Detall de Procediment

Qualificació i inscripció en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana (LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació).

Codi SIA: 211127
Codi GUC: 2685
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Regular els requisits necessaris per a l'obtenció de la qualificació i posterior inscripció en el Registre de centres especials d'ocupació (d'ara en avant, CEE) de la Comunitat Valenciana dels centres especials d'ocupació que desenvolupen la seua activitat en aquest territori. Així com regular les causes de pèrdua de la qualificació i baixa en el Registre de CEE, i el procediment per a aquesta.

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: Entitats constituïdes per persona física o jurídica, amb ànim de lucre o sense, de caràcter públic o privat que, d'acord amb les disposicions vigents, tinguen capacitat jurídica i d'obrar, qualificades i registrades com a CEE i les que sol·liciten la qualificació com a CEE a la Comunitat Valenciana. Impacte previst: actualment hi ha qualificats 128 CEE. Anualment es qualifiquen uns 10 CEE nous. Hi ha un nombre variable de CEE que comuniquen modificacions en la qualificació. Quantia/pressupost: no comporta cap despesa la qualificació i el registre de CEE de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

GENERALS: a) Tindre personalitat jurídica pròpia independent de la del seu titular, amb estructura i organització diferenciada de la resta d'activitats del titular. b) Justificar, mitjançant l'oportú estudi econòmic, les possibilitats de viabilitat i subsistència del centre especial d'ocupació, amb vista al compliment de les seues finalitats. c) Estar constituïda la seua plantilla per personal amb diversitat funcional o discapacitat, segons el que disposa l'article 2 d'aquest decret, amb contracte laboral escrit, subscrit amb cada una de les persones treballadores, segons la normativa vigent. d) Incloure en plantilla el personal tècnic i de suport, amb les titulacions professionals adequades que l'activitat del centre especial d'ocupació i el desenvolupament personal i social de les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat requerisquen, per a la prestació de les corresponents mesures d'ajust personal i social que, en tot cas, i després de les corresponents avaluacions de les treballadores i treballadors i la detecció de necessitats, amb una periodicitat mínima anual, implicaran la subscripció dels corresponents itineraris individualitzats amb tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat dels CEO, en què s'inclouran, entre altres, serveis destinats al trànsit a l'empresa ordinària. e) En el cas que el sol·licitant o promotor siga persona jurídica, aquesta haurà de complir amb la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació, de conformitat amb el que disposa l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, en relació amb l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat. f) Compromís d'aplicar al seu personal, en els centres de treball de la Comunitat Valenciana i com a norma mínima, el Conveni col·lectiu de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat de la Comunitat Valenciana, o el que el substituïsca a la finalització de la seua vigència, o bé el conveni del sector corresponent a l'activitat desenvolupada pel CEO, i es podran subscriure convenis d'empresa, únicament en el supòsit que preveu el tercer paràgraf de l'article 2.5 d'aquest decret. g) Compromís d'elaboració d'un pla d'igualtat, degudament visat, en els supòsits en què resulten obligats a fer-ho, d'acord amb el que disposa l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, en relació amb els articles 14 i 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. En el cas que el pla d'igualtat resulte obligatori, anualment hauran de presentar la resolució de ratificació o de revocació de la directora general competent en matèria de dones, sobre l'informe anual d'avaluació de resultats. ESPECÍFICS Requisits del personal integrant de les unitats de suport per a la prestació de serveis d'ajust personal i social. 1. L'obligació de contractar en la plantilla del centre especial d'ocupació el personal tècnic per a la prestació dels serveis d'ajust personal i social podrà substituir-se per la prestació de serveis externs, en els casos següents: a) Serveis especialitzats, com de rehabilitació, terapèutics, etc. b) CEO que, per la seua grandària reduïda, tinguen dificultats especials per a la contractació de tècnics qualificats per a la realització de les avaluacions de les treballadores i els treballadors amb diversitat funcional o discapacitat, detecció de necessitats i subscripció dels corresponents itineraris individualitzats. A aquest efecte, es consideren CEO de grandària reduïda els que tenen una plantilla de personal amb diversitat funcional de fins a 10 treballadors, sempre que d'aquests hi haja, com a màxim, tres treballadores o treballadors amb diversitat funcional o discapacitat severa. c) CEO participats en més d'un 50 % del seu capital social per entitats sense ànim lucre les promotores de les quals disposen de personal qualificat per a la prestació dels serveis d'ajust personal i social, segons el que estableix per al personal tècnic aquest decret. 2. Requisits del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional. a) En els contractes subscrits amb el personal integrant de les unitats de suport per a la prestació dels serveis d'ajust personal i social, haurà de constar expressament la seua ocupació com a tècnic o tècnica o com a encarregat o encarregada de la Unitat de Suport a l'Activitat Professional. No obstant això, aquestes ocupacions podran constar en clàusules addicionals o annex al contracte, o en escrits registrats en els centres d'ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, de modificació dels contractes subscrits amb anterioritat. b) El personal tècnic de les unitats de suport haurà d'estar en possessió de titulació mínima de tècnic o tècnica de grau mitjà o superior, preferentment en els àmbits educatiu, sanitari, pedagògic, psicosocial, terapèutic o sociolaboral. En el cas que la titulació corresponga a àmbits diferents dels anteriors, els tècnics hauran de tindre, a més de la titulació, experiència, d'almenys un any, en activitats d'integració social o laboral de persones amb diversitat funcional/discapacitat, a través d'una relació laboral o professional. En cas d'experiència adquirida a través d'accions de voluntariat, s'hauran d'acreditar un mínim de dos anys d'experiència. Si no té la titulació esmentada, el personal tècnic haurà d'acreditar coneixements i experiència equiparables.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats constituïdes per persona física o jurídica, amb ànim de lucre o sense, de caràcter públic o privat que, conformement a les disposicions vigents, tinguen capacitat jurídica i d'obrar, que sol·liciten la qualificació com a CEE.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • La qualificació i el registre dels centres especials d'ocupació són una competència estatal transferida a la Comunitat Valenciana mitjançant el Decret 286/1985, de 23 de gener, i regulada en l'àmbit nacional en la normativa següent:
  • Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial dels minusvàlids que treballen en els centres especials d'ocupació (BOE 08/08/1985).
  • Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament dels centres especials d'ocupació definits en l'article 42 de la Llei 13/82, de 7 d'abril, d'integració social de minusvàlids.
  • Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social (BOE de 3/12/2013).
  • Decret 227/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es regula la qualificació i inscripció dels centres especials d'ocupació en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana.
  • Reial decret 290/2004, de 20 febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals com a mesura de foment d'ocupació de les persones amb discapacitat (BOE del 21/02/2004)
  • Reial decret 469/2006, de 21 d'abril (BOE núm. 96, de 22 d'abril de 2006), pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust de personal i social dels centres especials d'ocupació.
  • Reial decret 427/1999, de 12 de març (BOE de 26 de març), pel qual es modifica el Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial dels minusvàlids que treballen en els centres especials d'ocupació.
  • Reial decret 364/2005, de 8 d'abril (BOE núm. 94 de 20 d'abril de 2005), pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat.
  • Acord de 27 de març de 2015, del Consell, pel qual s'estableixen directrius per a l'aplicació de clàusules de caràcter social en la contractació de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com en matèria de subvencions de l'Administració de la Generalitat (DOCV núm. 7498, de 02/04/2015).
  • Decret 70/2020, de 19 de juny, del Consell, de modificació del Decret 227/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es regula la qualificació i inscripció dels centres especials d'ocupació en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

S'iniciarà a sol·licitud de la interessada, mitjançant la presentació telemàtica de model normalitzat de sol·licitud, juntament amb la documentació establida per a cada cas. Qualsevol alteració en les circumstàncies del CEE s'ha de comunicar al Registre de centres especials d'ocupació, dins del termini màxim d'un mes, des de la data en què es produïsquen aquestes, per a la qual cosa cal aportar les dades i els documents necessaris.

Formularis i documentació

La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent: DOCUMENTACIÓ GENERAL PER A LA QUALIFICACIÓ D'UN CEO NOU Model normalitzat EMP0549E - Declaracions responsables 1. Acreditació de la personalitat o la capacitat jurídica de la sol·licitant. 2. Pla d'empresa i informe acreditatiu de la viabilitat tècnica, econòmica i financera emés per qualsevol de les entitats que conformen el mapa d'entitats de l'ecosistema emprenedor de la Comunitat Valenciana. 3. Si, en el moment de presentar la sol·licitud, ja es coneguera la plantilla que es contractarà, s'haurà d'adjuntar: documentació acreditativa de la discapacitat del personal amb diversitat funcional o discapacitat, currículum del personal directiu, en cas que siguen coneguts, i/o currículum del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional. 4. Referència detallada de la ubicació del centre o els centres de treball, en què es concreten els immobles, terrenys o locals on es desenvolupen o desenvoluparan les activitats i se n'acredite la titularitat legal. 5. Escriptures de constitució o estatuts, inscrits en el registre corresponent. En defecte d'això, s'haurà de presentar un certificat de reserva de denominació expedida pel Registre Mercantil Central, així com l'esborrany dels corresponents estatuts en què consten, entre altres dades, les següents: socis i sòcies de l'entitat, capital social, objecte social que inclourà, a més de les activitats econòmiques que s'exerciran, la gestió d'aquestes a través d'un centre especial d'ocupació i el domicili social. DOCUMENTACIÓ PER A LA QUALIFICACIÓ I INSCRIPCIÓ D'UN CENTRE DE TREBALL PERTANYENT A UN CEO QUALIFICAT EN UNA ALTRA COMUNITAT AUTÒNOMA. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent: Model normalitzat EMP0549E - Declaracions responsables 1. Escriptures de constitució de l'entitat, així com modificacions posteriors, si és el cas, referides a ampliacions de capital, venda de participacions, modificacions objecte social, etc. 2. Escriptures de poder. 3. Adequació del pla de pla d'empresa al centre de treball de la Comunitat Valenciana i informe acreditatiu de la viabilitat tècnica, econòmica i financera emés per qualsevol de les entitats que conformen el mapa d'entitats de l'ecosistema emprenedor de la Comunitat Valenciana. 4. Si, en el moment de presentar la sol·licitud, ja es coneix la plantilla que es contractarà, s'haurà d'adjuntar: documentació acreditativa de la discapacitat del personal amb diversitat funcional o discapacitat, currículum del personal directiu, en cas que siguen coneguts, i/o currículum del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional. 5. Referència detallada de la ubicació del centre o els centres de treball, en què es concreten els immobles, terrenys o locals on es desenvolupen o desenvoluparan les activitats i se n'acredite la titularitat legal. 6. Certificat de l'òrgan competent de la comunitat autònoma corresponent que acredite la qualificació i el registre de l'entitat com a CEO, en vigor i en què consten les activitats concretes per a les quals el CEO està qualificat, si és el cas. 7. Memòria de les actuacions d'ajust personal i social dutes a terme durant l'últim exercici en tots els centres de treball. 8. Pla d'igualtat, degudament visat, en els supòsits en què resulten obligats a tindre'l. DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA PER A LA QUALIFICACIÓ I INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE DE CEO DE LA COMUNITAT VALENCIANA COM A CEO D'INICIATIVA SOCIAL. La sol·licitud de qualificació d'un CEO NOU o d'un CENTRE DE TREBALL CORRESPONENT A UN CEO QUALIFICAT EN UNA ALTRA COMUNITAT AUTÒNOMA ha d'anar acompanyada de la documentació següent: Model normalitzat EMP0550E - Declaracions responsables A/ Acreditació de la personalitat jurídica i caràcter social del CEO 1. CEO promoguts i participats en més d'un 50 %, directament o indirectament, per una o diverses entitats, siguen públiques o privades, que no tinguen ànim de lucre o que tinguen reconegut el caràcter social en els seus estatuts, siguen associacions, fundacions, corporacions de dret públic, cooperatives d'iniciativa social o altres entitats de l'economia social. a) Acreditació de la personalitat jurídica que té mitjançant l'escriptura de constitució i, si és el cas, l'acreditació de la inscripció en el registre corresponent, en el cas d'entitats la forma jurídica de les quals evidencie la falta d'ànim de lucre (associacions, fundacions, cooperatives d'iniciativa social). b) Estatuts de l'entitat en els quals s'especifique el caràcter social d'aquestes, en la resta de casos (corporacions de dret públic o altres entitats de l'economia social). 2. CEO la titularitat dels quals correspon a societats mercantils en les quals la majoria del seu capital social siga propietat d'alguna de les entitats assenyalades anteriorment, siga de manera directa o bé indirecta a través del concepte de societat dominant regulat en l'article 42 del Codi de Comerç. a) Acreditació de correspondre la titularitat DE MÉS DEL 50 % de les accions o participacions de la societat a alguna de les entitats enumerades en l'apartat anterior: escriptures de constitució, escriptures de compravenda, donacions, llibre de socis. b) Acreditació de pertànyer la societat a un grup social en el qual la societat dominant siga una de les entitats esmentades en l'apartat anterior. c) Acreditació de la personalitat jurídica de l'entitat sense ànim de lucre titular de més del 50 % del CEO, mitjançant l'escriptura de constitució i, si és el cas, l'acreditació de la inscripció en el registre corresponent. B/ Acreditació de l'aplicació de beneficis a) Per a la qualificació inicial, cal presentar els estatuts de l'entitat en què conste el compromís que té de destinar els possibles beneficis a les finalitats de creació d'oportunitats d'ocupació per a persones amb diversitat funcional o discapacitat, millora contínua de la seua competitivitat i de la seua activitat d'economia social tenint en tot cas la facultat d'optar per reinvertir-los en el mateix centre especial d'ocupació o en uns altres CEO d'ocupació d'iniciativa social. A falta d'aquest esment estatutari, la voluntat de reinversió de beneficis s'ha d'acreditar mitjançant escriptura d'elevació a públic d'acords socials en la qual es reculla aquest compromís per part del màxim òrgan de govern de l'entitat. b) La resta d'exercicis han d'acreditar el manteniment del caràcter social i la reinversió anual dels beneficis d'acord amb l'apartat anterior. DOCUMENTACIÓ PER A LA INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE DE CEO DE LA COMUNITAT VALENCIANA DE MODIFICACIONS DE LES DADES QUALIFICADES INICIALMENT: 1. Inscripció modificació CEO a iniciativa social Model normalitzat EMP0526E - Declaracions responsables Comptes de l'exercici immediatament anterior, inscrits en el registre corresponent, si és el cas, o, en defecte d'això, signades per l'òrgan d'administració. La mateixa documentació complementària que la que s'ha sol·licitat dalt per a la qualificació i inscripció en el Registre de CEO de la Comunitat Valenciana com a CEO d'iniciativa social. 2. Inscripció en el Registre de CEO de la Comunitat Valenciana del canvi de titularitat d'un CEO ja qualificat. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent: a) Escriptures de compravenda de participacions socials. b) Acreditació de la personalitat jurídica de qui haja fet la compra. En cas de persones jurídiques, s'han de presentar-se, a més, les escriptures de constitució d'aquesta, degudament actualitzades, en què conste el capital social, la titularitat de les participacions socials i l'objecte d'aquesta. c) Escriptures de modificació de les escriptures de constitució i estatuts del CEO, si és el cas, així com escriptures acreditatives de la representació legal. d) Memòria explicativa del projecte empresarial. e) Declaració responsable de la nova representació legal del CEO acreditatiu de la intenció de la nova persona titular de continuar amb el compliment dels requisits que s'han tingut en compte per a la qualificació de l'entitat com a centre especial d'ocupació i, molt especialment, amb el compliment de la prestació de serveis d'ajust personal i social mitjançant l'atenció individualitzada que requerisquen les treballadores i els treballadors del CEO. 3. Canvi de denominació social: còpia d'escriptures de modificació de la denominació social inscrites en el registre corresponent. 4. Canvi de domicili social: còpia d'escriptures de canvi de domicili social, inscrites en registre corresponent. 5. Obertura de nous centres de treball: · Comunicació d'obertura a l'autoritat laboral competent. · Autoritzacions administratives, si és el cas. · Pla de prevenció de riscos laborals del nou centre de treball. 6. Canvi òrgan administració, nomenament i cessament de representant legal, nomenament apoderat. Còpia escriptures inscrites en el registre corresponent. 7. Canvi objecte social i activitats. - Còpia escriptures de modificació de l'objecte social inscrites en el registre corresponent. - Alta en el cens d'obligats tributaris de les noves activitats per a desenvolupar (model 036). - Codi i descripció de l'activitat (CNAE). 8. Ampliacions de capital social i compravenda de participacions socials. Còpia de les escriptures d'ampliació o compravenda de participacions degudament inscrites en el Registre Mercantil. 9. Canvi en la naturalesa lucrativa. Còpia de les escriptures de l'acte inscrites en el Registre Mercantil. 10. Realització d'enclavaments laborals. Comunicació de la realització de l'enclavament i dades dels treballadors inclosos en aquest. Contracte mercantil entre CEO i empresa ordinària. 11. Canvi de correu electrònic d'avís de notificacions. Comunicació escrita. 12. Altres. Cal especificar la modificació. COMUNICACIÓ D'INICI D'ACTIVITAT DESPRÉS DE LA QUALIFICACIÓ DEFINITIVA - Comunicació d'obertura de centres de treball. - Alta en el Cens d'obligats tributaris. - Alta com a ocupador en la Seguretat Social. - Pla de prevenció de riscos laborals. - Autorització i llicències dels organismes competents que resulten necessàries per a l'obertura i el funcionament de l'empresa o centre, de l'activitat o les activitats desenvolupades per cada centre de treball. SEGUIMENT ANUAL DELS CEO Per al seguiment anual, els CEO han de presentar: 1. Memòria en model normalitzat (EMP0191E). 2. Llista plantilla de personal amb diversitat funcional o discapacitat contractat al llarg de l'any (EMP0153E). 3. Informe de la Seguretat Social acreditatiu de tots els codis de compte de cotització de l'empresa. 4. Si el CEO aplica un conveni d'empresa, ha d'aportar un certificat de la Comissió Paritària del Conveni Col·lectiu de Centres i Serveis d'Atenció a Persones amb Discapacitat de la CV, en el qual s'indique que el conveni aplicat iguala o millora les condicions que estableix el conveni esmentat. 5. Informe compliment d'objectius i ajustos de personal i social _Annex A (EMP0461E). Article 15.1 del Decret 227/2018, de 14 de desembre, del Consell. 6. Comptes anuals de l'exercici immediatament anterior, inscrites en el Registre Mercantil, així com els comptes provisionals de l'any objecte del seguiment, signats pel personal representant de l'entitat. Els CEO qualificats d'iniciativa social han d'aportar la Declaració responsable de titularitat del CEO i de reinversió d'excedents o beneficis en CEO d'iniciativa social (EMP0526E). 7. Pressupost exercici següent.

Presentació

Presentació

Presencial
S'iniciarà a sol·licitud de la interessada, mitjançant la presentació telemàtica de model normalitzat de sol·licitud, juntament amb la documentació establida per a cada cas en els articles anteriors, a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé de l'enllaç facilitat en la pàgina web del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (http://www.labora.gva.es/entitats). Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants.
Telemàtica
A través de l'enllaç corresponent. Tramitar amb certificat electrònic. D'acord amb el que preveu l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, la documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud, la sol·licitud de bestreta, la presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb aquesta convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a fer qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des de la qual es podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes del LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web LABORA () a través de l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a això, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/) Les sol·licituds que ha de fer la persona que representa legalment l'entitat s'han d'acompanyar de la preceptiva documentació, per a la qual cosa s'han d'utilitzar, si és el cas, els models normalitzats disponibles en la pàgina web de LABORA. Les sol·licituds s'han de remetre telemàticament en un formulari normalitzat, juntament amb la documentació específica, a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. La presentació de la sol·licitud general suposa l'autorització expressa de la persona sol·licitant perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació verifique directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, comprove les dades d'identitat i, si és el cas, comprove la capacitat de representació en el Registre de representants de la Comunitat Valenciana o en el Registre oficial de contractistes i empreses classificades. En el cas que no s'autoritze l'Administració perquè consulte aquestes dades, s'ha de denegar expressament aquesta autorització a través de la casella establida a aquest efecte en el model de sol·licitud. En aquest cas, s'ha d'aportar la documentació corresponent: Dades d'identitat del sol·licitant o, si es tracta d'una persona jurídica, del seu representant legal. Quan es tracte d'una persona jurídica, s'ha d'aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, els poders de representació. En el cas que la documentació esmentada s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat del representant de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

PROCEDIMENT DE QUALIFICACIÓ COM A CEE Una vegada rebuda la sol·licitud, la Subdirecció General d'Ocupació, procedirà a l'examen d'aquesta i de la documentació aportada. En cas que la sol·licitud no reunisca els requisits o la documentació preceptiva, es requerirà perquè, en un termini de deu dies, s'esmene la falta o es presenten els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició. Una vegada comprovada la documentació presentada i avaluades les sol·licituds, si és el cas, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a resoldre, que dictarà resolució en la qual farà constar les dades objecte d'inscripció en el Registre de CEE. La competència per a conéixer les sol·licituds formulades i resoldre-les correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue. PROCEDIMENT DE DESQUALIFICACIÓ COM A CEE 1. L'expedient de desqualificació s'iniciarà a instàncies de part o d'ofici. Una vegada iniciat el procediment de desqualificació, l'òrgan instructor del procediment donarà trasllat al centre especial d'ocupació afectat perquè, en el termini de 15 dies hàbils des de la recepció de la notificació, presente les al·legacions que estime oportunes. Conclòs aquest termini, i una vegada valorades aquestes, s'emetrà una proposta de cancel·lació de la inscripció, que s'elevarà a l'òrgan competent per a la resolució. 2. Una vegada ferma en via administrativa, la resolució de desqualificació farà efecte de cancel·lació de la inscripció registral. 3. Contra la resolució de desqualificació, que esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si voleu fer un tràmit d'aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes, heu d'accedir al tràmit: Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA (AJUDES) Si es tracta d'un expedient no relacionat amb ajudes i vinculat al procediment de centres especials d'ocupació, heu de dirigir-vos al tràmit: Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA (NO AJUDES) Nota: en un futur es preveu l'ampliació d'aquest tràmit a altres àmbits d'actuació. Actualment, no obstant això, aquest tràmit únicament admet procediments relacionats amb els centres especials d'ocupació. Si el tipus d'expedient o la seua situació no coincideix amb alguna de les circumstàncies anteriors, o la situació específica d'aquest impedeix la tramitació electrònica per cap dels dos tràmits esmentats, haureu d'accedir al tràmit Z per a realitzar el tràmit d'aportació de documentació.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

El manteniment de la qualificació de CEE comportarà el compliment de les obligacions següents: a) Mantindre actualitzades les dades registrals i presentar la documentació necessària per a això. b) Mantindre, des de la seua qualificació, un percentatge de treballadors amb diversitat funcional o discapacitat de, com a mínim, el 70 % de la plantilla. c) Prestar a tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat els corresponents serveis d'ajust personal i social que requerisquen segons el tipus i el grau de diversitat funcional o discapacitat que tinguen. La prestació d'aquests serveis requereix l'atenció individualitzada de tots els treballadors amb diversitat funcional o discapacitat mitjançant avaluacions individuals, de caràcter periòdic, i el desenvolupament d'itineraris individualitzats d'inserció i orientació sociolaboral. d) Facilitar a tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat els serveis i suports necessaris que faciliten la inclusió del màxim nombre de treballadores i treballadors amb diversitat funcional o discapacitat del CEE en el règim d'ocupació ordinària. e) Tindre contractat en plantilla el personal tècnic i de suport necessari per a la prestació dels corresponents serveis d'ajust personal i social, que tinga la titulació, formació i experiència necessària per a la realització de les seues funcions. f) Aplicar al personal del CEE, en els centres de treball de la Comunitat Valenciana i com a norma mínima, el Conveni col·lectiu de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat de la Comunitat Valenciana, o el que el substituïsca a la finalització de la seua vigència, o bé el conveni del sector corresponent a l'activitat desenvolupada pel CEE, i es podran subscriure convenis d'empresa, únicament en el supòsit que preveu el tercer paràgraf de l'article 2.5 d'aquest decret. La subscripció d'acords temporals entre l'empresa i la representació de les treballadores i dels treballadors per a la inaplicació de les condicions de treball que preveu el conveni col·lectiu aplicat haurà de respectar en tot cas els requisits que estableix el paràgraf quart de l'article 2.5 d'aquest decret. Els CEE que tinguen subscrits contractes d'enclavament laboral amb empreses del mercat ordinari de treball en els termes que estableix el Reial decret 290/2004, de 20 de febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals com a mesura de foment d'ocupació de les persones amb discapacitat, han de remetre al Servei Valencià d'Ocupació i Formació o l'organisme que el substituïsca, en el termini d'un mes des que se subscriguen, la documentació següent: a) Contracte mercantil d'enclavament laboral, així com les pròrrogues o modificacions que puguen produir-se. b) Relació del personal amb diversitat funcional o discapacitat que el formen i, si escau, les posteriors modificacions que hagen pogut experimentar en la seua composició. c) Documentació acreditativa de la diversitat funcional o discapacitat del personal de l'enclavament laboral. d) Ubicació, característiques i mitjans del centre de treball on es desenvoluparà l'activitat objecte de l'enclavament, així com la titularitat d'aquest i els documents que l'acrediten. e) Llista del personal tècnic i de suport del CEE que presten els seus serveis d'ajust personal als treballadors amb diversitat funcional o discapacitat de l'enclavament laboral. Als efectes de seguiment i control, quan els CEE reben de les administracions públiques subvencions o ajudes o qualsevol tipus de compensació econòmica, siga quina siga la seua naturalesa, estaran obligats a presentar, en el termini dels tres primers mesos de l'any, al Servei Valencià d'Ocupació i Formació o l'òrgan que el substituïsca, la següent documentació relativa a l'exercici anterior: a) Memòria comprensiva, entre altres, dels punts següents: - Titularitat del centre. - Ubicació. - Activitat principal i complementària. b) Composició de la plantilla que té. c) Documentació econòmica: 1r. Liquidació del pressupost. 2n. Balanç de situació. 3r. Compte d'explotació. 4t. Projecte de pressupost de l'exercici següent. d) Declaració responsable subscrita per la representació legal acreditativa del fet que els beneficis obtinguts en l'exercici han sigut destinats a les finalitats de creació d'oportunitats d'ocupació per a persones amb diversitat funcional o discapacitat, millora contínua de la seua competitivitat i de la seua activitat d'economia social, en el cas dels CEE d'iniciativa social. e) Informe del compliment dels seus objectius econòmics i dels objectius d'ajust personal i social. f) Declaració responsable de la representació legal del CEE relativa a la titularitat de l'entitat i al conveni col·lectiu que s'estiga aplicant, en què es faça constar, si és el cas, si s'ha arribat a algun acord d'inaplicació temporal d'aquest. g) Certificat de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat de la Comunitat Valenciana, en el cas que el conveni aplicat siga d'empresa, acreditatiu que aquest manté o millora les condicions laborals del conveni autonòmic d'atenció a la discapacitat. h) Dictamen favorable del Consell Tripartit per al Desenvolupament de les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva i document d'aprovació de la comissió paritària del conveni col·lectiu corresponent, en el cas que s'haja arribat a un acord temporal entre l'empresa i la representació de les treballadores i dels treballadors per a la inaplicació de les condicions de treball que preveu el conveni col·lectiu aplicable. LLIBRE D'INSCRIPCIONS. ACTES INSCRIPTIBLES. 1. El Registre de centres especials d'ocupació formalitzarà la qualificació i inscripció en un llibre d'inscripcions, el contingut del qual serà públic. 2. El llibre d'inscripcions s'estableix per un procediment informàtic. Els assentaments s'han d'estendre de manera succinta i han de recollir la denominació, la data d'inscripció, el número d'inscripció, el CIF, el CNAE, la forma jurídica, les activitats, el domicili social, el telèfon i, si escau, el fax i el correu electrònic. 3. En el full registral de cada centre, s'han d'anotar els assentaments que recullen els canvis de denominació, la forma jurídica de l'entitat titular, l'alteració del domicili social, així com la desqualificació, si és el cas, que comportarà la cancel·lació registral del centre. 4. Qualsevol alteració en les circumstàncies del CEE s'ha de comunicar al Registre de centres especials d'ocupació, dins del termini màxim d'un mes, des de la data en què es produïsquen aquestes, per a la qual cosa cal aportar les dades i els documents necessaris. L'incompliment d'aquesta obligació podrà determinar l'inici de l'expedient per a la pèrdua de la qualificació obtinguda, amb la prèvia tramitació del procediment previst. 5. Els CEE estan obligats a comunicar, mitjançant la documentació justificativa que en cada cas s'establisca, entre altres, les modificacions següents: a) Canvi de denominació social, de domicili social, obertura de nous centres de treball del CEE. b) Nomenament i cessament de representant legal, òrgan d'administració i apoderat del CEE. c) Ampliació de l'objecte social, així com de l'activitat que realitza el CEE. d) Ampliacions de capital social i compravenda de participacions socials. e) Canvis en la naturalesa lucrativa del centre especial d'ocupació, en el cas que es tracte d'una entitat mercantil, o de la seua promotora. 6. Així mateix, i en els termes exigits en la normativa específica, els centres especials d'ocupació han de comunicar al registre administratiu la realització d'enclavaments laborals, i s'ha de fer constar en el corresponent full d'inscripció l'existència i les característiques d'aquests.

Observacions

Observacions

Contra la resolució de desqualificació, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de notificar-se, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar serà de tres mesos i es computarà des de la data d'entrada de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, sense perjudici de l'obligació de dictar resolució expressa, en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a conéixer les sol·licituds formulades i resoldre-les correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Seran causes de desqualificació com a centre especial d'ocupació les següents: a) Deixar de complir algun dels requisits exigits per a la qualificació o qualsevol altra condició o obligació derivada d'aquesta. b) L'incompliment de les obligacions i/o la no presentació de la documentació establida a l'efecte de seguiment i control dels CEE. c) La falta d'aportació de les escriptures de constitució i/o els estatuts del CEE, en el termini d'1 any des de la seua qualificació provisional. d) La falta d'acreditació de l'inici d'activitats pel centre especial d'ocupació transcorregut un any des de la notificació de la resolució de la seua qualificació definitiva com a tal. e) El cessament de l'activitat econòmica per un període superior a 6 mesos. f) El tancament del CEE, la dissolució de la societat o qualsevol altra causa d'extinció de la personalitat jurídica. g) L'incompliment de les obligacions derivades de la concessió d'ajudes, subvencions o qualsevol tipus de compensacions econòmiques de les administracions públiques, incloent-hi les obligacions en matèria de reintegrament, sempre que no s'haja efectuat l'ajornament i/o el fraccionament d'aquest en via voluntària o executiva. h) La falta de comunicació prèvia de l'alteració de circumstàncies objecte d'inscripció en el llibre d'inscripcions i, en general, qualsevol modificació de les condicions que es van tindre en compte per a la qualificació del CEE. Serà causa de pèrdua de la qualificació com a CEE d'iniciativa social la falta de comunicació de qualsevol canvi que afecte la consideració de CEE d'iniciativa social, tant pel que fa a la seua promotora com en relació amb el mateix CEE.