Detall de Procediment

Sol·licitud d'informació i certificacions al Registre de Terrenys Forestals Incendiats de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 211242
Codi GUC: 3261
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Acreditar si un Terreny Forestal de la Comunitat Valenciana s'ha vist afectat per un incendi. - Els terrenys forestals que hagen patit els efectes d'un incendi queden subjectes a les prohibicions de classificació o reclassificació urbanística preceptuades en la normativa reguladora del sòl no urbanitzable. - Els terrenys forestals que hagen patit els efectes d'un incendi no es podran destinar al pasturatge en els cinc anys següents; tampoc podran dedicar-se o transformar-se en sòls agrícoles fins transcorreguts, almenys, vint anys, ni a activitats extractives fins transcorreguts deu anys, excepte autorització expressa i motivada de l'administració forestal, previ informe de la Mesa Forestal de la Comunitat Valenciana. - Per a verificar les afeccions anteriors es crea, en la Conselleria amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals, el Registre de Terrenys Forestals Incendiats en el qual s'inscriuran, amb el suficient detall, les superfícies i perímetre de les muntanyes sinistrades. Aquest Registre tindrà el caràcter de públic. - Les Administracions competents hauran de sol·licitar certificació del Registre abans de realitzar o autoritzar qualsevol de les actuacions previstes en els apartats anteriors.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica nacional de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea, o bé que tinga establit el seu domicili en qualsevol dels estats membres, té accés al Registre de Terrenys Forestals Incendiats de la Comunitat Valenciana. Ningú està obligat a acreditar cap tipus d'interés per a accedir a la informació existent en el Registre.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

Qualsevol persona física o jurídica, tindrà accés al Registre de terrenys forestals incendiats de la Comunitat Valenciana. Ningú estarà obligat a acreditar cap mena d'interés per a accedir a la informació existent en el Registre. Respecte a les peticions d'informació: a) Hauran de referir-se a àmbits temporals i territorials concrets, no podent abastar la totalitat d'una comarca, província o Comunitat Valenciana. b) L'àmbit temporal s'indicarà mitjançant els anys per als quals se sol·licita informació. c) L'àmbit territorial serà el del municipi o municipis per als quals es demanda certificació. d) En el cas que la consulta es referisca a àmbits inferiors al municipal, les peticions hauran d'estar clarament referenciades a un rectangle mitjançant les seues coordenades *UTM, polígon i parcel·la cadastral o en defecte d'això vindre acompanyades de mapa escala 1.10.000 que localitze clarament la zona per a la qual es realitze la consulta. La sol·licitud de certificació es realitzarà mitjançant el model oficial habilitat per a això, a través dels registres oficials.

Presentació

Presentació

Presencial
a) Als registres dels òrgans administratius als quals s'adrecen. b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, ajuntaments i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als qual es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. - I, preferentment, als registres que s'indiquen a continuació:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, tot i que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'URL següent: http://www.gva.es/proc3261. Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana, i poden utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, entre els quals es troba el certificat emés per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà l'interessat perquè l'esmene per mitjà de la presentació electrònica d'aquesta. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud el dia en què s'haja fet l'esmena. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, escaiga. Els tràmits que es facen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior, per a acabar la presentació telemàtica, accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "como va el meu?" "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. Qualsevol persona física o jurídica, tindrà accés al Registre de terrenys forestals incendiats de la Comunitat Valenciana. Ningú estarà obligat a acreditar cap mena d'interés per a accedir a la informació existent en el Registre. Respecte a les peticions d'informació: a) Hauran de referir-se a àmbits temporals i territorials concrets, no podent abastar la totalitat d'una comarca, província o Comunitat Valenciana. b) L'àmbit temporal s'indicarà mitjançant els anys per als quals se sol·licita informació. c) L'àmbit territorial serà el del municipi o municipis per als quals es demanda certificació. d) En el cas que la consulta es referisca a àmbits inferiors al municipal, les peticions hauran d'estar clarament referenciades a un rectangle mitjançant les seues coordenades *UTM, polígon i parcel·la cadastral o en defecte d'això vindre acompanyades de mapa escala 1.10.000 que localitze clarament la zona per a la qual es realitze la consulta. La sol·licitud de certificació es realitzarà mitjançant el model oficial habilitat per a això, a través dels registres oficials. S'estableix un termini de dos mesos per a resoldre les peticions d'informació. En funció de la petició realitzada, el Registre emetrà certificació simple o ampliada: a) En la certificació simple, s'indicarà únicament si existeix registre que la zona s'ha vist o no afectada per un incendi forestal, indicant en el seu cas l'any, així com les metadades referides al procés d'obtenció de la cartografia. b) La certificació ampliada inclourà, a més, la representació cartogràfica de les zones incendiades, indicant l'escala, així com informació topogràfica bàsica que permeta la seua *georreferenciación. c) En tots dos casos, es farà constar si ha existit o no afecció a espais naturals protegits. Les certificacions seran expedides per la persona titular de la direcció territorial de la conselleria competent en matèria de prevenció d'incendis forestals de la província a la qual corresponga l'àmbit territorial per al qual se sol·licita consulta. En aquells casos en l'àmbit territorial afecte dos o més províncies, la certificació serà emesa per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini màxim

Termini màxim

S'estableix un termini general màxim de dos mesos per a resoldre les peticions d'informació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa