d'alçada en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què, d'acord amb la seua normativa específica, es produïsquen els efectes del silenci administratiu.

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Amb este tràmit es pot interposar potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar la resolució, així com en els casos de desestimació per silenci administratiu. - Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, davant el mateix òrgan que la va dictar. - En cas de silenci administratiu: En qualsevol moment, a partir d'endemà d'aquell en què es produïsca l'acte presumpte

Presentació

Presentació