Detall de Procediment

Sol·licitud del carnet únic per a les biblioteques de la Comunitat Valenciana integrades en la Xarxa Electrònica de Lectura Pública Valenciana (carnet de lector).

Codi SIA: 223606
Codi GUC: 3349
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El carnet únic d'usuari/ària per a totes les biblioteques integrades en el Programa Comú d'Informatització de les Biblioteques Valencianes suposa que l'usuari/ària pot tindre en préstec al mateix temps documents de diferents biblioteques fins a un número de 12 (màxim 6 materials especials). A més, el carnet únic de la Xarxa té una sèrie d'avantatges addicionals de què li poden informar en la seua biblioteca: descomptes en llibreries, teatre, etc.

Observacions

Observacions

* SERVICIS QUE S'OFERIXEN EN LA WEB: XARXA ELECTRÒNICA DE LECTURA PÚBLICA VALENCIANA - En l'adreça web http://xlpv.cult.gva.es/ es poden realitzar consultes dels catàlegs de les biblioteques adherides al programa, realitzar bibliografies específiques per al seu ús, renovar els llibres que té en préstec o realitzar la reserva de llibres, fer suggeriments, sol·licitar el préstec interbibliotecari, consultar bibliografia, etc. - Les biblioteques adherides al Programa Comú d'Informatització de les Biblioteques Valencianes s'han dotat d'una normativa de préstec interbibliotecari que facilita a l'usuari/ària la possibilitat de sol·licitar llibres que es troben en altres centres per a la seua consulta en la biblioteca d'origen de la petició. Del préstec interbibliotecari estan exclosos algun tipus de fons. * VALIDESA DEL CARNET El carnet de lector té una validesa de 2 anys i es pot renovar al seu terme.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol ciutadà de la Comunitat Valenciana

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud - Fotografia recent de grandària carnet - A criteri de la direcció de la biblioteca es podrà exigir l'obligació de mostrar documentació acreditativa del seu domicili a la Comunitat Valenciana.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Les que determine cada biblioteca.

Presentació

Presentació

Presencial
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Es pot sol·licitar en qualsevol de les biblioteques que integren el Programa Comú d'Informatització de les Biblioteques Valencianes.

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació requerida. - Mostrar el DNI o passaport. - Pagar, si procedix, les taxes corresponents. - Firmar el carnet.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa