Detall de Procediment

Vincles estrets i règim de participacions significatives en els operadors de banca-assegurances i en les corredories d'assegurances. Economia

Codi SIA: 211191
Codi GUC: 2956
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte d'aquest tràmit és: 1. Possibilitar que els/les operadors/ores de banca-assegurances i les societats de corredoria d'assegurances complisquen amb l'obligació legal d'informar l'òrgan corresponent de la conselleria competent en matèria de mediació d'assegurances privades: - De qualsevol relació que pretenguen establir amb persones físiques o jurídiques que puga implicar l'existència de vincles estrets. - Del projecte de transmissió d'accions o participacions significatives. 2. Permetre que l'òrgan autonòmic esmentat manifeste, si és el cas, la seua oposició a la transmissió. Serà necessària la falta d'oposició prèvia d'aquest òrgan per a poder dur a terme aquestes transmissions.

Observacions

Observacions

A) EL REGISTRE ESPECIAL DE DISTRIBUÏDORS D'ASSEGURANCES I REASSEGURANCES DE LA COMUNITAT VALENCIANA El Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana està adscrit a la conselleria competent en matèria de mediació d'assegurances privades. - En aquest registre, s'inscriuran els mediadors la competència dels quals corresponga a la Generalitat. - El contingut d'aquest registre és el següent: . Número d'inscripció . NIF . Tipus de mediador . Situació . Tipus de persona . Nom/raó . Primer cognom . Segon cognom . Formació . Data d'alta . Data de baixa . Capital social . Nombre de participacions . Valor unitari . Domicili . Atenció al client . Responsables de l'atenció . Cobertura per anualitat de la responsabilitat civil . Cobertura per sinistre de la responsabilitat civil . Entitat asseguradora de la responsabilitat civil . Capacitat financera . Administradors . Direcció tècnica: . Partícips o cooperativistes . Actes inscriptibles - La informació relativa a la inscripció en aquest registre està disponible en la Guia PROP en les adreces següents (vegeu també els enllaços en aquest mateix tràmit): * Si es tracta de persones físiques: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=2963&version=amp * Si es tracta de persones jurídiques: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17888&version=amp B) Conceptes de VINCLE ESTRET i PARTICIPACIÓ SIGNIFICATIVA S'entén per: - Participació significativa en una entitat asseguradora o reasseguradora: la possessió en una entitat asseguradora o reasseguradora, de manera directa o indirecta, d'almenys un 10 % del capital o dels drets de vot o qualsevol altra possibilitat d'exercir una influència notable en la gestió de l'entitat. - Vincles estrets: tota relació entre dues o més persones físiques o jurídiques si estan unides a través d'una participació o mitjançant un vincle de control.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les societats de corredoria d'assegurances i els operadors de banca-assegurances inscrits en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

1. INFORMACIÓ del projecte d'establir una relació que puga implicar l'existència de vincles estrets (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit Annex III - ANEVINES). 2. SOL·LICITUD de no oposició al projecte de transmissió de participacions significatives (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit anomenat SOLDNOP) 3. DOCUMENTACIÓ que ha d'adjuntar-se a la sol·licitud (NOMÉS PER AL CAS DEL PROJECTE DE TRANSMISSIÓ DE PARTICIPACIONS SIGNIFICATIVES): a. Declaració d'experiència i honorabilitat comercial i professional i de no incórrer en incompatibilitat dels administradors de les societats de corredoria d'assegurances (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit anomenat ANNEX I - DECHADNOP). b. Declaració d'honorabilitat comercial i professional i de no incórrer en incompatibilitat de les persones que integren l'òrgan de direcció responsable de la mediació de les assegurances i les que exerciran la direcció tècnica o lloc assimilat (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit que s'anomena ANNEX II - DECHDRNOP).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació del qual està disponible: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Fent clic en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se o en l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud signada digitalment i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. 3. Respecte dels documents que cal annexar: - En l'apartat "Impresos associats" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha un model normalitzat que, després d'omplir-se, HA DE SIGNAR-SE DIGITALMENT. Per a això, l'Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar. - És recomanable que, en primer lloc, ompliu, signeu i guardeu electrònicament la sol·licitud en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-la en el pas corresponent del tràmit telemàtic. No obstant això, també podreu fer-ho en aquest mateix pas. - En el supòsit que s'haja presentat més d'un document d'una mateixa plantilla, serà necessari que aquests documents addicionals s'incorporen a l'expedient en l'apartat "Altres documents", en el qual es poden annexar tots els que es consideren oportuns (màxim 20 MB), i les extensions permeses són: PDF, DOC, DOCX, JPG, ODT, XLS, XLSX, ZIP, RAR i ODS. 4. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida, EXCLUSIVAMENT DE MANERA TELEMÀTICA, davant de l'òrgan corresponent de la conselleria competent en matèria de mediació d'assegurances privades, a qui corresponga la gestió del Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

L'òrgan competent disposarà d'un termini de tres mesos, a partir de la presentació de l'expedient, per a oposar-se a l'adquisició de participació significativa,i en el cas de no pronunciar-se en aquest termini, podrà procedir-se a l'adquisició o l'increment de la participació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No