Detall de Procediment

Pla anual de tasques d'explotació en activitats mineres. Mineria

Codi SIA: 210663
Codi GUC: 465
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentació pels titulars o explotadors legals de drets miners, en la forma i el termini previstos per la normativa vigent, del pla de tasques anual, en el desenvolupament del projecte general d'explotació i del pla de restauració. Quan siga procedent, ha d'incloure també la comunicació d'inici de l'activitat d'explotació.

Observacions

Observacions

El que s'ha indicat s'entén sense perjudici de tercers i no exclou la necessitat d'obtindre les altres autoritzacions i concessions que, d'acord amb la normativa vigent, siguen necessàries.

Requisits

Requisits

1. El desenvolupament i l'execució dels treballs d'explotació dels recursos naturals minerals s'ha d'ajustar al projecte general d'explotació i al pla de restauració, o pla de restauració integral, si és el cas, aprovats per la conselleria competent en mineria en la Resolució de l'atorgament de l'autorització o concessió d'explotació, i no se'n podrà demorar la iniciació ni paralitzar sense la prèvia autorització de l'Administració minera. 2. El pla de tasques anual ha de contindre el que estableix la normativa tècnica minera i el que resulte del desenvolupament del projecte general d'explotació i del pla de restauració.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones titulars o explotadores legals de drets miners d'explotació.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La presentació del pla de tasques anual i l'altra documentació que l'ha d'acompanyar s'ha d'ajustar al calendari següent, en funció del tipus de dret miner de què es tracte: a) Durant el primer trimestre de l'any, per a concessions mineres d'explotació. b) Durant el segon trimestre de l'any, per a autoritzacions d'explotació.

Formularis i documentació

1. El titular o l'explotador legal de l'explotació minera ha de presentar, en el servei territorial competent i dins del termini establit en la vigent Llei de mines, un PLA DE TASQUES ANUAL, que inclourà la planificació de treballs previstos per a aquest any i el resultat dels treballs realitzats l'any anterior. 2. Juntament amb el pla de tasques anual, s'ha de presentar la DOCUMENTACIÓ següent: - Imprés de presentació del pla de tasques anual (segons el model que figura com a imprés associat denominat SOLPLEXP). Quan siga procedent, mitjançant aquest imprés, s'ha de comunicar també la data d'inici de l'activitat d'explotació. - Quan siga procedent, la declaració responsable de la persona titular o de l'explotador legal de l'explotació minera del compliment de les prescripcions imposades en la resolució d'autorització o de concessió (segons el model normalitzat inclòs en un dels apartats de l'imprés associat a aquest tràmit denominat DECREXPL). - Quadre resum corresponent al balanç de restauració (segons el model que figura com a imprés associat denominat RESBAEXP). - Garanties de restauració actualitzades anualment segons l'increment de l'IPC. - Actualització del document sobre seguretat i salut. - Fitxes registre dels resultats obtinguts en les mesures periòdiques de pols. - Quan siga procedent, memòria anual relativa a l'aplicació de les dotacions del factor d'esgotament. - Declaració responsable del director facultatiu que expresse l'efectiva realització dels treballs d'explotació i restauració, relatius a l'any anterior, i l'adequació a aquesta dels nous treballs anuals que calga desenvolupar (segons el model normalitzat inclòs en un dels apartats de l'imprés associat a aquest tràmit denominat DECREXPL). - Quan siga procedent, declaració responsable del titular o de l'explotador legal, relatiu a la disponibilitat dels terrenys necessaris per al desenvolupament anual dels treballs d'explotació i restauració (segons el model normalitzat inclòs en un dels apartats de l'imprés associat a aquest tràmit denominat DECREXPL). - Informe d'una entitat externa sobre el grau de compliment de l'avanç parcial de l'explotació i restauració relatiu a l'any anterior i sobre l'adequació dels treballs planificats per a l'any als termes establits en la resolució d'atorgament de l'autorització o concessió (document opcional).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: - Pla de labors anual: Exploració, investigació i explotació de plans de labors mineres, de restauració i grans voladures amb explosius i sondejos: 8.1. El 0,5 per mil del pressupost dels treballs, amb un mínim de 101,8 euros. NOTA: Als efectes exclusius del càlcul i pagament d'esta taxa s'exclourà del pressupost total del Pla de Labors, el pressupost parcial corresponent al concepte d'explosius/voladures, inclòs en este. Les taxes d'autorització de projectes de voladures seran calculades i abonades en el procediment específics de "Autorització de voladures"

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La documentació ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. *Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: apartat Cita prèvia de la pàgina web de la Conselleria (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit) o prop@gva.es. - Per a incidències informàtiques: emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit), o enviant un correu electrònic a generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació en el servei territorial que corresponga de la conselleria competent en matèria de mineria i en el termini establit en la normativa de mines del pla de tasques anual d'explotació i de la documentació adjunta. - El servei territorial competent en mineria, conforme al pla de tasques anual, l'aprovarà en els termes que corresponga, en un termini màxim de dos mesos, en el supòsit d'autoritzacions, i de tres mesos en el cas de concessions mineres, i notificarà a l'interessat la resolució d'aprovació. La finalització dels terminis anteriorment assenyalats, sense que s'haja emés cap resolució, habilitarà el promotor per a l'execució dels treballs inclosos en el pla de tasques anual presentat, sense que això pressupose l'acceptació o conformitat de l'Administració minera amb el pla indicat i la resta de documentació adjuntada. - Qualsevol modificació substancial del pla de tasques anual s'ha de notificar al servei territorial competent en mineria.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs d'alçada davant de la direcció general competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El pla de tasques anual s'aprovarà en un termini màxim de dos mesos, en el supòsit d'autoritzacions, i de tres mesos en el cas de concessions mineres, a comptar de la data de presentació de la documentació. La finalització dels terminis anteriors, sense que s'haja emés cap resolució, habilitarà el promotor per a l'execució dels treballs del pla de tasques presentat, sense que pressupose l'acceptació o conformitat de l'Administració minera amb el pla indicat.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que estableix l'article 121 de la Llei 22/1973, de mines, segons la modificació efectuada per la Llei 12/2007, de 2 de juliol, en la disposició addicional primera (BOE núm. 158, de 03/07/2007, pàgina 28.590). En aquesta, es considera una infracció greu la no-presentació del pla de tasques en el termini i amb els continguts reglamentaris.